Обява

Свий
Няма добавени обяви.

как да повдигна чероки

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: как да повдигна чероки

    Дишай дълбоко, човече. Успокой се и за профила ми не бери грижа повече от мен. Щом ти трябва взимай го.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • От: как да повдигна чероки

      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
      Само да ти отбележа, че по-дългия "ам" (дето му казваш) неизбежо ограничава хода нагоре. Познато ли ти е?
      Обикновено при слагане на по дълги амове се променя и захващането им. Надали тогава ходовете ще се ограничат нагоре
      Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
      http://www.facebook.com/JeepBG
      LZ1GGC

      Коментар


      • От: как да повдигна чероки

        Първоначално публикуван от gogosi Преглед на мнение
        Обикновено при слагане на по дълги амове се променя и захващането им. Надали тогава ходовете ще се ограничат нагоре
        Колко често това се прави при чероки? Ако правилно съм те разбрал че се повдига горната точка на захващане, защото друг начин да не се ограничи хода нагоре не се сещам. Наистина не знам и сериозно питам.

        /едит

        и моля феновете на термини от сорта на "амове" и "дифове" да не ми се сърдят. Просто тези термини ми звучат много тъпо в единствено число. Примерно в магазина: "Моля да ми увиете един ам за жигула, преден ако обичате.", или "Имате ли прасе за заден диф на черок" Тъпо, нали А има доста такива още в зоомонтьорския стил: прасета, крокодили, пеперудки, магарета, слончета и още които сега не се сещам.
        Последно редактирано от elbgt; 09-10-11, 17:31.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • От: как да повдигна чероки

          Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
          Не бе Не споря с първия ти пост, а с последните няколко в които към предложението на дядо Владо предлагаш "по-дълги амове", които са абсолютно излишни и човека с право ги е пропуснал. Иначе първия ти пост е съвсем друга концепция, която никак не е "безболезнена". Нали вече стана ясно че човека иска "с трици маймуни...". Ами щом нещо се търси винаги ще се намери кой да му го предложи Хората "всесезонни гуми" продават ние тук за едно "повдигане" ще се косим
          Съжалявам, че не мога да открия в архива темата за лифтването на моя XJ... Та ситуацията в началото бе следната: Отпред бяха подложени стоманени тръби (8 см.) на пружините и бъмп стоповете, а от зад между моста и купето бяха сложени пружини от Шкода Октавия. Лифт като слънце, както си мислех аз (не бях прочел и един ред относно това как стават нещата към този момент) само срещу скромните 400 лева. Джипа бе толкова красиво вирнат, че хората се обръщаха след него. Кайманите 31-ци дори леко му малееха - имах клиренс, като за световно... Проблема беше, че амовете (които си бяха оригиналните) се бяха разпънали на максимум и от пред реално нямах никакви ходове "на долу". От зад пък пружините бяха толкова твърди, че реално нямах ходове нито "на горе", нито "на долу", от което съответно нямах ходове "на горе" и от пред, за което подпомагаше и това, че точката на хващане на пружините бе свалена с 8 см. на долу и предните пружини се втвърдяваха много преди да се свият амовете на максимум! Ако трябва да бъда максимално конкретен, когато отидох при Андро, да поправя това недоразумение измерихме ходовете и се оказа, че от пред са 3 см., а от зад - 0 см.! В следствие на това возията на джипа бе като на танк от първата световна, а при малко по-големи неравности джипа "умираше" заради повдигането (отлепянето на една или две гуми от грунда), освен ако не раздавах газта, за да ги прелетя, но тогава пък рискувах да разкъсам и изпочупя всичко, защото реално нямах окачване, което да поема ударите (бъбреците ми въобще не ги броим в случая)! Споря с теб от гледна точка на личния си опит, за който съм си платил от джоба! Затова и ти казвам, че това с липсата на ходове, или пък лифтване без подмяна на амовете с по-дълги (до 2", може и да няма смисъл, наистина) е пълна простотия - доказано не работи, дори и в условията на елементарен като трудност офф роуд! Няма как да ме убедиш в противното, защото съм го изпитал на гърба си (задника си) НА ПРАКТИКА!!!

          П.П. Относно забележката ти за наложения и използван в този форум жаргон: - Това, че ползваш термини от учебниците, не ти пречи да говориш глупости...

          П.П.П. И за да не бъда голословен, погледни тука:http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=96474

          Поздрави
          Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 09-10-11, 18:27.

          Коментар


          • От: как да повдигна чероки

            Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
            Колко често това се прави при чероки? Ако правилно съм те разбрал че се повдига горната точка на захващане, защото друг начин да не се ограничи хода нагоре не се сещам. Наистина не знам и сериозно питам.

            /едит

            и моля феновете на термини от сорта на "амове" и "дифове" да не ми се сърдят. Просто тези термини ми звучат много тъпо в единствено число. Примерно в магазина: "Моля да ми увиете един ам за жигула, преден ако обичате.", или "Имате ли прасе за заден диф на черок" Тъпо, нали А има доста такива още в зоомонтьорския стил: прасета, крокодили, пеперудки, магарета, слончета и още които сега не се сещам.
            Говорех по принцип когато се слагат по дълги, без да визирам чероки конкретно. Повечето преправяни джипки които съм гледал им се променя захващането на амортесьорите при слагане на нови по дълги, съобразено с по-големите ходове.
            Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
            http://www.facebook.com/JeepBG
            LZ1GGC

            Коментар


            • От: как да повдигна чероки

              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
              Затова и ти казвам, че това с липсата на ходове, или пък лифтване без подмяна на амовете с по-дълги (до 2", може и да няма смисъл, наистина) е пълна простотия - доказано не работи, дори и в условията на елементарен като трудност офф роуд! Няма как да ме убедиш в противното, защото съм го изпитал на гърба си (задника си) НА ПРАКТИКА!!!

              П.П. Относно забележката ти за наложения и използван в този форум жаргон: - Това, че ползваш термини от учебниците, не ти пречи да говориш глупости...

              П.П.П. И за да не бъда голословен, погледни тука:http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=96474

              Поздрави
              Ти май не разбираш поста ми който си цитирал. Нарекъл съм тази концепция "с трици маймуни..." Не е ли видна иронията ми? Това не е ли достатъчно красноречиво за отношението ми към такъв подход? Защо реши, че го защитавам? Ясно е че няма да свършат тиквите, които искат безболезнено "повдигане" и винаги ще се намери някой да им го направи и да им прибере парите, точно както при теб първоначално. И този път ще перефразирам цитата който си използвал по друг начин защото:

              Човека иска "повдигане"? Дядо Владо ще му го направи. Не е казал нищо за ходове, наклони и т.н. Щом само ще повдигаме какъв е проблема да преместим амортесьора? Защо ни е по-дълъг след като нищо друго няма да се променя. Само пружини, ресори и "си готов". Дали това е добре или зле какво значение има след като става въпрос за безболезнено повдигане.

              Сега разбра ли ме?

              /едит

              видях темата, но за съжаление не открих снимка от която се разбира какъв е резултата. От текста става ясно че:

              Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
              Решението е дисконектори - кеф ти ходове по 60 см. кеф ти сигурност на пътя..(но не и двете едновременно - пълно щастие няма)!!!
              И при това с носачи с тампони !!!
              Моят ход отпред е 12'' сиреч 30 см. Няма какво да се тестваш с Пандата. Давай направо с мен щото с тия двойни ходове ще ме отвееш като дизел цинкова кофа Малиии как ли се кърши това животно Иначе за щангата... поне в твоя случай "пълно щастие" има и е лесно достижимо с щанга с по-дълги рамена и изместване напред. Щом в Крън павят пружини няма никакъв проблем да ти изработят и щанга. Технологията е същата и дори по-проста - няма навиване. Другия начин е "Старт от скрапа". Все от нещо ще пасне, я от Вартбург, я от Бентли

              edit2/
              Имам въпрос. Амортесьорите с оригинален размер ли са или са по-дълги и с колко?
              Последно редактирано от elbgt; 09-10-11, 21:20.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • От: как да повдигна чероки

                Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                edit2/
                Имам въпрос. Амортесьорите с оригинален размер ли са или са по-дълги и с колко?
                Разбира се, че са по-дълги - смених оригиналните с Pro Comp S9000, като размера е същия, като в кит-овете за 3,5" - 10" (ако не ме лъже паметта), като прибавиш и крена на купето - стига до 55-60 см на рампата (преди да си изрежа калниците и с разкачени биалети, сега след като се поумачкаха ресорите и с изрязани калници, може и да е малко повече )! Как така ходовете ти са 30 см..?!! Хода на окачването се мери като се съберат ходовете "на горе" и "на долу" (за да се качи едната гума максимално високо, другата слиза максимално ниско)... Или се бъркаш нещо (хода ти е 60 см.), или си с окачване от лека кола с ходове (от пълно сгънато до пълно разгънато положение на амове и пружини) от 15 см. ..?!!

                П.П. Ето го резултата: http://www.offroad-bulgaria.com/atta...6&d=1275933621 http://www.offroad-bulgaria.com/atta...2&d=1275936445 http://www.offroad-bulgaria.com/atta...4&d=1275936464 http://www.offroad-bulgaria.com/atta...9&d=1275936422
                Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 09-10-11, 22:08.

                Коментар


                • От: как да повдигна чероки

                  Колко е хода на оригиналния амортесьор и колко на сегашния? Сиреч колко е разликата.

                  Иначе не е за тази тема да си мерим ходовете. Моето окачване отпред е с 12'' (30 см) ходове, а отзад 10''(25 см). За сведение машината на долната картинка е с 16''(40 см) ходове. Поради това, че колелото е по-навън от точката на закрепване на коиловъра към моста тази стойност реално е малко по-голяма, но чак пък до 60 см. не може да стигне. Само за сведение приблизителната стойност само на частите за окачването, мостовете и колелата от долната снимка е около $22 000 в USA. Оттам до тук знаеш какво става. И всичко това за някакви мизерни 40 см ходове

                  Последно редактирано от elbgt; 10-10-11, 00:59.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • От: как да повдигна чероки

                    Ходовете на една машина се мерят от напълно събрано до напълно разгънато състояние на амортесьорите при колелото.
                    Това че имаш амортесьори 10'' не означава че хода на колелото е точно 10''
                    При койловърите е малко по различно защото при тях трябва да има запас от поне 1'' при напълно събрано и напълно разгънато състояние.
                    Има машини при които койловарите се захващат на долния носач а не на моста и така с 16'' койловър се получават ходове при колелото от 20-24''
                    Същото важи и за машините които са на А-рамена.Например 8'' койловър дава 12'' ход на колелото.
                    Ето това е пример за такова окачване.



                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Greece 058.jpg
Прегледи:1
Размер:137.6 КБ
ID:5310781

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Greece 223.jpg
Прегледи:1
Размер:141.9 КБ
ID:5310782


                    Така с 10'',12'' и тн. се рекламират окачвания по сайтовете които предлагат болт-он окачвания,или известни в състезателните среди като ''палячо рейсинг'' окачвания.

                    На снимката ясно се вижда колана за ограничаване на свободния ход къде е хванат за моста.Това означава че койловъра е ограничен на 15 инча.А предния койловър е напълно разгънат и третата(тендър койл) пружина се е опънала до край.
                    В този момент това колело няма тракшън.И какво следва идва ред на блокажите.
                    Не е лоша колата но според мен това е поредния съсипан Вранглер.Става да заведеш гаджето на пикник в неделя.
                    Последно редактирано от PETER PETRAKIEV; 10-10-11, 14:53. Причина: Снимки

                    Коментар


                    • От: как да повдигна чероки

                      Предлагам да се уважаваме малко повече. Също така, да обръщаме внимание на особенностите - били те на конструкцията на дадената машина, или на това което правим ограничавайки се в бюджета. Както се видя, не всичко е розови сънища.


                      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                      Концепцията на дядо Владо, която допълваш не изисква по-дълги "амове" (дето им казваш), а просто сваляне на горната им точка на закрепване...
                      Конкретно за черокито:
                      Сваляне-то на горните захвати на амортисьорите в случая е както каза Близнака - "кръпка върху кръпката", защото нямаме рама. Не че е невъзможно да стане както трябва, но преработката е сложна и трудоемка - разбирай и скъпа, което я обезсмисля. По безболезнено излиза с "дълги" амортисьори. Нови, ако старите са 15-20 год. удължаването им е съвсем серсемска работа.

                      Относно ходовете също се уточнете с Марто. Единия говори за ходове на рампата, другия на амортисьорите.

                      Коментар


                      • От: как да повдигна чероки

                        Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                        Предлагам да се уважаваме малко повече. Също така, да обръщаме внимание на особенностите - били те на конструкцията на дадената машина, или на това което правим ограничавайки се в бюджета. Както се видя, не всичко е розови сънища.




                        Конкретно за черокито:
                        Сваляне-то на горните захвати на амортисьорите в случая е както каза Близнака - "кръпка върху кръпката", защото нямаме рама. Не че е невъзможно да стане както трябва, но преработката е сложна и трудоемка - разбирай и скъпа, което я обезсмисля. По безболезнено излиза с "дълги" амортисьори. Нови, ако старите са 15-20 год. удължаването им е съвсем серсемска работа.

                        Относно ходовете също се уточнете с Марто. Единия говори за ходове на рампата, другия на амортисьорите.
                        Аз не само говоря за ходове на рампата (от самото начало), ами и снимки съм постнал...

                        Коментар


                        • От: как да повдигна чероки

                          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                          Предлагам да се уважаваме малко повече. Също така, да обръщаме внимание на особенностите - били те на конструкцията на дадената машина, или на това което правим ограничавайки се в бюджета. Както се видя, не всичко е розови сънища.

                          Конкретно за черокито:
                          Сваляне-то на горните захвати на амортисьорите в случая е както каза Близнака - "кръпка върху кръпката", защото нямаме рама. Не че е невъзможно да стане както трябва, но преработката е сложна и трудоемка - разбирай и скъпа, което я обезсмисля. По безболезнено излиза с "дълги" амортисьори. Нови, ако старите са 15-20 год. удължаването им е съвсем серсемска работа.
                          Относно ходовете също се уточнете с Марто. Единия говори за ходове на рампата, другия на амортисьорите.

                          Андро,ако се съобразява човек с конструкцията на дадена машина която излиза от завода тип ''детевоз'' или ''джипката дето събира един куфар повече от другите на пазара'' няма смисъл да я преправяш.
                          По-добре да я караш в оригинално състояние с малки подобрения.
                          Не може с 1000лв да направиш машина дето да е за изнасилване щото тя те е изнасилила още преди да си почнал с тунинговането.
                          Амортисьора се удължава само докато сънуваш розови сънища.При черокито и не само при него смяната на точките и захвата на амортесьорите е наложителна защото така имаш по-добро поведение на окачването.После решаваш какви ходове ти трябват.
                          Ако се загледаш къде са захванати ще разбереш че или ще копаеш с тях (трофи) или ще ги размажеш в камъните(траял) а за рали са захванати много вътрешно за моста.Колкото е по-близо амортесьора до колелото толкова по-добре.
                          Но за да е равен багажника на тази кола-това е решението.И това решение е взето от завода производител.На чертожната дъска никога нещо не е залагано да се променя в последствие.За това и новите модели са толкова трудни за преправяне.И резултата от тунинга в повечето случай е компромисен.

                          И стига сте мерили ходовете защото това нищо не означава.Има вече машини с ходове на окачването по 6 метра и какво от това?
                          За последните 10 години тенденциите и формата на състезания много се промени.Промениха се и машините и начина по който се карат.
                          Друг е въпроса че тук сме 50 години назад и 10 в ляво от тези неща.
                          Последно редактирано от IVAYLO BLIZNAKA; 10-10-11, 12:53.

                          Коментар


                          • От: как да повдигна чероки

                            Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                            ...Поради това, че колелото е по-навън от точката на закрепване на коиловъра към моста тази стойност реално е малко по-голяма...
                            Първоначално публикуван от IVAYLO BLIZNAKA Преглед на мнение
                            ...Ходовете на една машина се мерят от напълно събрано до напълно разгънато състояние на амортесьорите при колелото.
                            Това че имаш амортесьори 10'' не означава че хода на колелото е точно 10''...
                            За едно и също нещо говорим. Радвам се и че уточнихме какво е това "ходове на окачването". Само не съм съгласен с теб за това, че машината от снимката е съсипан Вранглер. При нея са постигнати по най-добрия начин поставените цели, а те категорично не включват рейсинг. Най-малкото защото е с цели мостове. Ако обаче имаш аргументи защо тази машина е съсипана те моля да ги споделиш не само с мен, а и с всички четящи тази тема. Така тя наистина ще има шанс да се върне в правия път и да бъде полезна. Много важно е когато нещо се твърди то да бъде аргументирано.

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            Предлагам да се уважаваме малко повече.
                            Здравей Андро. Моите уважения. Във връзка с черокито на Марто имам няколко въпроса. Преди това ще уточня, че ми е ясно на какъв хал е дошла машината при теб. Добре е също че вече уточнихме понятието "ходове" и то съвсем накратко е разликата от напълно разгънато и напълно свито колело. За това мерене рампата не е най-подходящата постановка. Тя е метод за комплексна оценка на цялата конструкция а не само на ходовете. Освен това резулататът на рампата зависи и от регламента. Виждал съм какви ли не изпълнения при мерене на рампа. Едни се катерят докато отлепи от терена противоположното колело на същия мост. Други докато останат на две диагонални колела. Трети докато могат. В смисъл ако имат блокаж дори на две диагонални колела продължават да се катерят докато застанат на кантар преди преобръщане. И трите метода имат смисъл. Има и безумия разбира се. На един клип от тазгодишния събор в Приморско някои се засилваха преди качването. Други път се подсигуряваха с колан. Единственото оправдание на такива неграмотни изцепки е че целта им е шоу и не става въпрос за обективна оценка на някакъв параметър. Първия ми въпрос е какъв бе регламента при вашето мерене на рампата. Втория е свързан конкретното изпълнение. Доколкото знам на чероки фабричния ход на предните амортесьори е 8''. Вие сте използвали 10''. Предвид следния твой пост от темата за преработката на тази машина:

                            Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                            Новите пружини и амове монтирани.
                            Амовете и щангите не ограничват хода на окачването. Дори остават 3 см. от хода на амортесьора. Хода надолу ограничават долните носачи:
                            (стабилизиращата щанга не е монтирана)
                            Макар и да не е споменато тези 3 см които остават са от хода нагоре, нали. Мисля така защото не сте сваляли горната точка на захващане на амортесьора и заради по-големите колела хода нагоре е ограничен с бъмпстоп. В същото време има ограничение надолу и то не от амортесьора както си му е реда, а от долните носачи. Оказва се че и надолу остава неизползван ход от амортесьора. Колко е неизползвания ход надолу е въпроса. Дори под един инч да е то заедно с ограничението нагоре излиза, че хода е равен или дори по-малък от фабричния. Колко е всъщност разликата в хода между фабричното и сегашното окачване отпред. После ще питам и за отзад.

                            Първоначално публикуван от IVAYLO BLIZNAKA Преглед на мнение
                            И стига сте мерили ходовете защото това нищо не означава.Има вече машини с ходове на окачването по 6 метра и какво от това?
                            За последните 10 години тенденциите и формата на състезания много се промени.Промениха се и машините и начина по който се карат.
                            Друг е въпроса че тук сме 50 години назад и 10 в ляво от тези неща.
                            Ама кой в тази тема споменава състезания. За какви състезания в България можем да говорим въобще? С тия спонсори и бюджети. По-скоро за някакъв BG clown racing (палячо рейсинг). Какъв състезател си с бюджет под 200-300 000 зелени пари и то само за да запишеш участие. Кой от тук пишещите или четящите е подобен ? Ако се окаже че това е тема в която поне 10% от участниците се занимават заради амбиции за рейсинг или какъвто и да е спорт свързан с оффроуд ще помоля да бъда извинен за изписаните неуместни за такава дейност постове и я напускам веднага. Неуместни са защото само един амортесьор за сътезателна машина струва от $15 000 нагоре, тук говорим за "амове" от $50. И ако говорим за машини и концепции от $600 000 всичко струващо под половината от тази сума е за clown racing (палячо рейсинг). Сега абсолютно те разбирам за оценката която даваш за Вранглера от предния ми пост. Съгласен съм с теб, че покрива критерия за clown racing. Та той целия е с бюджет около $100 000 и като такъв наистина е оценен правилно от високата ти кула. Също така моля да ме извиниш за неинформираноста ми и декларирам, че никога повече няма да си меря кулата с теб. Мир
                            Последно редактирано от elbgt; 10-10-11, 14:09.
                            My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                            Коментар


                            • От: как да повдигна чероки

                              Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                              За едно и също нещо говорим. Радвам се и че уточнихме какво е това "ходове на окачването". Само не съм съгласен с теб за това, че машината от снимката е съсипан Вранглер. При нея са постигнати по най-добрия начин поставените цели, а те категорично не включват рейсинг. Най-малкото защото е с цели мостове. Ако обаче имаш аргументи защо тази машина е съсипана те моля да ги споделиш не само с мен, а и с всички четящи тази тема. Така тя наистина ще има шанс да се върне в правия път и да бъде полезна. Много важно е когато нещо се твърди то да бъде аргументирано.


                              Ама кой в тази тема споменава състезания. За какви състезания в България можем да говорим въобще? С тия спонсори и бюджети. Какъв състезател си с бюджет под 200-300 000 зелени пари и то само за да запишеш участие. Кой от тук пишещите или четящите е подобен ? Ако се окаже че това е тема в която поне 10% от участниците се занимават заради амбиции за рейсинг или какъвто и да е спорт свързан с оффроуд ще помоля да бъда извинен за изписаните глупави постове и я напускам веднага.

                              Темата е как да си повдигна черокито с бюджет от 1000лв.
                              За Вранглера от снимката това е мое мнение.Казвам това от опит!Не ме е яд или да завиждам че човека си е направил така машината.Но съм сигурен че след време тоя пич ще започне да се състезава с тази машина и тогава ще видиш какво ще стане.За сега още и се радва.Преправянето и в рейсингова машина ще е в пъти по-скъпо от автомобила като нов и всички скъпи части заложени в проекта.В момента това е един много скучен джип.Става само за разходки по широки горски пътища и просеки.Но това много бързо писва.Рано или късно ще започне да излиза с ''големите кучета'' и тогава всичко ще се промени.
                              Да не говорим че е сгрешил в избора на мостове двигател и гуми.Колко човека от тук пишещите са карали джип с 450кс-500кс под капака?С мостове за камион и гуми от трактор? Със 2 инча койловъри и седалка разположена на два метра от земята?
                              Това е една мощна но бавно подвижна канонерка.

                              Всички вече знаем че България не е центъра на света.Но това не значи че тук няма състезания,спонсори и състезатели.Случва се от време на време български състезатели благодарение на спонсори да участват в големи международни състезания.От 24-часа на Льо Ман,Формула -2000 та до Рали Дакар.Всички те са започнали като състезатели в България.И са минали през оффроуда.
                              Това че ти не знаеш е твой проблем.Така че не се изказвай неподготвен.
                              А състезатели не пишат тук не защото няма какво да кажат,а защото няма кой да ги слуша.
                              Примери мога да ти дам много,но това е друга тема.
                              И не на последно място ще ти кажа че всички тези части са създадени за състезателно каране.Технологии от Ф-1 летят в космоса а не обратното.
                              Е какво общо има космоса с автомобилите?
                              И това че учасниците в темата не се занимават професионално с някакъв вид моторен спорт не е защото не искат а защото не могат.
                              Жалко но факт...
                              Последно редактирано от IVAYLO BLIZNAKA; 10-10-11, 14:46.

                              Коментар


                              • От: как да повдигна чероки

                                Вранглера от снимката е правен за rock crawling без да изпада в крайности и без намерение да участва в състезания от този тип. Ясно е че ти говориш за друго нещо. Друг жанр. Личи и от клипа ти и от разсъжденията ти. Да го наречем офроуд рейсинг. Двете неща нямат абсолютно нищо общо. Той е само един тип състезание. Ще засегна само разликата в окачванията.

                                Целта е:
                                1. Рейсинг окачването трябва да се справя със сравнително не особено неравен терен с висока скорост.
                                При движение със висока скорост по неравен терен решаващо е способноста на окачването да поглъща неравностите и да запазва контакта с пътя. Скоростта на трептенията са такива, че решаващия фактор е инерцията и съответно масата на трептящата част. Колкото тя е по-малка толкова по добре работи такова окачване. За целта диференциала е закрепен за шасито и не участва в теглото на окачването. Всичко останало се олектоява до степен на компромис със здравината му. Виждали сме клипове в които дори само при преобръщане из въздуха политат колела със стръчащи от тях полуоски и разни пръчки играели до преди малко ролята на носачи. Между другото същите задачи си поставя и всяко окачване за офроуд паркетник. И там виждаме полуоските и алуминиевите носачи. Защото целта е возията. Здравината е на второ място. Drop percentage на рейсинг окачванията е 40%, т.е ако амортесьора е с ход ама много примерно 100 см когато машината е стъпила на равна повърхност той се свива с 40 см и му остават още 60 см. Запасът от ход нагоре е огромен.

                                2. Целта на Rock crawling окачването е да преодолява огромни неравности без значение от скоростта. Може и с 1 км/час. Окачването се движи бавно и масата не оказва съществено значение. Здравината е водещия фактор и по тази причина се използват цели мостове. Drop percentage на този тип окачване е 70%, т.е при стъпила на равна повърхност машина ход нагоре почти не остава, а запаса е от ход надолу. Целта е центъра на тежеста да е максимално нисък сиреч "повдигането" да е минимално. Когато се преодолява голямо препятствие нама никакво значение кой именно ход е по-голям този надолу или този нагоре. Ако на някое колело хода нагоре свърши просто ще повдигне цялата машина, но останалите колела имат достатъчно ход за да се разпънат и да достигнат контакт с терена.

                                И така ако рейсинг машина бъде подложена на скално катерене и само един път се подхлъзне и се спре в някое колело то пръчките с които е изпълнено нейното окачване ще станат на солети. Този тип окачвания хич не понасят странични удари и в т.ч. преобръщания. Направо ги мразят и се предават моментално.

                                Ако машина за скално катерене бъде засилена с дори 80 км/час по рейсинг трасе то 50% от времето колелата и ще са във въздуха и на първия завой ще напусне трасето. Ако все пак правата е по-дълга ще си замине състезателя удрян последователно от таван, врати и седалки. В този смисъл си съвсем прав за Вранглера. Не става за рейсинг. На рейсинг трасе ще се разпадне или водача ще изпадне, но нека пак отбележа. Той не е правен за това и няма никакви претенции да се справя с такава задача. Също толкова не е правен и за дрифтинг. Не че няма мотор. Просто е висок. Правен е за друго и там е наистина добър. Собственика му с който имам приказка хич не се интересува от този просто подраздел на офроуда. И да отбележа още, че третата тендер пружина в случая е използвана за да бъде свалена машината по-ниско без да се налага да се променят избраните параметри за втората тендер и за главната. Седалката съвсем не е на 2 метра от земята. Окончателния статичен лифт е около 6''.


                                Това за което използват машините си участниците в този форум е много по-близо до rock crawling жанра отколкото то рейсинг жанра за който говориш ти. Дори е мнго далеч от рейсинга. Не съм чел някой тук да се движи в гората със 100 км/час, но за сметка на това всички биха желали машини които да преодоляват големи препятствия и да се движат по всякакъв терен без никакво значение с каква скорост. В този смисъл дискусията би трябвало да е тази посока и е абсолютно неоправдано да е в другата. Офроуд рейсинга наистина не е еманацията на офроуда, а просто един равностоен на останалите жанр. В България пък дори не е равностоен, а никакъв го няма. Няма си дори форум

                                Поздрави и се надявам тази тема да се насочи в конструктивна посока.
                                Последно редактирано от elbgt; 10-10-11, 15:58.
                                My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X