Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Избор и сравнение на АТ гуми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Купувам си гумите от Примекс и от там ме отказаха от по-широките (265), че джантите ми били тесни, та ще остана на 245/75 16 - но при предлагат две гуми
    Ханкок https://primex-bg.com/245-75r16-111t...o-at2-m-s.html карал съм предишният модел и бях много доволен макар и да ги карах много малко
    или
    Лауфен (дъщерна фирма на Ханкок) https://primex-bg.com/245-75r16-111t...t-a-t-m-s.html който са доста по-евтини, но нямам отзиви за тях и не съм ги пробвал
    Някой да има опит с тези две гуми да сподели мнение? Може и да предложите нещо по-добро в същият ценови диапазон (аз имам там и малка отстъпка )

    Коментар


    • Ако джантите са ти 7J, няма никакъв проблем за гуми 265. 12 години търкалях точно 265 на 7J джанти. По разни техни си книжки пише че трябва да са на 8J, и затова ти разтягат тия локуми, но проблем с 265 на 7J джанта няма никакъв. Дори борда на джантата е по-добре защитен от удари така.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • icerunner
        icerunner коментира
        Редактиране на коментар
        За протокола, Тойота с гуми 265/70/16 върху джанти 7" излиза така от завода.

    • В #869.2 ти нахвърлях няколко причини защо да не слагаш 10 платови гуми, щото не видях че има още една страница за да ти го напиша в нов пост.

      Както казах и по-назад, джантите би трябвало да са ти 7J и с 265/70/16 спираш да ги мислиш при паркиране до бордюри или други подобни, както и по-добре понасят сваляне на налягането за горски разходки или такива в пясък, ако случайно се наложи да го правиш.

      P.S. Всичко написано по темата е и от личен опит.
      ... както и почти всичко което пиша де.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар



        • #902.2
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Днес, 12:10
          Ако ползваш Гранда 70÷80% за асфалт, съдейки по пробега, или 50÷60%, но без хард изпълнения с горски калищаци, с 265/70/16 няма да си къртиш бъбреците и ходовата част, освен по-доброто пътно поведение и на асфалт, и на черно.
          Така или иначе ако влизаш в гората за по-големи преходи е добре да пипнеш налягането на гумите, въпреки че масовката не го прави.

          Та предимствата са:
          1. Не си къртиш ходовата част
          2. По-адекватна реакция на автомобила при управление, по-ясно изразено на асфалт
          3. По-добро спиране, пак по-ясно изразено на асфалт
          4. По-добро сцепление на черно и зимЪска
          5. Комфорт и радост за бъбреците и багажника през легнали полицаи и други подобни не-магистрални забавления, въпреки че има и магистрални такива

          Може да се сетя и друго, но за сега само това.
        Благодаря,
        Оригиналната ширина е 235 и 245, аз съм чувал, че по-широката гума:
        1. товари ходовата част
        2. може, не знам
        3. само на сухо, на мокро, кал, пясък, сняг, черно - широката гума има по-малко относително натоварване и от там сцепление?
        4. ок
        5. това не се ли отнася за по Висока, не по-широка защото 245/75 и 265/70 са с разлика от едва 3 милиметра в диаметъра?

        Сериозно питам, не се заяждам, сменил съм над 25 коли от които 8 "Джипа" и съм навъртял малко под милион километра, при това съм инЖенерЧЕ, но от гуми не разбирам, винаги съм предпочитал по-тесни гуми (особено от както с едно Субарце Е12 с теснячетата качих един кално-снежен баир докато "Джипките" с валяците се пързаляха като сапун

        Коментар


        • За 3 не си съвсем прав. На мокро с твърда основа е по-скоро вярно (задържат повече вода между себе си и асфалта), но в останалите случаи се касае за повече копане на по-тънките, ако отдолу има твърда основа. Но пък това води до повече потъване.

          Забраваш че по-широките трябва да са с по-ниско налягане. Това във всяка по-мека повърхност и особено неутъпкан сняг и пясък, води до по-добра проходимост - с по-тънките и твърди гуми ще затънеш по-лесно. С тях евентуално ще минеш по-лесно по едри мокри камъни, ама пак и там като има заигравка с по-меките по-широки гуми, хич не е сигурно.

          5 произлиза отново от по-ниското налягане и по-меки бордове на 265-цата. 245 трябва да я караш с 0.2 - 0.3 бара по-твърда спрямо 265, при еднакви други условия. При джанта 7J, 265-цата допълнително се спада още малко, за да легне леко издутия протектор правилно.

          Да, ще даде малко по-висок разход (не вярвам повече от половин литър на 100, а даже и за толкова се съмнявам), ще товари малко повече окачването, но незначително. Това, което окепазява окачването и кормилното управление са отявлените издевателства като много минуови джанти/фланци, драстично по-големи гуми и т.н. 2см разлика само в ширината на дадена гума е никаква разлика.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • ... и щото не знам защо, след последният Имот не мога да дописвам при редакция , пиша пЪсЪто в нов пост.

            Всичко написано от мен, до тук, съм разбрал по трудният емпиричен начин предвид ширещата се масова неграмотност, и не само при гумаджиите, за съжаление.

            Има още доста по темата, но е дискусия в резултат на въпроси, която най-добре се случва на кафе или алтернативите.
            Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение

            Благодаря,
            Оригиналната ширина е 235 и 245, аз съм чувал, че по-широката гума:
            1. товари ходовата част
            2. може, не знам
            3. само на сухо, на мокро, кал, пясък, сняг, черно - широката гума има по-малко относително натоварване и от там сцепление?
            4. ок
            5. това не се ли отнася за по Висока, не по-широка защото 245/75 и 265/70 са с разлика от едва 3 милиметра в диаметъра?

            Сериозно питам, не се заяждам, сменил съм над 25 коли от които 8 "Джипа" и съм навъртял малко под милион километра, при това съм инЖенерЧЕ, но от гуми не разбирам, винаги съм предпочитал по-тесни гуми (особено от както с едно Субарце Е12 с теснячетата качих един кално-снежен баир докато "Джипките" с валяците се пързаляха като сапун
            Доста мога да разказвам по въпроса, но предпочитам вербалната комуникация, че всичко друго ми е много бавно, а ми свърши и кафето.

            Късата версия, а ако искаш го приеми и аксиоматично към момента е, че размера 265/70/16 е с 4 плата по-малко от 245/75/16, което се вижда и с неразбиращо око от тегловният индекс примерно.

            Друг важен момент е, че ширината
            ​​​​​​, в случая 245 и 265mm, се измерва в най-широката част на балона, което пък е обективен размер при точен такъв на ширината на джантата, и протектора който контактува с настилката всъщност е почти еднакъв.

            Това ако те притеснява разлика в разхода заради гумите, който ще е никакъв или пренебрежим в случая.

            Реална съществена разлика в протектора при различните размери гуми има при тези които са по-нископрофилни, защото там протектора и бордовете са с близки размери.

            Абе да му мислят тези с 20 или 22"-ви джанти.
            Последно редактирано от alex_markov; 12-10-21, 14:20.
            ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

            Коментар


            • Ако си с 7j джанти нямаш никакъв проблем за 265, както са ти и казали по-нагоре момчетата. Не ги слушай тия в гумаджийницата.
              Който търси , намира !
              Човекът е човек, когато е на път !

              Коментар


              • Моята сага поприключва, купих ханкок даинапро ат 245/70 16 (оригиналният размер) и сега чакам пред гумаджията да ги монтира.
                Благодаря на всички отзовали се!
                Ако някой търси "като нови", никога не пукани бфгудрич ат2 245/75 16 на под 2 години да свирка

                Коментар


                • bullet_pk
                  bullet_pk коментира
                  Редактиране на коментар
                  Аз си търся 1 бр за резервна в този размер 245/75R16 ... Трябва да държи въздух и да не е хептен на галош

                • alex_markov
                  alex_markov коментира
                  Редактиране на коментар
                  Първо да видим няма ли мераклия за 4-те

              • Сложиха ги и се прибрах за по-напряко през Люлинската магистрала в големия дъжд - 140 в пороя и завоите и седи като залепена - за сега съм много доволен и ми се поотпусна душицата - утре ще потествам повече, надявам се

                Коментар


                • Джоу (x3mrjoe)
                  Джоу (x3mrjoe) коментира
                  Редактиране на коментар
                  Утре си измери, и коригирай ако има нужда, налягането в гумите на студено преди да тръгнеш, щото съм сигурен, че има разлика поне по 0.2bar, особено ако не го е правил един човек, а и да е, за повечето гумаджии е "колкото повече - толкова повече".
                  Това, разбира се, е важно да се направи с верен манометър, но дори и да нямаш баш такъв, поне ги изравни.

              • Направих един тест на Hankook Dinapro AT RF11 245/70 16 - около 700 километра из северна България, имаше магистрала, разбити пътища, черно, кал. пясък (на брега на Дунав) - много съм доволен. Чакам снега, но на сняг ги бях пробвал предишният модел и бяха много добре, сега остава като БФГ-тата да не се спукат 80К км , ама това си е до късмет предполагам
                Последно редактирано от alex_markov; 15-10-21, 17:11.

                Коментар


                • Всъщност, чак сега обърнах внимание, че говориш за 11, щото през цялото време си представях 10, които са ми били една от опциите за унисекс гума.

                  Разгледах ги, и виждам интересни подобрения, които ми харесаха.

                  За да не пиша излишно, ето сравнителна картинка:

                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Hankook-Dynapro-AT-RF10-and-Dynapro-AT2-RF11.jpg
Прегледи:593
Размер:125.7 КБ
ID:6779855

                  Който има претенции може да види разликата, пък на който му е все едно, да се радва на шарките.

                  11-ката ме впечатли за моят начин на употреба и ще погледна дали има размера който ми трябва, както и цената, разбира се.
                  ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

                  Коментар


                  • Един бърз въпрос. Колебая се между 245,255 или 265 на 70R16 за целогодишно ползване 85% асфалт, 15% черно. Кой размер е по-подходящ за такъв вид каране? Така да се каже гоня максимален комфорт на асфалт и добро поведение по черно. Бих предпочел и по-лека да е гумата, че джипа не е от най-мощните и не ми се иска да го скопявам допълнително.
                    alex_markov Тези гуми за целогодишна употреба ги вземаш, нали?
                    Благодаря предварително!
                    Range Rover Classic '94 300Tdi

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от michael128 Преглед на мнение
                      Един бърз въпрос. Колебая се между 245,255 или 265 на 70R16 за целогодишно ползване 85% асфалт, 15% черно. Кой размер е по-подходящ за такъв вид каране? Така да се каже гоня максимален комфорт на асфалт и добро поведение по черно. Бих предпочел и по-лека да е гумата, че джипа не е от най-мощните и не ми се иска да го скопявам допълнително.
                      alex_markov Тези гуми за целогодишна употреба ги вземаш, нали?
                      Благодаря предварително!
                      245 или 265 са по-масови и има повече разнообразие, това са и най-търсените размери втора употреба.
                      Hyundai TERRACAN J3 2,9 CRDI 200HP 2" lifted on 31" Cooper Discoverer AT3 4s
                      Ford Fiesta 1.4 Tdci

                      Коментар


                      • Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
                        Ако някой търси "като нови", никога не пукани бфгудрич ат2 245/75 16 на под 2 години да свирка
                        Нещо не виждам темата в която ги пусна за продажба, а те все още се търкалят по двора ми
                        0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                        Коментар


                        • Вече 5-6 г търкалям Дуратрак, но вече се изпекоха и макар, че грайфера е едва наполовина, са за смяна.
                          Обаче на пазара няма нищо подобно. Приемам идеи за замяна.
                          Карам през седмицата из града, но уикенда ходя на къщата си в Балкана, 220км асфалт, а там си е офроуд с хубава червена глина. Дуратрака се справя превъзходно. Ще си ги търкалям лятото, но на мокро и студено вече са много зле.

                          Коментар


                          • Ivan_J
                            Ivan_J коментира
                            Редактиране на коментар
                            На едната 235/75-15, другата подобни, но 16-ки. Стават и по-тесни, но същата височина.

                          • Juiced
                            Juiced коментира
                            Редактиране на коментар
                            За този размер има само регенерат на дуратрак(phoenix omnitrack) , шарката ако не е водеща има варианти, като неагресивни мт-та като CST .

                          • Ivan_J
                            Ivan_J коментира
                            Редактиране на коментар
                            Аз виждам какво се продава, въпросът е коя гума най-много се доближава до Дуратрака като поведение. Регенерата го изключвам.

                        Активност за темата

                        Свий

                        Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X