Аз съм 4 години с Дуратрак, не се оплаквам. Около 20 х.км. са карани, ми върви си и на сняг. Ако си ползва човек главата може и с летни да караш зимата, че е по-добре с нови зимни всички знаем. То и една зима вече...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Избор и сравнение на АТ гуми
Свий
X
-
Всички гуми вървят зимата. Но зимата не е само сняг. Правилният въпрос е "Мога ли да спра достатъчно бързо в екстремна ситуация на мокър асфалт и температура 3-4 градуса?"Русия е бензиностанция, въоръжена с ракети.
- 1 like
Коментар
-
Мхм, и тираджиите сигурно са чели същите материали като тебе та постоянно блокират проходите и реват за непочистен сняг
-
Най-новите тестова и тенденции, сочат, че при мека зима почти без сняг най-добри са всесезонните. Имаше тест някъде, различни дисциплини, на сухо, на мокро, и при различни температури.
Гледах и четох, след като в един друг форум, се изказа мнение, че за зимите без сняг е добре комплектите да са летни и всесезонни, а не със зимни.
-
Първоначално публикуван от Alexfield Преглед на мнениеВсички гуми вървят зимата. Но зимата не е само сняг. Правилният въпрос е "Мога ли да спра достатъчно бързо в екстремна ситуация на мокър асфалт и температура 3-4 градуса?"
То много ясно че най добре е със зимни зимата и летни лятото както и долу горе компромисно с новички АТ карани само зимата.Land Rover Discovery II, V8 4.0
VW Golf VI variant
Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."
Коментар
-
АТ са всесезонни, просто са по-здрави и издържат на черни пътища по-добре от чисто асфалтовите профили.
Иначе аз вече отговорих: Щом ще се карат, целогодишно и цената е решаваща, най-добре да се вземат евтинджос, защото и без това след 2 години за зимата ще са на кокал.
Карал съм АТ като зимни: General Grabber AT2 33x12.5/15 DOT 3210 от 2014-2017, но лятото карах с други. Дори 7-8 години след производството си останаха меки и ставаха чудесно за зимни условия.
Сега карам General Grabber AT2 30x9.5x15 DOT 4509 от 2017-та но като летни. За зимата си имам други - Hankook 245/70/16 DOT 3612. Нямат грешка зимата, но никога не са карани лятото.
-
-
Te, преди малко се отвори време като за летни гуми
Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
Из "Златния телец"
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнениеТрети чифт БФГ АТ карам и наблюденията ми и при трите са, че след втората година стават на балатум и примерно, аварийно спиране на мокър асфалт с тях е живо приключение. За много километри, почти няма видимо износване. Много добра устойчивост на остри камъни и клони (явно много платове), но за мокър път определено има какво да се желае. Не съм сигурен дали пак ще сложа такива гуми. Иначе са добър компромис за навсякъде, без да са отличник никъде, докато са нови.
Та въпроса ми е за две години им навъртях над 80,000 км - на външен вид са почти без промяна, Но сериозно се замислям да ги сменям - какво ви е мнението?
И с какви АТ-та да ги сменя които да вървят навсякъде прилично и да се ЗДРАВИ - защото Нямам резервна, крик...размера е 245/75 16
Коментар
-
Няма много с какво, особено 16-ки. BFG-то е една от най-здравите гуми.
Но не само тя е зле на мокро. Cooper Discoverer A/T3 също е трагична на мокро, осбено на возила с по-големшък въртящ момент. И не са толкова здрави, иначе пак са тихи. Но пък са по-леки и разхода с тях е по-нисък.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
Хич не ги харесвах BFG AT2 но преди 2 години все пак се реших и обух предишният Jeep прехвърлих ги на сегашният и съм доволен от Здравината (Нито едно спукване, смесено каране асфалт оффроуд), много тихи, много добро поведение на всичко Освен мокър асфалт - Където са ТРАГИЧНИ от нови
Та въпроса ми е за две години им навъртях над 80,000 км - на външен вид са почти без промяна, Но сериозно се замислям да ги сменям - какво ви е мнението?
И с какви АТ-та да ги сменя които да вървят навсякъде прилично и да се ЗДРАВИ - защото Нямам резервна, крик...размера е 245/75 16
Technical Rescue Direct - life lies in courage
http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
А за зимно шофиране как са? В този или близък размер (примерно 265/70r16) имаш шанс за дуратрак. Тъкмо пуснах една съседна тема... В моя размер, обаче май няма от нашата страна на океана...
Коментар
-
Първоначално публикуван от alex_markov Преглед на мнение
Хич не ги харесвах BFG AT2 но преди 2 години все пак се реших и обух предишният Jeep прехвърлих ги на сегашният и съм доволен от Здравината (Нито едно спукване, смесено каране асфалт оффроуд), много тихи, много добро поведение на всичко Освен мокър асфалт - Където са ТРАГИЧНИ от нови
Та въпроса ми е за две години им навъртях над 80,000 км - на външен вид са почти без промяна, Но сериозно се замислям да ги сменям - какво ви е мнението?
И с какви АТ-та да ги сменя които да вървят навсякъде прилично и да се ЗДРАВИ - защото Нямам резервна, крик...размера е 245/75 16
Ако не се движиш поне 50% по черно, и то по-хард, ти препоръчвам да се огледаш в размер 265/70/16, които обикновено са 6 плàтови, и които са подобни като височина с ползваният до сега размер от теб, но ще получиш по-добра возѝя и стабилност по асфалт.ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
- 2 likes
Коментар
-
Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнение
Не знам колко ти е черното, но размер 245/75/16 са 10 плàтови, което ще рече, че са здрави, но супер дървени ако не са меки, което пък е неудачно за асфалт, камо ли извънградско.
Ако не се движиш поне 50% по черно, и то по-хард, ти препоръчвам да се огледаш в размер 265/70/16, които обикновено са 6 плàтови, и които са подобни като височина с ползваният до сега размер от теб, но ще получиш по-добра возѝя и стабилност по асфалт.та един сантиметър надолу да не извадя раздатката
Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
А за зимно шофиране как са? В този или близък размер (примерно 265/70r16) имаш шанс за дуратрак. Тъкмо пуснах една съседна тема... В моя размер, обаче май няма от нашата страна на океана...
Коментар
-
Аз само не разбрах, защо трябва да ги сменяш с други. Не знам други гуми, които да издържат на такъв пробег и да стават все още за каране. А ти го навърташ за 2 години!
Продавай тези и взимай същите нови. Заради пресния каучук.
Аз съм с китайското им копие Roadcruza. Цената им e на 2/3 от BFG, грайфера е на 90% същия. До сега съм им врътнал 22000 км за почти 2 години. Като ги гледам до 60 000 ще са за смяна. И те пързалят на мокър асфалт. С едно на ум, не са лоши. Ако правех твоя пробег годишно, въобще нямаше да се замисля за оригинала.
Nissan Terrano 2,7 TDI
- 1 like
Коментар
-
Cooper Discoverer ST MAX - страхотна гума за АТ.Държи се перфектно на асфалт и на мокро,много здрава и прилично представяне на кал.Първия "недостатък" е , че са с по-мека смес и не знам колко ще изкарат.Аз ги карах 2 години на Диското,но след като го продадох още 4 години,човека още движи с тях и е много доволен(ловец и земеделец).Втория,че по-трудно се балансират- едната гума ми отиде 200гр. баланс.
Cooper Discoverer AT3 ги търкалям вече 3 та година на Дъстъра и съм доволен,но са с по-твърд на протектор.Въпреки това,спират добре на мокро,аквапланинг до 80км/ч също няма.Преди това Дъстъра беше с BF Goodrich AT/KO ( не КО2) и не бах доволен от тях на мокро.2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от Джоу (x3mrjoe) Преглед на мнениеПредполагам, че джантите са ти 7J, в които "на кантар" стават и 265/70/16, при стоков 245/70/16, просто сваляш 0.2bar от предписаното за 245/70/16 и получаваш само плюсове.
Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнениеАз само не разбрах, защо трябва да ги сменяш с други. Не знам други гуми, които да издържат на такъв пробег и да стават все още за каране. А ти го навърташ за 2 години!
Продавай тези и взимай същите нови. Заради пресния каучук.
Аз съм с китайското им копие Roadcruza. Цената им e на 2/3 от BFG, грайфера е на 90% същия. До сега съм им врътнал 22000 км за почти 2 години. Като ги гледам до 60 000 ще са за смяна. И те пързалят на мокър асфалт. С едно на ум, не са лоши. Ако правех твоя пробег годишно, въобще нямаше да се замисля за оригинала.
Коментар
-
Карал съм и с двата размера , 265/70/16 и 245/75/16 . Както каза Джоу , първите са по-леки и по-малко гориво отива . Визуално автомобила изглежда много по-добре ( за който е от значение ) , по-голяма стабилност заради широчината . На мен лично карането с 265/70/16 ми харесваше повече .
-
Ако ползваш Гранда 70÷80% за асфалт, съдейки по пробега, или 50÷60%, но без хард изпълнения с горски калищаци, с 265/70/16 няма да си къртиш бъбреците и ходовата част, освен по-доброто пътно поведение и на асфалт, и на черно.
Така или иначе ако влизаш в гората за по-големи преходи е добре да пипнеш налягането на гумите, въпреки че масовката не го прави.
Та предимствата са:
1. Не си къртиш ходовата част
2. По-адекватна реакция на автомобила при управление, по-ясно изразено на асфалт
3. По-добро спиране, пак по-ясно изразено на асфалт
4. По-добро сцепление на черно и зимЪска
5. Комфорт и радост за бъбреците и багажника през легнали полицаи и други подобни не-магистрални забавления, въпреки че има и магистрални такива
Може да се сетя и друго, но за сега само това.
-
-
Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнениеОт: Избор и сравнение на АТ гуми
Днес сложих Купър SТ МАХХ 265/75/16.Първите ми впечатления:
-ужасно мек протектор-по мек от на зимните ми гуми-дано да се запази така поне 3 години
-мнооого тежки-в сравнение със зимните-дано да са и толкова по-здрави,колкото са по-тежки
-тихи,тихи,учудващо тихи
-височина напомпани на 2.5 -80см-абсолютно точно отговарят на 265/75/16Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнениеОт: Избор и сравнение на АТ гуми
Пробвах ги и на дъжд.Както каза и Иван-прекрасни са.
Сега малко негативи:
-Малко по-бавно спира,но това се очаква с по-големите гуми.Странното е,че мноооого по-трудно мога да задействам ABS-а в сравнение със зимните гуми.Дори и на мокро-скачам със всичка сила на спирачките и докато ми пририта,колата е спряла.Със зимните започва да рита по-рано и го прави по-дълго.Как сложно го казах само.С тези гуми времето докато блокира колело е доста по-дълго и от там по-късно се задейства ABS-а.
-Балансирането беше направо бедствие-по 100-120гр/гума,а на едната 200!!!Гледаха,мериха гумите,въртяха ги-не са криви.Джантите също.
Как изглежда?Ами супер грозно със сиви джанти 16ки в сравнение с черните 18ки!!!И големи груби гуми,които пълнят калниците...въобще не ми харесва вида с тях,но и въобще не ме интересува това.Ако имам време тия дни ще щракна 1 снимка.Първоначално публикуван от Младен Стоянов Преглед на мнениеОт: Избор и сравнение на АТ гуми
Вчера и днес имаше първа кал.Нарочно се старах да мина по всякакви възможни терени за да усетя представянето на гумата.Както се сещате времето в момента е супер подходящо за това-всичко е дълбочинно прогизнало.Ще правя паралел само с гумите,с които съм карал и имам натрупан солиден опит-Goodyear Wrangler AT(GYW AT),BFGoodrich MT(BFG MT),бутонки,Silverstone 117-MT Extreme(SX3M).Тестовете са правени с налягане 2.2 бара,че не ми се каляше да отдувам.
1.Утъпкан черен път(със стара здрава основа-лятото е като асфалт),но страшно разлигавен.Перфектно поведение-тръгване с пълна газ без дори да сработи тракшъна.Карах до 60км/ч-стабилно държи курса,на завоите поднася приятно,но напълно контролируемо с волана и газта.Много по добре от GYW AT(Goodyear Wrangler),по-добре от BFG MT(Goodrich),може би на същото ниво със бутонки и SX3M(Silverstone 117-MT Extreme),като имам чувството,че управляемостта е с 1 идея по-добра от последните2.
2.Мека почва със сравнително дълбока и тежка кал,но диференциалите не опират-т.е. при бавно движение гумите стават огромни кални валяци.Нарочно ги окалях и пробвах да тръгна-1 бавна-никакъв шанс-придвижва се едва,едва с много буксуване.Нещата драстично с подобриха на 3та бавна и 1ва бърза-превърта за секунда и стремглаво се втурва напред-усеща се кога гумата се почиства.Това пробвано на равно и на наклон нагоре-резултата е същия.Много по-добри от GYW AT,една идея по-добри от BFG MT,защото се самопочистват по-добре и много по-зле от бутонки,SX3M.
3.Дълбоки коловози,с мазна тежка кал-движи се уверено,но в обороти.Спре ли се,тръгването трябва да стане с добро развъртане,при което обаче шанса да се закопаят е огромен.Е аз ги закопах здраво,защото първо пробвах на бавни,направих си хубави прагове отпред и отзад и после минах на бързите-те тогава вместо напред назад,тръгнах надолу...Много по-добри от GYW AT,идентични с BFG MT,и много по-зле от бутонки,SX3M.Редно е да отбележа,че смело и безотговорно мачках нападалите клони в гората без да се притеснявам от спукване или пробиване.Имах късмет-няма щета.
Толкова за сега.
2023 Honda CRF 300 Rally,2017 Dacia Duster 1,5dci 4x4 леко пипната, 2013 Honda NT700 Deauville,ABS
- 1 like
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар