От: Малко ръжда - премахване и защита
Ако е изчистена и обезмаслена правилно повърхноста и с бронз за печки или ръждопреобразувател с лак ще изкара 2-3 години...
Отговорите са в качествените, маркови продукти, те винаги си заслужават парите, но трудно се избира цвят, че ако ги подбереш и сложиш правилно ще ги гледаш още 20-30 години...
Може-би е и въпрос на средства - на кола за 2000, антикорозионна обработка и защита за 2000 примерно на някой няма да се върже, щото примерно ще предпочете да си купи друга, да я кара някоя годинка, като изгние и тя друга и така...
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Малко ръжда - премахване и защита
Свий
X
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от Bugman Преглед на мнениеКолега съжалявам да ти го кажа, но с това мнение подвеждаш много хора, имай отговорност и помни, че тук даваш съвети на хиляди хора! Както ти звучи съвета за 3 в 1, така ми звучи на мен твоя! Грундът, като цяло служи за подложка на някакво друго покритие или за основа за да направи адхезия, никой производител не го препоръчва сам, както и никой не препоръчва боядисване на не-грундирани повърхности! Битумно или някакво подобно - меко покритие, имат повечето автомобили заводско на пода и подкалниците, дебелината и местата където са обработени варира в зависимост за къде е произведена машината и варира от тънко и частично до цялостно с дебелина 3-5мм., служи не само за шумо-изолация но и за прекрасна защита от влаги, удъри от камъчета и усуквания на купета или шасита, качествените и правилно подбрани, такива химий остават меки дори и при температури, доста под нулата, когато всички останали са твърди и едно малко камъче прави точка до до метала и създава гнездо за ръжда... При пясъкоструене много ясно се вижда, как на всичко, което е меко, пясъка се задъхва и се бави в пъти повече, докато достигне металът, колкото по-меко, толкова по-трудно го маха... Понеже темата стана голямо мазало, нека колегата пуснал темата си направи труда и отиде да пазари от специализиран магазин, като обясни какво иска да прави или в същият този прегледа техническата литература на дадена марка за системите за защита на под и сам довърши темата си в правилна насока...
Но отново, за да се нанесе такова, под него всичко трябва да е "тип-топ". Не трябва да се прекалява и с дебелината (примерно от 2мм нагоре е силно безсмислено). И в крайна сметка ако се загледаш в разни писания - хич не се разчита те да пазят от нещо друго, освен камъчета. Мястото на шумоизолацията е отвътре, не отвън.
И аз съм попадал на чудесно изглеждащи отвън автомобили, до момента в който не натиснеш и установиш че отдолу метала отдавна го няма.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Това, което съм написал се базира на личен и не само личен опит, колега. Не съм казал, че трябва да остане само на грунд. Аз съм сложил феролит за допълнителна защита. Битумът и каучукът са добра механична защита, но с тях много трудно се постига добра адхезия, така, че да не останат "джобове". Всеки е виждал битумно или каучуково покритие, което изглежда отгоре добре. При обелване обаче картинката става много печална.
Някога и аз мажех подобни неща по колите си, но практиката показа, че това, което правя сега е несравнимо по-ефикасно. И двете ми джипки, които по подразбиране са много гниещи (Трупър и ПАджеро) са в отлично корозионно здраве. Това след изкърпване, перфектно почистване на метала и третиране с грунд и феролит а в кухините с парафин. Едната е на 3 години след обработката, видяла доста кал и какво ли не, а другата на една. ПО една третирана с битум кола максимум година по-късно ще ти намеря доста сериозно засегнати места. Иначе откъм шумоизолация битумните и каучуковите покрития печелят.
А моите коли никъде нямат нарушено покритие. Това може да се види при желание.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнениеБитумът няма никаква работа в колата! Единственото, което постигаш с него е цапане и маскиране на проблемите. Освен това се образуват "джобове" в които дори при сухо време остава влага. Правилната насока е минимално задържане на вода и тънко покритие. Грундът, нанесен върху почистена и обезмаслена повърхност е най-доброто. Пробвал съм с всичко. Преобразувателите също не са от най-работещите решения.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Хубава темичка. И мен ме чака същото преживяване ,ама на пролет. Благодаря Ви колеги за мненията.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнениеВече няколко дни чета и се чудя с какво да намацам Паджерото отдолу. Няма изгнило и поне до сега ми се оформи следната идея:
1. хубаво измиване с водоструйка
2. позачестване на повърхностните ръждички, ако бъдат установени такива и измиване с бензин
3.
Обаче не ми е ясно дали е задължителна ръка грунд преди тоя битум. А и още търся подходящо място / с подемник, водоструйка и евентуално пистолет/ за извършване на операциите
Нямам подемник,но имам външна естакада,водоструйка и всякакви пистолети.Лошото е,че при тези постоянни валежи,трудно ще свършиш работа на открито.Последно редактирано от taran; 19-10-10, 19:04.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Ръждите почисти с ламелен диск. Телената четка в общия случай замазва, а шкурката наистина стига до метала. Аз използвам сив български грунд а след като изсъхне нанасям сребърен феролит, който има прекрасна устойчивост на атмосферни условия и добра механична якост.
След като и той изсъхне напръсквам с парафин всички кухини. Махат се пластмасовите подкалници и нагоре също парафин.
Феролитът си стои дори там, където е подложен на най-силно абразивно въздействие от песъчинките изхвърлени от гумите.
Най-добре е подгъвите по веждите на задните калници при Мастурбиши Пахеро да се елиминират, защото винаги задържат кал. На едната джипка съм ги отрязал а на другата съм ги запълнил с влакнест кит, така че да няма възможност да се пълнят.
За да има смисъл начинанието е необходимо пълно събличане на колата - стелки, подкалници, седалки, кори и т.н. се свалят и тогава се действа.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Колега, благодаря за препоръката. Смятам да те послушам, след като си пробвал всичко при обработката на под. Какъв грунд ще ми препоръчаш да използвам и от къде да си го набавя? Български- ясно, но нещо марка.... модел
Ако съм разбрал правилно:
1 Измивам хубаво
2 Зачиствам повърхностно с телена четка ръждите
3 Нанасям с пистолет няколко слоя грунд - най-добре два цвята- първо светъл, после тъмен, за да се види къде не е покрило !
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнениеВече съвсем се обърках. Сега случайно се заговорих със съседа, неговата я изчистил и по съвета на някакъв спец по тия работи, я намазал обилно с българска Протекта - било станало супер....
Ако ставаха за коли, производителят им с гордост щеше да го напише на опаковката им.
Та съседът ти не е бил посъветван мъдро. След около година ще споменава роднините на "спеца".
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Битумът няма никаква работа в колата! Единственото, което постигаш с него е цапане и маскиране на проблемите. Освен това се образуват "джобове" в които дори при сухо време остава влага. Правилната насока е минимално задържане на вода и тънко покритие. Грундът, нанесен върху почистена и обезмаслена повърхност е най-доброто. Пробвал съм с всичко. Преобразувателите също не са от най-работещите решения.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнениеВече няколко дни чета и се чудя с какво да намацам Паджерото отдолу. Няма изгнило и поне до сега ми се оформи следната идея:
1. хубаво измиване с водоструйка
2. позачестване на повърхностните ръждички, ако бъдат установени такива и измиване с бензин
3.
Обаче не ми е ясно дали е задължителна ръка грунд преди тоя битум. А и още търся подходящо място / с подемник, водоструйка и евентуално пистолет/ за извършване на операциите
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Хмм на Кар Систем битумчето е доста симпатично. За разлика от бодито за 2-години не се отлепи никъде, беше хванало здраво дори и върху ръжда. После едвам го свалях с пистолет за горещ въздух. На няколко места бях мазал цинк и битум отгоре и беше станало доста здраво.
Все пак според мен, битума е защитно, а не антикоризионно покритие, демек пази да не се поверди грунда между битума и метала.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнениеВече съвсем се обърках. Сега случайно се заговорих със съседа, неговата я изчистил и по съвета на някакъв спец по тия работи, я намазал обилно с българска Протекта - било станало супер....
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Вече съвсем се обърках. Сега случайно се заговорих със съседа, неговата я изчистил и по съвета на някакъв спец по тия работи, я намазал обилно с българска Протекта - било станало супер....
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от Vladislav Kostevski Преглед на мнениеВече няколко дни чета и се чудя с какво да намацам Паджерото отдолу. Няма изгнило и поне до сега ми се оформи следната идея:
1. хубаво измиване с водоструйка
2. позачестване на повърхностните ръждички, ако бъдат установени такива и измиване с бензин
3.
Обаче не ми е ясно дали е задължителна ръка грунд преди тоя битум. А и още търся подходящо място / с подемник, водоструйка и евентуално пистолет/ за извършване на операциите
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Остави коментар: