Първоначално публикуван от sparkybg
Преглед на мнение
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Малко ръжда - премахване и защита
Свий
X
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
С нафта ще ти е най-безболезнено, ама колко време ще съхне после не е много ясно.
...ама що се циганиш ми не идеш в магазина да си купиш??? Флакона не е космическа сума. Като е на спрей и след 5 години пак ще си е течен вътре (това лично пробвано). Имам един спредй на CarSystem, дето ползвам да си консервирам инструментите на фрезата - горе/долу на толкова години е. Последно вчера го ползвах.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Пробвай да го стоплиш... само внимавай, че е възпламеним.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Преди време си бях купил течен парафин за кухини. Тъй като след мазането ми остана го прелях в едно стъклено шише.
Вчера ми потрябва и установих, че вече не е течен. С какво да го разредя?
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Лично аз , съм доволен от резултата ръждопреобрзувател на вюрт и боя за подови покрития , пак на вюрт. Дрелката с телената четка, на правите места ъглошлайф с киче за премахване на ръжда. Две ръце през 3 часа ръждопреобразувател и накрая въпросната боя. Не ми стигна и една част боядисах с металик и покрих с лак-такова имах , беше събота вечерта. Където е боята на вюрт не е мръднало след истинска зима-6 месеца температури по - 10 градуса, често под - 25. Където боядисах с металик и лак - не се е задържало особено, има избили петна с ръжда. На другия каталясник действах по сходна схема, завърших с прехвалена местна боя, не по - евтина от вюрт- резултата не е особено добър, по добре е от металик и лак , но има избила ръжда.
Разхода на боята е доста голям , защото е доста рядка, силно се надявам да не мога да споделя какъв ще е резултата след следващата зима , защото искам да се разделя с въпросното съоръжение.
Този метод е доста временно решение. Пясъкоструене , епоксиден грунд и боя си остава май най - доброто. Завършек с каучукова боя , от сорта на въпросния вюрт , мисля , че не е лоша идея. Има страхотна адхезия и покритието е тънко, т.е няма опасност да се образуват кухини под боята , в които скрито корозията да си бачка. За да се нанася на тънко , може би би било добре засмукващата тръбичка на пистолета за шагрета да се сплесне леко , така че да засмуква по- малко . Между другото , след повече от година , боята , под защитните пластмасови кори , където прахоляка няма достъп, е все още мека - като пипнеш с пръст - остава отпечатък по боята, по пръстът не остава нищо.
Термоустойчиви бои , гледам има и на вюрт, взех да им ставам фен на тия, каквото и да съм пробвал от репертоара им - просто си работи. Не съм опитвал термоустойчивите им бъркочи, не ми остава време.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнениеИ бронзът за печки не е това, което беше! Относно тръбите - по железариите имаше разни "изпичащи се" бои, но не съм сигурен дали са разноцветни.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
И бронзът за печки не е това, което беше! Относно тръбите - по железариите имаше разни "изпичащи се" бои, но не съм сигурен дали са разноцветни.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Бронза за печки пада за месец от гърнето,инъче прясно боядисано е много красиво с бронза.Чудя се с какво да боядисам изпускателните тръби на мотора,не са корозирали но са кафяви от темп. а са на доста видно място,дето се вика лицето
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Грунда пада от гърнетата за една седмица. По-добрият вариант е бил да намажеш направо със сребърния феролит. От личен опит твърдя, че ще изкара и повече от една зима. Преди години, когато се кърпеха активно гърнета, мажехме с бронз за печки, но по две ръце. Изкарваше от зима до зима или докато се разпадне окончателно гърнето.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Не намерих цинков грунд /нямаше време да търся много/. Имаше сив и червен. Сивият пишеше че е бързо съхнещ, затова взех червен - алкиден, по-нагоре пишеше, че е по-здрав. Свалих корите и изчистих ръждата /главно по заварките на задните носачи, не знам дали така се казват - там дето са пружините на амортисьорите./ Наложи се и с отвертка да почовъркам. Ако беше само с телената четка нямаше да падне. На места боята си е здрава, а отдолу 1-2 мм. ръжда. После преобразувател и след това грунда. Бях взел и сребърен феролит, но времето се развали и май ще се кара само с грунда тази зима. Корите пазят отдолу механично от камъчетата, така че мисля че само на влагата трябва да издържи.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Благодаря за подробния отговор! Ще пробвам с цинков грунд.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Преди всичко, трябва да направиш преценка струва ли си да се обработват гърнетата.Отвънка може да изглеждат цели, но съдържанието им да е тотално изгнило.В такъв случай ще "спасяваш" просто едни кухи коруби.Съдържанието на гърнетата обикновено е перфорирани тръби и шумоизолираща вата.Гният перфорираните тръби.Понякога ватата започва да излиза през ауспуха като кълбета кълчища.Ако потупаш с юмрук по гърнето и вътре се раздвижи нещо като пясък, това най вероятно са останките от изгнилата тръба.Промените в звука също са показателни-грачене и дрънчене.
Ако все пак прецениш че гърнетата са здрави, то процедурата не се различава съществено от тази на купетата-изчистваш механично ръждата, грундираш и боядисваш.Цинков грунд върши работа.На опитен заварчик не пречи да си направи заварката, само е добре да го предупредиш да си сложи дихателна маска, тъй като пушеците от горящия цинк са доста отровни.Температурните спрейове наистина не са, кой знае, колко устойчиви механично.Повече издържат боите за печки в шишенца, но не се нанасят толкова равномерно, колкото спрея.И в крайна сметка цялата тая работа е отдолу под колата, където я атакуват прах, пясък, луга и влага-формулите за трайна защита са на ниво металургия-гърнета и тръби от неръждаема или "алуминизирана" стомана.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Прочетох цялата тема, но никъде не срещнах вариант за защита на ауспуховите тръби и гърнето. Има ли грундове, издържащи на високи температури /и да не миришат гадно после/? Гледах едни високотемпературни спрейове до 650 градуса, но май са главно за печки. Дали имат достатъчна механична якост и корозионна устойчивост? Цинков спрей дали е ползвал някой и дали няма да пречи ако после се налага да се заварява по ауспуха?
Съжалявам за многото въпроси, но не съм правил досега нищо с ръждата и ми се иска да избера правилен продукт.
Остави коментар:
-
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от Dimasa Преглед на мнениеЗа винкели и други конструкционни метални профили съм чувал от по-възрастни хора че смесват оловен миниум с боя и мажат покритието било по-меко и не се лющело. Лично аз не съм пробвал този метод но изхождам от мисълта че методите на стари майстори натрупали знанията си от практически опит обикновено превъзхожда научните методи.
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Остави коментар: