От: Малко ръжда - премахване и защита
Внимавайте с тоя преубразувател. Имам наблюдение, че не хваща добре гръндът после.
Общо взето няма никакъв смисъл да се хвърляте на скъпи преобразуватели, всичките са фосфорна киселина.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Малко ръжда - премахване и защита
Свий
X
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
- Телена четка
- Шкурка
- Преобразувател за ръжда /трябва да изсъхне хубаво/
- Грунд /трябва да се съобрази с вида на боята/
- Боя
- Успех
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Ръждата се премахва механично-телена четка,шкурка.Най-добре разбирасе е песъкоструя-премахва ръждата по-надълбоко.Абразивите,само по повръхноста.Ако има дъблоки язви с ръжда,която не е възможно да се премахне-обработи с ръждопреобразувател.След това,отново почисити с абразив.
Според теорията,голият метал се третира с реактивен грунд(пасиватор,продуктът на сикен се нарича "Уошпраимер"има и други неща на други производители).Отгоре се минава с епоксиден грунд-добра механична устоичивост и устоичив на различни химични и т.н влияния.
Тъй нареченият шагрен,се води подово покритие за предпазване на повръхностите от камъчета намаляване на шума,нама антикорозионни своиства.
Конкретно на Боди продуктите напоследък са със доста лошо качество.Използвам все още,тяхния контролен спреи и консервационната вакса(течния парафин).Шагрена им,ако го нанесеш по-дебело се напуква при съхненето.
На пазара има много фирми предлагащи подобни продукти-може да направите избор.
Кореселина се повзва за измиване на пистолети,четки и т.н.може да забършете с него обработваната повръхност-за премахване на прах и мазнотий.
Мисля,че грундовете които обсъждате са предназначени за метални изделия използвани в условия,съвсем различни от автомобилита-затова и често се случва,да не работят добре върху автомобилните купета.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
В крайна сметка не ми стана ясно как трябва да се процедира. Няма ли някой, който да е правил вече тази процедура, да е премахвал ръждата по колата си, но да е постигнал добър и дълготраен ефект, че да каже със сигурност как става и как точно го е направил. Става ли с телена четка и шкурка или само с песъкоструйка? Да се ползва ли преобразувател или няма смисъл и направо да се слага грунда и боята отгоре? и т.н.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
И никой нищо не казва за коресилина, той може ли да замести преобразувателя, нали и двата продукта разяждат повърхностния слой?
Кореселина и преобразувателя за ръжда нямат нищо общо,а грундовете на ацетонова основа се разреждат с кореселин.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Жоро, казваш че грундовете на ацетонова основа не образуват каквото трябва с метала, но като гледам в интернет всички грундове за метали са алкдни... вероятно тези на ацетонова основа просот не са за метали, а за стени примерно (или прсото говоря глупости щото не разбирам)
И никой нищо не казва за коресилина, той може ли да замести преобразувателя, нали и двата продукта разяждат повърхностния слой?
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнениеТой преобразователя е за това - да образува свързващ слой. В него има ортофосфорна киселина. Тя "разяжда" горния слой метал заедно с ръждата. Ако си го изчистил до блясък /без ръжда/ може да ползваш двукомпонентен праймер /пак съдържащ ортофосфорна киселина/. Грундовете на ацетонова основа не образуват / коя е думичката бе?/ адхезия с метала. И после лесно падат.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
мхм, а кореселина заема ли някакво място в целия филм, че съвсем ми се объркаха представите
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Първоначално публикуван от MMB Преглед на мнениеа след като съм премахнал ръждата механично, необходим ли е преобразувател или направо може да грундирам и какъв бодикит (или боя или каквото е там накрая) да използвам, този body 950 например би ли ми свършил работа?
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Хмммм... за Боди-то нещо съм с едно наум напоследък. Кола, третирана както си трябва преди 5-6 месеца, преди малко я зяпах - в нишите на калниците е опадало, а я е карана 2000км, я не, повечето са по асфалт. Може би не е било достатъчно дебело (слоят е около 0.5мм), не съм сигурен.
Интересното е, че оригиналния 25 годишен защитен слой (където не е бил остърган с телената четка) си стои и не му пука... Някой да има идея какво би могло да бъде това чудо?
Стои мътнобяло на цвят и като ... де да знам, по-твърдо е от бодито и дори и с телената четка, която яде и Боди и метала под него, се сваля мноооого трудно. като газирана боя е на дебелина е около 2-3мм.
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
а след като съм премахнал ръждата механично, необходим ли е преобразувател или направо може да грундирам и какъв бодикит (или боя или каквото е там накрая) да използвам, този body 950 например би ли ми свършил работа?
Остави коментар:
-
От: Малко ръжда - премахване и защита
Аз бих постъпил по следния начин :
1. телена четка /при нужда шкуртка/.
2. преобразувател Вюрт
3. Грунд
4. Ако е необходимо - кит и боя.
Остави коментар:
-
Малко ръжда - премахване и защита
От няколко седмици забелязах първата появата на малко повърхностна ръжда по калници, шаси, ходова част и.... май навсякъде отдолу има по малко. За момента положението далеч не е притеснително и е дребен проблем (и затова знам, че никой бояджия или тенекеджия няма да му се занимава) но знам и че ако не отстраня тази ръжда в зародиш, след някоя и друга година може и дупки в купето да има и ще е по-трудно. Искам да си запазя колата за дълго като премахна ръждата и защитя повърхностите за в бъдеще. Бихте ли ми дали съвет как да действам и какви продукти да използвам.
Видях че във форума е писано за всякакви случай, но не мога да преценя точно за моя случай как е най-правилно да подходя.
Прилагам и няколко снимки, за да се види какво точно е положението:
Благодаря предварителноТагове: Няма
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Остави коментар: