Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко ръжда - премахване и защита

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ccikoo
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Жоре за съжеление като млади участник дори лично съобщение не мога да пратя! Кажи ми кога ти е удобно тази седмица да се видим, къде да дойда и колко горе долу ще ми струва. Не вярвам още да искаш само 1 бира след връщането от Самотраки
    Дай идея за магазин за боя.

    Остави коментар:


  • //Радо//
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Мнения----" Ефикасно средство, което можете да използвате в качеството на преобразувател за ръжда е рибеното масло. Ръждясалият детайл се поставя под слой от рибено масло в продължение на 1.5 - 2 часа, след което ръждата лесно се отстранява. Важна особеност на тази обработка е, че рибеното масло прониква в цялата дълбочина на окиса и образува под него слой, който предотвратява бъдещото проникване на ръждата." и още " Краищата на стъкло можете да отрежете или заоблите и с обикновена ножица. Колкото и невероятно да звучи, стъклото се реже съвсем лесно по този начин, ако рязането се прави под вода. След изрязването можете да загладите ръбовете на среза посредством точилен камък или парче от стар, счупен шмиргелов диск.";" Резбата, нарязана с метчик в глух отвор, ще бъде равна и чиста, ако предварително залеете отвора с разтопен восък. След като восъкът се втвърди, нарязването става лесно, а металните частици се отделят навън без остатък." http://electronikart.hit.bg/pols.html

    Остави коментар:


  • ccikoo
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Ами добре. Ти можеш ли да ми препоръчаш някой магазин за боя? Подсети ме колко мл продаваха минимум? До следващата седмица тогава.

    Остави коментар:


  • Жоро Нешев
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Първоначално публикуван от ccikoo Преглед на мнение
    Колега прилагам снимков материал за да се запознаете всички с проблема.
    Ако цялата работа можеш да ми я свършиш (или някой друг от форума, който РАЗБИРА)
    срещу не една, а няколко бири, дори срещу заплащане, веднага ще звънна.
    Не заслужава мисля за нещо толкова малко да купувам материали.
    Очаквам оферта
    Идващата седмица съм посветил на остров Самотраки , че четох една тема за там ...... Но през следващата ме търси на лични да се разберем за удобно време. Базовата боя е някакъв металик май. Имам 2-3 вида различни едрини и разцветки тук но едва ли ще са съвсем същите. Не че ще се получи съвсем хомогенно ако си направиш по номер на боята същата в някой специализиран магазин ..... та ако не придиряш много - ще стане с леко забележима разлика петното.

    Остави коментар:


  • ccikoo
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Колега прилагам снимков материал за да се запознаете всички с проблема.
    Ако цялата работа можеш да ми я свършиш (или някой друг от форума, който РАЗБИРА)
    срещу не една, а няколко бири, дори срещу заплащане, веднага ще звънна.
    Не заслужава мисля за нещо толкова малко да купувам материали.
    Очаквам оферта
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Жоро Нешев
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Първоначално публикуван от ccikoo Преглед на мнение
    Здравейте! по-точно една ивица с ръжда (предполагам от удар), с дължина и ширина колкото 1 пръст. ...... Надявам се да бъда полезен и най-малко да коригирате моите грешки, евентулно, в процедурата която предлагам.

    1. почистваш с тел
    2. импрегнатор спрей
    3. грунд спрей
    4. боя спрей
    Много трудно ще избегнеш някъде на 2 или 3 точка да включиш кит или поне филер /шприцкит/. Почти всички продукти предлагани като спрейове са с качества - недостатъчни за автомобилен праг в много отношения . Пазарувай истинска боя и грунд. Компресор и пистолет или аерограф можеш да ползваш при мен срещу половин бира . Вероятно и при други колеги.

    Остави коментар:


  • ccikoo
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Здравейте! Надявам се да не бъде неудобно ако и аз се включа в темата и споделя с вас моя проблем. Не пускам нова тема защото заглавието щеше да бъде еднакво, с разликата че моя проблем е по-малък и по-точно една ивица с ръжда (предполагам от удар), с дължина и ширина колкото 1 пръст. Прочетох цялата тема и горе долу разбрах, че няма общоприета процедура и по-скоро няма универсални препарати. По този повод споделям с вас, какво ми препоръча приятел, който работи в сервиз, а НЕ е бояджия. Надявам се да бъда полезен и най-малко да коригирате моите грешки, евентулно, в процедурата която предлагам.

    1. почистваш с тел
    2. импрегнатор спрей
    3. грунд спрей
    4. боя спрей

    Не съм сигурен дали се казваше импрегнатор (въпреки, че разбирам какво означава) или бъркам материалите.
    Препоръча ми продуктите на Боди. Намерих и сайт: http://www.biznesa.com/modules/icontent/index.php?page=19

    Моля ви да ми дадете вашето мнение относно: Процедурата - правилна ли е или не? Кои материали са най-подходящи според вас - марката боди става или не?

    Детайли:
    1. колата е сив металик
    2. участъкът е малък както стана по-горе ясно и затова предполагам ще ми трябват качествени продукти в малки разфасовки
    3. място - ниско, под прага на вратата

    Благодаря предварително и моля модераторите да ме предупредат ако трябва да създам нова тема.
    Последно редактирано от ccikoo; 10-09-10, 13:22. Причина: уточняване

    Остави коментар:


  • taran
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита


    Това е реактивния грунд на Новол~45-50 лв.

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Първоначално публикуван от Жоро Нешев Преглед на мнение
    Вярната думичка не е епоксиден а реактивен мисля. Той пак е двукомпонентен. Но компонентите са други. А цената си е горе долу такава- 150лв/л и за това продават и по 50 грама. Проблема е , че не се сещам за нищо което може да го замени пълноценно. Явно и от автомобилните фабрики мислят по подобен начин. Ако поразровите под фабричната боя налитате на едно /най-често/ сиво и здраво. Е те това е.

    От там нататък отиваме във висшия пилотаж с поцинковане, калайдисване, прахови покрития ......

    А ефтините грундове на алкидна и ацентонова основа догодина ще се налага отново да се стържат. Тя ръждата обикновенно избива точно там където не е удържала фабричната /добра/ антикорозионна защита.
    OK. Къде, от кого? За "колко" вече стана ясно.

    Остави коментар:


  • Жоро Нешев
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Вярната думичка не е епоксиден а реактивен мисля. Той пак е двукомпонентен. Но компонентите са други. А цената си е горе долу такава- 150лв/л и за това продават и по 50 грама. Проблема е , че не се сещам за нищо което може да го замени пълноценно. Явно и от автомобилните фабрики мислят по подобен начин. Ако поразровите под фабричната боя налитате на едно /най-често/ сиво и здраво. Е те това е.

    От там нататък отиваме във висшия пилотаж с поцинковане, калайдисване, прахови покрития ......

    А ефтините грундове на алкидна и ацентонова основа догодина ще се налага отново да се стържат. Тя ръждата обикновенно избива точно там където не е удържала фабричната /добра/ антикорозионна защита.

    Остави коментар:


  • kъrfo
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Купувал съм епоксиден грунд на Лакпром и цената му беше около 10 лв + 3,50 лв за втвърдител. Взех го от Бриколаж. Внимавай с пропорцийте, когато го смесваш с втвърдителя, защото при мен веднъж съхнеше бързо друг път бавно (смесвах на око). Не мога да изкажа мнение за качествата му, защото детайлите са на сухо в момента.

    Остави коментар:


  • taran
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Стига бе....150 лв.Новолския е под 40 лв.На Боди е по ефтин,но по-малко количество.Лакпром също имаха.

    Остави коментар:


  • MMB
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Аз явно не съм знаел за какви пари говорим... търсих тук във варна епоксиден грунд, казаха ми 150лв на литър и се стреснах, можеше и да си помисля, но ме убедиха, че и алкиден грунд би свършил същата работа (което едва ли е точно така) а той беше 5лв, така че имам обикновен грунд (алкиден предполагам), телена четка (като накрайник за дрелка), коресилин за обезмасляване на повърхноста след премахването на ръждата и преди грунда, и след като изсъхне хубаво (1 денонощие) ще нанеса Body 950, това е спрей който като се втвърди става като гума, пък и нямам много избор, навсякъде само него ми пробутват... в крайна сметка 16лв общо... Да видим какво ще стане

    Остави коментар:


  • 19R
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Аз в събота направих следното:
    1. Купих си ZINGA
    2. Имам тук таме язвички по Реното, та с метална четка в/у бормашината до метал.
    3. След това леееекинко с флекса, съвсем леко и метала вече лъщи ( не знам дали е правилно)
    4. След това директно с ZINGAта върху голия метал (нали уж прави електрохимична връзка)

    5. ???
    6. ???

    Тук вече не знам чудя се м/у:
    -върху ZINGA епоксиден грунд,след това кит,боя,лак
    -върху ZINGA кит, боя,лак

    1кг. ZINGA 35лв. Не съм купувал разредител за нея, тъй като сметнах че не е нужно при условие че работя без пистолет.

    Остави коментар:


  • Жоро Нешев
    отговори
    От: Малко ръжда - премахване и защита

    Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
    реактивен грунд
    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Не съм доволен, ама никак.
    Абе мамата му е да се стигне до чист метал в по-голямата част от обработваната повърхност. Преобразователя го ползвам да проникне в "капилярите" на ръждата. После пак жулене. И реактивен грунд. Аз ползвам Глазурит. Това идиотче се впива в метала и после и с шкуртка трудно се жули. А върху него вече си се ползват грундове на ацетонова основа. Тогава залепват добре и могат да си вършат работата като защитен слой.

    Алкидните грундове изглежда прилепват по-добре. Особено към корозирали вече детайли. Обаче всеки опит върху тях да нанесеш например акрилна боя бива жестоко наказан. Отделно от безкрайното им съхнене.

    Дълготраен ефект според мен в извънзаводски условия трябва да се счита около 2-3 г. От там нататък са само много скъпи технологии. А така или иначе корозията тръгва винаги в най уязвимите места в резултат на олющена защита. Най- шокиращо за мен беше да разбера , че корозия тръгва от места на които прескачат искрички статично електричество. От такова отърване няма. Само малко може да бъде смекчено с "антистатик".
    Последно редактирано от Жоро Нешев; 23-08-10, 10:30.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X