Обява
Свий
Няма добавени обяви.
И аз да се присъединя към собствениците на струг С11
Свий
X
-
Едно питане, извинявам се предварително, защото въпросът ми може и да ви се стори тъп, но нали съм прохождащ стругар...
Та имам следната дилема, пристъргвам по дължина един детайл и искам да върна надясно за ново подаване. Има ли някакъв начин да върна с бързия ход, но без да размествам нониуса, тоест, да отдалечавам ножа аз?
Коментар
-
Да ти имам дилемите.🤣 Просто даваш с бързия ход назад (на дясно) и това е. Универсала през това време си се върти.Последно редактирано от kameno karp; 10-01-24, 22:33.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
Ами така си правих досега, но си помислих, че на такава сложна машина като струга би трябвало да са измислили нещо като механизъм, който да накара ножа да отсъпи стотна ако ще да е, че да върна за нов пас и като включа пак нормално да си подавам, само да понадя на нониуса колкото ще отнемам, а не всеки път да внимавам колко връщам ножа, че и това да пресмятам барабар с подаването. Нейсе, така ще си джиткам тогава, като няма друг начин.Благодаря ти, че все пак вземаш отношение по въпроса.
-
Нож, вкаран в режим, НЯМА отбиване, и като го върнеш назад не взима нищо и дори следа не остава.
И... можеш да отдалечиш ножа, ако толкова ти е мерак. Той нониуса е затова. После го връщаш където е бил и подаваш от там нататък. Не че има особен смисъл.
-
-
Ножа НЕ СЕ ВРЪЩА НАЗАД!!! Престъргваш. Стигаш до мястото където трябва да спреш. Изключваш самхода. Буташ ръчката надясно. Натискаш бутона за бърз ход. Излизаш от детайла. Подаваш колкото си решил. Включваш самохода. Престъргваш. През всичкото това време универсала се върти.И така до края.Последно редактирано от kameno karp; 11-01-24, 11:41.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
При мене винаги има какво да вземе при връщане, вчера ходих при един стругаро-фрезист и като му се оплаках, че ми е бърз самохода ми каза, че ако ми е отваряна нортъновата кутия много често не ги зацепвали правилно и е възможно ръчките да не отговарят на скоростта на подаване, да са разместени. Стъргал бях един фланец на 1/4 и 8 а стана като разорана нива, че оттам тръгна разговора с човека. Нищо, като поомекне времето ще ги разгледам на всички положения как се движат. Някой можи ли да ме светне на ск. кутия ръчката за едра и ситна резба влияе ли на скоростта на самохода?
Коментар
-
Спарки много често споменава израза : режим на рязане . Ти вникваш ли в смисъла му!? Вида на материала,оборотите и стъпката са в пряка зависимост . Това много отдавна ти го писах. Като питаш нещо,после чети отговорите и възприемай какво ти се отговаря.
-
Пусни ножа да драсне каквато и ще да е резба. После наложи резбомера и ще разбереш дали са наместени или разместени.😉 А това,че си говорил с някой който има струг,не значи,че си говорил със стругар!!!Последно редактирано от kameno karp; 11-01-24, 14:28.
-
-
Не бе, сложена е за украса!Имаш таблица със стъпките - там пише каквото те интересува.
За разораната нива, пак - малка стъпка и малка стружка НЕ значи хубав финиш и добра точност. Не и на повечето стомани. На дурал (повечето видове) и месинг можеш да пускаш и 0.01мм стружка, но на стомана не. Стружката трябва (това, което отнема) трябва да е по-голяма от радиуса на закръгляне на пластината. Това е универсално правило и най-еднозначнияпараметър изобщо. Стъпката и оборотите след това избираш според материала. И на връщане няма да взима нищо, защото силите при рязане така се уравновесяват че радиалния натиск по ножа е минимален. Не изпълниш ли това, винаги ще имаш гаден финиш. Дори за ръчно острените ножове си има режим, при който работят добре и такъв, при който мажат.
На гърба на кутийката с пластини ги имаш тия параметри. Просто спазвай каквото са написали хората. Сложи на номинал, после си играй с оборотите и подаването - там вече може. С минималната дълбочина не може - по-малко ли е, маже.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
kameno karp, ама понякога си противоречите и вие. Хем да питам някой стругар - хем защо говоря с човек, който имал струг. А и той няма просто струг и 2 фрези, ами е частник и с това си изкарва хляба - оказа се познат и беше така добър да сподели опит. Бивш работник в завод, по-възрастен от мен и цял живот работил на металорежещи машини. Стругът му е С11 пак от старичките, но с двуметрови паралели и с нормален захват на универсала. Всъщност, стигна до извода за бързия самоход след моя въпрос защо ми е толкова грапав един чугунен фланец, който бях стъргал и му занесох да разпробие на делителния апарат на фрезата.
Спарки, фланеца го стъргах на доста дебела стружка и стана груб и на черти. Подаването, както споменах 1/4 на 8. Ако бях изсилил на по-бърз самоход или бях свалил на 5-6, щеше да стане като резба, предполагам. Ще чета още, засега е студено за практически опити. Благодаря за съветите, все ще излезе някакъв стругар от мене, па макар и калпав.Нали го правя за кеф, пари няма да изкарвам от това.
Коментар
-
Май открих топлата вода - заради самохода са две 500об. и 710об, съответно в червения и жълтия сектор. В червения е най-бавния самоход, а досега никога май не съм го ползвал. Смейте се, ама като няма кой да ми го каже?! А из ръководството е толкова понятно за мен, че се пулих два часа докато го "смеля". А и ми се стори нелогично на едра резба самохода да е по-бавен но поста на Спарки в частта "Минималната стъпка е 0.09 и 0.06мм, в зависимост от ръчката за нормална/увеличена стъпка и оборотния ред." ,беше само от полза за моите "гениални" (пре)открития. Просто не бях помислил, че вала за резбите и този на самохода са с различни обороти на движение.Последно редактирано от xpp1969; 13-01-24, 09:07.
Коментар
-
Имаш табела с подаванията, и върху машината и в ръководството. Просто я гледай. Аз много рядко работя на нещо различно от червения сектор, освен прин рязане или много голям диаметър на детайла.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
Чугуна се налага да го работя в жълтия сектор, нали? Апропо, днес си стъргах фланеца за новия универсал в жълтия сектор на 180 и стана супергладък, направо ме изкефи, по-добър от този на стругаро - фрезиста при който ходих за отворите.Той го беше стръгнал за захвата върху другия фланец, аз го бях помолил за да не ми избягат отворите.
-
Айде излез от еуфорията в която си изпаднал. Почети за класовете на грапавост. Почети и кога какъв клас е нужен! Когато няма изискване за класа на грапавост,абсолютно безсмислено и пълна загуба на време и хабене на ток е да си играеш да "лъскаш" детайла!!!😉
-
-
Кога какъв е нужен, ще е доста по-нататък. Досега какъвто и клас да беше нужен, всичко беше клас ала разорана нива. Сега, като съм му хванал на това цаката, едно гайле по-малко. Сега остава да вляза в класа на точност, щото при престъргването на фланеца и поставянето на новия универсал заковах на...12 стотни. Този урок със точността ми бяга. Изкарах го на една ръка, не го повторих и не знам дали не е от това. Утре ще го магеровам. Тоест, първо ще мъча да въртя на други отвори да видя как е, имам още два варианта в крайна сметка. Аз и не съм много сигурен дали го меря вярно. Слагам палеца на часовника в единственото цяло пространство между отворите за ключа и страничните прорези за челюстите. По-напред няма къде. Интересното е, че като стегнах един прът от амортисьор към 35 см. и на края беше с биене 0.8 стотни.А иначе фланеца си беше стръгнат както трябва - влезе като почуквах леко с едно месингово парче. Не се сетих пък да премеря самия фланец. Нищо, както казах и утре е ден. Имам си и вратичка - връщам стария руски 200мм., с него имах 0.2 стотни биене. Нали съм със фланец върху фланец - няма откъде да изровя резбови, а и не искам да разбутвам стария фланец, че може да пратя машината на вторични.
Апропо, засега плащам 6-7 лева месечно за ток, което изобщо не го очаквах, като се има впредвид колко бавно работя, нали съм новобранец, все пак.
Коментар
-
Днес успях да смъкна челното биене на фланеца до 4 стотни. Радиалното на засечката е почти нула. Не мога да разбера защо не иска и не иска да пада, смених ножа, но понеже нямам обратен подходящ за да стържа срещу фланеца и се мъча с една борщанга с пластина 15TF, хваната странично. Не знам дали не тръпне и оттам да идва биенето. Мъчих го на 125 на жълто, после реших да опитам в червения и го вдигнах на 355. Все 4 стотни. Накрая пуснах на 500 червено и даже май се поувеличи още биенето. Това го мъча на вятър, защото ако пусна стружка и както си експериментирам, вече да е отънял фланеца под 1,5см., а и вчера му изкарах сериозна стружка и повече не го пипах - резултатът беше 12 стотни, както вече ви писах. Бутам кръстатия докрай наляво и стягам целия супорт със квадратите от лявата страна да елиминирам всички възможни луфтове на машината. Напречното ми е доста стегнато и едвам се движи в крайните зони, а за да прекарам ножа и стържа фланеца съм почти в предния край, тоест, и този луфт е елиминиран. Е, този на лагера няма как, но според мен не е сериозен луфта ми там, че да прави 4 стотни, по-скоро е радиален - аксиален не успявам да измеря дали има. Иначе универсала явно е тип-топ, защото и в трите положения по оста си дава едно и също отклонение. Да мъча да точа някакъв червен нож ли, какво ще ме посъветвате? На какви обороти и подаване да стържа този сатанински фланец, 250 му е диаметъра?
Коментар
-
Като за начало,като стържеш чугун,трябва да ползваш нож за чугун. Аз си работя със старите ножове,със запоените пластини. Челно бих стъргал с нож под 45 градуса. Обороти - в синия сектор. Примерно 90 об/мин. Пък за тия ножове със сменяемите пластини,Спарки ти беше казал някаква зависимост между закръглението на върха и минималната стружка.Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.
Коментар
-
Мдам, със червен нож и на синия сектор подаването е твърде бързо и финиша е плачевен (на писти) - 12 стотни. Жабнах си щангичката и на 355 в червения сектор го докарах до това - https://youtu.be/IFTfxjA0xAQ. Интересното е, че тъпия часовник трябва да навърти сериозен километраж по фланеца, винаги на първата и втората обиколка дава различно, ама виждате при това въртене едва-едва колко показва и не мисля повече да го барам, защото единствено може да стане пак 12 стотни, че защо не и повече? А ето и острилката -
Ето и линк какво представлява - https://www.aliexpress.com/item/1005...11a81802MfHum9
Пластината е 15VF, дават я за чугуний.Сигурно си прав Kameno karp, че трябва да съм на синьо 90 и за червената ножка, обаче докато се правя на точилар, фланеца стана 21мм. и малко отгоре, страх ме беше да го не оакам и да трябва да поръчвам нов - този го взех 320мм, за да е по-евтино и със работата по отворите ми е на 95 кинта, ще е тъпо да повторя финансово същото упражнение. Тепърва вече на детайлчета мога да проиграя учението нож със запоена пластина.
Коментар
-
Спарки, гледам я, сега пак ще я отворя да видя какво ще измудря, но най-вероятно едно голямо нищо. Качвам я, че да я видиш и ти, но не виждам никъде положение при което подаването да се регулира спрямо секторите. Единствено като мина на ситна резба, но там става по-бързо.
таблица.pdf
таблица 2.pdf
Моля те, ако имаше към кого да се обърна, досега да съм го направил, поне ме насочи къде да гледам и с коя врътка да си съкратя мъките.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар