Обява

Свий
Няма добавени обяви.

И аз да се присъединя към собствениците на струг С11

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Това ясно, ама да разхлабвам ли сатанинския болт, дето е на снимката и тогава да връткам, или си има друг чалъм? Питам, за да не се налага да го доразбутам, че да му хвана цаката как да движа горната му част настрани по паралелите? И има ли реглаж надолу и нагоре или само настрани? А оттам може ли да се донастройва успоредността му на паралелите или тя е точно зададена и не се размества, тоест няма как да се регулира ръчно?

    Всъщност, май почти си отговорих на част от въпроса, по точно Seк.1 е отговорил " Средния болт контрира седлото към центровъчната плоча ." през далечната 2013 година, ама сега набарах темата.
    Последно редактирано от xpp1969; 27-11-23, 21:13.

    Коментар


    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      Средния болт трябва да задържи седлото в необходимата позиция. Най-често е съосно на шпиндела, но има моменти, когато целенасочено се отмества. Не трябва да има реглаж "нагоре- надолу".

    • kameno karp
      kameno karp коментира
      Редактиране на коментар
      На предната страница в #311 нали съм ти писал,какво разхлабваш и от къде регулираш!?

    • venkabg
      venkabg коментира
      Редактиране на коментар
      Реглаж надолу-нагоре трябва, ама няма(не е предвидено). С времето се износват и седлото и паралелите и пропадат спрямо шпиндела и стават не добри работи.

  • kameno karp, извинявай! Утре ще пробвам да го нагодя.

    Коментар


    • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1415.jpg
Прегледи:191
Размер:138.6 КБ
ID:6944549 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG1414.jpg
Прегледи:192
Размер:123.8 КБ
ID:6944550
      Когато пропадането е малко , може да го компенсираш като мен с подлагане на хартия или тънак латун! При мен е около 0.1 -0.15 мм износване на задното седло. При старите машини е така ! Винаги има износване , и трябва да се компенсира по различни начини!

      "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
      Ат.Буров.

      Коментар


      • Чертеж на задното седло и регулировката му на младия С11МТ.

        Стандартни проверки на точността на струга.

        Само на руски го имам.
        Прикачени файлове

        Коментар


        • xpp1969
          xpp1969 коментира
          Редактиране на коментар
          Благодаря много, ще си го преведа, защото доста полезно ми се струва.

      • Поиграх си със седлото и криво-ляво е по-добре, отколкото беше.Абе не остана и време, ама падна конуса на 0.3.Има и надолу пропадане, ама ще го глася както е направил колегата pgv64. Врътнах през дупка универсала спрямо фланеца, че беше на 0.07. Сега е на 0.03 в основата на детайла и мисля, че не е крайно зле за нестърган фланец. Стъргането по-нататък.

        Коментар


        • Днес успях да го смъкна почти на нула. После си играйках с един месинг, ама си вади конус близо три десети. Ама и месинга ми е 1 см, та го отдадох на огъването при натиск. Дали е от това, че го работя със същия нож или просто не може да се работи тънък месинг?

          Коментар


          • kameno karp
            kameno karp коментира
            Редактиране на коментар
            Дава конус или става бъчвообразна формата?

        • Ами не го стъргах до края, ама май по-скоро си е конус. А като се пробвах преди това да го челосам, макар и на тънко се катери по ножа, като жив е. Утре пак ще пробвам, да не се заблуждавам и да е бъчва, а оттам и тебе да заблуждавам. Странно, като каза бъчва, накрая слохих едно желязно парче 38мм и дълго към 35 см, застъргах го малко грешно според мен, на 1000 оборота и взе да пуши, че докато го лашка самохода, се присегнах за масльонката и го охлаждах докато изкара до универсала (борьол купих, ама ще го слагам напролет). Това беше един вид втори тест за настройката на седлото. Странното е, че като го мернах, от двата края на нула, а на два сантима от двете страни е на десета по-дебело. Него се не сетих после да го погаля повторно на по-нисички обороти. Та дали и то не излезе на бъчва от натиска, все пак го изкарах на 37 от раз, а 35 см си е сравнително дългичко?
          Ето клипче на последния "тест":
          https://youtu.be/3k3xtl9Gr_Q

          А, едно въпросче - какво е това латун? Може и да го знаем под друго име по нашия край, но с това му име не съм го чувал май?
          На снимката на колегата ми прилича на парче шланг от ПХ...
          Последно редактирано от xpp1969; 29-11-23, 21:39.

          Коментар


          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Идва от руското "латунь" - месинг на български.

            Виж си трапеца на супорта, където ляга на паралелите - имаш ли напречна хлабина?

            От клипчето, така на око, имаш периодични ивици с различна лъскавина. Виж колко им е стъпката. Същата ли е със стъпката на ходовия винт?
            Последно редактирано от stefsab; 29-11-23, 22:19.

        • Ха, пък уж знам руския добре - това съм го изпуснал, явно съм изучавал съдържанието в пазвата на една бивша съученичка.

          Коментар


          • Първо си нагласи конуса без задно седло. Мести се цялата скоиростна кутия - има болтове в основата отпред и отзад. Чак след това се гласи седлото - и то има болтове за целта.

            На стара машина идеалности няма да постигнеш, но нещо като 1-3 стотни на 30-40см дължина е постижимо.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • Ами утре ще пусна една пръчка без да я подпирам за да видя и кутията, но тя май си беше добре. Все пак ще пробвам, но до колко дължина и дебелина да сложа без да подпирам, че да не вибрира докато я стържа и да добия вярна представа дали трябва изобщо да се пипа?

              stefsab, тази напречна хлабина, дето споменаваш на паралелите как се обира? Едва ли се стягат квадратите отгоре, нали? Така вероятно ще затегне и ще се износят паралелите. Как да го направя, защото като се облегна на нониуса за напречното подаване и часовника мърда с 2 стотни, което май за такъв луфт говори, нали?
              Последно редактирано от xpp1969; 29-11-23, 22:36.

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                1. Нагласи си стебло от амортесьор в патронника да не бие.
                2. Опипай го с индикаторния часовник по дължина .
                Ако от край до край имаш стотни отклонение -добре. Иначе както е писал Спарки - въртиш кутията до успоредност.

                Първо си "измери" машината.

            • Ъъъъ, кутията си я правих с 50см парче алуминий 60мм, на който взех няколко десети. Не става с "пръчка", защото отбива. Трябва нещо дебело, ако ще му взимаш стружка. Алуминий е екстра, ама е скъпо. Аз го имах подруг повод и ми дойде таман. 2-3 десети не му се отразиха практически никак и после си го изчегъртах по предназначение.

              Стебло от амортисьор ми е доста тънко, а и не е гартантирано право до стотни, особено предвид че надали ще е от нов амортисьор. Може и да не съм прав де.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • Ами аз още онзиден отидох до вторични и срязах преден макферсон, трябва че от някакво рено да е бил, щото на тях са им бая дебели стержените.Избрах го и по-дългичък, с по-голям ход и го срязах в ботуша, да не изгубя някой милиметър. Обаче като го сложа и в края се клати като...Не е възможно в никакво положение да го озаптя. И аз се опасявах за отбиване, а и не съм сигурен, че ще стане гладък. Най - вероятно невъзможността да регулирам каквото и да е желязо на универсала, както и да го глася е, че не съм си челосал фланеца, но е безумно при положение, че може да нямам успоредност между кутията и паралелите да го правя сега според мен. Виж, сега като чета Спарки какво ми е препоръчал, с алуминия ми се струва, че е добре като идея. Да попитам само, нали да не го подпирам като го стържа? Откъде пък ще го търся из наше село ХАлуминия...И още нещо, нали го заврях до стената на бараката, да попитам освен шестограмните болтове откъм паралелите, има ли някакви други от дясната страна или са само те, а от лявата са зад капака на лирата и ремъците, евентуално? Щото ако трябва да се развива нещо от задната страна, няма кой да се разправя - така ще го ръси попа, както се казва по нашия край.


                Коментар


                • Днес повторих вчерашното желязо на по-тънка стружка:
                  Дължина - 31см, до универсала е 26,95 мерено с шуплера, четири сантиметра по-вдясно се качва на 27.00 и така върви чак до последните четири сантиметра, приблизително, където отново става 26.95. Обаче е подпряно на център. Алуминий не намерих, надявах се на едни вторични да купя, ама нямат. А магазин за такива неща у наше село - нет. Вчера освен стеблото закупих парче от полуоска срязано от едната страна с резак. Стегнах го и почнаха аномалиите. Не го подпрях и не можах да го накарам да се изправи в свободния край под 1,3мм. Нищо, казвам си - ще го изкарам докато спре да бие. Да, ама не спира, че даже по едно време взе да го прави цялото на плавни хълмчета. Пуснах една тъничка стружка и що-годе го заглади, но откъм свободния край стърже едни стружки - не ти е работа. Пък като го измерих:
                  Дължина -18см., ляв край - 29.3мм., десен край - 29.6мм. Излиза, че кутията трябва да мръдне малко откъм универсала назад. Да е от паралели? Защо пък намаля плавно и в края е най-тънко? И защо като подпра с центъра нещата са доста по-добре? Ако пропада и подпряно ще го прави. Утре ще пробвам с мек, но дебел материал, за да не мърда. Между другото, на 18см. пръчка като сложа часовник в края и и натисна универсала, се получава мърдане две стотни, това притеснително ли е?
                  Ето два клипа, от двете страни на полуоската:
                  https://youtu.be/dcUosaBoeik
                  https://youtu.be/4UjtU-dKPk0
                  А търсенето на алуминий продължава.
                  Последно редактирано от xpp1969; 30-11-23, 17:41.

                  Коментар


                  • stefsab
                    stefsab коментира
                    Редактиране на коментар
                    Сложи нещо цилиндрично в патронника. Подпри го с часовника. Напъни нагоре умерено универсала с лост- примерно дръжка от лопата. Имаш ли хлабина във вертикална посока ?
                    Бележи си мястото на трапеца от направляващите, където супорта най-често го движиш. Сложи точна 60-80 см линия. Виж за просвет/износване/ хлътване на повърхностите на трапеца. При износване, ножът ти може да се движи по кривата на изноването и да дава съответното отклонение.

                • Не ме разбра правилно - не казвам че трябва да е задължително с алуминий. Споделям как аз го правих. Ако вместо алуминий имах нещо друго толкова дебело, щях да го направя с него.

                  Алуминия (поне този, който ползвах) не се маже и позволява изключително тънка стружка. Толкоз. Ако се ползва друго, трябва подходът да се съобрази с качествата му. Може да се ползва и тръба, вместо плътно, стига да е достатъчно дебелостенна, че да се държи порядъчно.

                  Ако ще регулираш скорости, ЗАБРАВИ за задното седло. Едва когато ги нагласиш, по вече нагласените скорости гласиш задното седло.

                  Скоростите имат 2 болта под универсала, които трябва да се охлабят, и по един отпред и отзад, с които се местят и застопоряват (охабваш единия, натягаш другия и те побутват кутията спрямо паралелите в дадената посока). Може (даже е логично) да има и откъм шайбата/ремъците някакви, но това вече не помня. Беше едно от първите неща, които правих на моя струг, след като му възстанових супортната кутия, а това беше преди над 10 години.
                  Последно редактирано от sparkybg; 30-11-23, 18:35.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • stefsab, каква е допустимата хлабина, зашото не ми се вярва да не трябва да има никаква?Иначе относно паралелите ще пробвам, но няма видимо нищо притеснително, а и тази първата проба би трябвало да излезе конус с дебелата част към седлото, ако има пропадане, нали? Ножът ще падне ниско и ще остане към универсала нестъргано. То така и става, но само когато не подпра детайла и то си върви равномерен конус в общи линии, на клипчетата се вижда.
                    Спарки, това ли е единият болт за регулиране, снимката е над таблицата:
                    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:регулиране кутия.jpg Прегледи:0 Размер:334.0 КБ ID:6945146
                    Забелязах, че освен двата болта с шестограмни глави, между тях има още един, малко несиметрично разположен, по-близко до предния и с малко - по малък шестограм. Беше пълен с бетонирала се гняс и доста труд положих да го открия, а и универсала доста пречи. Та мисълта ми е да не е някакъв ексцентрик за страничен реглаж на предната част, или всичко става само изотзад? Не се сетих пък да го снимам. Иначе болт има отзад, но е вляво и ще успея да го развия като извадя тракторчето, което съм паркирал плътно вляво до струга. Зад капака не откривам други, да не би да има някой откъм ел. таблото? Впрочем, утре ще погледна и там. А регулировъчните изобщо ги не виждам, а и в ръководството никъде не се споменават. Ще съм ти задължен ако се сетиш дали единият е този на снимката и къде, аджеба е другият.
                    Така като се замисля си много прав, това наистина трябва да ми е един от първите реглажи.Заедно с потягането на луфтовете по супорта.

                    Всички надежди за лесно регулиране са разбити:
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:болтове.jpg
Прегледи:166
Размер:285.0 КБ
ID:6945152
                    Двете вдлъбнатини са за болтовете, които са надолу с главите. Този откъм ремъците е сравнително лесен, даже бих могъл да изрежда временно дъската на бараката отзад и да я направя да се развива и завива при нужда, обаче този откъм универсала е мисия невъзможна. Там стената е една стара гаражна врата сглабяна на нут и перо и ще е истинско изпитание. Разместването на струга пък ще доведе до разцентроване и не ми е опция. И тук виждам някакъв шестограм над десния болт на снимката и леко встрани.
                    Сигурно са въпросните регулировъчни - този и на другата снимка дето е отпред. Дали бих могъл да развия всички без този вляво на снимката и да мъча с регулировъчните болтове да мръдна кутията, все пак няма да е проблем болтовете да я мръднат, а и става въпрос за някакви си милимунди?
                    Последно редактирано от xpp1969; 30-11-23, 21:13.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X