Обява

Свий
Няма добавени обяви.

И аз да се присъединя към собствениците на струг С11

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • И аз да се присъединя към собствениците на струг С11

    Пиша нова тема, най-вече за да не цапам темите на колегите. Ще имам доста неща за правене по него и въпросите ми ще са доста, дано и да има желание някой да ми отговори - доста съфорумци имат необходимия опит и знания.
    Закупих машината от търг в един завод, работила е в инструментален цех за поддръжка. Беше обявена за С10, но на паралелите и пише С11. Ще се ползва за любителски и хоби цели, затова и е с къси паралели - 1000 и нисък универсал . Доколкото виждам, годината на производство е 1964. Когато я взех вчера, мотокар я изкара от цеха, като я хвана с кутията към вилиците, сложиха плътно желязо в отвора и с дебело парче дървена греда под паралелите близо до десния крак (на мотокара бяха сложили удължения на вилиците) Докато го изкарваха, протече масло някъде откъм страната на лирата, определено от кутията. Наклона не беше повече от 20 градуса. Мъчих се да разбера откъде тече, но така и неможах отникъде да видя нещо конкретно. Като отворих капака след като го дотътрихме към крайното му положение у дома се оказа, че в редуктора има много малко останало масло. Иначе предавките и съединителя изглеждат добре смазвани, без посиняване и механични повреди. Маслото е чисто, със светлокафяв цвят и утайки почти няма.Някой да има идея откъде може да тече? Имам чувството, че се процеждаше някъде между редуктора и подавателната кутия. Ако някой знае пробката за източване като отворя капака с ремъците под нивомерното стъкло леко вдясно ли е?

  • #2
    Честито.

    Коментар


    • #3
      Ей тая стърчаща уйовина с капачка отпред /при мен е увита с парцал/ е за източване на маслото от скоростната кутия!
      Прикачени файлове
      "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
      Ат.Буров.

      Коментар


      • #4
        Това, че машината е с къси паралели не означава, че е хоби, това са били професионални машини навремето, сега конкретно този модел е остарял, но си остава професионален. Струг с дълги паралели трябва когато имаш работа за струг с дълги паралели, иначе само заема място и струва пари. Те са като мотокарите, всеки търси кютук за 3,5 тона и обикновено с него никога не вдига повече от тон-тон и половина, но му носи недостатъците.

        Коментар


        • #5
          Благодаря на всички откликнали, pgv64 , снощи открих и аз "уйовината", просто беше страшна мизерия и нямах подвижна лампа онзи ден.Благодаря ти. Като позачистих и видях, че онова, което правя на пробка си има някакво законтрящо винтче отстрани и няма как да е това, което търся. Изтече към два литра жълтеникаво масло и накрая малко утайка, но нямаше едри частици, а само тиня. Не знам как да измия дъното - няма как да бръкна. Налях десетина литра нафта, почти закрих прозорчето над пробката. Нощес "преспа" така и на сутринта го огледах - май никъде няма протекло. Нещо се беше омазало под лирата, ама съвсем слабо и може да е от подавателната кутия, тя нали отзад е с ламаринен капак и между него и кутията със предавките има много тесен процеп, там има стружки и гняс - днес ще купя един чувал с парцали и ще реша проблема с кирта. Къси паралели за мен означава по-дълго време да съм трудоспособен. Зле съм здравословно и само клиенти ми трябват...Вземам я за да си човъркам това - онова мои си работи. Като ме питат, отговарям, че струга е малък и не лови големи детайли. Иначе да, машината верно си е професионално изпълнение,, но ще се ползва за любителски цели. Друга питанка имам, на тази "кутийка" за превключване на мазането към паралелите лостчето отгоре лесно ли трябва да се движи?...щото мойто само с една отвертка успявам да го мръдна-трудничко върви и ако трябва да го WD-осам?И това положение "обратно" какво ще рече?
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:кран супорт.jpg
Прегледи:755
Размер:374.2 КБ
ID:6929869
          Ето и лирата как изглежда, струва ми се, че всичките пет колелета, които са дадени като окомплектовка са на място:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:лира.jpg
Прегледи:742
Размер:464.2 КБ
ID:6929870
          А пак (за трети път) да попитам, това нещо откъде може да се купи?
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:чистач паралели.jpg
Прегледи:756
Размер:345.6 КБ
ID:6929871




          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от xpp1969 Преглед на мнение
            А пак (за трети път) да попитам, това нещо откъде може да се купи?
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:чистач паралели.jpg
Прегледи:756
Размер:345.6 КБ
ID:6929871

            Магазини не знам да са артисали, търсиш. Другият вариант е до свалиш остатъците и някой да го направи.

            Коментар


            • #7
              Първоначално публикуван от sek.1
              Айде стига глупости . По големите технологични възможности са си хубаво нещо . Не връщаш работа която струва доста пари . Тая година два пъти съм ползвал максималните 2 000 мм на моя струг и двата пъти съм изкарал по над 500 лева за работата . Имам два мотокара 3.5 тона и чакам един 8 тонен . Междувременно ако изпадне и някой български 4.5 тона на нормална цена няма да го откажа .
              Между този С11 и един С11 на два метра разликата в цената е 9-10 хил. лв, ще я избиваш 10 години ако не работиш професионално. Чувал съм, че големия мотокар не го бива за машини, Търсих такъв преди време, колега от Тетевен продаваше,не му помня името, взел го за машини, свалил 3-4, брал ядове и се отказал, отказа и мен.
              Последния български 4,5 тона който видях се продаде на търг в Пловдив за към 6,500 лв., в движение, това преди може би 3 години. На добра цена, скрападжийска, имам страничен товарач 4 тона Комбилифт, ел, с паднали батерии, много е висок и не влиза в склада.

              Коментар


              • #8
                P_Ivanov, в наше село имаме трима стругари(велики, естествено) и те именно са причината да си купя машината - за да не си късам нервите с тях. Отивам преди време да ми стържат болт, който се завива на коляновия вал за едно Текумзе и онзи излезе вместо с резбомер, с една кутия плашки. Като не стана никоя и ме върна... Благодаря все пак, ти единствено ми отговаряш за сега. Колкото до двуметровите паралели - нямам и място за такава машина. Ако видите къде съм го пъхнал, ще се чудите откъде съм взел такава обувалка... А с дългите паралели на търга стигнаха наистина до десеторно по-голяма цена от този.
                Но по темата - вчера източих нафтата и промих с бензин. Имах намерение да налея и маслото, но видях, че лекичко таи от очето за нивото. Бях ги развил всичите и ги пастирах, че не се виждаше нищо през тях.Имаха пукнатини в основата на резбата повечето. Вместо да го развия и намажа със силикон, сътворих простотията да го притегна. Пук! и ето резултата:

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ниво.JPG
Прегледи:728
Размер:755.7 КБ
ID:6929988
                Ами сега? Този въпрос е по-скоро към вас, помагайте! Откъде да купя това чудо?
                Защо подавателната кутия има две очета, като едното е на доста по-високо - не вярвам до там да се налива масло? Срещу горното има някаква сегментна гайка.Питам, защото ако горното не е за ниво на маслото, мога да го затапя.
                Вчера броих и лирата, така и не разбирам що за струг е това, като гледам окомплектовката на другите с11, м, мт и пр., този има доста странна комбинация, като само 96 зъбовото го има на някои 11-ки. Моите са 26,30,60,87,96 а на едното пише С11 А, дали има такава модификация в моделния ред на тези стругове?

                Коментар


                • #9
                  https://bazar.bg/obiava-28383545/pro...aslo-pokazatel

                  Когато ся бях ентусиазорал да ги сменям на моя струг, бях намерил фирма, дето ги произвежда. Обаче настоятелно ми искаха ЕГН-то, за да ми издадат фактура, която не ми трябва, и бяха отсвирени. Ама доста годинки се изнизаха от тогава. Не знам дали не са над 10.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #10
                    Благодаря, sparky, току-що намерих ценна връзка, утре ми изпращат 5 прозорчета, табелата с резбите (май няма някой колега, дето да си е купил струг втора ръка с четлива табела ) и чистача, като ми каза, че имал някакви нови, дето нямали кече, а са с отлята гума - били по-добри, според него. Аз предпочетох обаче такъв с място за кече, като моя. Цените са повече от добри, нека утре получа стоката и ще пиша повече, но не ми се иска да давам линк, за да не наруша някое форумно правило, излиза като реклама. Ако на някой все пак му трябва нещо - на лични ще му дам координати. Каза, че има всичко за С11, продава и съединители комплект на добри цени. А лирата, така като поразпитах тук-там се оказа окомплектовка за С11А, явно такъв дядо съм взел.
                    sparky, да те питам и теб за това:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:кран супорт.jpg
Прегледи:788
Размер:374.2 КБ
ID:6930001
                    обратно какво ще рече и трябва ли лесно да се движи това лостче? Моето го местя от крайно дясно почти до средата като ползвам отверка за лост. Връща се с голямо усилие, а положението "обратно" засега не смея да достигам, защото ако го напъна с клещи, ще търся и него да го купувам...

                    Коментар


                    • #11
                      На подавателната кутия :Очето за нивото трябва да е пълно поне до средата /при мен гледам да е повечко щото капе от някъде/ . А пробката за наливане е с шестограм и е по горе в дясно! Налива се с шише с тръбичка най- лесно!
                      Прикачени файлове
                      "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
                      Ат.Буров.

                      Коментар


                      • #12
                        pgv64, моят явно е по - различен, прозорчето не е едно, а са две и са от дясната страна:
                        ​​
                        Кое е за нивото и ако е долното, то горното за какво е?
                        Напълних супортната кутия с нафта, за да я промия, а и да видя за течове.

                        Там, където е пръста ми, капе. Гледам, валът е с канал, едва ли е уплътнен със семеринг. Как се оправя такъв теч?
                        А ако някой има ръководство за С11А, би ли го споделил?

                        Дойдоха частите, стъклата за нивото са 3лв и стотинки някакви, а алуминиевият чистач 10лв, взех си и патронник с опашка морз 5, подвижен център на морз 5, защото моят е ощърбен.Таблицата - също. цените според мен са повече от добри, качеството на частите не е лошо, за патронника по-късно ще споделя след като го пробвам.
                        ​ ​
                        ​​​​

                        Коментар


                        • #13
                          Реклама или не, ама аз бих се разделил с 25лв. за това:https://dobrichplus.com/full.php?id=466131.
                          С уговорката, че не познавам продавача!

                          п.п. Има и за С11М - С11В - производство Машстрой Троян.
                          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

                          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

                          Коментар


                          • #14
                            Значи, то шило в торба не стои...след кратък оглед развих контриращия болт на капачката на средния вал-при мене не е шестостен, а вал с канал по протежение, като за шпонка. Развих самата капачка, извадих чопа, който държи фиксиращата шайба под капачката и под шайбата излезе месингова шайба:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:вал супорт.jpg
Прегледи:649
Размер:322.1 КБ
ID:6930307 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:семеринг.jpg
Прегледи:649
Размер:288.7 КБ
ID:6930308
                            Това, което видях отдолу вече май е семеринг. Въпросът е, че трябва да разкача вала отдясно и да го издърпам частично, за да мога да махната старата семеринга и да сложа нова. Махнах един пластмасов капак от дясната старана и:
                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:верига.jpg
Прегледи:653
Размер:437.6 КБ
ID:6930309
                            лъсна тази верига... хлабавичка е, май ще взема да я скъся с един прешлен.

                            Въпросът ми е - Зацепва ли се по някакъв начин (като ангренаж) въпросната верига и валовете един спрямо друг?

                            Коментар


                            • #15
                              Не е хлабава, а вероятно е разтегната (износена). Ако е, по-добре я замени с нова.
                              Не чета коментари и не отговарям на такива.

                              И коментаторите...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X