Обява

Свий
Няма добавени обяви.

И аз да се присъединя към собствениците на струг С11

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Да, това са болтовете, но не помня подробности. Позабравил съм, а и моя струг е квадратен, не заоблем нкато твоя. В темата за документация имаше качено ръководство, в което си шише и допуски и всичко. За C11MT е, ама то е същото.

    Помня само че не ми беше особено трудно. Реглажа е компромис между износените паралели и еднаквия диаметър. Тоест хептен идеалности не очаквай. Но моя въпреки това го докарах във всичко под заводските граници.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • xpp1969
      xpp1969 коментира
      Редактиране на коментар
      Сега тъкмо го чета, обаче за радиална хлабина на предния лагер дават да се обере докато изчезне всякаква хлабина. То при мене като нищо може от това и да драска едно неравномерно. Идеалности чак не гоня, ама да не ми прави конус видим с просто око както сега. Надявам се и аз като теб да успея да го вкарам в някакви прилични граници. Само ме притеснява, че каквото и да хвана на универсала и не мога да го докарам без център що-годе да става поне за реглаж. И като завъртя бие, и по дължина е конус. Надявах се поне откъм ножа да е равно, пък другата кривина я деля на две и така го настройвам, обаче нещо не се получава. Утре ще пробвам пак.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Не се занимавай с лагера засега. А и изобщо - не ти е по силите. Трудно е било даже за завода едно време.

      И стига с тоя център. Като ти е крив универсала се купува нов, но това не ти е драма в момента. Колкото и да е крив, като пуснаш една стружка да свали навсякъде и после една фина да обере различното отбиване, вече мериш конус, който НЕ ЗАВИСИ от универсала.

      Хwани нещо дебело в универсала, хубаво стегни, стъържи докато хване навсякъде и при следващ пас не сваля нищо, и мери конус. НЕ ПИПАШ универсала и детайла в него, докато не регулираш конуса. Идеята е НИЩО да не влияе на конуса, дори най-скапания и крив универсал на света.
      Последно редактирано от sparkybg; 30-11-23, 23:49.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      За шлайфането на притискащите шайби в ЗММ София навремето са разработили специална шлайф машина на базата на шепинга . Изискването за успоредност на SKF и FAG е между нула и една стотна . Навремето старците матричари на Митко Янков утрепаха една седмица на ръка да пришлайфат шайба за един С 13 .
      Последно редактирано от sek.1; 02-12-23, 07:11.

  • Пуснах стружка на една тръба 90мм. с дължина 38см. без да я подпирам. Много време ми отне, трябваше да се прибера и успях само да премеря с шублера конус 2.2 десети като до универсала е дебелото. Утре ще пусна часовника и тогава ще ме съветвате накъде и какво да местя.

    Коментар


    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      Драсни 2 пръстена на тръбата с фулмастер където мериш с шублера.
      Ако правилно съм разбрал - в края тръбата е по-тънка с 2.2 мм. в диаметър.
      Т.е. в радиус 1.1 мм ще трябва да компенсираш.
      Трябва да завъртиш кутията обратно на часовниковата стрелка гледано отгоре. От позицията на оператора - универсала да "отиде" назад.
      Сложи индикатор на супорта. ПОдпри го на десния пръстен на тръбата..
      Разхлаби фиксиращите болтове на кутията.
      Пробвай с реглажните винтове да завъртиш кутията.
      Най-вероятно и двата са на "бутане" - задния трябва да го навиеш около 1/2 оборот, като гледаш индикатора как върви мърдането.
      Може да трябва предния да развиеш .
      Като мръднеш кутията с около 1.2 мм по индикатора, измери новото разстояние на първия пръстен до патронника.
      Трябва да получиш около 1.1 мм разлика м/у първия и втория пръстен по индикатора.
      Ако трябва направи още 1-2 придвижвания на кутията, докато получиш 1.1 мм разлика.
      Има вероятност при стягането на кутията да се получи малко разместване.

  • Не става въпрос за милиметри, а за десети от милиметъра.Грешно съм го написал, да се чете 22 стотни.
    Нулирах часовника откъм седлото - откъм универсала показа това:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:универсал  - мярка.JPG Прегледи:0 Размер:199.3 КБ ID:6945300
    Меря го на място, без да вадя шублера и със стегнат винт след прибиране.
    По-точно ще е утре, като го мерна с индикатора.

    Коментар


    • А едно въпросче! Мерил ли си ,дали случайно имаш износване на паралелите на машината , най-вече на призматичния надлъжен паралел . Преди да почнеш да въртиш и центроваш скоростната кутия замери паралелите!!!!! Това се прави с индикаторен часовник , сложен на стойка поне не 250 -300 мм преди подвижното седло захваната за него ! Мериш едната повърхност , после насрещната и накрая хоризонталната / другият паралел! Има голяма вероятност дори да изглеждат лъскави да са износени!!!!! Аз навремето, като купувах моята машина , първо премерих дали има отклонение при паралелите и после останалото!
      "Българинът ще стане велик гражданин на света в деня, когато зареже най-долното си качество - винаги да гледа да мине тънко и да не си плати справедливо за това, което получава!"
      Ат.Буров.

      Коментар


      • Не е необходимо да замеряте някого с нещо.
        А ако трябва да измерите нещо, просто го направете, без да замеряте никого!
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • Ами вече ги подозирам въпросните паралели сериозно, защото според мен ако прави конус, той ще е само като сложа индикатора откъм отсрещната страна. Ако го закрепя на ножодържача и ми блъска конус, картинката е ясна - паралели. Има и малък вариант, според мен (който днес ще проверя) да не е нивелиран правилно и да са посукани паралелите. Според мен логиката е ако е смъкнат отсрещния паралел в частта, дето е до универсала, ножа би трябвало да се смъква с върха надолу и да попада по-ниско в детайла, оттам по-големия диаметър.(поправете ме, ако греша).А пък и при мене има огромна разлика в обработваемата площ, в началото върви грапаво като разорана нива, колкото по-близко отива и нещата се променят, до универсала е почти гладко. Но това може и да е от луфта в предния лагер.Не знам от това дали би могло да блъска конус.Ако пък са парели, смятам, че мога да ги компенсирам с кутията, като бутна универсала напред, това са удурми, ама паралели няма да правя, точност перфектна не гоня, просто що-годе да го вкарам в някакви прилични граници е целта.
          Последно редактирано от xpp1969; 02-12-23, 09:19.

          Коментар


          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Като искаш да изстискаш максималната точност от точно тази машина - нивелирай я "по книжка" с машиностроителен нивелир /строителен не става/.
            После измери отклоненията на машината, както са ти писали колеги и както пише в "дебелите книги" .
            Като имаш всичките резултати, ще се ориентираш кое отклонение е от износване и кое може да се компенсира с някаква регулировка.
            Чак в този момент ще имаш представа каква точност можеш да очакваш и откъде ти "бяга" някоя и друга стотна.

        • Ами машино отпадна и остана само строителния. Откъде пък да го изровя, и не съм убеден, както не съм го анкерирал, че изобщо ще стои нивелиран с машинен, който трябва да купя, защото няма откъде да взема. То и в моя град няма откъде и да го купя.
          Стои си нивелиран, почти както съм го нагласил в началото, проверих. Ето ги измерванията:
          плосък паралел - пропадане при универсала 2 десети
          призма вътре - пропадане при универсала 4 десети
          призма връх - пропадане при универсала 6 десети
          призма отвън - пропадане при универсала 3.5 десети
          универсал, напънах с дръжката на лопатата - 1 десета луфт, на върха на 38см дълъг детайл
          обрах луфтовете на супорта с болтовете под плоския паралел, стръгнах пак тръбата и:
          мерене по детайла с часовник - откъм ножа - 0 при универсала, в края на детайла +0.05
          откъм насрещната страна - +2 десети при универсала, колебания 1.7 - 2 десети на края повечето пулсации са от грапавостта, която си е голяма. 0 В края на детайла.
          Въпросът е дали мога да компенсирам смъкването с помръдване на кутията с универсала назад с 1 десета, че да компенсирам конуса, който е плавен сравнително. Сигурно ще се отрази на точността на работа в дясната страна след 40 сантиметра, но едва ли ще работя там. Както казах не веднъж, ще е за хоби и главно за доста къси детайли, главно покрай универсала. Даже се чудя дали изобщо да го пипам, как мислите?
          Така и не открих никаква гайка, която да държи кутията отпред вляво, затова я и отворих - помислих си да не е вътре, някакъв дълъг болт, например. Да, ама не - никъде болт се не види.А относно тази десета на предния лагер да я обирам ли се чудя?То и аз в началото се гласих за секторни гайки с такива контрагайки, шибана работа. Да, ама се оказа една гайка, трудно е за обясняване:
          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:гайка преден лагер.jpg
Прегледи:262
Размер:230.2 КБ
ID:6945423 Тази, между тръбата и зъбното колело, има само един шестограм за разхлабване и лекичко побутвам докато изчезне луфта. Аз след това винаги връщам малко назад.
          А отвън канала на капака мисля да мазна със силикон, защото като работи и изхвърля масло от всички страни, голяма свинщина.
          Е, какви да ги върша, вие какво ще препоръчате?

          Коментар


          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            :Машинен нивелир не е оправдано да купуваш, че е цифра... Ако го имаш или можеш да вземеш назаем....
            Призмата с какъв ъгъл е?
            Супорта трябва да се хлъзга на двете странични стени на предната призма. Той не трябва да опира на "късата " страна /отгоре / на призмата. Там трябва да имаш междина 0.8 -1.1 мм според модела на машината.
            Ножа почти следва износването на вътрешната стена на предната призма.
            По-добре нищо не пипай.
            Пробвай с малкия винт за надлъжно подаване, за по-голяма точност.

        • Да оставиш всичко както е и да си дялкаш железата.
          Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

          Коментар


          • И на мене ми се върти нещо такова в главата, но предния лагер като че ще то стегна мъъничко.

            Коментар


            • kameno karp
              kameno karp коментира
              Редактиране на коментар
              sparkybg
              #331.2
              sparkybg коментира
              30-11-23, 23:07
              Не се занимавай с лагера засега. А и изобщо - не ти е по силите. Трудно е било даже за завода едно време.
              =========================
              И Спарки ти е писал. Не се занивай с неща които не са ти по възможностите. Това не ти е главина на Москвич.

          • Общо взето си на път да доразбъзикаш каквото може - по зле ще го направиш ,а не по добре. Да проверяваш луфта на лагера през 380 мм конзолен детайл изобщо не е добра идея, да не говорим че повечето ти измервания са поначало погрешни.
            Фиат Купе
            Опел Фронтера В
            Мицубиши Паджеро Пинин

            Коментар


            • Е, ти ме успокои. Значи всичко е наред.

              Коментар


              • Не съм писал от две седмици, работя си на машината, справям се все по-добре и нямаше нищо особено за отбелязване. До днес.
                Днес се случи малко чудо и не мога да се стърпя да не се похваля.
                Един колега от форума ми беше дал линк за фейсбук страница със стругарска насоченост. Оттам попаднах на подобна, в която има главно купувам - продавам.
                Там си намерих резбови фланци , единия 320, а другия 250. Мисля си, че 320 мога след време да го стръгна на 250 и понеже и двата ми се видяха на добра цена, ги взех. Аз, както вече писах в темата съм със нов руски универсал 200, понеже фланеца, с който взех машината е такъв. Обаче си мечтая за 250.
                Та днес ходих както обикновено за материал на вторични суровини и гледам - стар струг, полуразграбен, с разхлупена кутия, без кръстат супорт.Някакво су ми се стори, ръбест и светложълт. Нали тях ги боядисват с подобен цвят. Седлото си стоеше, обаче. Гледам - универсала и той стои. Отдалече ми се стори, че е 250. Като приближих 250 - ТОС. С големи перипетии успях да си издействам да го развия и купя само него. На кантара - 20кг - 30лв.
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:тос.JPG Прегледи:0 Размер:291.8 КБ ID:6948083
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:тос 3.JPG Прегледи:0 Размер:380.0 КБ ID:6948084
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:тос 1.JPG Прегледи:0 Размер:394.8 КБ ID:6948085
                Е, няма как да е с прави и обратни челюсти, но правите на него изглеждат доста читави. Самият универсал визуално няма рани от среща със кръстатия супорт, детайл или нож. Даже няма много ръжда, при все, че беше на открито. Голям джакпот е това, според мен. Ще видя лятото как ще успея да развия байонета - един казва с ключ и бавна скорост, друг - с буково трупче и бой, което ми се стгрува кофти за лагерите. Май ще заклиня някакво месингово парче върху дебела шина , която да лежи на паралелите. Ще го мисля тепърва, а и приемам съвети всякакви. Да попитам опитните и знаещи - колко мм трябва да е дебел фланеца, за да не тръпне и звъни при работа, тоест, да имам стабилност и точност с "новия" универсал? Става дума за мястото при захвата, тоест на най-тънката му част?
                Последно редактирано от xpp1969; 19-12-23, 18:57.

                Коментар


                • Нямам отговор още на първия въпрос, но смело задавам втори:
                  Някой да знае как се сваля пластмасата отзад на този универсал?
                  Няма нищо откъде да се подпъхне, в края стои като лята (ама не е) и не мога нищо да завра, в средата подпъхвам една отверка с триста зора, ама не се помръдва, само слабо пружинира. Развих и трите шестогамни болта, както и трите фиксатора за права отверка, ама не се помръдва на никъде?

                  Коментар


                  • Щом си развил фиксаторите,извади трите зъбни колела дето въртят спиралата. Преди това извади челюстите. След това с нещо дървено избий спиралата,а тя ще избута предпазитела. С леко почукване през трите канала за челюстите вадиш спиралата.
                    Последно редактирано от kameno karp; 20-12-23, 11:43.
                    Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

                    Коментар


                    • Благодаря,kameno karp, аз се оправих. Зорът беше да измъкна пластмасовия капак отзад, ама напънах с две отверки и се предаде без щети. Интересното е, че вътре е гресиран. Няма вид на отварян преди мен, защото тази пластмаса отзад ако я беше вадил някой преди мене, щеше да си личи, а и щеше по-лесно да се извади. Аз го измих и ще му търся графит за смазване.
                      Лошото е, че фланците, дето ги взех не стават. По-големи са отворите, съответно и резбата е по-голям размер. Ще търся някой наистина добър стругаро-фрезист да ми направи фланеца. Ако имате някой впредвид от софия-дайте координати. Аз ще погледна из книгите за точен чертеж и размери.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X