Обява

Свий
Няма добавени обяви.

И аз да се присъединя към собствениците на струг С11

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • И така, правя частична реставрация. Сменям си винта и втулките на кръстатия супорт. Заедно с това и универсала. Омръзна ми да се мъча всеки път, щом стържа нещо и се наложи да го кача втори път. Страшни разлики, играчка с часовника и почти никога не се получава точно. Чудих се за чешки, китайски 200 или 250, пък накрая си взех това:
    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:У 1.JPG Прегледи:0 Размер:165.7 КБ ID:6943721 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:У 2.JPG Прегледи:0 Размер:320.5 КБ ID:6943722 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:У 3.JPG Прегледи:0 Размер:286.2 КБ ID:6943723 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:У 4.JPG Прегледи:0 Размер:402.4 КБ ID:6943724
    Добър - лош, какъвто - такъв. Взех го от от Арменците и е чисто нов. Цената не е лоша, поне според мен. Старият е такъв и се надявам като е същият, дори да не се занимавам да пипам фланеца, който е с резбови захват и е възможно да объркам нещо. А това ще е страшно приключение. Нов чешки не ми се плаща, не съм такъв мастит стругар, че да си го избия. А и нямам желание и здраве, че да си го избия. Китаец не знам как ще се впише на този фланец. Реших, че това е най-безболезненото решение. Този си има и обратни челюсти, разбира се. Само да попитам по-опитните и знаещи, дали има някакъв шанс, та макар и малък да пасне без пристъргване, тоест, да няма големи отклонения? Някой правил ли е тоя фокус?
    Последно редактирано от xpp1969; 21-11-23, 17:43.

    Коментар


    • pgv64
      pgv64 коментира
      Редактиране на коментар
      Универсалчето е топ!!!! Работя с такива от над 35 г и сам много доволен, като ги подменям на около 10 г . !!! Задължително трябва да го припасваш наново към фланеца , за да ползваш наистина благините на точен униварсал!Честито и с много здраве да го ползваш!!!

  • Благодаря, значи все пак ще се наложи да челосвам фланеца. Да знаеш до колко мм. минимално трябва да го оставя дебел, че да не звънка и вибрира? И канала не може ли да е 2-3мм, а останалата част да си остане старата? Колкото да го води правилно.

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Качи и пробвай първо какво ще се получи . Челосването е най лесното .

  • Помощ, давайте съвети! Фланеца е дебел 22мм., колко мога да го стръгна, че да не отънее недопустимо много? Има ли някакви стандарти? И как да го стържа, отвътре навън ли? Защото отвън на вътре, едва ли ще се справя. Просто няма да мога да преценя кога да спра и ще охлабя канала за универсала. Аз и без това имам някакви опасения, че няма да се справя изобщо. Другият ми въпрос е дали да си оставя нониусите натегнати? Така нямат никакви луфтове, но вървят доста трудно? Апропо, и двата нониуса имаха хлабина в клиновете и оттам самите колелета играеха с по две деления спрямо оста си, но това го оправих. С нови клинове.
    А, ще помоля да не ме съветвате да търся някой - няма кой, с други "стругари" като говоря, всеки ми казва слагай новия и не се занимавай с глупости. Само че биенето по оста е 0.02, а челното е 0.07-0.08, което не е добре, поне според мен. А като сложа и универсала, биенето ще стане още по-голямо.
    Последно редактирано от xpp1969; 24-11-23, 09:54.

    Коментар


    • Павелл
      Павелл коментира
      Редактиране на коментар
      Взимаш си един преходен фланец с конус за по новите с11, ловиш го в универсала и разстъргваш конуса.След това на твоя фланец правиш засечка така,че другия фланец да влиза много плътно,после разпробиваш двата фланеца както са пакет,навиваш резба във външния фланец и ги стягаш с болтове.След това си правиш засечка и си слагаш универсала.Така си спестяваш главоболията с търсене на фланец на резба,ако изобщо може да се намери вече такъв,виждал съм само стари да продават и то толкова тънки,че са за брак.На моя съм го направил по този начин и нямам проблеми.

  • Sek.1, не видях, че си писал. Обаче нещо ме буташе и така и направих. Аз, всъщност, още вчера го бях сложил. Обаче днес поработих и ми се струва, че е добре. Подаванията се пускат само на самоход, иначе си е зор да се въртят. Обаче пък нямат луфтове, което си е супер. Стяга се супер лесно и точно и не се налага детайла да се настройва кой-знае колко, камо ли пък с часовник, както правех на предния универсал. Разбира се, спазих твоите указания от стругарската тема. Разглобих, измих и сглобих сух универсала. Старите челюсти пък мога смело да си ги остържа на този универсал, даже може да мъча да ги правя меки. Някъде из темите четох, че трябва да ги нагрея. но това ще е задача за пролет-лято. Апропо, онзиден си взех и борьола, но смятам да го налея пролетта, сега само ще стои с боклуците и ще засмърди. Пича каза, че се разреждал 1:20. Както взех 5 литра, ще имам за цял живот. Започнах да си дялкам дръжка на нониуса на малката шейна, че едната е с крива резба и различна от другата. Не напреднах много, че се стъмни, но утре ще продължа.

    Коментар


    • pgv64
      pgv64 коментира
      Редактиране на коментар
      Купи си графит на прах! С него намазваш триещите се части на универсала! Така му удължаваш живота , защото намаляваш триенето , а същевременно по графита не се лепят боклуци и много лесно се почиства! Моите универсали ги поддържам така от както се помня като стругар!!

  • А откъде се купува този графит на прах? Имам графитна смазка, но смятам, че не е редно да мажа с грес, та макар и графитна. Павелл, това е добра идея, ако се вторача, че не работи точно, напролет ще направя този фокус. Засега май не се справя лошо, а и със сигурност доста по-добре отколкото със стария универсал.

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      С графит на прах работят леярите на чугун а при вас в Ловеч е най читавия ЧЛК оцелял в България .

    • plamenpe
      plamenpe коментира
      Редактиране на коментар
      Питайте в селскостопанските магазини или ако имате познат земеделец с модерна сеялка за пролетници.
      Семената се обработват с графит на прах,за да се засичат от датчиците на сеялката.

  • Смазочно охлаждащата течност, дето все борьол и викате , дръж я в помещение с поне 5 градуса над нулата, ниските температури също я развалят. И няма да имаш за цял живот, пак ще втаса след 2-3 години.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • Първоначално публикуван от xpp1969 Преглед на мнение
      А откъде се купува този графит на прах?...
      Само не се подлъгвай да стържеш графит от моливи, че той е с много примеси и вредата може да вземе превес пред ползата...
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • Sek1, завода е частен и зор се отмъква каквото и да било. А и не познавам никой, който да работи там. Ще попитам тук-там, може пък и да излезе нещо.
        Днес поработих доволно, към 5 часа стъргах разни нещица. Накрая си поиграх с една месингова пръчка, някъде 10мм., исках да си направя нещо като дорник, ама за фини работи. Хванах я и стърчеше към 20 см., но не я подпрях. След пристъргването ми се стори доста видим конус, но си го обясних със свободния край и мекия материал, а и дебелината е малка. Реших да си направя теста с 38 мм. желязо, дълго към 40 см. Пробих и подпрях с подвижния център. Застъргах и в началото си вървеше супер, къси сини стружчици, даже направих клипче, но съм уморен и не ми се качва сега. От средата започна да върти жиците и така до края.Видимо имаше разлика в повърхностите , към универсала стана доста по-рошаво и замазано. Отпестих супорта и измерих.
        Какво измерих, ами при центъра 35.3, а при универсала 34.5. После го повторих с по-малко отнемане и разликата се смали, видимо отнемаше повече откъм седлото, а при унивелсала стружките бяха малки. Обаче разликата си беше в рамките на 3 десети. Сложих го наобратно, но го показах не повече от 10 сантиметра от универсала. Не го подпрях и нямаше и десета разлика.Чудя се защо дава такава разлика, ако е от паралели, нали трябва да е обратен конуса, а и при мене си върви и почти идеален конус, няма пропадане и издигане - просто конус. Единият вариант е кутията със универсала да е изместена в десния край назад, тоест, универсала ми да е изкривен към задните направляващи. И друго, забелязвам, че с каквото и свредло да дупча, не се забива в центъра на материала, а леко играе. Дали пък самото седло не е твърде назад и да ми бута детайла. И как въобще се настройва седлото спрямо паралелите?

        Коментар


        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          Слагаш два мъртви центъра с Морз опашки - на шпиндела и на седлото. Трабва да се "срещнат" . Ако се разминават, почесваш се и премисляш как може да се компенсира разминаването.

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          На тоя завод гледам нашите от 8 блок още им правят дробометните колела . Много години работехме съвместно . Тия ще са последните звеното го ликвидираха .

      • А ако е от седлото, то може ли да се регулира спрямо паралелите отнякъде?

        Коментар


        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          С колко и по коя ос се разминават!

        • kameno karp
          kameno karp коментира
          Редактиране на коментар
          Не ако,от него е. Регулира се.

      • Ами няма как да знам, както написах, като подпра на седлото и прави конус , който се свива към универсала. Затова и питам, ако някой има идея, да подскаже. И неподпрян на центъра прави конус, но пък го отдавам на вибрации в края и оттам не може хубаво да отнема от материала. Утре освен да пробвам с една дължина да подпра на центъра и стържа, после да го мина без центъра и да видя каква е разликата. Логично ако подпрян детайла прави по-голям конус, значи е от несъосност на седлото спрямо паралелите, предполагам? И при тези проби с по колко да отнемам, че да е максимално достоверно измерването?

        Коментар


        • stefsab
          stefsab коментира
          Редактиране на коментар
          Сложи индикатор на мястото на ножа. Хвани цилиндричен прът на универсала. "Нулирай" доколкото ти е възможно биенето на пръта. Направи ход с индикатора открай до край на пръта. Така проверяваш съосността на шпиндела с паралелите.

          Подпри пръта на седлото. Повтори измерването с индикатора. На задното седло имаш винт за компенсиране. С този винт постигаш съосност според индикатора.

      • Първоначално публикуван от xpp1969 Преглед на мнение
        А ако е от седлото, то може ли да се регулира спрямо паралелите отнякъде?
        Разхлабваш централния болт и от тоя винт регулираш.
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_20231125_184650.jpg Прегледи:0 Размер:65.6 КБ ID:6944207
        Тук може да гледаш колко отместваш. За груб ориентир.
        За финна настройка си ползваш индикатора.
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:a7ed8d5f434e637cc7ca110e2aec8577.jpg Прегледи:0 Размер:50.4 КБ ID:6944208
        Последно редактирано от kameno karp; 25-11-23, 18:01.
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • Благодаря ви, видях го още днес този болт и предположих, че има някаква такава функция, ама без някой да ми каже не смея да бутам. Сега както ми го обяснихте, още утре ще се пробвам. А не мога ли да си стръгна един конус и да го срещна със мъртвия център сложен на седлото? И така да го догодя?

          Коментар


          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Можеш. Но така ще имаш съосност само за този захват на конуса в патронника. Т.е. няма да измериш грешката, несъосност на шпиндела.

            За твоя струг не занам, но принципно при свален патронник и плоча, трябва да можеш да сложиш конус морз 4 или 5 на шпиндела . Прави се за да можеш доста точно да обработваш между 2 центъра. Съответно това е и най-лесния начин да си измериш/настроиш съосност/несъосност на струга.

        • Ами със стария резбови захват съм, той се лови на конус фланеца, но конуса на шпиндела е външен и доста голям,а и е с дебелата част навътре, има и шпонка на него, огромна гайка стяга фланеца към конуса и шпонката е против превъртане, предполагам.Не съм го разглабял, но така изглежда по снимки тук-таме, където съм виждал подобен. 64 набор е, от първите. С11А се води, ако се не лъжа.А що се отнася до конуса, става въпрос не да захвана някакъв на универсала, а да остържа както съм хванал желязото, тоест, няма да го развивам и би трябвало да е точно, поне така мисля. Нищо, де, може и с дълго парче и часовник, както казваш. То дано има ток, че нещо се зима заформи и не знам утре как ще осъмнем.

          Коментар


          • kameno karp
            kameno karp коментира
            Редактиране на коментар
            Ако смяташ да стържеш дръжки за лопати на тоя струг,става. Даже може и нищо да не правиш. Ти гониш точност до под десета! Как това ще го постигнеш визуално,като срещаш конуси!?

        • Няма ток от нощес, така че вероятно ще се боря с проблема през седмицата, то и не знам дали мога да стигна до село изобщо. Следобед ще се мъча. Иначе за реглажа си прав, че не става с конус, но пък с него мога визуално да видя как са нещата.7 десети се виждат и на око, аз на месинговата пръчка, дето я стъргах с обикновено око се вижда, че е конус. Ясно е,че под 2 десети си е за часовник.

          Коментар


          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Виж по документация колко ти е точността на машина "от завода". Умножи я по две (като за работила машина) - такава точност трабва да гониш. DIN 8605:описва точността на струговете т.е. може да ти е ориентир.

        • Това седло явно някой го е нахлузил, че да е в комплект машината. Сложих един вал, със зор го намерих да има центрован отвор. Като взема да забивам центъра и виждам как вала бяга от ножодържача. То и затова прави конус, според мен. Въпроса ми е как се регулира:

          Натиснете снимката за да я уголемите  Име:седло струг.JPG Прегледи:0 Размер:313.3 КБ ID:6944457

          Дали да охлабя "бурмата" в средата и да въртя наляво или надясно страничния шестограм? Той, апропо си се върти доста леко, явно изобщо не опира на този етап, че да избута седлото към мен и да го удурдиса, що-годе в правилно положение. Поне така си мисля. Давайте акъл?
          Последно редактирано от xpp1969; 27-11-23, 17:29.

          Коментар


          • stefsab
            stefsab коментира
            Редактиране на коментар
            Хващаш с патронника 1 вал с готов центрови отвор, колкото може повече да "стърчи". Центровия отвор го подпираш на седлото. Приготвяш седлото за странично местене. Слагаш индикатор на ножодържача. С месетене на седлото настрани, трябва индикатора да ти показва "пълна" успоредност на този вал с движението на ножа /в момента - индикатора/.
            Намираш си негоден амортесьор и му режеш стеблото - лъскавата част е доста точно полирана. Търсиш диаметър 10-12 мм., да можеш да го хващаш и на патронника на седлото . Проверяваш го за биене. Ако не е крив - хващаш го на патронника на седлото, за видиш дали е съосно с направляващите..

        Активност за темата

        Свий

        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

        Зареждам...
        X