Имаме успеваемост. На първите проби се разбра, че не съм догледал. Зарядното се оказа 20А а не 10А както очаквах. Както се казва "Кьорав карти не играе"
След леко разкостване намерих истината. Има тример за тока на първата стъпка. С лека поправка се получи това.
....
Значи трябват само 3 кадърни потенциометъра, разграфени правилно и съм в играта. Като му добавя и AV метърче и термистор, ще ми хареса на цяло.
Опа. 4 потенциометъра...
Я, че то отвътре изглежда като 360 ватовото. Има и място за вентилатор.
Тия дни ще взема моето, че го дадох да зареждат някакви батерии и ще му щракна едно фото по без капаци.
Ще използвам случая да погледна къде му седи шунта за измерване на тока, да видя дали ще може да минеш без външен такъв.
Потенциометърът е малко шантава работа след време. Може би качествен многооборотен. И напрежението по-към края не е ли по-добре, макар, че с триразрядния си е вманиячаване. Но е бомба, браво.
Може би цифров. Или направо умножаващ DAC - 4096 позиции. И след 20 години ще си работи все така.
Meanwell иначе се славят като качествени неща, нищо че са китайски. Поне като надеждност не вярвам да има грижи.
Иначе за другото - аз ти казах. На твое място за поддръжка на заряд бих сложил обикновено малко трафче (ампер, примерно), после бих ограничил по напрежение и ток чисто аналогово, примерно до 200мА, 13.8 волта, и бих оставил кемпера постоянно включен към това. Такова нещо да направи беля или да презареди клони към невъзможност. Даже и на късо да го вържеш, това са цифром и словом 3 вата. Даже и нещо по електрониката да сдаде, сам трафа, ако е 10 ватов примерно, нищо съществено не може да свърши. А кемпера ти постоянно ще е със заредени на максимум акумулатори, даже да не го караш цяла година.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Изход на PWM от 1 до 99% най-лесно се прави с микроконтролер притежаващ съответната периферия. Кажи, ако искаш на ЛС, за какво точно ти трябва и ще се опитам да съм по-конкретен.
Идеята на мултиплициращия DAC не е нито нова, нито екзотична. DAC-а реално си е резисторна матрица (поне един от видовете DAC-ове). Мултиплициращия просто може да работи с референс от 0 до нещо си, като на изхода е някаква част от референса в зависимост от стойността, която си му задал.
Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.
Каквото съм си направил и ползвам от 5-6 години. Дори токът ми е 100ma. Никакви грижи. Акумулаторите не мръдват от 13.6 -13.8 волта.
Сподели ?
13.6 волта на стендбай не са ли множко,по руските сайтове има схеми за компенсация на саморазряд и гледам 12.6-12.7 волта ,10-100 милиампера !
Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
Анатолий Пейчинов o8875о9815 https://dvrbg.com/
Нищо конкретно, но, както казах, го ползвам доста години и не съм забелязал нещо нередно. Ако електролитът не кипи няма проблем, а той кипва след цял волт.
Има такова понятие float voltage. За нормални температури е над 13 волта. За да слезе до 12.7 трябва температурата на батерията да е отсвирила над 50 градуса. Когато все едно имаме проблем.
Имам наблюдение от няколко хиляди гелови батерии които се държат на 13.6-13.7 волта и ток 100 милиампера че и по малко през целия им живот на акумулатор,но те са проектирани да са на заряд постоянно.На оловно киселинн демек автомобилни акумулатори знам че постоянен заряд ги скапва,правих упс за два компютъра и един монитор да издържа 20 часа на упс използвах два 160 Амперчасови акумулатора и заряд постоянен на 13.7 волта ток максимум 1-1.5 ампера и за няколко месеце се скапаха и двата.Знам и за други такива случаи,травелинг даже май се беше оплакал за подобен проблем !
Тия фокуси с упс и големи стартови батерии и аз съм ги правил, хем масово. И ставаха, изкарваха минимум 2г (те на някои коли не изкарват по толкова, а за чорбаджиите това беше направо ниска цена за лукса да не им изчезват офисите по 2-3 пъти на ден. Че и телефонните централи бяха мушнали без да ги забележа.
Джокерът е че обслужваемите батерии очакват значително по-ниско float отколкото UPS си мислят. Примерно 13.1-13.2 вместо 13.6-13.8 с колкото ги работеше UPS и съответно страдаха. С необслужваемите (Ca/Ca) проблем нямаше. Друг вариант беше да се хакнат UPS ама нямаше доброволци.
Това дето не си го разбрал е че необходимото float voltage зависи от температурата и при висока температура спада. А ако батерията се е напекла толкова, че float да е на 12.8v имаш проблем конкретно от това че се е напекла. Те на топло не живеят дълго.
При UPS нещата са по-други...
Имам едно зарядно за оловен авариен акумулатор за сериозна сертифицирана апаратура...
5А / 13.4В...
Нито нагоре, нито надолу... (батериите са в помещение).
Там батериите се сменяха на 4г задължително (дори и да са ОК), а ежегодно се проверяваха...
Но обикновено издържаха 4-те си години.
Обаче имаха сравнително слаб ток и равномерен разряд при работа на батерии - около 10% от капацитета...
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Ами то си е практически 'половин' UPS - устройството е вързано директно на батерията, паралелно на захранването... Обикновена 12В оловна батерия...
А точно това захранване много успешно го ползвах и за събуждане на един поумрял автомобилен акумулатор
Само дето му изключваше защитата при 5А, та затова първоначално го връзвах през крушка...
След 2 часа акумулатора се позареди и успя да запали двигателя (преди това не светваше и плафона - една нощ на габарити на колата на жената )...
Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.
Коментар