Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

    п.п. това не е всичко, другата кола ще има и соларен панел, трайно монтиран (тя има къде).

    Коментар


    • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

      Регулатора командва алтернатора на базата на приеман заряд. И няма да ти опече акумулатора, ако ще и 300 ампера алтернатор да и сложиш. Страница 7-
      The MC-612 regulator’s microprocessor controlled charging system uses a sophisticated, multi-stageprofile to deliver maximum charging output, while protecting the batteries from overcharging damage. When the regula- tor is first turned on, the processor performs a quick one-second self diagnostic assessment. Following that diagnostic, the MC-612 initiates a charge program as follows:
      ...

      http://www.balmar.net/PDF/2005-mc-612-manual.pdf

      От регулатор/алтернатор, по важното е регулатора. Всеки басамак от линейка, микробус или каквото и да е големичко върши работа. Врътката е да има какво да го контролира.

      На една от последните лодки имах 700 ампера алтернатори и 600 ампера зареждачки. И всичко работеше на куп. От Флорида до Сиатъл. 24/7 за няколко седмици. Ако не се ограничават по заряд, ако не знаят регулаторите кога да се спрат, ммммдааам, сещаш се. Потреблението на ход ми беше около 60 ампера. Да се е опекло всичко.

      Хайде далавера- взимаш регулатор, слагаш го, ако опече акумулатора, ти купувам друг акумулатор. Е това е предложение на, което не можеш да откажеш!
      Ще ме бие жена ти...
      Последно редактирано от NIKSD; 13-09-13, 01:32.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

        Знам ги тия на Балмар и както вече ти казах, те разчитат на неща които във флота са даденост, ама на сушата ги няма. Убави са ама не са това което трябва тука.

        Коментар


        • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

          Добре, кое не става. Слагаш най-големия алтернатор и никога няма да ти опече акумулаторите.
          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

          Коментар


          • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
            Добре, кое не става. Слагаш най-големия алтернатор и никога няма да ти опече акумулаторите.
            Ще ги опече бре. Малки са акумулаторите и ако са изтощени, а консумация няма, зарядния ток ще е много голям, в началото. По-горе писах че в момента докарвам 65А заряд на 100Ач батерия. Това е много и с големия алтернатор ще стане даже още повече.

            Коментар


            • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

              Ако се сложи един шунт, схемата на регулатора няма да дойде толко сложна. Ако шунта е на "+"-а, тогава даже 200А са стига. Струва 10тина $. Лебеда го връзваш преди меренето. 700А щунт е към 15$.
              Така мо'е си регулираш всичко за дребни парета. Тябва само да натиснеме някой дето разбира да начертае схемичка. Аз обещавам да лепна 10тина бройки.

              ПП Старозагорския витараджия да не се скатава. Знаеме го.

              ...знаеме и други. А има и една тема за програмиране на контролерчета. Да не пускам линк.
              Последно редактирано от drukman; 13-09-13, 10:07.
              Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
              Вальо. О888 557Ч7Ч
              Silverado 1.3 i

              Коментар


              • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                То шунт даже вече има. Мързи ме да чертая и се озъртам за нещо готово. Ама няма.

                Коментар


                • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                  Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                  Ако се сложи един шунт, схемата на регулатора няма да дойде толко сложна. Ако шунта е на "+"-а, тогава даже 200А са стига. Струва 10тина $. Лебеда го връзваш преди меренето. 700А щунт е към 15$.
                  Така мо'е си регулираш всичко за дребни парета. Тябва само да натиснеме някой дето разбира да начертае схемичка. Аз обещавам да лепна 10тина бройки.

                  ПП Старозагорския витараджия да не се скатава. Знаеме го.

                  ...змаеме и други. А има и една тема за програмиране на контролерчета. Да не пускам линк.
                  Схамичка за какво? Нещо не вдявам какво точно се иска.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Ще ги опече бре. Малки са акумулаторите и ако са изтощени, а консумация няма, зарядния ток ще е много голям, в началото. По-горе писах че в момента докарвам 65А заряд на 100Ач батерия. Това е много и с големия алтернатор ще стане даже още повече.
                    Нищо няма да опече. Ще ме накараш следващия път да меря и да снимам. Представи си следната картинка- Качвам се на лодка, 300 ампера алтернатор, 70 ампера акумулатор за генератора. И някой не му включил зареждачката. Паля големия мотор, изключвам всичко и оставям да блъска в стартовата на генератора. И нищо и няма. Регулатора няма да надвиши зададения волтаж. От завода идва на 14.4v, но се сменя лесно. По някакъв начин си ограничава ампеража на зареждащия ток. Май мери съпротивлението на акумулатора.

                    Понмиш като мрънках в Панама, че ми е треснал регулатора. 220 ампера на 24 волта. И още 2 по 70-80 ампера от страни. Консумацията ми беше около 35 ампера през деня и около 45 ампера вечер. И не спрях мотора няколко седмици. Говедото си знае.
                    При вас опичането на акумулатора се води голяма беда. При нас, от много тъпи регулатори се потъва. Електролизата изяжда крановете /е, преди това анодните цинкови плочи/ и коритото си отива. Никой няма да си остави големия алтернатор да му пържи акумулаторите.
                    Регулатора си има изводи за температурен датчик на акумулатора. Вдигне ли се малко температурата, дърпа юздите на алтернатора.

                    На ти го в ефир- при 2 еднакви алтернатора, този регулиран от регулатор като Балмар, ще зарежда около 3-4 пъти по бързо изтощен акумулатор. Е за това малко ме е яд като гледам близнаците да кичат алтернатори с вътрешни регулатори по бегачката за Малайзия.

                    Утре ще се обадя в Балмар да ги питам, ей тъй, за успокоение, че съм прав.
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                      Обаждай се където искаш, аз докато не видя регулатора вързан на шунта на броячката няма да мирясам.

                      Тука говорим за различно изпържване. Ако изпържиш батериите по напрежение (над волтовете които им се полагат) стават нещата които разказваш. И в колите тръгва корозия, ама поне не потъваш в морето. Тука говорим за изпържване по заряден ток, дори без да надхвърляш 14.4 волта или колкото там. То е много по-безобидно, ама тормози батериите повече отколкото има нужда.

                      Близнаците ще ги вразумим. Те не се обаждат, сигурно имат други грижи, ама като стигнат до 12/24 схемата все едно ще ми кацнат, защото никой няма да се оправи с нея.

                      Коментар


                      • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                        Току що говорих с Балмар, техническия им отдел. Техника каза, че няма никакъв проблем да се сложи и 200 ампера алтернатор на 100 ампера акумулатор. Акумулатора ще поема толкова ампера, колкото му трябват, зависело от тип акумулатор, състояние на акумулатора, температура... За останалото се грижел регулатора.
                        Ясене, при нас е стандарт обикновенни акумулатори да работят по 3-4-5 години. Гелови работят по 8.
                        Рапорт даден!

                        Ааа, чакай да допълня- Балмар 614 регулатор има така наречения "режим малък двигател". На единия от кабелите се слага най обикновенно ключе, като го включиш, регулатора спъва алтернатора на 50% ампераж. Светва и лампа. Май се слагаше на кабела за топлинния датчик на алтернатора. Симулираш прегрял алтернатор. По този начин, ако те е шубе за акумулатора, алтернатора ти става 60 ампера. При нас се прави като се престараеш с алтернаторите, на малък мотор шибнеш 300 ампера алтернатори, и се събудиш със смлени акумулатори на 20 метра от скалите. Трябва ти всичката мощност на винта, акумулаторите ше чакат. Щрак ключа и гас!
                        6та серия Балмар /може и други да имат, не съм гледал/ алтернатори имат и вътрешен регулатор, при спиране на регулатора, преместваш един кабел, и алтернатора тръгва по обикновенно регулиране със фиксирани 14.4v. Обичам да имам опции. Еле в морето.
                        Последно редактирано от NIKSD; 13-09-13, 18:45.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                          Сложете им на тия джипки по една водилиния и ще видите,че това което казва брата си играе.Ако включа всички алтернатори само към стартовата нищо не се опича,пробвано с месеци и хиляди мили от истинските.
                          TOYOTA SEQUOIA ‘11
                          W140 S420 '99

                          Коментар


                          • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                            Брей. Не знам какви батерии ползвате там, ама сигурно накрая ще ме откажете да регулирам заряден ток и тъй ще си остане. Ако батериите се оплачат, ще ги сменим.

                            Иначе ограничаването на самия алтернатор до 50%, 30% или колкото там може и без хитър регулатор. Прави се както ви обясних, с лампите. Пак са на Field, но не директно към +, а към изхода на регулатора.

                            Коментар


                            • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                              Ползваме най-обикновенни акумулатори. Е, тягови естествено, но не е и супер необичайно някой гений да е сложил най обикновен стартови. От AGM гамата, много се ползва Life Line, добра марка, скъпички. Новите френски Beneteau и Jeneau лодки идват с Оптима, Хансе идват с Бош. Нищо интересно и извънземно. Интересното е, когато някой реши да спести пари и да сложи стартови по лебедките. Не издържат много. Днес например ще врътна поне 100 лебедки. Е, вярно, май има поне 8 акумулатора заврени някъде, 2 алтернатора и 2 зареждачки. Всичкото работи на автоматичен режим, няма време да ги гледаш къде какво зарежда. Лодката е 6 годишна, акумулаторите са оригиналните.

                              Ясене, не всеки път имаме по много акумулатори. Миналата година карах една от Хавай до Австралия. Най гадния режим за акумулатор/алтернатор. Първо, че е жега, второ, че нямаш гориво да зареждаш нормално. И минаваш на "душмански" режим- караш докато не свирнат алармите на 10-11 волта, врътваш на стартовата, палиш и минаваш на другата. 45 минути работи мотора на 1200 оборота и гасиш. И така по 4-5 пъти на денонощие. Акумулатора винаги е пред умиране, ама го държиш ниско за да може да гълта всичко, което му дава алтернатора. 100 ампера алтернатор, 120 ампера акумулатор. Издържа си 45 плаване като момченце. Нито беше нов, нито беше някаква гъзарска марка.
                              Последно редактирано от NIKSD; 14-09-13, 16:26.
                              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                              Коментар


                              • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                                Така, имаме нова жертва. FIAMM Neptune ASB-80. Струва едни пари, ама рекох дай да видим.
                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:fiamm-asb80.jpg
Прегледи:1
Размер:157.6 КБ
ID:5519382

                                Чакаме.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X