Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

    За сега алтернатора.
    Идеите за бъдещето са фотоволтаиче на тавана и Ксантрекс за мрежата.

    При вас може да стане опасно, при мен най-много да ми скапат акумулаторите и да не мога да си направя кафе но това не е кой-знае каква трагрдия.
    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
    Вальо. О888 557Ч7Ч
    Silverado 1.3 i

    Коментар


    • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

      Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
      Че там кой го вижда?

      Коментар


      • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        Че там кой го вижда?
        Водача. Снимка утре.
        Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
        Вальо. О888 557Ч7Ч
        Silverado 1.3 i

        Коментар


        • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

          Водача, чакай да ти кажа ние как сме по лодките /че не е по темата е ясно, ако трябва местете/.
          Стартовата е ясна. Там си стои редовния акумулатор. Другото обаче...
          4х100 ампера акумулатори- имаш на теория 200 ампера използваеми /за да не падаш под 50%/. На практика са още по-малко- за да ти е зареден на 100% акумулатора, трябва или да си се включил в тока /това е лесно-Xantrex/ или сега да пристигаш в къмпинга след няколко часово бръмчене по пътищата. Хайде да си стиснем ръцете на 150 ампера използваеми?
          Големичък соларен панел дава около 8 ампера. Ама ги дава когато има слънце, когато слънцето е на височко /нали няма да се катериш като петел на бунище, да въртиш панели към слънцето?/ или когато не си спрял на сянка под дърво. Много "или" станаха... Да речем, че 6 часа на ден панела работи. 50 ампера дневно, съгласен?
          За 24 часа, 50 ампера= 2 ампера на час... До никъде, меко казано. ОК, 2 панела= 4 ампера /със зор няколко студени бири, за коконите пак нищо не остав/ 3 панела= 6 ампера- за бири има /ама малко/ за коконите, пак нищо. 4 панела... няма място!

          Ако някъде греша с цифрите, поправяйте. Базирани са на месеци в морето, много и различни системи, много и различни акумулатори, ама по тропиците повечко слънце има... Абе със солари, коконите ще са с фенерчетата. Приготви се...

          Решението е зареждане с алтернатор. Оригиналния алтернатор с вграден регулатор има един проблем. Голям проблем. Регулира се в зависимист от волтажа. Да речем, че имаш 120 ампера алтернатор /мисли позитивно, 120 си е готина цифра/. Сутринта гледаш, акумулаторите паднали на 50% /150 ампера имаш да наваксваш, соларите ще бутнат 50, трябват ти още 100/. Палиш си 120 амперовия алтернатор /да де, мотора палиш/, той заработва на 110 ампера ... за първите 10 минути. Като качи волтажа до 14 и малко и ще видиш мониторчето да ти показва заряд 15, 20, 30 ампера /хайде, нали сме приятели, да ги броим 40/. След 20 минути бръмчене, каквито и приятели да сме, ще се учудя, ако вкарва повече от 30 ампера. Отидоха 4 часа бръмчене на мотора. Ще ти се надуе главата. Меко казано. И тия сметки не включват намаления капацитет на алтернатора- ти нали няма да бръмчиш с 1800 оборота в къмпинга?

          При лодките, редовно имаме по 2 галона гориво на ден /вкючително и аварийните запаси/ При нас идеята е- минимално количество трици, максимално количество маймуни. С цел намаляване бръмченето.
          Взимаш си от моргата най-големия алтернатор, който можеш да събереш. Ако го вземеш от бензинова кола а ти си дизел, слагаш му по-малка шайба. Да върти бързо алтернатора на почти свободен ход. Взимаш си един външен регулатор. Преправяш си алтернатора да работи с външния регулатор. И зареждаш 4 пъти по-бързо.
          Външния регулатор не му пука за волтажа, тоест пука му да не превиши зададение волтаж 14.4v. Регулатора си мери колко ток приемат акумулаторите и юрка алтернатора докато не ги зареди. На практика 120 амперов алтернатор ще бичи 115 ампера /ако го развърташ достатъчно/ докато не ги докара до 95% заряд. Трябваха ти 100 ампера, регулатора шиба алтернатора със 115 ампера. За час си готов.

          Горното свободно съчинение е базирано на няколко неща. 120 амера алтернатор е на горната граница за алтернатор задвижван от единичен 3/8 V образен ремък. Над 120 ампера алтернатор ще ти се наложи двойка 3/8 ремъци. Ако си с плосък ремък, може доста повечко от 120 ампера.
          Обикновенните акумулатори, като са разредени, рядко приемат повече от 25% от капацитета си. 400 ампера акумулатори= 100-120 ампера максимален заряд. Ако си с AGM- там може и до 40% заряден ток- 160 ампера си ги гълта като патка топли ла.на /ама мисли с какъв ремък ще го въртиш алтернатора/.

          Външния регулатор може за 20 секунди да се настрои на максимален товар на алтернатора, максимален вилтаж на акумулаторите още 100 неща.
          За да не думкаш алтернатори /малко издържат на тоя зор, регулатора е голям душманин/ за някакви пари се слага датчик за температура на алтернатора. При достигане на 210 фаренхайт, регулатора автоматично спъва алтернатора на 50%. Като падне температурата, бой през ашиците наново. Има и температурен датчик за акумулаторите- същата работа, загреят ли малко, алтернатора спира с юркането.

          Ако имаш място къде да сложиш още един алтернатор, идеално. Щатния си остава за стартовата, втория се връзва за останалите. Правиш и един ключ за паралел на акумулаторите. Ей тъй, като тресне единия алтернатор да си имаш резервен вариант. Или си носиш кабели за подаване на ток, вършат същата работа.

          Ако си с един алтернатор, изолирай си стартовия акумулатор, за да не ти се наложи да се разхождаш като цветарка с кабели в ръце /тоя момент ми е любим/.

          Горните сметки показват около 1 час сутрин и 1 час вечер работа на двигателя. Ако не си със новите незагряващи на малки обороти дизели, топлия антифриз може да се ползва да ви стопли водата в бойлера /коконите много ще те обичат!/.
          Може да бръмчиш и доста по малко, зависи колко ток ползваш.

          Не съм електричар, тъп моряк съм, та ще извиняватв, ако има неточности.

          Една малка Хонда генератор може ли да захрани Xantrex зареждачката ако се напъне на 90%? Тия 40 ампера май множко ще и дойдат.
          Последно редактирано от NIKSD; 21-07-13, 01:50.
          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

          Коментар


          • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

            Баси...
            Водача , в тоя къмпинг няма ли 220V бре?
            Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

            Коментар


            • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

              Е, той водача знае- къмпингите със 220v ток не са интересни. Романтика, слънце, море, чайки, тишина и ... ток нЕма...
              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

              Коментар


              • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                Ми не е баш така.
                1 панелче 230вата=15А по 10часа на ден=150Ач
                2нанелки 460вата ....=300Ач
                Като сложиме коефициент за кофти позиция (хоризонтално монтирани), облаци и сенки ще останат 50-70Ач на ден.

                Разходите:
                Едно външно диодно ламбе 1-2 вата за 4-5 часа =нищо и половина.
                Две вътрешни диодни ламбета по 1 ват = половин нищо
                Кафе 3 минути по 100А =5Ач по 4(3 за мен и едно за Женя) =20Ач.
                Помпа за банята 100вата =10А по 10 мин по 6(децата по 2 пъти, ние по един) =10Ач

                Значи докарвам разхода под 50 Ач на ден докато има вода за къпане. После по=малко.
                Имам място за 4 панелчета, но 2 са достатъчно. За зорзаман генераторчето дава 8А 12В. Седи в багажника.

                Като се облегнем на идеята, че кемпера е за пътуване, не за къмпиране, се добавя сериозно алтернатора.
                Ако увелича запаса на 400Ач съм победител.


                Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                Баси...
                Водача , в тоя къмпинг няма ли 220V бре?
                Руси, то и да има 220V, аз нямам кадърно зарядно. Мисля да поръчвам от тези. Ти не искаш ли?
                Последно редактирано от drukman; 21-07-13, 03:29.
                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                Вальо. О888 557Ч7Ч
                Silverado 1.3 i

                Коментар


                • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                  Ааа, щом в сметката на влизат студените бири /хладилника е 3-5 ампера на час/, и останалото е толкова малко, става. Само с "10 часа" на соларния панел не съм много убеден, но при 50 ампера на ден няма и толкова значение. Ако не се заседяваш по седмица на едно място ами се местиш /бръмчиш с мотора/, и обикновенния алтернатор ще свърши работа.

                  Ще може ли, от любопитство само, като сложиш соларните панели, да кажеш средно на ден колко правят. При нас е малко сложно- клати постоянно, платната правят сянка, лодката на различен крен /наклон/.
                  Аз от панел 15 ампера никога не съм виждал. Колко е голям тоя панел? Отивам да ровя в интернет...
                  https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                  Коментар


                  • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                    Хладилника е на газ. Панела е стандартен 180, 200, или 230 вата. 70/200см. При идеални условия 15А. Аз ги слагам 3-5 заради посоката и др. глупости.
                    E ти едни търговци. http://www.photovoltaik-shop.com/sol...-3bb-mono.html
                    Последно редактирано от drukman; 21-07-13, 04:16.
                    Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                    Вальо. О888 557Ч7Ч
                    Silverado 1.3 i

                    Коментар


                    • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                      Мммдам, 2 метра панел. Аз за това нямам впечатления от такива. На лодка си е зор с тия размери. Щом имаш място, слагай 2. И при тая малка консумация на ток, ще се родиш. Еле, ако измислиш и кафето да е на газ... Мислил ли си да изолираш стартовия акумулатор, ей така, страх лозе пази?
                      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                      Коментар


                      • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                        . Еле, ако измислиш и кафето да е на газ... ?
                        То, голяма мисъл требе тука!

                        Коментар


                        • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                          Не е до мисъл. Има хора си харесват кафемашината с точно определеното кафе. И няма сила, която да ги накара да грабнат джезвето и кафемелачката. Аз пия нес кафе студено. Директно го разреждам под чешмата. Ама не всеки е така. Кафето е ритуал за някои.
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            Не е до мисъл. Има хора си харесват кафемашината с точно определеното кафе. И няма сила, която да ги накара да грабнат джезвето и кафемелачката. Аз пия нес кафе студено. Директно го разреждам под чешмата. Ама не всеки е така. Кафето е ритуал за някои.
                            Знам ли? Обикновено къмперо/палаткарите сме малко по-така.
                            Та те така.

                            Коментар


                            • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                              Вальо не купувай панели преди да си видял мойте!
                              А зарядното от линка като ми обясниш как работи ще го взема едното.
                              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                              Коментар


                              • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                                ...Еле, ако измислиш и кафето да е на газ... ...
                                Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                                То, голяма мисъл требе тука!
                                Не ми барайте кафето.
                                Нема мисъл, нема чувство. ...нема икономии. МоА турим 4 панела но кафенцето ще си остане Неспресо. точка.


                                Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                                Вальо не купувай панели преди да си видял мойте!
                                А зарядното от линка като ми обясниш как работи ще го взема едното.
                                Не знаех, че имаш панели. Ще мина. Как ще вземеш едното, като аз нямам ни едно?....още.
                                Последно редактирано от drukman; 21-07-13, 15:45.
                                Фаровете за мъгла правят колата 2м по-дълга, 10г. по-млада и 200 коня повече.
                                Вальо. О888 557Ч7Ч
                                Silverado 1.3 i

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X