Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

    За кафето има смисъл да запалиш генератора за 5-10 мин вместо после да го палиш да зареждаш батериите, освен ако коконите не спят по това време .
    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

    Коментар


    • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

      Колеги, нали гледате панелите да са с напрежения на отворена верига 21 -22 волта. Защото видях тука от разни линкове с по-голямо напрежение - те са промишлени, не се подлъгвайте!

      Коментар


      • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

        Първоначално публикуван от tar_nasko Преглед на мнение
        Колеги, нали гледате панелите да са с напрежения на отворена верига 21 -22 волта. Защото видях тука от разни линкове с по-голямо напрежение - те са промишлени, не се подлъгвайте!
        Тези въпроси ги решава устройството, което стои между панела и батерията.

        Коментар


        • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

          Ако устройството струва колкото панела ..... Обикновенните не го правят.

          Коментар


          • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

            Първоначално публикуван от tar_nasko Преглед на мнение
            Ако устройството струва колкото панела ..... Обикновенните не го правят.
            Панелите паднаха под една кинта на ват. Ще останат стинки за контролер.
            Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
            Към модераторите-А изтрийте го сега.
            Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

            Коментар


            • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

              Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
              Панелите паднаха под една кинта на ват. Ще останат стинки за контролер.
              Вальо дай линк, че нещо ми се върти из главицата.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                Вальо дай линк, че нещо ми се върти из главицата.
                164ти пост.


                ПП Аааа, зависи какво ти се върти. След петък съм си в България, звънни. Не става с линк.
                Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                Към модераторите-А изтрийте го сега.
                Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                Коментар


                • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                  Първоначално публикуван от drukman Преглед на мнение
                  164ти пост.


                  ПП Аааа, зависи какво ти се върти. След петък съм си в България, звънни. Не става с линк.

                  2R са много коректни /от личен опит знам, защото много неща съм напазарувал от тях/ и са търговски партньори, но на сайта им не намерих нищо за фотоволтаици.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                    Ми написах ти, че с линк не става. Звънни на Руси. А за големи се звъни на друг.
                    Бан-метод с който модераторите налагат на останалите своя начин на мислене.
                    Към модераторите-А изтрийте го сега.
                    Суратя утрепа и тоя форум. Жалко. Сбогом Приятели. Вальо. О888 557Ч7Ч

                    Коментар


                    • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                      Да не помислихте, че съм се отказал?
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:xantrex@uaz.jpg
Прегледи:1
Размер:163.1 КБ
ID:5517997

                      Първи изводи:
                      0. Приборът си е правен за УАЗ (поне по монтажни размери).

                      1. Тоя прибор нещо не мели с ключ-масата. За да съществуват двете заедно (и да има смисъл от ключ-маса) се добавят бушончета на трите жици, които отиват към шунта. Двете от тях пък са измерителни и приборът е чувствителен към напрежения от порядъка на 50 микроволта. Което е мъка, защото 50 микроволта бушончетата успяват и сами да произведат в качеството им на няколко термодвойки накуп. Има начин за борба с това, но си е досада.

                      2. Стартов ток на УАЗ - 150-200 ампера в зависимост от температурата. За запалване пък се изразходва 1/10 до 1/2 амперчас. Ще пробваме и през зимата, макар че с полусинтетично масло разликата едва ли ще е драстична.

                      3. Изпитания с лебедка предстоят.

                      Коментар


                      • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                        Е те това съм го виждал къде ли не,но това ми скри коня.....
                        TOYOTA SEQUOIA ‘11
                        W140 S420 '99

                        Коментар


                        • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                          Ти по добре си поразреди акумулатора и разкажи колко ток влиза после като запалиш. Не, че нещо, ама сума и народ вярват, че алтернатори с вътрешен регулатор, при написани 100 ампера, зареждат долу-горе с толкова. Истината ще разплаче половината форум.
                          Да отворя бутка за външни регулатори ли...?

                          ааа, по лодките имаме "ключ маса" и на плюсовия кабел. Пречи ли да го преместиш на плюса. Шунта нали ти е на минуса?
                          И още нещо, шунта ти е до 500 ампера. 200 за стартер и остават само 300 за лебедка. Не знам, ние не мъчим да палим като въртим лебедки, ама вие сте друга порода... Да не стане "прас!"
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            Ти по добре си поразреди акумулатора и разкажи колко ток влиза после като запалиш. Не, че нещо, ама сума и народ вярват, че алтернатори с вътрешен регулатор, при написани 100 ампера, зареждат долу-горе с толкова. Истината ще разплаче половината форум.
                            Да отворя бутка за външни регулатори ли...?

                            ааа, по лодките имаме "ключ маса" и на плюсовия кабел. Пречи ли да го преместиш на плюса. Шунта нали ти е на минуса?
                            И още нещо, шунта ти е до 500 ампера. 200 за стартер и остават само 300 за лебедка. Не знам, ние не мъчим да палим като въртим лебедки, ама вие сте друга порода... Да не стане "прас!"
                            Моят алтернатор е с външен регулатор, макар и много калпазански. На източен акумулатор, зарядния ток стига 65А като вдигна обороти. Което е малко странно, защото на самия алтернатор пише 12В/55А, а ток отива и за други работи (фарове и двигател са поне 15А). Явно някой руснак е предвидил резерви за някоя секретна технология за производство на самогон. Или пък са го смятали за възбуждане 12 волта, а аз му набивам около 15 и той прави каквото може. Бяха му изпукали едни диоди преди време, сигурно по тая линия. Ама аз сложих някакви двойно по-яки и сега вече няма сила да ги изгори.

                            Приготвил съм и един 120А алтернатор, ама трябва да видя как да го огранича да не пържи акумулатора с повече от 40 като няма консуматори.

                            Шунта не го мисли - лебедката която имам харчи 150-200А, а той за кратко време ще издържи и 1000, ако има кой да му ги даде. С наличния акумулатор не е лесно и май и него ще преосмислям. Не съм проверявал дали може да пали докато се дърпа ама май няма да е лесно.

                            Коментар


                            • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                              "Приготвил съм и един 120 ампера..." Това значи ли, че ще слагаш 2 алтернатора заедно? Ако е така, може с външен регулатор, управляващ двата заедно, да ги направиш да работят в тандем. Ама има ли къде да отиват тия 180 ампера? Обикновен акумулатор, колкото и да е разреден, не гълта повече от 1/4 от капацитета си. AGM гълта до 40% от капацитета си. То не, че е проблем де, няма да си дават зор и ще са вечни /е, като въртиш лебедка, всичко ще е на 100% освен, ако не ограничиш регулатора. По лодките ги ограничаваме на 90% иначе много бързо думкат. Ама там имаме по 1500+ ампера акумулатори.
                              Жалко, че си с външен регулатор. Можеше да си с вътрешен и да изревеш като видиш как 100 ампера алтернатор зарежда с 30 ампера. Щях да пратя регулатори на половината форум... Хахаха
                              https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                              Коментар


                              • От: Колко амперчаса ми е акумулаторът? Кахърни измервания.

                                Нямай грижи, той този 120 го взех с вътрешен регулатор и още не съм го изкормил. Може така да го тествам. Ама за кратко. Иначе ще е само един алтернатор с външен регулатор.

                                Ограничението по ток си трябва, защото няма да ползвам стартерна батерия, а хубавите батерии не обичат големи зарядни токове. При вас тоя проблем го няма, защото алтернаторите никога не са достатъчно големи спрямо батериите. Аз пък за 250-400Ач батерии нямам нито място, нито бюджет, нито нужда. В момента батерията е 100Ач и най-много да стане 120-130.

                                Сега остава да намисля как да ограничавам алтернатора не по неговия ток, а по тока вкарван в батерията. Грубо казано, трябва да накараме регулатора да слуша и шунта. Което има начин да стане, ама няма да е без мислене. Готови такива неща май няма.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X