Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Измервал съм на нормално загрял УАЗ с масло 10-40 и изключено запалване. Стартерът харчи 135 ампера. На студено, сигурно е друго положението.

    Практиката е показала, че за около 30 секунди след запалване с напълно зареден акумулатор, амперметърът се укротява на 0 - т.е. повече зареждане няма.
    По мои сметки и аз долу- горе толкова ги докарах. С презапасяване - до 1 минута, понеже не знам колко А точно връща обратно пък алтернатора.
    Sent from my Nokia s fenerche

    Коментар


    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

      Зависи от реле регулатора и състоянието(даже и вида) на акумулатора.Това,че заряда е спрял,изобщо не означава,че така е трябвало.
      А тези простотии се правят от името на всички ни.
      Даника
      Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

      Коментар


      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

        Първоначално публикуван от //Радо// Преглед на мнение
        По мои сметки и аз долу- горе толкова ги докарах. С презапасяване - до 1 минута, понеже не знам колко А точно връща обратно пък алтернатора.
        Обикновено алтернаторът има излишък от мощност и амперите зависят от акумулатора по една дивашка формула. Ако е разреден повече, тогава алтернаторът работи на пълна мощност и вкарва в акумулатора всичко което остане, като изхрани консуматорите.

        Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
        Зависи от реле регулатора и състоянието(даже и вида) на акумулатора.Това,че заряда е спрял,изобщо не означава,че така е трябвало.
        Когато всичко е наред, точно това означава.

        Коментар


        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Когато всичко е наред,...
          Аз даже за моя кола не се наемам да кажа,кога е наред,камо ли за тази дето има собствено мнение,мисли сама,ама не познава кога съм и сменил акумулотора.
          А тези простотии се правят от името на всички ни.
          Даника
          Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

          Коментар


          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            всичко което остане, като изхрани консуматорите
            Ако няма за акумулатора, няма достатъчно и за консуматорите. Иначе за какво е означението за мощност и ток?!

            Абе не е от значение, ама нали сме перфектционисти.
            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

            Коментар


            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

              Събирам тази схема. Казаха, че е проверена и работи прекрасно. На магазина имаше всички компоненти, и заедно с универсалната платка стъпи под 5 лева (без греца и мощния резистор). Като я проверя - ще пиша. Ползват малкия тиристор за памет като се зареди, а големия - за реле. След достигане на напрежение - лампата светва, а зарядът би трябвало да приключи.
              Виждам грешка в свързването на Греца. Минуса на акумулатора и въобще масата трябва да отива на двата анода на диодите, дето в момента висят във въздуха.
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:zarqdno.GIF
Прегледи:1
Размер:8.6 КБ
ID:5448934
              Ето и руския вариант ако някой има тиристори в чекмеджето
              http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1...SZcjxteabV.PNG
              Последно редактирано от Rabin; 31-01-13, 09:53.

              Коментар


              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                Не мога да разбера тоя стремеж към минимализъм. Кому е необходимо зарядното да струва 2.15лв. В същото време да зарежда нещо струващо "стотин лева" което става за скраб при фал на зарядното или значително започва да се доближава до скрабта. За капак, при окъсяване на изхода на зарядното, то става за ремонт...

                Темата е: "работещи схеми на зарядно". В днешно време думата "схема" има по-широк смисъл. При мен схемата е следната - с кеш в ръка отивам в магазина за хубави зарядни. Продавачът държи в неговата въпросния артикул. Разменяме кеша срещу хубавото зарядно. Двамата опъваме по една доволна усмивка. Ползвам си зарядното по предназначение и не се занимавам с елементарни схеми, настройки, ремонти, разсъждение дали би работило, защо кипи или гърми и прочие. Plug and play...
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                  Сложно зарядно значи пускане на платка. Мъка по събиране на 2 шепи компоненти. Цветя за каките в магазина да не припаднат като видят дългия списък.
                  Най-евтиното автоматично купешко е 140 лева. Спрямо алтернативата за 5 лева - някак душа не ми даде. Това са едни ръчни хъбове, поне тук ще ме разберете Един бушонец за защита от експлозия при обръщане на полюсите - ще преживея.
                  п.с. Като се замисля - тази схема е имунизирана срещу поразии от късо. Резисторите обират мизериите.
                  Първоначално публикуван от ittso
                  настройки, ремонти, разсъждение дали би работило, защо кипи или гърми и прочие.
                  Нали затова хората харчат грешни пари, а ние - грешно време по форумите. Един да се жертва и каже "това върши работа", а другите да копират спокойно. Теми за сиромашки лифтове, схеми и изобщо - "направи сам" са начин на оцеляване в БГ.
                  Пък и с кешовицата напред не е гаранция, че ще си свършиш работа.
                  Последно редактирано от Rabin; 31-01-13, 11:19.

                  Коментар


                  • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                    Мотивите са ясни. Сто лева са си сто лева. Много или малко, толкова!

                    Но има нещо леко подвеждащо в тия елементарни схеми. Ако не разполагаме с добре снабдено "чекмедже" ще се наложи да закупим трансформатор, як изправител, ампермер (опционално), радиатор за тиристора, кутийка, кабели, щипки, щепсел, малко електронна кинкалерия и по-мощен потенциометър.
                    За човек имащ понятие от материята, сглобяването е елементарно. За начинаещите, ще е по-сложно. Няколко грешки и цената скача рязко.
                    Можем да поговорим и за безопасността на тия уреди. Например слагането на някое предпазителче за разкош?
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      Як изправител е къде 2-та лева. Не съм купувал, може да греша, но не с много.
                      Як траф става от телевизор. Не съм купувал, подариха ми 18 волтов.
                      Радиатор става и от парче винкел.
                      Който се чувства несигурен - има неавтоматични зарядни по 40-тина лева. С щипките му и измерителите му.
                      Предпазителчето не знам каква връзка има с безопасността. Галванично разделено е.
                      Потенциометърът не трябва да е мощен. 12 милиампера сметнах. В управляващата верига на тиристора е, а самият той - колкото лещено зърно.

                      Коментар


                      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                        ...Предпазителчето не знам каква връзка има с безопасността. Галванично разделено е...
                        Безопасността не включва само опасността от електрически удар.
                        Вероятността да се възпламеним, в буквалният смисъл също не е за подценяване...
                        Не чета коментари и не отговарям на такива.

                        И коментаторите...

                        Коментар


                        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          Купих си китайски удължител от магазин за левче. Едни такива оранжеви. Подпали ми се пред очите, без механична намеса, ей така както си седи. Един минибар имаше включен към него - я има я няма 100 вата.
                          Няма гаранция, че от магазина ще ти е спокойно. Вяра нямам на нищо. Щом си хванал да правиш схема - предполага се минимална техническа грамотност.

                          Коментар


                          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                            Най-евтиното автоматично купешко е 140 лева.
                            Горе-долу за толкова ще си направиш платка с ускорена поръчка (3 работни дни) и ще купиш чарковете.

                            ...е, има и едно програмиране на един микроконтролер, ама това ако го искаш сложно.

                            Обаче, вътре няма да има и един компромис, нито пък евтин чарк. Разбирай - на светлинни години от тия в магазина.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                              Aми писахме си с теб на каква цена си правя платките. И с контролерите сам каза, че трябва хардуерен бакъп. Защо такъв скептицизъм по тая тема - не знам. И то не само в този форум. Иначе си правите импулсни електрожени... и сервомотори по PID закон .

                              Коментар


                              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                                Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                                Aми писахме си с теб на каква цена си правя платките. И с контролерите сам каза, че трябва хардуерен бакъп. Защо такъв скептицизъм по тая тема - не знам. И то не само в този форум. Иначе си правите импулсни електрожени... и сервомотори по PID закон .
                                Що? Щот като видя в една схема 20 ватов резистор, или всякакви части с означения на кирилица, леееко започва да ми нагарча.

                                Хардуерния бекъп струва стотинки, буквално. И това ако си го няма вграден в микроконтролера.
                                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X