Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

    Ако е така то би трябвало:

    1. До достигане на 14.8 V да работиш с ограничител по ток със стойност от C/8 до C/10 (Fast Charge)
    2. При достигане на тази стойност (14.8V) да преминеш от ограничаване по ток (C/8-C/10) към ограничаване по напрежение (14.8V) за период 2 часа (Equalization)
    3. При изтичането на 2 часа да превключиш стабилизраното напрежение на 13.8 V до момента в който решиш да го качваш в автомобила (Maintenance)

    Тока в последната фаза (Maintenance) не от значение и обикновена има подобна на синусоида форма със затихваща амплитуда. Ако при теб отделните фази са така то значи всичко е ОК при теб. Само че не вярвам че тази процедура може да се реализира с показаните по-горе в тази тема схемни решения. Разбира се че е възможно да бъде изпълнена тази процедура с каквато и да е схема и ако клечиш до нея въръжен с търпение, волтмер, ампермер и табуретка И ако използваш цифрови измервателни прибори да се увериш, че са в състояние да измерват RMS стойности, особено ако източника на захранване е с пулсации над 5-10%, камо ли някакъв еднопътен вариант на изправяне. С други думи с някакъв китаец мултимер ще мериш нещо си, а не реалните стойности на тока и напрежението. Всъщност за напрежението и с китаец става, но ще се наложи да си направиш измерителна сонда за измерване максималната стойност. Тази сонда представлява проста R-C интегрираща верига.
    Последно редактирано от elbgt; 19-02-12, 22:30.
    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

    Коментар


    • #92
      От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
      И ако използваш цифрови измервателни прибори да се увериш, че са в състояние да измерват RMS стойности, особено ако източника на захранване е с пулсации над 5-10%, камо ли някакъв еднопътен вариант на изправяне. С други думи с някакъв китаец мултимер ще мериш нещо си, а не реалните стойности на тока и напрежението. Всъщност за напрежението и с китаец става, но ще се наложи да си направиш измерителна сонда за измерване максималната стойност. Тази сонда представлява проста R-C интегрираща верига.
      Това е уникално! Страхувам се, че нямаш място и при любителите.
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • #93
        От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

        Подобен е алгоритъмът за заряд на зарядното показано по-горе.

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Charging_curve.jpg
Прегледи:1
Размер:33.0 КБ
ID:5349829
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #94
          От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

          Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
          Това е уникално! Страхувам се, че нямаш място и при любителите.
          Нещо по-конкретно? Или проста така - да напишеш нещо?
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • #95
            От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

            Ето още една самоделка,по време на теста отдаде с лекота 13 А ток без дори да загрее трафа ,като кабелите за трафа 220В се разтопиха на радиатора с резисторите ,наложи се да го изкарам отвън ....Сега държи до към 15 А без проблем с 0.5 Ома и 7 Ампера с 1 Ом

            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #96
              От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

              Здравейте колеги, имам едно питане, към вас по-знаещите и разбиращи...
              Искам да си направя токоизправителче, но имам малки изисквания... Писна ми да се моля, на този, на онзи, когато се наложи... Та реших да се пробвам да си направя
              1) Искам когато се зареди акумулатора, да си изключва само, не знам дали е възможно или не, затова и питам....
              2) Искам да се регулира токът, Да кажем, златното правило на зареждането на акумулатор, нали е една 10-та от общият заряд на акумулатора, иначе се скапват вътре "ребрата"/образно казано/............. Ако е 70 А, го зареждам с 7 А..
              Та да мога да зареждам гама от акумулатори.. Както се регулират старите руски....
              Някои от токоизправителите, имат ускорен заряд и нормален... Това има ли +сове, защото бързата работа, срам за майстора, дето се вика.. По-добре е да е на бавен, нали...???
              И последното питане е...
              Не мога ли да комбинирам, нормален токоизправител с устройство, от което се пали автомобила/ не знам как точно се казва, помня, че беше различно, май от нормалният токоизправител/ И дали това е възможно..
              Пълен лаяк съм в електрониката, в смисъл в понятия и термини, би трябвало да мога да го свържа в схемата/помня, че имаше някаква специална, ама как беше /
              Имам някаква електронна грамотност, нооо ...... знам ли....
              Ще съм благодарен, за схеми, съвети и всичко, което може да ми бъде от полза...
              Мисля, че в Магазин Конрад, ще има всичките части, които ми трябват?? Транф, жици, радиатори и други необходими части...
              Само кутия се чудя, от къде да намеря, някакви идеи, или и нея трябва да я правя самоделка или да побългарявам от нещо??
              Извинявам се за лаяшките въпроси.....
              Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 02-09-12, 20:47.
              За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
              Honda Dominator 650
              088ЧЧ93979-->Борис
              0878956Ч38-->Борис

              Коментар


              • #97
                От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                Като стигнеш до кутията се обади, ще свършим работа.
                DEFENDER 110 - 300TDI
                LZ1CCD

                Коментар


                • #98
                  От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                  Схемата, която работи при мен, от 40 години, се състои от траф и селенов стълб. Работи безотказно. При подходящо оразмерен траф - не ти трябват никакви реглажи.

                  а, има и бушон!!

                  Коментар


                  • #99
                    От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                    Първоначално публикуван от komandir Преглед на мнение
                    Като стигнеш до кутията се обади, ще свършим работа.
                    Мерси колега, като опрем до кутията, ще ви звънна

                    Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                    Схемата, която работи при мен, от 40 години, се състои от траф и селенов стълб. Работи безотказно. При подходящо оразмерен траф - не ти трябват никакви реглажи.

                    а, има и бушон!!
                    Да наистина е така, но мисълта ми беше друга, слагам зарядното и си зарежда на 7Ампера, трябва да го оставя 10 часа, за да зареди 70Амперов акумулатор, нали така?? Ако го оставя повече, ще почне да се презарежда или нещо от този сорт.. Няма да е добре за акумулатора..
                    Та мисълта ми е, слагам го на 7А и като зареди до 70Ампера, да си се изключва сам.... Пък колко е възможно, не знам
                    То май, накрая ще излезе, че искам да направя професионално устройство, май....
                    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                    Honda Dominator 650
                    088ЧЧ93979-->Борис
                    0878956Ч38-->Борис

                    Коментар


                    • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                      Нищо няма да му стане и да се зарежда 2 дена. Просто ще кипи повече. След като е зареден, всичкото отгоре дето му вкарваш, се отдела във вид на топлина.
                      Другите мурафети по сегашните зарядни са за да ги купиш, и далаверата да върви. С моето съм зареждал 0т 30 ди 145А/ч без проблем.

                      Коментар


                      • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                        И още нещо. Както знаеш в живота няма идеални неща. И процеса на заряд не е идеален, та си трябват едни 30-50% отгоре на капацитета.

                        Коментар


                        • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                          Добре бе я кажете на лаик като мен аджеба какво фабрично хубаво зарядно да си купя? Тука схеми меми немога и незнам как да го направя...та на въпроса!
                          Извинете ако ви спамя в темата!

                          Коментар


                          • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                            Първоначално публикуван от Morskia Преглед на мнение
                            Добре бе я кажете на лаик като мен аджеба какво фабрично хубаво зарядно да си купя? Тука схеми меми немога и незнам как да го направя...та на въпроса!
                            Извинете ако ви спамя в темата!
                            За лаици са по-евтините. Стига да не е откровено менте. Функцията на ВСЯКО зарядно е да зарежда. Другите екстри остави за тези които с това си вадят хляба.

                            Коментар


                            • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                              Пенчо с тоя селенов стълб ме изправи на нокти !Не го бях чувал,селенов изправител,селенов пакет...бива ама.......В първия момент си помислих за селенов стабилизатор и си викам ,глей сега ко' става.....
                              Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                              Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                              Анатолий Пейчинов o8875о9815
                              https://dvrbg.com/

                              Коментар


                              • От: Работещи схеми на зарядно за автомобилен акумулатор

                                Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                                Пенчо с тоя селенов стълб ме изправи на нокти !Не го бях чувал,селенов изправител,селенов пакет...бива ама.......В първия момент си помислих за селенов стабилизатор и си викам ,глей сега ко' става.....
                                Ей тука гледай. Фиг. 3.22
                                http://vladilovech.narod.ru/electronic/3/3.htm

                                стълб,пакет-все тая. Имат доста предимства. Забравиха ги заради по-големия обем, ама мен не ме бърка.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X