Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Края на ДВГ в Европа - всеки ден по една две статии

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • https://www.youtube.com/watch?v=69_iKArvJBk
    Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
    За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

    A1+

    Коментар


    • Кажи, ти би ли влязъл в трафик с това чудо?

      Коментар


      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Това все още си е just for the record. Общото с колите е, че има колела. До пълноценна кола трябва бая слънчеви лъчи да минат през панелите му...
        Не мисля, че в скоро време ще се возим на електрички захранвани само от слънцето.

      • sparkybg
        sparkybg коментира
        Редактиране на коментар
        Коле, НИКОГА няма да се возим на електрички, захранвани само от слънцето, дори панелите да станат със 100% ефективност, което също няма да се случи.

        1360W за квадратен метър е мощността, идваща от слънцето. На обяд в слънчево време.

      • Кольо
        Кольо коментира
        Редактиране на коментар
        Да де, нали това казвам...
        Тези експериментални колички са си само за експерименти.

    • Дори Смарт ще тотализира тая подигравка за няколко фемтосекунди...
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
        На тва щомуе?

        https://youtu.be/NwHbJ7HN1sU
        Вече е просто една из между останалите.
        https://youtube.com/shorts/KM6tZG2Vh1I?feature=share
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • Паркирането в "синя зона" на електромобили в Пловдив остава безплатно, но само до 3 часа.

          Скоро и в други градове...
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • Точно този бизнес модел е изключително подходящ за големи градове с оскъдни места за паркиране и електрички. С такова ограничение ефективно ще убият предлагането на услугата и какво следва?
            Бакшишите и полулегалните им алтернативи ще спечелят. Накой друг завалия, ползващ спарк ще трябва да си купи кола.

            Или пък мила родна картинка - общинарите ще бъдат скоростно "убедени", че това е грешно решение и цената на услугата ще се вдигне с някой друг процент.

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Еми то при тия цени на които се дава Спарк всичко останало ти е по евтино . Включително и лизинга на нов автомобил . https://spark.bg/
              Последно редактирано от sek.1; 01-07-22, 09:04.

          • Твърде рано се появи това.
            Иначе си се очакваше-с все по-големи брой електрички търсещи място за паркиране тази мярка ще доведе зо конфликти и трудности, та рано или късно ще трябва да отпадне.
            Както и всякакви други мерки които правят покупката на електричка привлекателна.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Кольо за замърсяването на въздуха автомобилите въобще не се класират като основен фактор .

            • Кольо
              Кольо коментира
              Редактиране на коментар
              Така е, ама като са казали, че сестра им на колите с ДВГ е курва, нали знаеш...

          • sek.1 коментира
            Днес, 10:19
            Кольо за замърсяването на въздуха автомобилите въобще не се класират като основен фактор .
            Зависи какво се има предвид под замърсяване. В КМБ щом не виждаш какво дишаш и не ти почернява прането на балкона, въздухът се счита чист.
            ФПЧ и саждите в София може да са повече от циганските кюмбета, отколкото от дизеляците с изтърбушени ФАП и катализатори, но по белия свят тях просто ги няма.
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
              Зависи какво се има предвид под замърсяване. В КМБ щом не виждаш какво дишаш и не ти почернява прането на балкона, въздухът се счита чист.
              ФПЧ и саждите в София може да са повече от циганските кюмбета, отколкото от дизеляците с изтърбушени ФАП и катализатори, но по белия свят тях просто ги няма.

              Факт
              Но ние сме тук и проблемите се решават един по един.
              А ся като спряха конете дали бае манго ше си купи евро 6 пикап?

              Акъл трее, акъл.
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Не знам как стои въпросът със "street-legal amish carriage"-ите във ФАЩ - https://www.google.com/search?q=amis...hrome&ie=UTF-8
                Къде е разрешено да се движат, къде - не? Във всички европейски градове, че и в Ню Йорк има файтони за разходка. Те вероятно също имат някаква "нормативна уредба".

              • turtey
                turtey коментира
                Редактиране на коментар
                Ас ай сед

                Акъл тряа, акъл

            • Сега,или в близко бъдеще,след като зарибят добре плебса колко е изгодно,току виж стане и по-скъпо https://www.24chasa.bg/biznes/article/12420979 Обаче,когато вече си се хванал на хорото,няма накъде да мърдаш.Това вече беше успешно приложено при обработката на клиенти за метан-и за автомобили,и за отопление.Преди време беше мнооого изгодно,ама сега-ще видим...

              Коментар


              • И отново Тесла.

                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • BENZBOSS
                  BENZBOSS коментира
                  Редактиране на коментар
                  Няма Хелп,да не сте се навирали между шамарите,Хелп сега…….я па те

                • Alexr
                  Alexr коментира
                  Редактиране на коментар
                  В Холандия/Нидерландия от една страна призовават народонаселението да пести ток, щото няма, а от друга страна разправят как в близките 10-12 години всички трябва да минат на електрички.

              • Мистър Бийн може да седи несериозно, но за да се получи така, го играе изключително сериозния Ролан Аткинсън.
                Честно казано не знаех, че по образование е инженер. Това е една статия от него какво мисли по въпроса за електрическите коли. Човешки е погледнал въпроса от много страни.

                https://www.theguardian.com/commenti...rowan-atkinson

                И понеже нещата в интернет имат навика да стават недостъпни или въобще да изчезват понякога слагам статията тук:
                I love electric vehicles – and was an early adopter. But increasingly I feel duped
                Rowan Atkinson

                Sadly, keeping your old petrol car may be better than buying an EV. There are sound environmental reasons not to jump just yet

                Sat 3 Jun 2023 08.00 BST

                Electric motoring is, in theory, a subject about which I should know something. My first university degree was in electrical and electronic engineering, with a subsequent master’s in control systems. Combine this, perhaps surprising, academic pathway with a lifelong passion for the motorcar, and you can see why I was drawn into an early adoption of electric vehicles. I bought my first electric hybrid 18 years ago and my first pure electric car nine years ago and (notwithstanding our poor electric charging infrastructure) have enjoyed my time with both very much. Electric vehicles may be a bit soulless, but they’re wonderful mechanisms: fast, quiet and, until recently, very cheap to run. But increasingly, I feel a little duped. When you start to drill into the facts, electric motoring doesn’t seem to be quite the environmental panacea it is claimed to be.

                As you may know, the government has proposed a ban on the sale of new petrol and diesel cars from 2030. The problem with the initiative is that it seems to be largely based on conclusions drawn from only one part of a car’s operating life: what comes out of the exhaust pipe. Electric cars, of course, have zero exhaust emissions, which is a welcome development, particularly in respect of the air quality in city centres. But if you zoom out a bit and look at a bigger picture that includes the car’s manufacture, the situation is very different. In advance of the Cop26 climate conference in Glasgow in 2021, Volvo released figures claiming that greenhouse gas emissions during production of an electric car are nearly 70% higher than when manufacturing a petrol one. How so? The problem lies with the lithium-ion batteries fitted currently to nearly all electric vehicles: they’re absurdly heavy, huge amounts of energy are required to make them, and they are estimated to last only upwards of 10 years. It seems a perverse choice of hardware with which to lead the automobile’s fight against the climate crisis.

                Unsurprisingly, a lot of effort is going into finding something better. New, so-called solid-state batteries are being developed that should charge more quickly and could be about a third of the weight of the current ones – but they are years away from being on sale, by which time, of course, we will have made millions of overweight electric cars with rapidly obsolescing batteries. Hydrogen is emerging as an interesting alternative fuel, even though we are slow in developing a truly “green” way of manufacturing it. It can be used in one of two ways. It can power a hydrogen fuel cell (essentially, a kind of battery); the car manufacturer Toyota has poured a lot of money into the development of these. Such a system weighs half of an equivalent lithium-ion battery and a car can be refuelled with hydrogen at a filling station as fast as with petrol.

                If the lithium-ion battery is an imperfect device for electric cars, concerns have been raised over their use in heavy trucks for long distance haulage because of the weight; an alternative is to inject hydrogen into a new kind of piston engine. JCB, the company that makes yellow diggers, has made huge strides with hydrogen engines and hopes to put them into production in the next couple of years. If hydrogen wins the race to power trucks – and as a result every filling station stocks it – it could be a popular and accessible choice for cars.

                But let’s zoom out even further and consider the whole life cycle of an automobile. The biggest problem we need to address in society’s relationship with the car is the “fast fashion” sales culture that has been the commercial template of the car industry for decades. Currently, on average we keep our new cars for only three years before selling them on, driven mainly by the ubiquitous three-year leasing model. This seems an outrageously profligate use of the world’s natural resources when you consider what great condition a three-year-old car is in. When I was a child, any car that was five years old was a bucket of rust and halfway through the gate of the scrapyard. Not any longer. You can now make a car for £15,000 that, with tender loving care, will last for 30 years. It’s sobering to think that if the first owners of new cars just kept them for five years, on average, instead of the current three, then car production and the CO2 emissions associated with it, would be vastly reduced. Yet we’d be enjoying the same mobility, just driving slightly older cars.

                We need also to acknowledge what a great asset we have in the cars that currently exist (there are nearly 1.5bn of them worldwide). In terms of manufacture, these cars have paid their environmental dues and, although it is sensible to reduce our reliance on them, it would seem right to look carefully at ways of retaining them while lowering their polluting effect. Fairly obviously, we could use them less. As an environmentalist once said to me, if you really need a car, buy an old one and use it as little as possible. A sensible thing to do would be to speed up the development of synthetic fuel, which is already being used in motor racing; it’s a product based on two simple notions: one, the environmental problem with a petrol engine is the petrol, not the engine and, two, there’s nothing in a barrel of oil that can’t be replicated by other means. Formula One is going to use synthetic fuel from 2026. There are many interpretations of the idea but the German car company Porsche is developing a fuel in Chile using wind to power a process whose main ingredients are water and carbon dioxide. With more development, it should be usable in all petrol-engine cars, rendering their use virtually CO2-neutral.

                Increasingly, I’m feeling that our honeymoon with electric cars is coming to an end, and that’s no bad thing: we’re realising that a wider range of options need to be explored if we’re going to properly address the very serious environmental problems that our use of the motor car has created. We should keep developing hydrogen, as well as synthetic fuels to save the scrapping of older cars which still have so much to give, while simultaneously promoting a quite different business model for the car industry, in which we keep our new vehicles for longer, acknowledging their amazing but overlooked longevity.

                Friends with an environmental conscience often ask me, as a car person, whether they should buy an electric car. I tend to say that if their car is an old diesel and they do a lot of city centre motoring, they should consider a change. But otherwise, hold fire for now. Electric propulsion will be of real, global environmental benefit one day, but that day has yet to dawn.

                This article was amended on 5 June 2023 to describe lithium-ion batteries as lasting “upwards of 10 years”, rather than “about 10 years”; and to clarify that the figures released by Volvo claimed that greenhouse gas emissions during production of an electric car are “nearly 70% higher”, not “70% higher”. It was further amended on 7 June 2023 to remove an incorrect reference to the production of lithium-ion batteries needing “many rare earth metals”; to clarify that a reference to “trucks” should instead have been to “heavy trucks for long distance haulage”; and to more accurately refer to the use of such batteries in these trucks as being a “concern”, due to weight issues, rather than a “non-starter”.

                Rowan Atkinson is an actor, comedian and writer


                Както и превода направен с Гугъл Преводач:

                Обичам електрическите превозни средства – и ги внедрих рано. Но все повече се чувствам измамен
                Роуън Аткинсън

                За съжаление, запазването на старата Ви бензинова кола може да е по-добро от закупуването на електромобил. Има основателни екологични причини да не скачате все още в тях.

                Събота, 3 юни 2023 г. 08:00 BST

                Електрическите автомобили на теория са предмет, по който трябва да знам нещо. Първата ми университетска степен беше по електротехника и електронно инженерство, с последваща магистърска степен по системи за управление. Комбинирайте тази, може би изненадваща за Вас, академична пътека със страст през целия живот към автомобила и можете да разберете защо бях привлечен от ранното приемане на електрически превозни средства. Купих първия си електрически хибрид преди 18 години и първата си чисто електрическа кола преди девет години и (независимо от лошата ни инфраструктура за електрическо зареждане) много се забавлявах и с двете. Електрическите превозни средства може да са малко бездушни, но те са прекрасни механизми: бързи, тихи и доскоро много евтини за ползване. Но все повече се чувствам малко измамен. Когато започнете да се задълбочавате във фактите, електрическите автомобили не изглеждат съвсем екологичната панацея, за която се твърди, че са.

                Както може би знаете, правителството предложи забрана за продажба на нови бензинови и дизелови автомобили от 2030 г. Проблемът с инициативата е, че тя изглежда до голяма степен се основава на заключения, направени само от една част от експлоатационния живот на автомобила: какво излиза от аспуха. Електрическите автомобили, разбира се, имат нулеви емисии на изгорелии газове, което е добре дошло, особено по отношение на качеството на въздуха в градските центрове. Но ако намалите малко увеличението и погледнете по-голяма картина, която включва производството на автомобила, ситуацията е много различна. Преди климатичната конференция състояла се в Глазгоу през 2021 г. Volvo публикува данни, според които емисиите на парникови газове по време на производството на електрическа кола са близо 70% по-високи, отколкото при производството на бензинова. Как така? Проблемът е в литиево-йонните батерии, монтирани в момента на почти всички електрически превозни средства: те са абсурдно тежки, изискват се огромно количество енергия, за да бъдат направени, и се оценява, че издържат само 10 години. Изглежда погрешен избор на хардуер, с който да се води борбата на автомобила срещу климатичната криза.

                Не е изненадващо, че се влагат много усилия в намирането на нещо по-добро. Разработват се нови, така наречени твърдотелни батерии, които трябва да се зареждат по-бързо и биха могли да бъдат около една трета от теглото на настоящите – но има още години преди да бъдат пуснати в продажба, докогато, разбира се, ще направиха милиони тежки електрически автомобили с бързо остаряващи батерии. Водородът се очертава като интересно алтернативно гориво, въпреки че сме бавни в разработването на наистина „зелен“ начин за производството му. Може да се използва по един от двата начина. Може да захранва водородна горивна клетка (по същество вид батерия); производителят на автомобили Тойота е налял много пари в разработката им. Такава система тежи половината от еквивалентна литиево-йонна батерия и автомобилът може да бъде зареден с водород на бензиностанция толкова бързо, колкото и с бензин.

                Ако литиево-йонната батерия е несъвършено устройство за електрически автомобили, бяха изразени опасения относно използването им в тежки камиони за превоз на дълги разстояния поради теглото; алтернатива е впръскването на водород в нов вид бутален двигател. JCB, компанията, която произвежда жълти багери, направи огромен напредък с водородните двигатели и се надява да ги пусне в производство през следващите няколко години. Ако водородът спечели надпреварата за задвижване на камиони – и в резултат на това всяка бензиностанция го има – той може да бъде популярен и достъпен избор за автомобили.

                Но нека намалим увеличението още повече и разгледаме целия жизнен цикъл на един автомобил. Най-големият проблем, който трябва да разгледаме във връзката на обществото с автомобила, е културата на продажбите на „бързата мода“, която е търговският модел на автомобилната индустрия от десетилетия. В момента държим новите си автомобили средно само три години, преди да ги продадем, водени главно от повсеместния модел на тригодишен лизинг. Това изглежда безобразно разточително използване на природните ресурси на света, като вземете предвид в какво страхотно състояние е една тригодишна кола. Когато бях дете, всяка кола, която беше на пет години, беше кофа с ръжда и по средата на пътя към скрапа. Вече не е така. Вече можете да направите кола за £15 000, която с нежна и любяща грижа ще издържи 30 години. Отрезвяващо е да се мисли, че ако първите собственици на нови автомобили просто ги държат средно пет години, вместо сегашните три, тогава производството на автомобили и свързаните с него емисии на CO2 ще бъдат значително намалени. И все пак ще се наслаждаваме на същата мобилност, само че караме малко по-стари автомобили.


                Трябва също така да признаем какъв голям актив имаме в колите, които съществуват в момента (има близо 1,5 милиарда от тях по целия свят). По отношение на производството, тези автомобили са платили своите екологични такси и въпреки че е разумно да намалим зависимостта си от тях, изглежда правилно да разгледаме внимателно начините за запазването им, като същевременно намалим замърсяващия им ефект. Съвсем очевидно можем да ги използваме по-малко. Както веднъж ми каза един природозащитник, ако наистина имате нужда от кола, купете си стара и я използвайте възможно най-малко. Разумно би било да се ускори развитието на синтетичното гориво, което вече се използва в автомобилните състезания; това е продукт, базиран на две прости понятия: първо, екологичният проблем с бензиновия двигател е бензинът, а не двигателят, и второ, няма нищо в един барел петрол, което да не може да бъде възпроизведено по друг начин. Формула 1 ще използва синтетично гориво от 2026 г. Има много интерпретации на идеята, но германската автомобилна компания Porsche разработва гориво в Чили, използващо вятър за захранване на процес, чиито основни съставки са вода и въглероден диоксид. С по-голямо развитие, той трябва да може да се използва във всички автомобили с бензинови двигатели, което прави употребата им практически неутрална по отношение на CO2.

                Все по-често чувствам, че нашият меден месец с електрически автомобили е към своя край и това не е лошо: ние осъзнаваме, че трябва да се проучи по-широка гама от възможности, ако искаме да се справим правилно с много сериозните екологични проблеми, които нашето използване на автомобила създаде. Трябва да продължим да разработваме водород, както и синтетични горива, за да спестим бракуването на по-стари автомобили, които все още имат толкова много да дадат, като същевременно насърчаваме доста различен бизнес модел за автомобилната индустрия, в който съхраняваме нашите нови превозни средства за по-дълго време, като признаваме, че тяхното невероятно, но пренебрегвано дълголетие.

                Приятели с екологична съвест често ме питат, като автомобилен човек, дали трябва да си купят електрическа кола. Склонен съм да кажа, че ако колата им е стара дизелова и пътуват често в центъра на града, трябва да обмислят промяна. Но иначе, запазете огъня засега. Един ден електрическото задвижване ще бъде от истинска глобална полза за околната среда, но този ден все още не е настъпил.

                Тази статия беше изменена на 5 юни 2023 г., за да опише литиево-йонните батерии като издържащи „над 10 години“, а не „около 10 години“; и да поясня, че данните, публикувани от Volvo, твърдят, че емисиите на парникови газове по време на производството на електрически автомобил са „почти 70% по-високи“, а не „70% по-високи“. Той беше допълнително изменен на 7 юни 2023 г., за да се премахне неправилното позоваване на производството на литиево-йонни батерии, нуждаещи се от „много редкоземни метали“; за да се изясни, че позоваването на „камиони“ вместо това трябваше да бъде „тежки камиони за превоз на дълги разстояния“; и по-точно да се нарече използването на такива батерии в тези камиони като „загриженост“ поради проблеми с теглото, а не като „нестартерни“.

                Роуън Аткинсън е актьор, комик и писател

                Коментар


                • Въпреки всички предимства (данъчни облекчения, безплатни зони), съществуват и предизвикателства, като ограничения на досега и инфраструктурни проблеми. Все пак, разработката и разпространението на електрическите автомобили вече се движи с невероятна скорост и хората ги купуват, най-вероятно това е бъдещето, но ще отнеме поне 20-30г този транзишън.

                  Коментар


                  • Вече 4000км с тролей, след 108 000км на нафта - ебати кефа! За момента има и далавера с ток - на турската мрежа Електрип зареждането е безплатно, докато не стартират официално.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_5453.jpeg
Прегледи:208
Размер:711.3 КБ
ID:6939884

                    Коментар


                    • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
                      ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
                      Редактиране на коментар
                      Абе ти къде се скри .. .чакам книга да издавате

                  • Eвpoпa oтвpъщa нa aзиaтcĸия yдap c нaй-eвтиния eлeĸтpoмoбил - eтo нa ĸaĸвa цeнa

                    Oт мeceци нacaм Eвpoпa oпитвa дa ce ĸoнĸypиpa c eвтинитe ĸитaйcĸи eлeĸтpичecĸи aвтoмoбили и дo мoмeнтa битĸaтa бeшe нeycпeшнa. И дoĸaтo EC тъpcи нaчин дa ce пpoтивoпocтaви нa aзиaтcĸитe eлeĸтpoмoбили, ĸoитo пoдбивaт цeнитe нa eвpoпeйcĸия aвтoмoбилeн пaзap, Ѕtеllаntіѕ пpeдпpиeмa дocтa aгpecивeн xoд, cъoбщaвa Вlооmbеrg.

                    Mapĸaтa Сіtrоën, ĸoятo e чacт oт итaлиaнo-фpeнcĸaтa гpyпa, щe зaпoчнe дa пpиeмa peзepвaции зa cвoя нoв eлeĸтpичecĸи мoдeл e-С3, чиятo бaзoвa вepcия ce пpeдлaгa зa cpaвнитeлнo ниcĸaтa цeнa oт 23 300 eвpo. Бeзcпopнo тoвa e нaй-eвтиният eлeĸтpoмoбил, пpoизвeждaн няĸoгa нa Cтapия ĸoнтинeнт.

                    Πъpвитe дocтaвĸи нa aвтoмoбилa ce oчaĸвaт пpeз втopoтo тpимeceчиe нa 2024 гoдинa, a Сіtrоеn имa зa цeл дa пpeдcтaви и oщe пo-eвтинa вepcия нa ë-С3 нa цeнa oт 19 990 eвpo oт 2025 гoдинa.

                    "Toвa e яceн oтгoвop нa ĸитaйcĸaтa инвaзия. Tpябвa дa мoжeм дa ce биeм нa cъщoтo бoйнo пoлe, ocoбeнo нa фpoнтa нa paзxoдитe",ĸoмeнтиpa глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Сіtrоеn Tиepи Kocĸac.

                    Hoвият aвтoмoбил пpeдлaгa пpoбeг oт 320 ĸилoмeтpa и oтгoвapя нa ycлoвиятa зa плaнa зa лизинг нa eлeĸтpoмoбили oт 100 eвpo нa мeceц, oбeщaн oт фpeнcĸия пpeзидeнт Eмaнюeл Maĸpoн.

                    Haй-гoлeмитe eвpoпeйcĸи пpoизвoдитeли нa aвтoмoбили c фoĸyc въpxy мacoвия пaзap изпитвaт зaтpyднeния дa пpoизвeждaт пo-дocтъпни eлeĸтpoмoбили, ocтaвяйĸи възмoжнocт нa ĸитaйcĸи мapĸи ĸaтo ВYD, Nіо и МG дa cпeчeлят ĸлиeнти нa ĸoнтинeнтa, ĸъдeтo инфлaциятa пpитиcĸa пoтpeбитeлитe.

                    Πpипoмнямe, чe зaплaxaтa oт ĸитaйcĸaтa ĸoнĸypeнция нaĸapa Eвpoпeйcĸaтa EK дa зaпoчнe paзcлeдвaнe oтнocнo poлятa нa cyбcидиитe нa Πeĸин във възxoдa нa ĸитaйcĸитe мapĸи - xoд, ĸoйтo мoжe дa имa cepиoзни пocлeдcтвия зa индycтpиятa, aĸo ce cтигнe дo paзмянa нa митa мeждy Kитaй и EC.

                    Koлĸoтo дo мoдeлa ë-С3, тoй мoжe дa пoмoгнe нa Ѕtеllаntіѕ дa ce cпpaви c дpyги eвpoпeйcĸи пpoизвoдитeли нa eлeĸтpичecĸи ĸoли зa мacoвия пaзap ĸaтo Vоlkѕwаgеn АG и Rеnаult ЅА.

                    Mинaлaтa ceдмицa oт Vоlkѕwаgеn зaявиxa, чe пopъчĸитe зa eлeĸтpoмoбили зa тpeтoтo тpимeceчиe нe ca пocтигнaли пocтaвeнитe цeли. Koмпaниятa бeшe пpинyдeнa дa ocвoбoди вpeмeннo нaeтитe paбoтници и дa нaмaли cмeнитe в гepмaнcĸитe cи фaбpиĸи пpeз пocлeднитe няĸoлĸo ceдмици.

                    Ha тoзи фoн фpeнcĸият ĸoнĸypeнт Rеnаult плaниpa дa нaмaли пpoизвoдcтвeнитe paзxoди c дo 40% зa cвoитe нoви eлeĸтpoмoбили, въпpeĸи чe oтлoжи плaнa дo cлeдвaщaтa гoдинa, зapaди изocтaвaнeтo в тъpceнeтo нa cвoя Меgаnе Е-Тесh, цeнoвитe нaмaлeния нa Теѕlа и нeблaгoпpиятнитe пaзapни ycлoвия.

                    Коментар


                    • mishomishev
                      mishomishev коментира
                      Редактиране на коментар
                      Не е транспорта Стефане ами таксите и митата . Най вече многото забрани на ЕС - защото го е страх (основателно) че китайските коли са по добри.
                      Що се отнася до шипинга...
                      Малък контейнер от Гуанжоу до Варна е около 2 000 долара. Можем спокойно да приемем че ще съберем 2 коли вътре...
                      Сиреч 1000 долара на кола...
                      Ко му плащаш??
                      Толкоз калпави политици европа не е имала.Тоз Шолц направо закопа Германията направо я унищожава. Ако аз управлявах европа щях да пусна китайските коли и останало - просто защото са по евтини и конкурентни а в замяна щях да заменя/продам на Китай това което няма (има такива неща).Трябва да водим битката при по добри условия а не при тяхните условия.
                      Защото когато имаш евтини суровини развити транспорти логистика - ще можеш да правиш други конкурентни неща.
                      То до няколко години - съвсем ще се изясни. Лошото е че няма да има връщане назад.

                    • Двигателист
                      Двигателист коментира
                      Редактиране на коментар
                      mishomishev, имал ли си реален опит с китайски автомобил? Не от списание, не от мнение на друг... Да караш, поддържаш, да чакаш за части? Ако не, покарай 100000 км и тогава обяснявай, какво колко е качествено и кой кого не може да стигне! В бъдеще може, Господ знае, но в настоящето... по-добре недей.

                    • stefsab
                      stefsab коментира
                      Редактиране на коментар
                      "Пипал " съм и Haval и Steed 4-5 годишни. Супер евтина изработка и в купето, ходова част, двигател, инсталация. Дано електрическото поколение е по-добре направено!

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X