Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

    Как не се случи да се обадиш преди един месец. Тогава си продадох (подарих) моя - W124 250Д (90 кс.). Разходът в града е около 8 - 9 литра. Извън града пада до около 6 - 8. Замених го с W210 - 250 TD (150 к.с.). Сега разходът ми е 9,5 - 10 литра, возията е сносна, но е по-лоша от тази на стария, а на ремонтите цените са двойни и тройни.
    Само за закачка пускам някои снимки: Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC03126.jpg
Прегледи:1
Размер:136.8 КБ
ID:5542846Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02687.jpg
Прегледи:1
Размер:94.3 КБ
ID:5542847Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01974.jpg
Прегледи:1
Размер:101.2 КБ
ID:5542848.
    Бях сменил всичко по окачването. Двигателят и купето бяха супер ...
    Колегите са прави - търси си автомобил в добро състояние, дори и за малко по-голяма цена.

    Коментар


    • #47
      От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

      Всичко е толкова масивно по окачването на w124, нищо общо с окачването на VW Golf или Audi 80 (тия носачи от щампована ламарина), има нещо подобно с окачването на Audi 100 но пак излъчва повече сигурност и доверие на пътя.
      Колеги, този двигател 2.5 20 клапана 113 коня е с код ОМ 605.911 нали ? Той е с вихрово-предкамерно впръскване доколкото знам. Къде се намира бренера из между тези 4 - ри клапана ? Не съм виждал никога глава на такъв мотор? Усеща ли се разликата между 10 и 20 клапановия мотор ? От колеги и собственици на автомобили само съм чувал че двигателите с повече клапани развиват мощност във високи обороти а тези с по малко клапани във високите обороти не са в силата си.
      Не вярвам на жени и спирачки !

      Коментар


      • #48
        От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

        Първоначално публикуван от kompresor Преглед на мнение
        ... Къде се намира бренера из между тези 4 - ри клапана ? Не съм виждал никога глава на такъв мотор ...
        Похвално е, че си толкова любознателен, което значи и че заслужаваш да караш и се грижиш за един МБ. Предкамерата е между четирите клапана, а камерата на буталото е сътветно по средата:

        Коментар


        • #49
          От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

          ето и бутало:

          Коментар


          • #50
            От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

            Андро, перфектен си!!!
            Както винаги, прочее!
            Отново - моите уважения към познанията и уменията ти!

            Нека да кажем и някоя дума относно повечето клапани в един двигател, и ползата от това.
            В повечето двигатели процеса на зареждането на цилиндъра с горивна смес, и освобождаването от изгорелите газове от нея, е оптимизиран до възможния максимум.

            Остава за оптимизиране преходния процес - в който зареждането на свежа горивна смес, и освобождаването на изгорели газове зависи от диаметъра на отвора, през който става това.

            При клапан с определен диаметър, в преходния процес, това зависи от диаметъра на клапана - от средния диаметър на главата на клапана - това, което е предмет на припасването му към леглото му.
            Тоя диаметър не може да се увеличава до безкрайност, поради конструктивни особености.

            В главата място за безкрайно увеличаване няма.

            Обаче, има място за по два клапана - два смукателни и два изпускателни.

            С елементарни сметки се оказва, че средната обиколка на един клапан с определен диаметър е по-малка от сумата от средните обиколки на два клапана, които са поставени в мястото на един.

            И оттам се получава тая оптимизация, че в преходния процес на пълнене, например, през един полузатворен клапан с ф50 преминава по-малко горивна смес, отколкото в същата позиция на два клапана с ф25.

            И оттам е плюса на многоклапанното решение в даден двигател.

            Оттам насетне - само размисли върху сухата теория, малко сметки - за потвърждаването и, волю-неволю - съгласяване с фактите.

            Инак ОМ605.911 е един чудесен двигател, действително чудесен, не напразно му е името "милионника" и с голям кеф имам да споделя много хиляди километра отлични впечатления от един такъв.

            Снимките на Андро са май на ОМ605.912 - в момента не помня точната разлика между двата, но моя беше с друг тип маслен филтър - това по спомени, само.

            Андро, извинявам се, че се намесих пред твоята дума.

            Коментар


            • #51
              От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

              Естествено, и масата на клапаните е от огромно значение, особено при високооборотните двигатели. Дори там е от още по-голямо значение всичко това, щото тия клапани, освен да се отварят, трябва и да се затварят, и при това бързо, че буталото идва...
              При тоя мотор, дето е мах 4600 rpm, това не е от значение, но е от голямо значени, че трябва да благодаря за прецизирането - на Джамбазов, на кой друг?
              Благодаря!!!

              Коментар


              • #52
                От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

                Нямам думи!

                Огромни благодарности на колегата Andro 160, търсих снимка на глава на този двигател 2 дни из интернет и не намерих, ти извади снимката, която точно исках за да разбера устройството на предкамерната глава на този мотор. И....дано наистина да успея да взема един запазен мечок час по - скоро. Финансите ме спират за момента, но Мерцедесите няма да свършат .

                Колега Veni1, чест и почитания към теб и познанията които притежаваш. От както един приятел ме зарази със темата мерцедес чета и се интересувам непрофесионално разбира се, какъв Мерцедес ще ми приляга и на стила на шофиране и на дохода за да го обслужвам и на кефа който искам да изпитвам все пак с него, та чета чета и във форуми ориентирани към други марки бяха направени опити за обяснението на `ползата` от допълнителни клапани но така детайлно не бяха обяснени фактите както ги обясни ти.

                С мои думи, това, което разбрах е че 10-те клапана повече в сравнение на 113 коня с 90 коня двигателя са в плюс на по - мощния, защото допълнителната двойка клапани осигурява оптимизацията на преходния процес (по - бързото напълване с прясна горивна смес и по - бързото изпразване с изгорелите газове ) в цилиндъра.

                В този двигател проблем с електроника до колкото разбрах не може да има, проблем с гнп също е рядкост казаха ми че самото гнп била с централно мазане от маслена магистрала на двигателя, ако е дюза знам как се диагностицира и ремонтира. 5 изрядни подгревни свещи за да пали лесно, защото предкамерния дизел без подгряване се сърди при първия старт.

                Евентуални кахъри по двигателя би могли да са някой повдигач от 20-те да си е заминал и да потропва или най - често уплътнения на гнп поради сярата и биодизела в нафтата, които разяждат всичко що е о-пръстен или гарнитура по пътя си.

                И какво се получава - w124 - перфектна возия и обезшумено купе идеален за наслаждаване на дълги пътувания , 2.5 д 113 коня - двигател без електроника, без капризи към качеството на дизела, петцилиндров със страхотен глас, стара и безотказна технология на горивната уредба. Разход на гориво 6-10л за пробег от 100км като се има предвид че го горят 5 цилиндъра и теглят тежка кола, е страхотен такъв разход.

                Само забравих да попитам за скоростните кутии. Карах 3000 чист дизел автомат на w210 - много ленива кола ама много. Возиха ме на 2.0 чист дизел 124-ка динамиката честно да кажа ми хареса повече от тази на w210-ката 3.0 автомат.
                Знам че ако го взема с автомат те са много здрави и същевременно отпада нуждата от смяна на съединител, но пък ще е много спънат с тоя автомат и динамиката при ръчната скоростна ми харесва много повече.
                Та за какви пари става дума при смяна на съединител на 2.5 113 коня ? (феодов диск притискателен диск и аксиален лагер)
                Последно редактирано от kompresor; 17-12-13, 02:42.
                Не вярвам на жени и спирачки !

                Коментар


                • #53
                  От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

                  От вдъхновение даже един Бенц ми хвана окото http://www.cars.bg/c466569
                  Не вярвам на жени и спирачки !

                  Коментар


                  • #54
                    От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

                    Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                    Снимките на Андро са май на ОМ605.912 - в момента не помня точната разлика между двата, но моя беше с друг тип маслен филтър - това по спомени, само.
                    OM605.912 e слаган на W210 Е250D ,в периода 1996-1998г.Няма друга разлика.170Nm при 2800 оборота са и двата.
                    B+

                    Коментар


                    • #55
                      От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

                      На моя съединител комплект на Лукас е 400 лв. в онлайн магазините, за дизела едва ли има голяма разлика.
                      Ford Maverick II 2.3 XLT
                      Ford Mondeo MK5

                      Коментар


                      • #56
                        От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

                        Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                        Тедо, не плуваш в твои води тука.
                        аз не сравнявам 124-та със СЕКа, а искам да кажа, че 20 годишна кола за малко пари има СКЪПА подръжка, дори да са й евтини частите! Майсторите от доста време не работят без пари, а и времето/престоят е пари... Ако беше толкова евтино и изгодно, хората нямаше да си купуват нови "пластмасарки"...
                        Самата мисъл, че "за без пари" ще си купиш стара кола и тя няма да има нужда от редовно сервизиране, защото е направена много здрава, е ДЪЛБОКА ЗАБЛУДА!
                        помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                        Коментар


                        • #57
                          От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

                          Първоначално публикуван от kompresor Преглед на мнение
                          И какво се получава - w124 - перфектна возия и обезшумено купе идеален за наслаждаване на дълги пътувания , 2.5 д 113 коня - двигател без електроника, без капризи към качеството на дизела, петцилиндров със страхотен глас, стара и безотказна технология на горивната уредба. Разход на гориво 6-10л за пробег от 100км като се има предвид че го горят 5 цилиндъра и теглят тежка кола, е страхотен такъв разход.
                          тежка-тежка, колко да е тежка... http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes_W124 от 1390 до 1710кг (последното за 500Е)... "Калинката" на жена ми е 1250кг и 110кс... Това са вече морално остарели автомобили - и на мен ми харесват, ама не са за всеки и за всеки ден...
                          помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                          Коментар


                          • #58
                            От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

                            [QUOTE=Тедо /LJ73/;2370276....
                            Самата мисъл, че "за без пари" ще си купиш стара кола и тя няма да има нужда от редовно сервизиране, защото е направена много здрава, е ДЪЛБОКА ЗАБЛУДА![/QUOTE]
                            Ами, склонен съм да не се съглася - имаме около 40 нови автомобили, няколко десетина годишни и една 124 купе 230Е на незнайни километри и незнайна подръжка.
                            Карат се безжалостно МНОГО и много безжалостно, като почти няма ден, някоя французойка, германка, чехкиня (италианки слава Богу вече нямаме), да не се прибере на платформа. Защо ли, това НИКОГА не се е случвало на някоя от стариците? МБто го карам предимно аз и наистина зная какво говоря... Сори - не съм знаел, че не става за ежедневна употреба... То карам и стари японски джипки и не мисля да закъсвам където и да било.
                            Новите коли до една са МЕНТЕ - както и всичко останало. Илюзорната икономия се компенсира с честа и скъпа поддръжка. Лидери в класацията "Черна дупка за пари" са Волво S60 и Range Rover Vogue. От новите коли що-годе надеждни се явяват корейките. Най-проблемни са Шкода и Опел.. Има и един Форд, но него не го коментирам, защото зимата отказва да сътрудничи.
                            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                            Коментар


                            • #59
                              От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

                              Интересно защо не съм виждал закъсали НОВИ коли по пътищата, а все стари... Моят форд засега "сътрудничи".
                              Пожелавам му на колегата да си купи 124-ка и да си я кара много години безгрижно, въпреки че в реалния живот като си купиш /много/ стара кола, ти не ремонтираш, а обикновено реставрираш...
                              И друг път съм го писал, но пак ще спомена за първият ми 4х4 - Тойота LJ70 2LT... Много били здрави, вечни... Ами почти няма възел по тоя джип, дето да не го бях реставрирал... Колкото и да го ремонтирах, все имаше проблем с нещо - я не "сътрудничи" зимата, я ми тече вода от тавана, я инсталацията даде фира и т.н. и т.н. Добре, че не ми беше всекидневна кола, че бая щях да походя пеша... Поне 10 000лв дадох за ремонти за 3 години...
                              Взех си "корейски боклук" Галопер - бай-бек от ИНД на 78000км (реални)... Смених му някой чарк по окачването заради офроуда /сменените части- неоригинални боклуци/ почти веднага се скапваха, обаче реално нищо не съм правил по него... Всъщност съм правил - смених му една тръбичка на климатика /алуминиева/ с медна...
                              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                              Коментар


                              • #60
                                От: Помогнете ми при избирането на дизелов бенц w124

                                Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
                                ...
                                Тойота LJ70 2LT... Много били здрави, вечни...
                                Разбрал си грешно - ставало е въпрос за ТЛК-80, а ти си разбрал за ТЛК-70. Наскоро сменях агренажен ремък на Корола 92г, мисля мод. 100. Малко ръжда ... но общо взето хубава стара кола. Но, до там, въобще и дума не може да става за сравнение с моя 124. И като състояние, и като кола въобще. Сега пък си немах работа и чукнах да видя с какви ДВГ се е произвеждал тоя модел:
                                1.3 L 2E inline-four (petrol) 72 hp (54 kW) 72 lb·ft (98 N·m)
                                1.3 L4E-FE inline-four (petrol) 99 hp (74 kW) 81 lb·ft (110 N·m)
                                1.5 L5E-FE inline-four (petrol) 104 hp (78 kW) 100 lb·ft (140 N·m)
                                1.5 L5A-FE inline-four (petrol) 104 hp (78 kW) 100 lb·ft (140 N·m)
                                1.6 L4A-FE inline-four (petrol) 113 hp (84 kW) 100 lb·ft (140 N·m)
                                1.6 L 4A-GE (20-Valve) inline-four (petrol) 158 hp (118 kW) 109 lb·ft (148 N·m)
                                1.6 L 4A-GZE inline-four (petrol) 168 hp (125 kW) 120 lb·ft (160 N·m)
                                2.0 L 2C inline-four (diesel) 72 hp (54 kW)
                                2.2 L 3C-E inline-four (diesel) 78 hp (58 kW)
                                Много постно! Някой да чукне и да види в това време МБ какво предлага като ДВГ в 124! Това е стандарт, недостижим за азиатците и тогава, и сега. Другото, което е показателно, е да се огледате по улиците и да видите колко азиатски коли се движат от ония години, колко Европейски, и от кои марки. И ще почнат да се изясняват нещата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X