Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел, бензин или газ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Дизел, бензин или газ?

    Първоначално публикуван от Navi Преглед на мнение
    А за мощност и динамика, в САЩ сигурно нямат еквивалент, ама то ясно защо (въпреки, че и там има мноого мощни и обемни дизели). Ама в Юръп са си бая еквивалентни и не само Льо Ман е доказателството.
    Льо Ман и подобните не са състезания, в които колите се карат на максимума на възможностите си, като ускорение и скорост. Просто няма да издържат. Тези, които разкриват максималните възможности на двигателя, са от типа на Формула 1, НасКар и т.н. Определен брой обиколки за около час-два... и пак поне 1/3 отпадат... В тях обаче още не са се появили дизели
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • До: Дизел, бензин или газ?

      Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
      .... Тези, които разкриват максималните възможности на двигателя, са от типа на Формула 1, НасКар и т.н. Определен брой обиколки за около час-два... и пак поне 1/3 отпадат... В тях обаче още не са се появили дизели
      Тодоре, те по правилник не могат да се появят
      ТИ си Уникален! Както и всеки друг!
      lre-bulgaria.org

      Коментар


      • До: Дизел, бензин или газ?

        Колеги, аз съм твърдо за дизела. от десет години насам всичките ми автомобили са само дизели. Забравяш за регулиране и почистване на свещи и други подобни. Почти никакво обслужване освен смяна на масло и пълнене на резервоара. Има ли някой на друго мнение.

        Коментар


        • До: Дизел, бензин или газ?

          Първоначално публикуван от atanasovtr Преглед на мнение
          Колеги, аз съм твърдо за дизела. от десет години насам всичките ми автомобили са само дизели. Забравяш за регулиране и почистване на свещи и други подобни. Почти никакво обслужване освен смяна на масло и пълнене на резервоара. Има ли някой на друго мнение.
          Това е ново.
          Като направя 100 000км ще питам как се регулират.
          Всъщност не е ли по-добре да дам 200лв за нови.

          Коментар


          • До: Дизел, бензин или газ?

            От доста време следя темата, а от още по-дълго съм скъсал с бензина и карам само дизели на собстените коли. За съжаление нямам собствен джип но съм покарал това онова.
            За мен надеждността е висша ценност поради което до сега съм успявал да избегна електронните играчки за себе си. Аз поне свързвам бензина с карбураторни проблеми като игли, жигльори, поплаваци, смукачи, настроики на ПХ, кабели, свещи, делка и т.н. за кабураторните и датчици и ел.помпи и дюзи за инжекциите (само на служебни коли).
            Дизелите от поколението на механиката свързвам само с редовна смяна на масло.
            Много ми се ще някой да ме отвори какво му е по-сложното на дизела когато сравняваме двигатели от еднакви поколения, и в какво се изразява прословутата "по-тежка поддръжка" която всеки бензинаджия развява като знаме анти-дизел Какво съм пропуснал да разбера? А уж съм парче механик

            Коментар


            • До: Дизел, бензин или газ?

              Първоначално публикуван от Navi Преглед на мнение
              Льо Ман и подобните не са състезания, в които колите се карат на максимума на възможностите си, като ускорение и скорост. Просто няма да издържат. Тези, които разкриват максималните възможности на двигателя, са от типа на Формула 1, НасКар и т.н. Определен брой обиколки за около час-два... и пак поне 1/3 отпадат... В тях обаче още не са се появили дизели
              Тодоре, те по правилник не могат да се появят
              Ако има интерес, правилника ще се промени. Не мисля, че това е причината.
              Виждам, че много от колегите цитират Льо Ман, и факта, че дизел печели последните състезания там. И цитират това като неоспорим факт, че дизела е по-добрия двигател за спортни състезания.

              Аз лично не мога да се съглася с тези твърдения. Направих си труда да изпрочета регламента на 24-те часа на Льо Ман.
              Там, на стр. 10 има следното нещо:


              Това са правилата за използването на двигателите. Вижда се, че NA бензини могат да са макс до 6/7литра, турбинирани - до 4 л. Дизел турбо може да е до 5.5л. По-надолу може да се види ограничения за компресията на двигателите и други регулации.

              От участващите отбори, имаме 2 с дизел - Пежо и Ауди, с 5.5 би-турбо. Като погледнем класирането, първи са двата дизела, а първият класирал се след тях бензин е Астън Мартин 6л атмосферен, след това е AIM с 5.5 атмосферка, и надолу следват Порше с 3.4л атмосферен и други. Доколкото успях да огледам колите, има една единствена с бензиново турбо, и това е Мазда 2л турбо.

              Мисля, че всеки може сам да си направи извода от тези факти, и те вероятно няма да са еднозначни. Но съм убеден за себе си, че ако някоя компания изкара революционен турбо-бензинов двигател, и реши да му прави реклама със съответния бюджет, то ще се намерят пари за да го вкарат в Льо Ман, и той ще спечели всяко едно състезание. Но за един малък отбор, с по-скромен бюджет, поддръжката на отбор с който да се рекламира някакъв двигател, просто не е ефективно. Така че, според мен, рекламата на Пежо и Ауди е много ефективна. Поне доколкото чета тук мнения.
              Вярата в конспирации е опростяване, което ни помага да обясняваме всичко.

              Коментар


              • До: Дизел, бензин или газ?

                Като сте набедили електрониката за трагедия на надеждността, и така 40 години. Пък аз каквото и да правя, все с механични проблеми се боря като прасе с тиква. Едно счупено, друго клеясало, трето тече, четвърто изпуска... Понеже електрониката ми е в гръбначния мозък, това е гадно. Все не мога да блесна със знания.

                ---
                мисълта ми е, че надеждността всеки я възприема посвоему. Плаши се от това, което не разбира, или от което го мързи.

                Коментар


                • До: Дизел, бензин или газ?

                  Първоначално публикуван от imageo Преглед на мнение
                  Но съм убеден за себе си, че ако някоя компания изкара революционен турбо-бензинов двигател, и реши да му прави реклама със съответния бюджет, то ще се намерят пари за да го вкарат в Льо Ман, и той ще спечели всяко едно състезание. Но за един малък отбор, с по-скромен бюджет, поддръжката на отбор с който да се рекламира някакъв двигател, просто не е ефективно. Така че, според мен, рекламата на Пежо и Ауди е много ефективна. Поне доколкото чета тук мнения.
                  1. Отговора се намира във Вашия пост - двигателите да са в сериино производство от поне 1000/год.
                  2. Не разбирам защо е това отношение към турбината. Тя е просто оптимизация която спомага за по-добра литрова мощност на ДВГ.
                  Въобще не се учудвам защо турбо бензините не са на почит в състезание за издържливост. Ако на дизела му стои естествено, то за бензинка това си е цяла магия.
                  Не си падам по сравнения на тези технологии в състезателни условия защото те винаги са малко или много - лабораторни. Там значението на екипа и бюджета са не по малко важни от технологията.
                  Вижте живия живот и ми кажете в коя сериозна деиност се ползва бензин за гориво?
                  Цената на почти всичко което ни заобикаля е в пряка зависимост от ефективността и надеждността на дизелите които задвижват световната промишленост и транспорт.

                  Коментар


                  • До: Дизел, бензин или газ?

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Като сте набедили електрониката за трагедия на надеждността, и така 40 години. Пък аз каквото и да правя, все с механични проблеми се боря като прасе с тиква. Едно счупено, друго клеясало, трето тече, четвърто изпуска... Понеже електрониката ми е в гръбначния мозък, това е гадно. Все не мога да блесна със знания.

                    ---
                    мисълта ми е, че надеждността всеки я възприема посвоему. Плаши се от това, което не разбира, или от което го мързи.
                    Ами просто защото за ТЕБ електронните проблеми на са проблеми.
                    Все пак, от колко механични проблема си оставал на път? Трябва да се счупи нещо недооразмерено или занемарено. И винаги знаеш какво ти трябва.
                    Електрониката те оставя и окото и не мигва. Има 100 начина да те спре и даже не разбираш какво е станало докато не я включиш на комп или да измериш всичко което може да се е скапало.

                    Коментар


                    • До: Дизел, бензин или газ?

                      Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                      Ами просто защото за ТЕБ електронните проблеми на са проблеми.
                      Все пак, от колко механични проблема си оставал на път? Трябва да се счупи нещо недооразмерено или занемарено. И винаги знаеш какво ти трябва.
                      Електрониката те оставя и окото и не мигва.
                      Ами не, всичко е същото. И в двата случая знам какво ми трябва. И от двете съм оставал известно време на пътя. Да се счупи нещо недооразмерено или занемарено може с точно еднаква сила и в електрониката - автомобилите са пълни с дребни недомислия.

                      Разбира се, когато говорим за "заключените" електронни модули на имиджовите автомобили, там нещата са други. И причината не е електрониката, а политиката на производителя. Каквато политика производителите съвсем успешно са използвали и в механиката.

                      ...а който е влязъл в гората с комутатор, който се настройва за конкретния екземпляр, за да работи изобщо, получава каквото заслужава.

                      Коментар


                      • До: Дизел, бензин или газ?

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Ами не, всичко е същото. И в двата случая знам какво ми трябва. И от двете съм оставал известно време на пътя. Да се счупи нещо недооразмерено или занемарено може с точно еднаква сила и в електрониката - автомобилите са пълни с дребни недомислия.
                        .............
                        Ами ето, значи пак електрониката идва в повече. Щом механиката се справя и без електроника, защо ми трябва още една грижа?

                        От както приятел ми разказа как на една Каптива и оправяли светенето на фаровете... чрез компютъра ..... да ме прощава електрониката но бих предпочел два кабела да стърчат от таблото и да си ги усуквам когато искам фарове.
                        И това за едни фарове, а като си представя какви извращения може да си прави с Двигателя.....

                        Коментар


                        • До: Дизел, бензин или газ?

                          Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                          Ами ето, значи пак електрониката идва в повече. Щом механиката се справя и без електроника, защо ми трябва още една грижа?...
                          Не се прави на неразбрал, де. Ако някоя задача не е решена електронно, тя трябва да се реши механично. Има задачи, които по-добре и по-надеждно се решават с електроника. Например ъгълът на запалване - вдън земя да потъне всяко едно делко на света. Или вибрационните регулатори. И за карбураторите имам нЕкои съображения, но при тях сложността им засега се компенсира от продължителното им усъвършенстване.

                          Да се светват фаровете през шинното управление е голяма простотия, но това е поради тъпата реализация. По този въпрос се работи и след 20-ина години евентуално ще имаме автомобил с много пъти по-малко кабели. Което не е лошо, а като си на зор, фаровете пак ще си ги светнеш с усукване на жици.

                          Коментар


                          • До: Дизел, бензин или газ?

                            Мнението ми е,че който си е дизелджия си остава такъв цял живот!
                            Същото важи,и за бензиджиите,и за газаджиите!
                            Просто след известен период всеки прави своя избор,който зависи от темперамент,характер,знания,средства,предназначение и т.н. ...и му остава верен до гроб!И нищо,и никой не е в състояние да го разубеди!
                            Аз съм заклет фен на "печките",но не бих убеждавал никого!
                            много автомати-слаби резултати!

                            Коментар


                            • До: Дизел, бензин или газ?

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              Не се прави на неразбрал, де. Ако някоя задача не е решена електронно, тя трябва да се реши механично. Има задачи, които по-добре и по-надеждно се решават с електроника. Например ъгълът на запалване - вдън земя да потъне всяко едно делко на света. Или вибрационните регулатори. И за карбураторите имам нЕкои съображения, но при тях сложността им засега се компенсира от продължителното им усъвършенстване.

                              Да се светват фаровете през шинното управление е голяма простотия, но това е поради тъпата реализация. По този въпрос се работи и след 20-ина години евентуално ще имаме автомобил с много пъти по-малко кабели. Което не е лошо, а като си на зор, фаровете пак ще си ги светнеш с усукване на жици.
                              Абе аз разбирам на къде биеш... пак към PN преходите дето разни дупки се разминават с електрони... и твърдиш че разните му там стоножки дето си говорят по морзова азбука могат да са по-надеждни от добрата стара механика? Казваш ъгъл на запалване, ами чувал ли си за разбити бутала заради сгафил knock sensor, дето се опитва да чуе аванса вместо теб?
                              Скоро теглих един приятел на когото се скапа датчика на хол в делкото.
                              Ако беше с чукче щеше да се прибере на собствен ход.

                              В любимите ми дизелови помпи "аванса" на начало на впръскването се бъзика хидравлично. Още кадо ги видиш се влюбваш в гениалната простота и логика по която работят. Проблемите им започват от момента в който по тях започваш да намираш повече от 1 жица - тази за стоп-клапана.

                              Карбовете бяха "усъвършенствани" до степен по-сложни от инджекциите.
                              Дори стария механичен инжекцион е по прост и разбираем (поне на схема).
                              Единствената бензинова машинка която имам е малка извънбордова пърпъретка с най-простия карбуратор на света - може би първообраза на карбуратор. Гасне ми в морето от време на време. Можеш ли да си представиш за какъв ужас говоря? Понякога гасне като от гориво,друг път като от електрика. Отварям, гледам, благославям.... най-гадното е че не виждам нищо с което да се заям. Затварям и работи! Последния месец - два, не е угаснал нито веднъж но това май е "слава Богу".
                              Ами пусто като няма истински морски машини с такъв размер

                              Коментар


                              • До: Дизел, бензин или газ?

                                Първоначално публикуван от MAP Преглед на мнение
                                Абе аз разбирам на къде биеш... пак към PN преходите дето разни дупки се разминават с електрони... и твърдиш че разните му там стоножки дето си говорят по морзова азбука могат да са по-надеждни от добрата стара механика?
                                Твърдо да. Особено когато са направени добре, ама то това важи и за механиката.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X