Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел, бензин или газ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Дизел, бензин или газ?

    Първоначално публикуван от Skorpion_BG Преглед на мнение
    Е да де, ама темата е във форум за офроуд!
    А както писах - не може да се каже "само бензин", или "само дизел"! Всичко е много относително!
    Може може аз лично от 5 години съм скъсал със бензиновите агрегати

    Коментар


    • До: Дизел, бензин или газ?

      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=77558

      Преместена е дискусията с Туарег с таралежки, АМГ МЛ за в гората и другите несвързани с темата приказки.

      Коментар


      • До: Дизел, бензин или газ?

        По-прост, по-икономичен, с повече въртящ момент и КПД, по-дуракоустойчив, и ремонтопригоден (мое мнение, ама да не почнете да ми искате доказателства сега), ако не се лъжа и по-устойчива на воден удар, абе Дизел. А ако е и от по-леките, йощ по-добре! Пък и не само за офф
        ТИ си Уникален! Както и всеки друг!
        lre-bulgaria.org

        Коментар


        • До: Дизел, бензин или газ?

          Всичкото друго много гот, но това с водния удар - няма такъв дизел. Умират от много малко вода и това им е заложено конструктивно.

          Коментар


          • До: Дизел, бензин или газ?

            Първоначално публикуван от Navi Преглед на мнение
            По-прост, по-икономичен, с повече въртящ момент и КПД, по-дуракоустойчив, и ремонтопригоден (мое мнение, ама да не почнете да ми искате доказателства сега), ако не се лъжа и по-устойчива на воден удар, абе Дизел. А ако е и от по-леките, йощ по-добре! Пък и не само за офф
            Да,бе да. За по-старите това важи,но новите дизели-не.
            Да.
            Да.
            По-компетентните да кажа,аз не мисля така.

            Не,особено с тея компютри.*86



            Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
            Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
            Volkswagen Bora AKL

            Коментар


            • До: Дизел, бензин или газ?

              Ако говорим за съвременни дизели, единственото предимство е по-ниския разход, при приблизително едаква мощост и динамика. Само дето, в това отношение, по едно време спират да имат еквивалент на бензиновия... Другото отдавна е усложнено до степента на бензиновите.

              За старите, сравнени със старите бензинови, всъщност са по-сложни за поддръжка и ремонт.

              Общо взето за почти всичко бих предпочел бензин, ако трябва икономия на финансови средства - бензин на газ. Обаче има ли значение автономноста, дизела няма алтернатива...
              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

              Коментар


              • До: Дизел, бензин или газ?

                За мен най-големия минус на дизеловите двигатели е теглото. Дори да са алуминиеви( аз да си призная такъв не съм виждал освен В-46 на Т-72), пак имат по-големи въртящи се маси. За всичко останало съвременния дизел не отстъпва на бензина( та даже го превъзхожда ). А водния удар се решава с добър шнорхел.
                Газ69- създаден във времена, в които мъжете не са си бръснели краката.

                Коментар


                • До: Дизел, бензин или газ?

                  Аз като прочетох дискусията за конете над 350 , 500 коня и т.н. си помислих , че вече джиповете ще хвърчат ...... ама всичко си е нормално и мога да се включа .
                  Карах дизел 10 години , от тях 4 на ОЛИО смес с бензин .
                  През останалите 13 години съм карал бензинки и на газ .
                  Чувството което съм изпитвал с ЛР Диско 3.5 Бензин е несравнимо с нищо друго !!!
                  150-160 коня , 8 цилиндъра , газифицирано с обикновена уредба .
                  Няма как да го сравня с дизела - па макар и 4.2 на Тойота - осмака.
                  Просто усещането е ........ неописуемо . От година не съм с Диско и още сънувам Диското .( колегата Grgeorgiew го показа в някой теми ) А за разхода - газифициран ми идваше по евтино от дизела - 21-23 л газ на 100 км смесено - асвалт/черен офф 50/50 . И не е само едно Диското .
                  После си взех и друго - естествено пак 3.5 , осмак , бензин .
                  Е - признавам , пристрастен и еднопосочен ми е погледа .
                  Макар и да покарах дизелов Дефендър - проходим абсолютно колкото си иска .... дизел .... спокоен , малко муден ..... дизел .
                  Колегата ми има Мицубиши Шогун ( не е от форума) от новите . Разхода му до 140 км/ч е около 20 /100 км дизел . Над 140 вече си става 11/100 ама нали все пак си говорим за ДЖИПОВЕ с големи букви !
                  Но това е - твърдо бензин , 6 или 8 цилиндъра ( БМВто- 320 е 6 цил , за това ) . Около 150 коня и малко отгоре ( напълно достатъчно за всичко което можах да се сетя ) .
                  Само да уточна - още не съм плувал с джип . Но воден удар съм правил с бензинка - само през свещите издухах водата и подсуших преди да запаля . ( може би късмет ..... ).
                  Ако бях с дизел за водния удар .... вероятно нямаше да се размина само с издухване на водата ???
                  Последно редактирано от bgbul; 26-11-09, 12:19.

                  Коментар


                  • До: Дизел, бензин или газ?

                    Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                    Само да уточна - още не съм плувал с джип . Но воден удар съм правил с бензинка - само през свещите издухах водата и подсуших преди да запаля . ( може би късмет ..... ).
                    Ако бях с дизел за водния удар .... вероятно нямаше да се размина само с издухване на водата ???
                    И за бензиновите водния удар може да е пагубен.Виждал съм V12 от BMW 750 след воден удар-имаше биели,пробили стената на блока.
                    По-ниската степен на сгъстяване обяснява по-редките,такива проблеми при тях,а и всичко си е индивидуално.
                    Някои бензинови угасват,преди да успеят да засмучат вода,Как да имат големи повреди,в такъв случай?!
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • До: Дизел, бензин или газ?

                      воден удар става и на шосе - наскоро видях едно БМВ 730д - уцелило голяма локва с голяма скорост, засмукало вода и ... направо нов двигател... добре, че се намират донори
                      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

                      Коментар


                      • До: Дизел, бензин или газ?

                        Аз да си кажа, че си вявам при положение, че говорим за офф. Макар и да спеменах по-горе, не само. Иначе големия бензин, си е голям бензин, независимо от възраста му. Е понеже споменах възраст, новите големи (и не само) дизели, доставят такова удоволствие от карането на шосейни автомобили, колкото и бензина. Поне за мен.

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Всичкото друго много гот, но това с водния удар - няма такъв дизел. Умират от много малко вода и това им е заложено конструктивно.
                        Добре де, защо? И кавко от конструкцията го залага, налягането ли или друго? Питам, не за заяждане а защото не съм си го обяснил и ми е интересно. А по принцип дизела (айде, тези дето са с директно впръскване) не работят ли на по-ниска работна температура от бензина? А тук ще си отговоря сам. Не или поне не много. Но пък си спомням, че са по-малко термично натоварени и се охлаждат изключително бързо, а това заедно с по-дебелите стени на блока и заложените амплитуди за по-бързи разширявания и свивания на материалите, не води ли до по-голяма устойчивост на воден удар, шок или там както още му се казва? И сега да кажа, не говоря за влизане на вода, защото приемам, че имаме шнорхелче, ами за например спукан блок, катрер и т.н.?

                        Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
                        Да,бе да. За по-старите това важи,но новите дизели-не.
                        Да.
                        Да.
                        По-компетентните да кажа,аз не мисля така.

                        Не,особено с тея компютри.*86



                        Все си мисля, че новите дизели, са по-прости от новите бензини, ама както се вижда те двата вида се развиват следвайки се, та трудно ще можем да го докажем, май

                        Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                        Ако говорим за съвременни дизели, единственото предимство е по-ниския разход, при приблизително едаква мощост и динамика. Само дето, в това отношение, по едно време спират да имат еквивалент на бензиновия... Другото отдавна е усложнено до степента на бензиновите.

                        За старите, сравнени със старите бензинови, всъщност са по-сложни за поддръжка и ремонт.

                        Общо взето за почти всичко бих предпочел бензин, ако трябва икономия на финансови средства - бензин на газ. Обаче има ли значение автономноста, дизела няма алтернатива...
                        Мерси, точно автономността бях забравил. А за мощност и динамика, в САЩ сигурно нямат еквивалент, ама то ясно защо (въпреки, че и там има мноого мощни и обемни дизели). Ама в Юръп са си бая еквивалентни и не само Льо Ман е доказателството.

                        Първоначално публикуван от Георги Василев Преглед на мнение
                        За мен най-големия минус на дизеловите двигатели е теглото. Дори да са алуминиеви( аз да си призная такъв не съм виждал освен В-46 на Т-72), пак имат по-големи въртящи се маси. За всичко останало съвременния дизел не отстъпва на бензина( та даже го превъзхожда ). А водния удар се решава с добър шнорхел.
                        Има и по-леки от алуминиеви, например от CGI сплави. Е за да съм честен, един мога да дам за пример ама е само с около 30 кг. по-тежък от еквивалентния бензин.
                        Последно редактирано от Navi; 26-11-09, 13:44. Причина: слабоумие!!!!
                        ТИ си Уникален! Както и всеки друг!
                        lre-bulgaria.org

                        Коментар


                        • До: Дизел, бензин или газ?

                          Първоначално публикуван от Navi Преглед на мнение
                          Добре де, защо? И кавко от конструкцията го залага, налягането ли или друго? Питам, не за заяждане а защото не съм си го обяснил и ми е интересно. А по принцип дизела (айде, тези дето са с директно впръскване) не работят ли на по-ниска работна температура от бензина? А тук ще си отговоря сам. Не или поне не много. Но пък си спомням, че са по-малко термично натоварени и се охлаждат изключително бързо, а това заедно с по-дебелите стени на блока и заложените амплитуди за по-бързи разширявания и свивания на материалите, не води ли до по-голяма устойчивост на воден удар, шок или там както още му се казва? И сега да кажа, не говоря за влизане на вода, защото приемам, че имаме шнорхелче, ами за например спукан блок, катрер и т.н.?
                          Говорим само и единствено за влизане на вода в цилиндрите-така се получава "воден удар'("воден чук").Ясно защо-водата е практически несвиваема,както и всички течности.
                          Дизеловите двигатели работят с големи степени на сгъстяване(заложено от принципа им на работа) и заради това имат много по-малки горивни камери.За получаване на воден удар е необходимо,количеството погълната вода в цилиндъра да е по-голямо от обема на горивната камера.Последното е по-вероятно при дизеловите двигатели,защото както казах,при един и същи ходов обем(с еквивалентен бензинов мотор)горивната им камера е 1,6 до над 2 пъти по-малка.Това означава,че воден удар може да се получи при двойно по-малко погълната вода.
                          По-ясно не можах....
                          Описваната от теб повреда,свързана с температурните разлики и термичното натоварване, е като научна фантастика-не е възможна в реални условия.Може би и в лабораторни.

                          За простотата и сложноста на един двигател не може да се съди само по конструкцията му.Наглед по-простия двигател,може да има по-сложна технология на изработване,да се прави от по-специални материали и т.н.Това не е от голямо значение за нас-потребителите,но в крайна сметка оскъпява продукта.
                          Например има двигатели с чугунен блок,изработвани по такава технология,че да имат съпоставимо тегло с алуминиевите.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • До: Дизел, бензин или газ?

                            Явно аз не съм използвал точния термин. И все пак, не знам за научната фантастика, но съм виждал спукани блокове, последния ми спомен е в сервиза след големите наводнения 2006 или 2007 беше.

                            И да така е за... http://www.sintercast.com/data/conte...0vdi_paper.pdf
                            ТИ си Уникален! Както и всеки друг!
                            lre-bulgaria.org

                            Коментар


                            • До: Дизел, бензин или газ?

                              Първоначално публикуван от Navi Преглед на мнение
                              Явно аз не съм използвал точния термин. И все пак, не знам за научната фантастика, но съм виждал спукани блокове, последния ми спомен е в сервиза след големите наводнения 2006 или 2007 беше.

                              И да така е за... http://www.sintercast.com/data/conte...0vdi_paper.pdf
                              Да,може да се спука блок и от воден удар.Ама барабар с други повреди.
                              От температурни разлики НЕ е възможно,поне в общия случай който описваш.И изобщо...Как си представяш такава повреда?
                              Нормално е да не можеш да си я обясниш.
                              Хората продаващи шнорхели и китове за бензинови мотори да са умрели от глад ако блоковете се пукаха от потопяването им във вода.
                              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                              Коментар


                              • До: Дизел, бензин или газ?

                                Ми то и това стига да се случи, си мисля, ама айде стига спам, че тая тема ще стане многоглава
                                ТИ си Уникален! Както и всеки друг!
                                lre-bulgaria.org

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X