Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел, бензин или газ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Дизел, бензин или газ?

    Първоначално публикуван от plmen Преглед на мнение
    Бензиновият е с най ниско кпд дори и от парният двигател.Това го гледах по телевизията...
    Не вярвай на всичко, което дават по телевизията. И не обиждай парните машини на КПД.

    Коментар


    • До: Дизел, бензин или газ?

      Ами ако закачиш към парната машина и един чайник на мазут, КПД'то си е обидно ниско. Всъщност, без котел не може да се говори за парна машина. Самия парен двигател не преобразува 1 вид енергия в друг.

      Аз съм фен на дизела и очаквам с нетърпение някой да "открие" 2-тактовия дизел за широката публика. Убеден съм че един ден това ще стане новата мода в автомобилостроенето.
      Ако се огледаме, сигурно над 50% от предметите които виждаме вече са се возили на 2-тактов дизел.

      Коментар


      • До: Дизел, бензин или газ?

        Интересна тема за големите почитатели на дизела, питам ВИ: Аз ще си взема бензинов двигател на Ауди или фолк. Някой - TFSI без особено значение кой от всичките, пак ще си говориме за скорост/разход и здравина... Да не говориме че скоро ще ги има и на газ, или метан което ще ги направи мноого евтини, от друга страна дори на бензин малкия 1.4 на Голф 5 само 170 кс....
        [COLOR=Silver]VAG GrouP[/COLOR]

        Коментар


        • До: Дизел, бензин или газ?

          Първоначално публикуван от plmen Преглед на мнение
          Бензиновият е с най ниско кпд дори и от парният двигател.Това го гледах по телевизията.До сега карах само дизел но като имам предвид цените на горивата маи няма значение вече.
          Такива неща ли говорят вече по телевизията ?! Боже !
          Малко късно попадам на темата , но ... хайде това че част от журналистите не правят разлика между понятията "един милион " и "един милиард" го отдавам на факта , че на времето не са кандидатствали в СУ-то с аритметика . Но вече е новост , че говорят за КПД и ДВГ . Впрочем , те и за ДВГ едва ли правят разлика - то абревиатурата за "двигател с вътрешно горене " и " двигател с външно горене " е една и съща
          Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

          Коментар


          • До: Дизел, бензин или газ?

            Първоначално публикуван от Steve1 Преглед на мнение
            Интересна тема за големите почитатели на дизела, питам ВИ: Аз ще си взема бензинов двигател на Ауди или фолк. Някой - TFSI без особено значение кой от всичките, пак ще си говориме за скорост/разход и здравина... Да не говориме че скоро ще ги има и на газ, или метан което ще ги направи мноого евтини, от друга страна дори на бензин малкия 1.4 на Голф 5 само 170 кс....
            ...А на Голф 6,със същия двигател, е 210 кс.И?Какво общо има това с КПД-то?
            По принцип дизеловия двигател има по-голям процент КПД от бензиновия.А мисля че тук е мястото да питам за атомния двигател.Той е по-скоро парен,ама не гори въглища и/или мазут...
            0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

            Коментар


            • До: Дизел, бензин или газ?

              Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
              ...А на Голф 6,със същия двигател, е 210 кс.И?Какво общо има това с КПД-то?
              По принцип дизеловия двигател има по-голям процент КПД от бензиновия.А мисля че тук е мястото да питам за атомния двигател.Той е по-скоро парен,ама не гори въглища и/или мазут...

              Там е ... Има ! Щом 2000сс двигател е 270кс, с среден разход 6 литра, и му дават над 350НМ то се предполага и че ефективността /КПД/ са по високи. Експлатационните разходи са много по - ниски, разхода за гориво също, плюс влеме за ускорение и максимална скорост са несравними! Тук дизела не знам каде се сравнява въобще ? Визирам новия Туин турбо 2000сс на Голф 6.
              [COLOR=Silver]VAG GrouP[/COLOR]

              Коментар


              • До: Дизел, бензин или газ?

                Първоначално публикуван от Steve1 Преглед на мнение
                Там е ... Има ! Щом 2000сс двигател е 270кс, с среден разход 6 литра, и му дават над 350НМ то се предполага и че ефективността /КПД/ са по високи. Експлатационните разходи са много по - ниски, разхода за гориво също, плюс влеме за ускорение и максимална скорост са несравними! Тук дизела не знам каде се сравнява въобще ? Визирам новия Туин турбо 2000сс на Голф 6.
                Дизелът се сравнява, като го сложиш на същото купе и даде среден разход 4.2 примерно. Турбиниран бензинов двигател, ако ще и да е мечтата на голфаджията, е всичко друго, но не и пример за висок КПД. Даже само махането на турбината би подобрило ефективността, но този мотор е правен за друго и затова си има турбина. И не, високите мощностни показатели не са гаранция за висок КПД, обикновено е точно обратното.

                Коментар


                • Колегата явно си мисли че КПД = на литрова мощност което няма нищо общо освен по добра плътност kW/kg. Затова не е редно да се сравняват двигатели по обем а по отдавана мощност. Да не говорим че в практическо отношение, високата литрова мощност си има цена - кратък живот. Резачките служат само за гъзария и нямат значение за сериозни цели.

                  Най-високи КПД от бутални ДВГ са постигани с големите бавно-оборотни кръстоглави 2'тактови дизели които стигат до 50% (петдесет) топлинна ефективност.
                  Специфичния разход на дизелов двигател се движи от 240 g/kWh за стари предкамерни 4'тактови двигатели, чак до до 190 g/kWh за двутактови дизели.
                  Бензинките се радват на около 300 g/kWh.

                  С дизелов двигател малко трудно ще се отровиш в гараж докато с бензинов просто нямаш проблеми в това отношение.

                  Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                  А мисля че тук е мястото да питам за атомния двигател.Той е по-скоро парен,ама не гори въглища и/или мазут...
                  Ами с външен източник на енергия е лесно да се правиш на голям КПДеец било то парна турбина или парен бутален. Всяко само по себеси с доста високо КПД ако не се смята производството на газ под налягане. Атомния котел не е кой-знае колко по различен от въглещния, само дето топиш "въглищата" във водата. Ефективността пак е въпрос на изолация и утилизация.
                  Ако не беше проблема с източника на енергията то отдавна да я карахме на електромотори.
                  Последно редактирано от alex_markov; 29-04-09, 04:10.

                  Коментар


                  • До: Дизел, бензин или газ?

                    На атомните енергийни системи проблемите им малко заобикалят нашите тук. Да, КПД и там е фактор, но остава на доста задно място сред нещата, които определят производствената цена на енергията. И да, съвременните атомни централи са парни машини с турбина. Разните водородни магии още не са на дневен ред. КПД им е близък до този на ТЕЦ и доста по-висок от обикновените ДВГ.

                    Коментар


                    • До: Дизел, бензин или газ?

                      през живота си несъм прочел и два реда от нищо което е измислено , по принцип обичам да разсъждавам сам върху казусите , кви глупости прочетох и подробноности във тази теме мани, мани на мен ми трябва мощност а дали пара, бензин или нафта ми е през ,,,,,,,,,,,,,,,, за това си има кои да мисли дето му плащам АЗ и всички Човеци

                      П,П, пиша го това поради факта че и да има кои да каже как няма да го направи тук , няма да измислим топлата вода по темата няма двигетел с вътрешно горене измислен за газ , а ако се замислим всичко гори , и бъдете убедени че става
                      sigpicаз съм шефа на боклука и ако не ме слушаш ,,,,,, 0878 33 81 37 по всяко време

                      Коментар


                      • До: Дизел, бензин или газ?

                        Дали има нещо вярно че дизел комънреил е печелил Льо ман.

                        Коментар


                        • До: Дизел, бензин или газ?

                          Да.
                          Ауди печелят Льо Ман с дизели от 2006та насам.

                          http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_R10
                          Издъних се на Тюринг теста

                          Коментар


                          • До: Дизел, бензин или газ?

                            Само дето Ауди не са комън реил. Единствените коли на Льо Ман с комън реил са Пежо. Пежо 908HDi FAP. А те напоследък удрят всички много силно в земята. Изобщо по-добри дизели от HDi на Пежо-Ситроен и Форд няма. Нито помпа-дюза,нито новите комъни на ФВ,нито никой.

                            Еdit: Извинявам се,но забравих че смениха на R10 двг-то за Льо Ман и сложиха първия комън-реил на Ауди в историята на компанията.

                            908 Le Mans: http://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_908_HDi_FAP

                            The Peugeot 908 is powered by a 5.5 L (340 cu in) HDi diesel engine, the maximum size allowed by Le Mans Prototype rules. Its configuration is a 100° V12, the angle having been chosen to lower the center of gravity. Its output has been revealed to be over 700 horsepower (520 kW) and 1,200 N·m (890 ft·lbf) of torque, nearly 10% more than Audi's similar R10 TDI
                            Последно редактирано от Dino; 27-05-09, 00:28.
                            Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                            Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                            Volkswagen Bora AKL

                            Коментар


                            • До: Дизел, бензин или газ?

                              Най-накрая прочетох тази дълга тема , която дори мислех че не съществува и предложих да отворим , но както виждам съм закъснял. Тъй като не искам да влизам в противоречие със някой утвърден или не участник , и тъй като не разбрах за опита на някой подкрепен със примери по линия на джиповете и предназначението им (а само ако това би станало , какво ще стане ако пък то. ..) , бих желал да споделя лични и не само впечатления по въпроса за видовете двигатели и използването им по предназначение със няколко прости примера които съм имал "на главта си" и със които да насочим разговора в посока ,късаеща пряко джиповете ни и двг-тата им.
                              Никой сериозен опонент не може да убеди мен простосмъртния , че да караш ХЕМИ 5.7/5.9/6.1/6.4Л и тн. кладенци , във 2.5 и нагоре тонно купе високо 2 метра зацепено 4x4 някак си и палещо асвалтови гуми по 4 на ведъж когато си иска за голямо удоволствие и предимство при извънпътната експлоатация на МПС-то! Е няма логика ! Все едно да дърпам ремарке за камион с бугати щото е 1000 коня и едно магаре ... ползвателите на бижута като горе изброените и други като 9.2 на крайслер много рядко слагат такъв агрегат на джип със реална професионална насоченост . Пустите им празноглавци все търсят леки коли , че и стари и 2wd ... ха отиди ги разбери . От карането на 5.9 Jeep ми остана "моментният" разход при "стъпка" 99/100 , копченцето С за "изпразване на резервоара" ,страхотния звук и усещането че тоя хол се ускорява осезаемо бързо. Все неща присъщи за спортни автомобили. Жестоката истина обаче е че колкото и бързо да ми се е струвало возилото чудо , то пак е бавно пред концептуалния му татко лекия автомобил. Не трябва да бъркаме и WRC класа със желанието на повечето ни да минем през такова място където обикновенно нямаме никаква работа. Професионалният спорт във който и да е вид off/on няма абсолютно нищо общо със серииното производство с което боравим , и най новите от които тук струват колкото скоростната кутия на една истинска спортна машина . Това което технологично можем да използваме днес като надеждно са добре изпитани военни технологични решения , не тези от Ф1 или Дакар. Виетнамката ни е 76кс.бензин и успяхме да я разбием на 6-та година от експлоатацията и насила, не и трябват 400 коня , носи 3 тона безпроблемно и гори 25/100. Казвам всичко това за да обърна внимание на ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕТО на дадено самоходно чудо. Това ме провокира да изкажа и концептуалните очакванията които буди у мен думата джип: високопроходим , мощен , бавнооборотен , здрав и надежден. Единственото чудо което можа да реши задачата ми да изкарам 6 души от къща до която нямаше път в трявненско село след 2 дена снеговалеж след нова година , беше не БТР , не Виетнамка или неверойатен знатен джип с гуми, блокажи, компресори и тн. а работно горско тракторче за "бране" на дръвца 4x4 със ръчен блокаж на задните гуми , пак 90-тина коня, дизел , 2 лебедки и аз вързан като шейна отзад със фронтера бензин , на която и замръзна дупката на запалката и карах на бензин вместо на гас ,която така или иначе свърши за 0 време при тези условия. Всичко това не защото нямахме друга работа ами защото всички отказаха включително и г.з. да влязат там тъй като пътя е за една кола само има едно място за обръщане и не може да влезе верижна машина заради широчината и, наоколо всичко коз гора... Почти всеки е ваден от трактор от много мерак навряни някаде , тоя трактор 99% е дизел без хубави гуми и в повечето случаи 2wd. Та всичката тая техника направена да работи определени моточаса независимо от експлоатацията , не километри пробег е дизел .не знам за сериозни влекачи или танкове на бензин макар че има и газотурбинни.Мисля че концепцията за офроуд движение , надеждност , здравина и сигурност на действието са свързани основно с дизела за повечето професионални решения от които е редно да се учим и ние. Поздрави, и много ближни трактори когато имаме нужда от тях.

                              Коментар


                              • До: Дизел, бензин или газ?

                                Не изчетох темата но ще дам своето мнение.

                                Всеки от изброените,барабар с електромобили и др. си има своите плюсове и минуси.
                                В различни условия на експлоатация се ценят повече едни или други качества.
                                Некоректно се сравняват бензинови и дизелови двигатели,по максималният им въртящ момент.При бензиновите разположението на момента(спрямо оборотите) се компенсира с различни предавателни числа в силовото предаване.Много важен е и начина на достигане на стойностите на момента.При дизеловите с принудително пълнене максималния момент се достига след кратка пауза(турбо-дупка),което си е минус в сложни условия.При бензиновите това забавяне е незабележимо малко.
                                Турбиниран бензинов двигател, ако ще и да е мечтата на голфаджията, е всичко друго, но не и пример за висок КПД.
                                Принудителното пълнене и при двата вида двигатели подобрява КПД. И съответно намалява разхода на гориво,за сметка на усложнената конструкция.
                                Теоритично от термодинамиката е известно,че бензиновият двигател има по–висок КПД от дизеловия при еднаква степен на сгъстяване(така е,проверено и доказано).На практика поради принципа на работа,в дизеловия се използва много по-висока степен на сгъстяване. И затова,на практика, реалните дизелови двигатели имат по–висок КПД от бензиновите.
                                Дизеловите двигатели по начало са по-прости-нямат запалителна уредба.По тази причина са и по-безотказни.
                                Съвременните дизели са предимно с принудително пълнене и електронно управление на двигателя,като това ги изравнява по сложност (и безотказност) с бензиновите.
                                Бензиновите имат предимството да стартират безпроблемно при ниски температури.
                                Дизеловите с неразделена камера( непосредствено впръскване) и съвременни системи за управление почти не отстъпват на бензиновите по пускови качества(зависи главно от качествата на горивото).
                                Така че,ако става въпрос за съвременни двигатели качествата им са изравнени до голяма степен.Все пак дизеловите са доста по натоварени механично,заради принудителното пълнене( но има и бензин с турбо и компресор, даже едновременно)и принципа на работа.
                                За старите модели,които се рамонтират и на полеви условия мисля че е ясно.
                                Дизел(с директно впръскване),без турбо -най-опростен/Бензин с директно впръскване принудително пълнене(променливи фази на газоразпределение,без дроселова клапа(клапи) променливи ходове на клапани ,съвременна запалителна система и др)плюс евентуално газов инжекцион(ако въобще е възможно)– най-сложен.
                                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X