Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Метан! /на дизелов джип/

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Трябва да го разгледам по-подробно, просто сега не съм много сигурен какво е направил. Само знам че е използвал само готови неща които е имал в наличност и нищо не е правил или преправял...предполагам че затова не е използвал иглен клапан. Има и друго интересно решение - стъпков електромотор който променя сечението на газовия клапан за газовата фракция, обаче има и някаква електроника която го командва.
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #32
      Quadra, и аз мислех за стъпково задвижвана клапа, още повече че мойто ECU се управлява от стъпков двигател, който е свързан с жилото на педала. В моя случай обаче стъпковия двигател работи като датчик на ъгъла на завъртане(смятай колко е натиснат педала). За съжаление управлението на стъпков двигател трябва да е микропроцесорно, трябва платка, софт и още една камара щуротии които мога да направя но нещо ме отегчават а и нямам много време за това. Аз минах през тоя размисъл още в началото, ама гореизложеното ме отказа. комерсиалните системи които са за метан са около 4-5 хилки и работят на този принцип. Това обаче определено не е за мен, а и доколкото разбрах изплащането на тая цена става за около 300 000 км. Май е доста.
      Относно дроселовата клапа. След като се наспах и обмислих нещата, да ти кажа тоя човек най-вероятно ползва само клапата, без плочка, като клапата служи единствено и само за регулиране на количеството газ. Не може да е друго. Има обаче две неща които ме притесняват
      1. Този начин е неприложем при електронно контролирани дизелови помпи, защото както обясних преди, при празен ход, ако подадеш пропан(метан), това ще доведе до увеличаване на оборотите и това е нормално. за съжаление ECU-то си няма на идея какво правиш и за да върне оборотите към номинални намалява или дори спира притока на нафта мъчейки се да направи корекцията и да върне оборотите в номинален режим. При това разбира се двигателя гасне щото просто няма какво да запали горивната смес(при спирането на нафтата изчезва "искрата" която пали)
      2. Пак както споменах пропорцията на пропан-нафта не трябва да превишава 40%-60%. При описания от теб начин всичко ще е ок до достигане на това процентно съотношение. От там нататък газо-въздушната смес започва да се възпламенява малко по-рано и резултата е "чукане на аванса", ама доста по здраво от на бензиновите автомобили. Чувал съм че ако караш по продължително така двигателя заминава. При метана съотношението е по-добро 80%-20%, и с него може би тая система ще работи безпроблемно.
      Все пак разгледай наистина защото ми е интересно от техническа гледна точка. Някакви философи от списание Авто-газ развиваха теория че нямало смисъл да се прави дизел на газ, ама моето мнение и опит сочат обратното. Ако дизелите, особенно по старите работеха едновременно и на газ може би София можеше да се види и от копитото. Сега се вижда само една чернилка(познай от какво?)
      ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

      Коментар


      • #33
        Що бе, чернилката си е от печките на твърдо гориво
        Ние пушещи коли нямаме - много са ни строги изискванията и контрола

        А сега сериозно - преди 20 минути разгледах как е направено. Много интересно - има си плочка, има си и дроселова клапа и това е... просто дроселовата клапа си има байпас който е с реглаж и освен това е затегнал празния ход на изпарителя за да не пуска газ при работа на празен ход. и още е сложил и реглажно кранче за да ограничи количеството газ към плочката, явно с цел да избегне чукането за което казваш ти.
        Не можах да си поговоря с него по-подробно че го хванах като тръгваше на работа. А за стъпковия електромотор за газта си има готов блок който го управлява, не трябва да конструираш нищо, само дето е скъпо...
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #34
          Вдянаф, сега всичко е ОК. Само че при мен и другите които са с електронни помпи, това няма да работи. Има и друго, като достигнеш примерно 90 км./ч и спира притока на газ(горна граница на подаването на газ), без подаване на допълнително нафта не виждам как ще ускорява примерно при изпреварване. Освен това двигателя работещ само на нафта на празен ход мисля че пропорцията 40%газ-60%нафта ще бъде достигната доста бърза. Според мен даже 90км/ч си едоста висока скорост за описаната ситуация. Огледай, огледай, пък ако можеш и пробвай, щото нали знаеш "Око да види, педал да натисне...".
          ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

          Коментар


          • #35
            Абе този голям камионджийски мотор на това сравнително леко купе - за него сигурно изобщо не се затруднява. Пък и нещо не съм го видял да се състезава...А, имаше и някаква вакумна джаджа вързана за помпата, не знам дали я има на серийния модел, не съм толкова наясно с тези двигатели от LT.
            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

            Коментар


            • #36
              Да ти кажа честно, аз съм с двигател от 6 тонен NKR 200, ама да ти кажа не си ли натиснеш педала(демек да подадеш нафта) не се получава нищо. Иначе в комбинация с газта, просто те дръпва и двигателя въобще не е мързелив при ускорение. Определено има ефект от газификацията на дизела. Някъде четох, че от тая година ISUZU започва производство масово на дизелови автомобили с CNG и LPG, като по тоя начин искат да покажат, че дизела яде всичко. Друго интересно е че пак ISUZU е пред пускане на дизелов хибриден пикап 4x4, а това определено ще е интересно животно. Пак ти казвам, опитай да направиш кръгче и чакам да споделиш мниние за дизела с дроселовата клапа. Поздрави
              ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

              Коментар


              • #37
                Като не знам как върви иначе как да преценя дали е по-добре или по-зле
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #38
                  Не, не ме разбра. Идеята е да видиш дали така направено има някакво ограничение или недостатък по време на движение. Това е. Иначе с газ е определено по-добре от колкото само на нафта - поне за мен. Дано и при другите да е така.
                  ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                  Коментар


                  • #39
                    Моля ви , продължете темата тук , а не в ЛС . Стана ми интересно , но засега само чета. Правилно ли разбрах от линка , че газта влиза в смукателния колектор ? Има ли значение дали е преди или след турбото ( а какво става като през него минава и газ - нали е мазна) ? Проблема с количеството подавана газ няма ли да се реши ако се използва изпарител ,нали той пуска газ според вакуума и тогава да няма нужда от клапи,стъпкови ел.мотори и т.н ? И последно - кои са дизелите с директно впръскване : по-новите ( от типа на commonrail и предшестващите го ) или по-старите ? Аз карам LANDROVER DISCOVERY 2.5тди (200tdi) , помпата е механична , турбо и интеркулер - ?

                    Коментар


                    • #40
                      Първоначално публикуван от ивайло
                      ...И последно - кои са дизелите с директно впръскване : по-новите ( от типа на commonrail и предшестващите го ) или по-старите ? Аз карам LANDROVER DISCOVERY 2.5тди (200tdi) , помпата е механична , турбо и интеркулер - ?
                      Иво, ти не си с директно впръскване. При ЛР с direct injection са моторите от Td5 насам (Td4, Td6, TdV6 и т.н.).

                      Коментар


                      • #41
                        Първоначално публикуван от ивайло
                        Моля ви , продължете темата тук , а не в ЛС . Стана ми интересно , но засега само чета. Правилно ли разбрах от линка , че газта влиза в смукателния колектор ? Има ли значение дали е преди или след турбото ( а какво става като през него минава и газ - нали е мазна) ? Проблема с количеството подавана газ няма ли да се реши ако се използва изпарител ,нали той пуска газ според вакуума и тогава да няма нужда от клапи,стъпкови ел.мотори и т.н ? И последно - кои са дизелите с директно впръскване : по-новите ( от типа на commonrail и предшестващите го ) или по-старите ? Аз карам LANDROVER DISCOVERY 2.5тди (200tdi) , помпата е механична , турбо и интеркулер - ?
                        Ивайло, аз по-напред доста бях обяснявал на български ако имаш проблем с английския, ама нищо ние затова сме тук нали. Та на въпроса: газта се подава веднага след филтъра(аз използвам отвора на въздуховода между филтъра и турбината, през който се вкарват картерните газове). Възможно е подаването да става и след турбината(някои даже го препръчват), но там наляганията са други и дори е възможно да варират, така че според мен е по-добре преди турбото. Относно мазнотата на газта: картерните газове минават по същия път така че според мен това не бърка турбината. Дизел с директно пръскане: всеки производител ЗАДЪЛЖИТЕЛНО дава вида на дизеловия двигател. То е както при бензина - инжекцион, кабрбуратор... Така че или виж в книжката на автомобила или ръчкай в интернет, може пък и в autodata да го има. Пробвай. Ако имаш още въпроси питай пак. Поздрави
                        ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                        Коментар


                        • #42
                          Само да ви кажа че без изпарител "мажор - турбо" няма да можете да вкарате газта след турбината, защото там имате вместо разреждане налягане. А той е дооооста скъпичък... а и друго нещо - слагането на газ на турбоколи си е една голяма руска рулетка с турбината... Рано или късно ще гръмне... Дори самите италианци които правят съответния изпарител казват че използването му е наложително в редки случаи. Газта изгаря по-бавно от бензина и при работа на газ би трябвало да се измести ъгълът на изпреварване и да се подава по-рано искра за да може да изгори всичко до началото на такта изхвърляне. При дизела не знам как стоят нещата с промяната на изпреварването... Лошото е ако газта не изгори до отварянето на изпускателния клапан - самия клапан криво-ляво държи на такова издевателство, ама турбината си заминава за броени километри, специално тези на бензиновите турбоколи... При дизелите мисля че ще е горе-долу същото, че възможно и по-лошо, техните турбини по начало не са толкова високонатоварени и имат тенденция при поизносени двигатели да натрупват сажди по лопатките на турбината...когато го назориш всичко това почва да изгаря и тлее - получава се неравномерно нагряване на лопатките, мапрежение, стареене и скъсване на парчета...виждал съм доста такива турбини...на двигател предразположен към такова нещо газта само ще му "скъси мъките" сиреч ще убие турбото много бързо...А то хич не е евтино уви...
                          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                          Коментар


                          • #43
                            Здравейте , всичко което прочетох до тук е много хубаво,ама ако може D-Max който има вече опит с тази система да направи малко снимки и някой който е близко да потвърди резултата от идеята.Защото един поглед е по добре от много приказки.А при разходи на нафта от 10 -13 литра на 100, такова драстично намаление на разхода е просто златна мина ( може да се каже и спестовна касичка).

                            Коментар


                            • #44
                              Ще се опитам да Ви пратя снимки и схема в следващите няколко дена, само някой да ме светне как да стане това, защото (срам не срам) за 12 години работа с компютри, досега във форуми не бях участвал и не знам как да постна снимките тук. Някъде сигурно пише, ама иска време за четени и търсене, така че моля някой който го е правил накратко да каже как да стане това. Предварително благодаря.
                              ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                              Коментар


                              • #45
                                Турбо дизели с интернезнамкокво си имат ли подгряващи свещи и къде са монтирани. Братушките имат доста разработки по темата особено за руските дизели, сменят нещо по главата, май и монтират свещи. Карат на всичко което гори - дори и на отровния метанол и го правят от домашния газ - метана

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X