Съгласно предварителна договорка с Петър Близнака публикувам тук текст писан от него през 2004 година, който касае темата. Когато Петър има възможност, предполагам след месец – два ще се включи и лично в дискусията.
От много време насам карам автомат но мисля че както има плюсове така има и минуси
Този спор е като кое е по добро револвера или автоматичния пистолет
От опит знам че автомата има големи проблеми в БГ
преди време нямаше кой да направи качествен ремонт
когато на банките взеха да се скапват инкасо колите вдигнаха на 200 процента цената на тази услуга
Безспорно автомата има големи предимства но аз сега ще напиша за най големите недостатъци
Някой хора мислят че се кара и подържа като ръгачката -ама не
не сменете маслото на време юркайте и ще разберете защо
Резки тръгвания или най вече боксувания са смъртоносни
резките тръгвания довеждат до износване на колана стягащ касетата с износването на колана фрикционните дискове заминават за не повече от 50 - 100 километра Същото може да се случи при опит да заклатите на по тежко препятствие колата.При втория случай при по продължително буксуване автоматика влиза в свръх обороти което довежда до изхвърлянето на маслото от дисковете при което те изгарят много бързо ТОВА СЕ ПОЛУЧАВА ЗАЩОТО МОЗЪКА НА КУТИЯТА НЕ ОТЧИТА НЕОБХОДИМИЯТ ТОВАР НА ИЗХОДНИЯТ ВАЛ А В СЪЩОТО ВРЕМЕ ОТЧИТА ВИСОК ТОВАР НА ВХОДНИЯТ ВАЛ
НЯМА ОФ РОУД АВТОМАТИЧНА КУТИЯ С ОСТАВЕН МОЗЪК ВСИЧКИТЕ СА МОДИФИЦИРАНИ А МОЗЪКЪТ Е ПИЛОТА ТОЗИ ВАРИАНТ НЯМА НИЩО ОБЩО СЪС СТЕПТРОНИКА ПОЗНАТ ПРИ МНОГО ФИРМИ
АВ -НЕ СЕ ДЪРПА
АВ-НЕ СЕ БУТА
При АВ НЕ КАРАИТЕ С ВОДА В РАДИАТОРА ПРИ ЗАПУШВАНЕ НА ДЮЗИ СЧУПВАНЕ НА СТАРТЕР НЕ МОЖЕ ДА ИЗВАДИТЕ ВОДАТА ОТ СИСТЕМАТА А ДОКАТО ЧАКАТЕ ЧАСТИ ИДВА ЗИМАТА И ХОП Я БЛОК НО МОТОРА Я РАДИАТОРИ ВСЯКЪКВИ
Коли от по старо поколение нямат никакво задържане при връщане на газта и пипане на спирачката те нямат „брейкинг капабилитис”.
бързо износване на предни накладки
При повечето цивилни автоматици има някаква защита може би при катастрофа
самият механизъм за превключване при рязък удар на окачването или след скок на колата изключва на „неутрал”.
Тази година (2004) по време на Ком-Емине а и в другите състезания гледах на Янчо колата която дърпаше по правите тази на Долфи но когато трасето стане спънато Долфи беше с много по-къс спирачен път това се получава защото при спортно каране при връщане на газта автомата вече не задържа толкова добре и се разчита повече на спирачките особено при стръмни спускания
А тръгнеш ли да ръчкаш цивилен автомат 1-д 1-д всеки знае какво става!
Също така видях че при нашето каране има следния проблем:
подаваш рязко газ на колата тя набира и точно когато реши да смени предавката трябва поради някаква причина -дупка или завои рязко да намалиш натискаш спирачката и се получава много гадно сецване на кутията която се е увлякла
Пак казвам че кутиите които гледаме на Рок краулене или БАХА са други
В едно Английско състезание казаха че които иска да кара на състезание автомат трябва да премести водния радиатор отзад или да отдели ако двата радиатора са заедно причината била че дори и при леко замърсяване с кал автомата бързо прегрявал
както и да е лично мое мнение е че автоматика или поне не състезателна кутия за България е по гаден вариант ЗА ОФ-РОУД СЪСТЕЗАНИЯТА
Иначе за улицата или леки преходи и мен ме кефи
Примерно за дърпане на играчките е много по добре
От много време насам карам автомат но мисля че както има плюсове така има и минуси
Този спор е като кое е по добро револвера или автоматичния пистолет
От опит знам че автомата има големи проблеми в БГ
преди време нямаше кой да направи качествен ремонт
когато на банките взеха да се скапват инкасо колите вдигнаха на 200 процента цената на тази услуга
Безспорно автомата има големи предимства но аз сега ще напиша за най големите недостатъци
Някой хора мислят че се кара и подържа като ръгачката -ама не
не сменете маслото на време юркайте и ще разберете защо
Резки тръгвания или най вече боксувания са смъртоносни
резките тръгвания довеждат до износване на колана стягащ касетата с износването на колана фрикционните дискове заминават за не повече от 50 - 100 километра Същото може да се случи при опит да заклатите на по тежко препятствие колата.При втория случай при по продължително буксуване автоматика влиза в свръх обороти което довежда до изхвърлянето на маслото от дисковете при което те изгарят много бързо ТОВА СЕ ПОЛУЧАВА ЗАЩОТО МОЗЪКА НА КУТИЯТА НЕ ОТЧИТА НЕОБХОДИМИЯТ ТОВАР НА ИЗХОДНИЯТ ВАЛ А В СЪЩОТО ВРЕМЕ ОТЧИТА ВИСОК ТОВАР НА ВХОДНИЯТ ВАЛ
НЯМА ОФ РОУД АВТОМАТИЧНА КУТИЯ С ОСТАВЕН МОЗЪК ВСИЧКИТЕ СА МОДИФИЦИРАНИ А МОЗЪКЪТ Е ПИЛОТА ТОЗИ ВАРИАНТ НЯМА НИЩО ОБЩО СЪС СТЕПТРОНИКА ПОЗНАТ ПРИ МНОГО ФИРМИ
АВ -НЕ СЕ ДЪРПА
АВ-НЕ СЕ БУТА
При АВ НЕ КАРАИТЕ С ВОДА В РАДИАТОРА ПРИ ЗАПУШВАНЕ НА ДЮЗИ СЧУПВАНЕ НА СТАРТЕР НЕ МОЖЕ ДА ИЗВАДИТЕ ВОДАТА ОТ СИСТЕМАТА А ДОКАТО ЧАКАТЕ ЧАСТИ ИДВА ЗИМАТА И ХОП Я БЛОК НО МОТОРА Я РАДИАТОРИ ВСЯКЪКВИ
Коли от по старо поколение нямат никакво задържане при връщане на газта и пипане на спирачката те нямат „брейкинг капабилитис”.
бързо износване на предни накладки
При повечето цивилни автоматици има някаква защита може би при катастрофа
самият механизъм за превключване при рязък удар на окачването или след скок на колата изключва на „неутрал”.
Тази година (2004) по време на Ком-Емине а и в другите състезания гледах на Янчо колата която дърпаше по правите тази на Долфи но когато трасето стане спънато Долфи беше с много по-къс спирачен път това се получава защото при спортно каране при връщане на газта автомата вече не задържа толкова добре и се разчита повече на спирачките особено при стръмни спускания
А тръгнеш ли да ръчкаш цивилен автомат 1-д 1-д всеки знае какво става!
Също така видях че при нашето каране има следния проблем:
подаваш рязко газ на колата тя набира и точно когато реши да смени предавката трябва поради някаква причина -дупка или завои рязко да намалиш натискаш спирачката и се получава много гадно сецване на кутията която се е увлякла
Пак казвам че кутиите които гледаме на Рок краулене или БАХА са други
В едно Английско състезание казаха че които иска да кара на състезание автомат трябва да премести водния радиатор отзад или да отдели ако двата радиатора са заедно причината била че дори и при леко замърсяване с кал автомата бързо прегрявал
както и да е лично мое мнение е че автоматика или поне не състезателна кутия за България е по гаден вариант ЗА ОФ-РОУД СЪСТЕЗАНИЯТА
Иначе за улицата или леки преходи и мен ме кефи
Примерно за дърпане на играчките е много по добре
Коментар