От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?
Човек, ще ме извиняваш, ама точно за отговорен възел в колата, който е едва ли не открит огън, както и е закачен на охлаждащата система на двигателя и още на куп места, да кажеш, че има ненужна електроника на Хела, която си седи - е така..... И то на продукт, произведен в Германия... Леко ми е смешно, винаги му намираме "елементарното"... Това чудо има куп сертификати за работа в превозни средства, покрива разни евронорми, новите коли си запазват гаранцията дори и след монтаж на афтърмаркет отоплител. Те от Вебасто и Хела са направили световна конспирация Какво пък чак толкова има в едно такова управление ??? Процесор, няколко транзистора, едно съпротивление да мери температурата на топлообменника и разни диоди... Транзисторите управляват силово компонентите, диодите предпазват от обратно напрежение, процесорът се програмира и приема и предава сигнали.... Старите печки бяха само с транзистори и релета, ама това беше преди 20 години... Все пак малко е понапреднала електрониката. Ти си електрончик, или поне така пишеш - аз пък ги ремонтирам тези печки... "Бруталните средства" са нещо като да си направиш от колата новогодишен фойерверк. Тази платка седи над топлообменника, тя постоянно е ту -15, ту +80 градуса, трябва да деани на конденз, и резките смени. Тази електроника ни дава възможност за: четене на грешките, даталогер в реално време, изваждане на протоколи, компонент тестове, време и моточасове... Самото горене на отоплителя може да се обърка от ред причини, които са вкарани логично в управлението, хората, които пишат софтуерите са на доста високо ниво... Сега нали ясно ми е, че тука в България сме най-готините, но, все пак и там поназнайват нещичко... Има най-различни ситуации при палене, гасене, режим на отопление, преходни режими, управление -КАН, Wbus, по плюс, по минус, управление на периферия, то е като шах-мат, има доста написан софтуер за различни развои на нещата. И най-вече целта на тази електроника е да управлява интелигентно компонентите, без да подпали колата, да се стигне до теч на гориво, да покрива еконормите, да се стреми да регулира така горенето, че да харчи минимално количество енергия - електрическа и гориво. Не, че неможе с трънски интелект да работи, но лично за мен не е редно, може би, защото съм виждал поражения от такива "тунинги"...
И за последно - тия по каншината въобще са нерентабилни, те си имат други процедурни ядове, самата логика и последователност на горене е свързана с разни клапани и термостати на превозното средство, от които са свалени. Лично аз преди години сложих печка от А8 на колата на жена ми, скъса се да прегрява и да се заключва тази печка, беше с някакъв извънземно агресивен софтуер на горенето още в началото...
Първоначално публикуван от tef4o
Преглед на мнение
И за последно - тия по каншината въобще са нерентабилни, те си имат други процедурни ядове, самата логика и последователност на горене е свързана с разни клапани и термостати на превозното средство, от които са свалени. Лично аз преди години сложих печка от А8 на колата на жена ми, скъса се да прегрява и да се заключва тази печка, беше с някакъв извънземно агресивен софтуер на горенето още в началото...
Коментар