Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

    Стига мозъка да е на отделни жици. Ама то ако е така и отделни жици от акумулатора до мозъка ще свършат същата работа.

    Тая система трябва да работи без такива неща. Безсмислено е да търсим под вола теле.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • #32
      От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

      Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
      Викторе - след прочетеното до тука моя съвет е - намери си подходящ акумулатор и ще забравиш за проблеми с печката.
      Всичко друго е натъманяване ,насаждане и т.н.
      Все пак направи следното преди да ходиш до магазина - намери някои дето е що годе ок с тоците - премервате напрежението в момента на запалване-ама мерите на 2 те дебели жици -на наи големия щепсел на печката - по памет мисля че са черна и червена.
      пак по памет - 10,5 или 11 нещо от сорта е прага но виж тая стоиност в сервизното описание за тая печка - има го в интернет някъде а мисля и тука във форума.
      та ако пада под стоиноста - или акумулатора не издрържа на тоя товар или имаш перкалено много загуби по жиците.
      Но щом с друг акумулатор запалва - нещата отиват на нов.

      Тая печка е с една свещ - в зависимост от състоянието и - нова свещ - 20-21 А понякога ...по стара и до 15 А съм мерил тока и пак работи печката.
      Аз лично не се учудвам много много че батерията не издържа на тия 20А - колата е бензинова и братята японци са сложили възможно наи малкия ....
      А да Викторе -ако има кои да замери акумулатора с товар - то ще лъсне веднага какво му е положението.
      Пак да повторя-премерете напрежението на акумулатора с товарна вилка и тогава всичко ще се изясни. Продължавам да твърдя, че с този акумулатор дори и да излъжете печката през зимата ще влезете в затоплен автомобил, чиито акумулатор няма да може да завърти стартера.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #33
        От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        За там ще трябва нещо доста по-бахатесто от 34063. Трябва да държи на 15-20 ампера изходно.
        E нямаше ли да захранва само електрониката? Пак не съм разбрал. Ама тогава изобщо не му трябва нищо,освен проверка окабеляване и нов акумулатор наесен преди ски сезона.
        А тези простотии се правят от името на всички ни.
        Даника
        Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

        Коментар


        • #34
          От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

          Прав е Ясен, че съм бос и за това нащраках снимки докато мерих волтовете и амперите, та ако видите, че нещо не правя правилно да ме поправите. Първо за опасенията на Ясен за кабелите. Това са оригиналните кабели със заводски поставените куплунги. Ако трябва ще проверя и квадратурата на силовите кабели, ама пак казвам, съмнявам се да е от тях проблема. Ето и снимки на кабелите с куплунгите.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:0 кабелите.JPG
Прегледи:1
Размер:132.4 КБ
ID:5511534

          За акумулатора. Наистина по-малки акумулатори само на моторите се слагат. Не можах никъде по него да прочета техническите му данни, но ме озадачи лепенката на която са перфорирани месеца и годината на производство. Според нея акум. е произведен януари 2012, а аз го купих януари 2013. Излиза, че е стоял така точно една година. Който разбира да каже това би ли имало отношение към качеството му на работа. Необслужваем е и е с онези зелено-червените индикатори за зареденост. Свети зелено сега, но когато съм го разреждал до около 11 волта съм го виждал, че започва да почервенява. Зимата го карах на къси разстояния (2,5 км) с включени фарове, вентилатор, музика, отопление на задния прозорец, често и чистачки и за това на всеки три седмици му правех цикъл на разреждане и зареждане. Свалях, изтощавах до около 11 волта с помощта на 15 ватова крушка и след това го зареждах до 14,4 волта с 0,8 ампера. На него пише Calcium, та явно е калциев. Мисля, че беше 42 ампер часа но не съм сигурен. Пробите на печката с другия акум. бяха от дизеловата Тойота. Той е Bosch S5 Silver Plus 77 ампер часа и 780 ампера пусков ток, та ако и той не беше успял да запали тая печка... Ето го и моя с лепенката на ЕГН-то му.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:акум 1.JPG
Прегледи:1
Размер:122.6 КБ
ID:5511550


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:акум 2.JPG
Прегледи:1
Размер:139.6 КБ
ID:5511551



          Ще търся товарна вилка и ще проверя годността му, но ще ми отнеме време. За сега само му измерих напрежението преди палене на двигателя, по време на работа на двигателя, при включени всякакви възможни товари и след гасенето на двигателя. Веднага показвам със снимки за да ме поправите ако греша нещо при начина на измерване.

          Това са волтовете преди палене. Кабелите на мултицета съм ги стегнал към клеймите с главите на болтовете.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1 в покой.JPG
Прегледи:1
Размер:150.3 КБ
ID:5511535


          Напрежението при работещ двигател

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2 раб. двг.JPG
Прегледи:1
Размер:126.8 КБ
ID:5511536

          Това е при работа на двигателя и около две минути включени дълги, вентилатор, заден нагревател, светлини за мъгла, музика прилично усилена...

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3 вс. вкл.JPG
Прегледи:1
Размер:133.5 КБ
ID:5511537

          И веднага след гасенето на двигателя. Малко странно го спрях защото обикновено първо изключвам всички питатели на енергия и след десетина секунди гася двигателя, а сега както всичко беше включено само завъртях ключа и всичко замлъкна.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4 изкл. двг.JPG
Прегледи:1
Размер:130.7 КБ
ID:5511538

          Докато размишлявах с какво да продължа, забелязах, че волтовете се покачиха на 12,16 което показва, че акум. има сили да се възстановява от стреса. Пролетта не бях палил колата повече от месец и за това взех инстументите и отидох да сваля акум. за зареждане. От чисто любопитство проверих дали ще има достатъчно ток да завърти стартера, а той не само, че завъртя без да се замисли, а после го направи още поне пет пъти. Бях отишъл с идеята, че ще намеря изпразнен акум. и за това нямах пречка да въртя отново и отново, та да го умаломощя, но той си палише и въобще не даваше признаци на умора. Тези замервания ги направих за да види Спарки и да прецени дали предположенията му, че не зарежда добре са основателни. Не знам как точно се проверява дали зареждачката работи добре, но по моята логика и с моите налични измервателни средства мисля, че това би трябвало да е начинът.
          На Травеллинг му благодаря за схемата. Не ги разбирам тия компоненти по платката, но ако излиза на добра цена и Спарки каже с по елементарни думи какво точно не му хареса в нея, то може би имам отговор на въпроса от първият ми пост.

          Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
          Викторе - след прочетеното до тука моя съвет е - намери си подходящ акумулатор и ще забравиш за проблеми с печката.
          Всичко друго е натъманяване ,насаждане и т.н.
          Все пак направи следното преди да ходиш до магазина - намери някои дето е що годе ок с тоците - премервате напрежението в момента на запалване-ама мерите на 2 те дебели жици -на наи големия щепсел на печката - по памет мисля че са черна и червена.
          Аз лесно ще купя нов акумулатор, ама нали и този беше нов и не искаше да работи печката с него. Вярно е, че може от торбата с п... да съм исвадил к..., но ми е интересно дали няма някакво друго решение. Спарки споменава за някакви инвертори "в случая е елементарен, щом се търси само повишаване без галванично развързване" ама не се доизказа. За мен и това е вариант ако се окаже, че системата ми зарежда добре.
          Замерих тока при запалване на печката. Откачих кабела на печката от акум. За плюса захванах единия извод от мутицета, а на жицата към печката хванах (с клещи, че да не ме удари тока ) другият извод. Напрежението се променяше според фазата на запалването, но когато надхвърли 10А и жиците на уреда взеха да греят прекратих меренето.

          Това е преди стартирането, явно платката и таймера си дърпат по малко.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10 в покой.JPG
Прегледи:1
Размер:137.6 КБ
ID:5511544



          Това е преди да прекратя. С този уред толкова, нямам друг и за сега въпроса с амперите при палене остава.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:11 при палене.JPG
Прегледи:1
Размер:135.7 КБ
ID:5511545

          С амперите при палене до тук, ама да видиме как играят волтовете. Меренето го направих при изгасен двигател, така както би трябвало да се включва печката по принцип.

          Това е веднага след подаването на сигнал от таймера.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:5 вкл печка.JPG
Прегледи:1
Размер:118.3 КБ
ID:5511539


          Това е при някой от режимите при палене.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6 следв. етап.JPG
Прегледи:1
Размер:138.9 КБ
ID:5511540


          Това е при нормален режим на работа. Печката има две степени на работа. 5,2 киловата в началото и когато достигне някаква определена температура минава на 2,6 киловата. Не съм го чакал да мине на 2,6 и тогава да го меря, но предполагам, че разликата ще е минимална.


          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:7 раб. режим.JPG
Прегледи:1
Размер:133.9 КБ
ID:5511541


          След окончателното спиране на работа на печката напрежението беше доста по различно от това което беше при първоначалната проверка 12,10 срещу 12,42 в началото. Не го чаках за да видя дали ще се възстановява постепенно или ще чака външна подкрепа.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:8 изкл. печка.JPG
Прегледи:1
Размер:145.7 КБ
ID:5511542

          Потребителите на ток в тази отоплителна инсталация са няколко. Имаме, вентилатор за горивната камера, циркулационна помпа която движи антифриза докато двигателя на работи, нагревателна свещ която работи само в пусковият режим и след това гасне, горивна дозираща помпа която работи на съвсем кратки импулси и едва ли харчи много ток, платката за управление в печката, таймера от който се настройва часа на палене и вентилатора на отоплениетов купето който се пуска автоматично чрез реле и работи докато не мине в режим на спиране на печката. Мина ми през главата, че ако някой от тези консуматори има някакъв проблем е нормално да имам по-висока консумация на ток и от там да ми идва проблема. Опитах се да премеря каквото мога и успях само вентилатора в купето да го проверя. Другите неща не ми бяха по силите и компетенцията.

          За да премеря тока на вентилатора открих кой е неговият бушон. Махнах го и бръкнах с двата накрайника на мутицета в леглата на крачетата на бушона. При всичките степени на работа голенината на тока не се промени- 0,61А.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:9 А вентилатор.JPG
Прегледи:1
Размер:111.9 КБ
ID:5511543


          Снимах и остатъците от някава табелка на печката. Пише 42W, не знам обаче дали в тях е включена и подгревателната свещ или това е само при работен режим.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:14 табела.JPG
Прегледи:1
Размер:109.4 КБ
ID:5511514

          Снимах подробно и платката

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:15.JPG
Прегледи:1
Размер:152.0 КБ
ID:5511515


          Ей тия многокраките най ме плашат, че заради такива елементи е трудно да се променя нещо тук.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:16.JPG
Прегледи:1
Размер:114.0 КБ
ID:5511516

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:17.JPG
Прегледи:1
Размер:138.2 КБ
ID:5511517

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:18.JPG
Прегледи:1
Размер:128.2 КБ
ID:5511518

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:19.JPG
Прегледи:1
Размер:119.1 КБ
ID:5511519

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:20.JPG
Прегледи:1
Размер:122.4 КБ
ID:5511520


          Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
          E нямаше ли да захранва само електрониката? Пак не съм разбрал. Ама тогава изобщо не му трябва нищо,освен проверка окабеляване и нов акумулатор наесен преди ски сезона.
          Напротив, правилно си разбрал. Трябва ми само електрониката да излъжа за действителното напрежение. Въпроса е дали са различни захранванията на платката и на силовата част, че иначе няма как да я захраня само нея.

          В заключение. Темата малко се прехвърли в друга, правилна посока. Трябва да разбера дали проблема идва от печката или е от акумулатора. Трябва да премеря колко ток дърпа печката и трябва да проверя акумулатора с товарна вилка. В следващите няколко дена това ми е невъзможно и за това отговори на тези въпроси ще имам най-рано другата седмица. Ако е от батерията, то дотогава остава идеята ми от първият ми пост, а именно- как да излъжа електрониката така, че да пали печката и под 12 волта. Кърпене на положението е и рано или късно ще сменя акумулатора, но ме гъделичка мисълта да пробвам друго и да придобия някакви знания по темата.


          Поздрави!
          Последно редактирано от Виктор (V69); 22-08-13, 20:28.
          Ако искаш да разсмееш Господ - разкажи му плановете си.

          Коментар


          • #35
            От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

            Според снимките, които даваш, със сигурност 90%, може да се каже, че акумулаторът плаче за нов - никакъв капацитет. Абе не може ли да намериш, само за проба, някакъв? А 90%, защото само си говорим. Понякога и специалист е нужен...
            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

            Коментар


            • #36
              От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

              1. Акумулатора ти е малък за толкова консуматори.
              2. Акумулатора ти е малък за такава експлоатация (кратки маршрут)
              3. Акумулатора зорлем си го тормозил и зорлем си му скъсил живота с това разреждане с лампата - колкото по-малко цикли на зареждане/разреждане, толкова по-добре, поне за нов акумулатор.
              4. На снимките напреженията и промяната им са като за недозареден или калпав акумулатор, но по-скоро първото

              На акумулатора му е най-добре да е постоянно зареден и на топло. Тоест, стремиш се максимално да му спестиш "стресовете". Нямаш никакви основани да правиш нарочно цикли на нов акумулатор (онова с лампата до 11 волта) - това го скапва. Пробите с по 5 паления, оставяне за месец върху автомобила без да се кара и други от сорта отново го скапват.
              Задния отоплител не харчи никак малко, а печка + помпа + 2 вентилатора + задно отопление + каране за кратко и на фарове не са никак майтап работа за акумулатор с тоя размер.
              При такава експлоатация съвсем не съм сигурен че в момента е близо до състоянието към момента на закупуването му. Търси си по-голям акумулатор - няма да ти изгори нищо по инсталацията или алтернатора, ако някой случайно те е облъгвал в тая посока. Аз винаги слагам най-голямото, което може да се побере. При такава експлоатация бих го зареждал поне 2 пъти в месеца за по една нощ, а вероятно дори всяка седмица, че и по-често баш в студовете. Това ще го поддържа винаги на прилично ниво на зареденост.

              ПП: Електрониката е даже по-елементарна от на тия, дето са ми минавали през ръцете. Това с многото крачета няма какво да те плаши - микропроцесор е, с вътрешна RAM и ROM. Демек малко компютърче. ПО него нито има как нито има нужда да се пипа нещо. Това какво ще премери като напрежение на инсталацията зависи от някоя двойка от тия дребните чернички или синички неща - това са резистори. Не е никаква драма да се преправи, но няма смисъл - проблема ти не е в това. Просто искаш с двигател от трабант (в случая акумулатора) да подкараш камион (в случая - подгревна свещ, заден отоплител + вентилатори + помпа + още там каквото има) - еми не става, за мен за такава система, за да не дозареждаш акумулатора всяка вечер си трабва нещо от порядъка на 75Ah, или ще трябва да се откажеш от задния отоплител например, ако искаш да се справя с по-малък акумулатор като тоя, дето си возиш в момента.
              Последно редактирано от sparkybg; 22-08-13, 22:30.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #37
                От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                Причината е единствено и само в акумулатора.

                Снощи извадих от боклуците старият акумулатор varta ytx7 от моя ktm, който още пролетта съм го сменил и не съм ползвал. Показваше 12.72 в. "Вързах" му лампа 21 вата. Напрежението падна до 12.4 в и после се вдигна до 12.49-12.47 и така задържа около 20 мин. Измерих 1.8 ампера ток. След това пробвахме да палим 4 цилиндров мотоциклет Ямаха. Палеше безпроблемно, но напрежението при старта се колебаеше около 8-10в. Пробвахме 3-4 пъти, паля и гася. След това го сложих на зарядното за 15 мин, докато не показа 15.5в. Оставих го, може и да свърши някога някаква работа, примерно зимата да си паля снегориначката, ако все още има живот у него.

                А е с капацитет само 6 Ач.

                Правете си сметката колко е жив Вашия акумулатор.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #38
                  От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                  Оправи си зареждането. 14В е границата ,13,4 е много малко. Акумулатора може и да живне. Не видях дали си пробвал веднага след зареждане със зареждачка дали пали печката?
                  Калин Владов,09РСПБЗН

                  Коментар


                  • #39
                    От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                    Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                    Оправи си зареждането. 14В е границата ,13,4 е много малко. Акумулатора може и да живне. Не видях дали си пробвал веднага след зареждане със зареждачка дали пали печката?
                    Когато мериме акумулатора при жичкаджията с товарна вилка ще видиме и зареждането как е и тогава ще се разбере дали и то има вина. След зареждачка пали 2-3 дена и после отново напрежението пада под 12В при стартиране на печката при не работещ двигател. Това си го обяснявам с повишеното потребление на ток при зимно каране и краткото разстояние което изминавам на градско -2,4км.

                    Поздрави!
                    Ако искаш да разсмееш Господ - разкажи му плановете си.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                      Пак да повторя-премерете напрежението на акумулатора с товарна вилка и тогава всичко ще се изясни. Продължавам да твърдя, че с този акумулатор дори и да излъжете печката през зимата ще влезете в затоплен автомобил, чиито акумулатор няма да може да завърти стартера.
                      С инвертор навярно ефекта ще е абсолютно същия - печката ще си мисли, че е свързана с АЕЦ-а и напрежението към нея ще е кондиционно...
                      А напрежението на акумулатора може да се е сринало дори под критичното...
                      Неслучайно това са двете защити на този тип печки - по гориво и по напрежение....
                      С инвертора практически ще игнорираш едната защита...
                      По-горе колегата точно е казал - бориш се със следствието, а не с причината....

                      Само като допълнителна идея за твоя случай: доста от 'северните' руснаци ползват маалко по-интелигентни аларми.
                      Този тип аларми имат доста функции - от палене на ДВГ по час или през време, през включване по температура (дори с отделни датчици - на ДВГ и в купето), та до SMS включване...
                      Палят ДВГ и автомобила те чака готов, в температурния режим, на който си го настроил (климатик или парно)...
                      Да, има недостатъци от екологична гледна точка (въртиш ДВГ на място), но все пак е добро решение... А като цена на реализацията - доста под тази на печка.
                      Там на логическо ниво са мислени доста добре вариантите - хареса ми...
                      Дори е измислено безопасното използване на автоматичното палене при ръчна скоростна кутия.

                      П.С. не знам само как плаши котките под капака преди да завърти стартера, иначе аз като влизам в колата - те се плашат и бягат предварително
                      Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                      Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                        Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                        Оправи си зареждането. 14В е границата ,13,4 е много малко. ...
                        Ей това май е най-точното мнение до момента. И 5 акумулатора да смени, след 1 месец ще е все същото. Рредполагам, че генератора е стандартния 45А, който едва ли може да втакса на повече от 35 в реални условия. от там недозарежднае, от там - къф акумулатор, къф ток...
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #42
                          От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                          Относно зареждането - на опела на времето бе 14.2-14.4 и бях МНОГО учуден как на маздата заряда е 13.5-13.6 мааксимум 13.8В...
                          Вярно, държи ги желязно без значение обороти и натоварване (алтернатора май бе 120А)...
                          Е, веднъж се наложи да дозаредя акумулатор (по-точно го смених въпреки препоръката на акумулаторджиите само да го дозаредят, и го дадох на колега, който го заред).... Но колата бе карана 4 месеца на дистанции само 2-3км, след което престоя с аларма около 1 месец без каране зимата. Запали малко мудно, изминах 2км, а вечерта си правих експерименти да го натоваря с фаровете и той съвсем умря
                          Така, че мисля 13.4-13.5В е възможен и нормален заряд при съвременен автомобил, ако алтернатора поема всички консуматори (не се налага акумулатора да помага при нормална експлоатация на автомобила), а автомобила пали от четвърт.
                          Друг е въпроса, че нормален акумулатор би трябвало да задържи над 11В при такъв некритичен като мощност товар като една печка...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                            Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                            Относно зареждането - на опела на времето бе 14.2-14.4 и бях МНОГО учуден как на маздата заряда е 13.5-13.6 мааксимум 13.8В...
                            Вярно, държи ги желязно без значение обороти и натоварване (алтернатора май бе 120А)...
                            Е, веднъж се наложи да дозаредя акумулатор (по-точно го смених въпреки препоръката на акумулаторджиите само да го дозаредят, и го дадох на колега, който го заред).... Но колата бе карана 4 месеца на дистанции само 2-3км, след което престоя с аларма около 1 месец без каране зимата. Запали малко мудно, изминах 2км, а вечерта си правих експерименти да го натоваря с фаровете и той съвсем умря
                            Така, че мисля 13.4-13.5В е възможен и нормален заряд при съвременен автомобил, ако алтернатора поема всички консуматори (не се налага акумулатора да помага при нормална експлоатация на автомобила), а автомобила пали от четвърт.
                            Друг е въпроса, че нормален акумулатор би трябвало да задържи над 11В при такъв некритичен като мощност товар като една печка...
                            Имаше някъде една хубава тема, "Що е то акумулатор и с какво се яде" или нещо от сорта - потърси я, има интересни неща вътре. 13.4 ... означава 2 неща - прецакан генератор или неточен измервателен уред, но нищо добро.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #44
                              От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                              Ако за 30 секунди не може да осигури ток за подгрева, или акумулаторът ти е изтръпнал, или има нещо сбъркано по веригата. Моето Вебасто, отказва да сътрудничи под 9V. Падът трябва да се мери на самата печка. Захранването и обикновено се осъщества с отделна верига а не през предпазителите на автомобила.
                              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                              Коментар


                              • #45
                                От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                                ... 13.4 ... означава 2 неща - прецакан генератор или неточен измервателен уред, но нищо добро.
                                Или слаб за товара генератор (или прекалено голям за този генератор товар)...
                                Относно добро или не - японеца я е направил от завода така и колата си върви безпроблемно. Показанията на ЕКУ-то и контролния волтметър са идентични (в рамките на грешката), следователно едва ли е грешка в уреда (да, контролния уред си бе китаец )..
                                Темата съм я чел, а и съм имал доста занятия на същата тема и в института
                                Но според мен има и конструкторско решение - дали има нужда да блъскаш акумулатора с гранични токове на заряд, или е по-добре да сложиш маалко по-голям акумулатор, но в по-щадящ режим (с по-ниски токове на заряд)...
                                Ел мрежа 13.5-13.8В (под товар) също ще зареди акумулатор до 100%, просто ще го направи по-бавно...
                                Безспорно е в много долната граница, но би трябвало да е достатъчно...

                                Относно измерването на напрежението ..
                                Scrapheap е прав - измери на самия вход на контролера печката (на неговите болтове) когато е под товар... Напълно е вероятно да имаш пад на напрежението от някоя окислена връзка...
                                Или пък от тънки кабели...
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X