Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
    Или слаб за товара генератор ...
    В обсъждания случай, с голяма вероятност и това го има.


    Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
    ... но в по-щадящ режим (с по-ниски токове на заряд)...
    Ел мрежа 13.5-13.8В (под товар) също ще зареди акумулатор до 100%, просто ще го направи по-бавно...
    Безспорно е в много долната граница, но би трябвало да е достатъчно...
    Не е достатъчно, там е работата. Знаеш, че капацитета на зареждане е нелинейна величина и на 13.4 е гола вода - я има 20% я не. 13.8 се препоръчва за продължителен подзаряд без максимални натоварвания, а за описания режим на експлоатация е крайно недостатъчно. Дори и при зареждане с външно зарядно, ако зарядното има автоматично изключване при достигане на 14.4V, закумулатора е зареден на около от 80% (не помня точните цифри, но някъде там). Затова го има оня момент с дозареждането в режим на ограничение на напрежение при достигане на 14.4 и изключване (или минаване на поддържащ режим, който вече може да е 13. едва след като тока на зареждане спадне под някаква граница, според капацитета на батерията.
    Колегата е написал по-горе, че след добро зареждане, всичко пали и тръгва. Що ли?

    По темата: или сменете регулатора на генератора, или, ако генератора просто е слаботелесен за тия нужди - един 80А. Има такива, които пасват без преправяне. По-големите вече имат проблем с мястото, пък и със задвижването.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • #47
      От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

      Привет. На П 2 имам монтирани 2 печки: водна, като тази на колегата бензин и суха Air Top 2000 бензин. Водната тръгва винаги, а сухата е с поведението описано от колегата.??? Лично според мен на водната има възможност с релета за време да се отложи включването на вентилатора и донякъде водната помпа. По този начин запалването ще е приключило и няма да се струпват много консуматори едновременно. Ха сега кажете Аз как да излекувам сухата - един източник на енергия, два консуматора от едно семейство. Пробвал съм и пускане с включено зарядно - повече напрежение пак не й харесва. Поздрави.
      MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

      Коментар


      • #48
        От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

        С две думи, че закъснявам за работа, а утре пак. Бях в сервиз и ми измериха само акумулатора с вилка. Майстора каза, че акумулатора е перфект. Като чух това му обясних за проблемът ми с печката и че искам да премериме още неща. Отговора беше, че е сам, всички други са отпуска и ако искам да се занимава обстойно с измерване и на други неща и да разнищваме проблема ще трябва да си запиша час. За тази седмица нямаше свободен и за това отидох при друг. Познайте ! "Сам съм, другите са отпуска и ако искаш..." Утре ще отида до фирмения сервиз на Вебасто и ако и там не са масово отпускари може и да имам късмет със замерването на токовете на печката. По нагоре колега ми беше препоръчал да меря не през бушона на автомобила! Там мерих единствено колко ток дърпа вентилатора на купето и пробвах дали ако печката пали без неговото токосмучене ще успее да не пада под 12-те волта. И без този консуматор напрежението падна под12В и печката не успя да запали.

        Поздрави!
        Ако искаш да разсмееш Господ - разкажи му плановете си.

        Коментар


        • #49
          От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

          Колега, Викторе...

          Колко още човека трябва да ти кажат, че акумулатора ти е малък?
          Я сложи един акумулатор за камион(150-180 Аh), да видим дали няма всичко да работи перфектно.

          Ама е скъп нали?..
          И на мен ми е скъп, та през големите студове не ме мързи да си сваля акумулатора(54Ah, ама за 1,4 двигател си е подходящ) и да го кача в апартамента. Сутринта пали от втория-третия опит. Без подгреватели или поливане с топла вода.

          Стара истина е, че маймуни с трици си сакат пръч...
          Има ли желание-има и начин!

          Коментар


          • #50
            От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            Колега, Викторе...

            Колко още човека трябва да ти кажат, че акумулатора ти е малък?
            Я сложи един акумулатор за камион(150-180 Аh), да видим дали няма всичко да работи перфектно.

            Ама е скъп нали?..
            И на мен ми е скъп, та през големите студове не ме мързи да си сваля акумулатора(54Ah, ама за 1,4 двигател си е подходящ) и да го кача в апартамента. Сутринта пали от втория-третия опит. Без подгреватели или поливане с топла вода.

            Стара истина е, че маймуни с трици си сакат пръч...
            С тоя акумулатор всичко ще е наред,но вместо 3 дена след зареждане-8 дена.
            Трябва си читаво зареждане.
            Калин Владов,09РСПБЗН

            Коментар


            • #51
              От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              Колега, Викторе...

              Колко още човека трябва да ти кажат, че акумулатора ти е малък?
              Я сложи един акумулатор за камион(150-180 Аh), да видим дали няма всичко да работи перфектно.

              Ама е скъп нали?..
              И на мен ми е скъп, та през големите студове не ме мързи да си сваля акумулатора(54Ah, ама за 1,4 двигател си е подходящ) и да го кача в апартамента. Сутринта пали от втория-третия опит. Без подгреватели или поливане с топла вода.

              Стара истина е, че маймуни с трици си сакат пръч...
              Е стига де. Моята, водната я демонтирах от Рено 19 бензинка. Колата внос от Швейцария. Реното не беше с камионски акумулатор. Даже нямаше и 62 Ач, същата съм я виждал монтирана на Голфчета и др. подобни "швейцарки. Поздрави.
              MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

              Коментар


              • #52
                От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                Първоначално публикуван от pahov Преглед на мнение
                ... същата съм я виждал монтирана на Голфчета ....
                Ъхъ, и аз. Ама Голфчето беше със 120А генератор, а не с 45А недоразумение..
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #53
                  От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                  45А макар и не много са си 45А. А, че не пали, вече си е друга работа.
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • #54
                    От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                    Пичове, моята (webasto bbw 46) съм я включвал многократно на 14Ah акумулатор от мотора, преди да я монтирам на колата. Подгревът (ако нагревателят е в ред) не може да събори читав акумулатор. Акумулаторът е по-скоро фактор за продължителността на работа, без заряд.
                    Провери надеждността на всички ел връзки по печката и я захрани директно от клемите на акумулатора за проба.
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • #55
                      От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                      Днес специалист с истинска апаратура премери зарядния ток на генератора и амперите на Вебастото при паленето му. Подавах постоянна газ на двигателя, а той с някаква ръчка на уреда товареше различно генератора. Мотора ту глъхнеше ту се отпушваше и след тридесетина секунди проби майстора заключи- "Като нов е (генератора), нямаш никакви проблеми със зареждането!". Лошото беше, че специалиста по печките го нямаше и на печката премерихме само амперите при пускането и. Температурата на двигателя беше достигнала работно ниво и нямаше как да стартира печката (късно се усетих че пали под 60 градуса), но все пак стартират някой от циклите и чисто от любопитство замерихме. Максимум три ампера дръпна при изгасен двигател. Със сигурност знам, че се включиха циркулационната помпа, вентилатора на печката и вентилатора на купето. Нямам представа дали в тези три ампера участваше и подгряващата свещ, дозиращата (горивната) помпа не се включи.
                      В заключение: Нямам проблем с кабелите, нямам проблем с акумулатора, нямам проблем със зареждането, предполагам, че ще се окаже, че и с печката нямам да имам проблем. За да накарам печката да пали винаги, а не само след зареждане с токоизправител виждам два варианта. Нов акумулатор с размери максимални според позволяващото пространство и електроника някаква която да лъже управлението на печката, че напрежението е над 12В. Да изхвърля акумулатор който е на 10 месеца и не ми е правил проблеми при палене на двигателя и при най-големите студове и да дам 200 лева за нов... Предпочитам да изчакам да издаде багажа и тогава със сигурност така ще направя, но за момента предпочитам да задам въпроса който зададох и в първият си пост. Само да се върне специалиста по печките и да съм сигурен на 100% че от нея не идва някакъв проблем и въпросът за инвертора ще е отново актуален.


                      Поздрави!
                      Ако искаш да разсмееш Господ - разкажи му плановете си.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                        Подгревната свещ не е участвала, можеш да си сигурен. Само тя харчи със сигурност поне 2 пъти по толкова, иначе няма да може да си свърши работата точно когато трябва - в студовете.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                          Първоначално публикуван от Виктор (V69) Преглед на мнение
                          ....
                          В заключение: Нямам проблем с кабелите...
                          Колега, не изключвай кабелите / клемите все още от заподозрените... Затова и се препоръча измерване напрежението на входа на печката, а не само на акумулатора...
                          По закона на Ом ако имаш товар, черпещ 30А ток, и някоя окислена, незагтегната и т.н. клема (или кофти или тънък кабел) по веригата от акумулатора към печката има съпротивление 0.1ом (практически не можеш да го измериш с 'китайски' уред), то пада на напрежение в този участък ще ти е 3 волта (и ще грее и окислява още повече)...
                          И от 12В на акумулатора, на входа на печката напрежението ще ти е 9В... Този ефект ще го проявява само когато натовариш веригата с този ток...
                          Ако не са стартирани свещи, горивни помпи и т.н., и тока ти например е 3А, то напрежението на входа на помпата при същата тази верига ще ти е почти в границите на нормалното - само 0.3Волта под това на акумулатора - примерно 11.7В...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                            Първоначално публикуван от Виктор (V69) Преглед на мнение
                            ...За да накарам печката да пали винаги, а не само след зареждане с токоизправител...
                            Не знам какво сте мерили, но ей тоя момент тук ме кара да мисля, че нещо не е баш така.

                            Първоначално публикуван от Виктор (V69) Преглед на мнение
                            ... и електроника някаква която да лъже управлението на печката, че напрежението е над 12В. ..
                            И инвертора не е твоето решение. Имаше го написано още в началото - ако имаш желание да го излъжеш, намери входния делител на електрониката, сменяш един резистор и мача приключва. Евтино и не харчи излишен ток, който и без това нямаш.

                            Инвертор, който да ти осигури постоянно напрежение 12V при вход 8-15V и да държи без проблем 25-30А или ще има КПД 60-65% (тоест пуска 20А, ама харчи 35, сам смятай какво се случва на акумулатора и дали ще запалиш двигателя после) или ще струва колкото колата с все печката и пак няма да ти помогне за повече от 2 дена.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #59
                              От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                              Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение

                              Инвертор, който да ти осигури постоянно напрежение 12V при вход 8-15V и да държи без проблем 25-30А или ще има КПД 60-65% (тоест пуска 20А, ама харчи 35, сам смятай какво се случва на акумулатора и дали ще запалиш двигателя после) или ще струва колкото колата с все печката и пак няма да ти помогне за повече от 2 дена.
                              И после ще търсим инвертор за пускане на инвертора. Той човекът не електротехник, но явно читавите такива са на изчезване.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                                Първоначално публикуван от slowtraveler Преглед на мнение
                                Колега, не изключвай кабелите / клемите все още от заподозрените... Затова и се препоръча измерване напрежението на входа на печката, а не само на акумулатора...
                                Имам ходене при печкаджия и тогава ще бъде премерено всичко и то от профи, а не от мен. Лошото е, че е отпуска още две седмици и за това няма да има развитие по темата.


                                Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                                ...ако имаш желание да го излъжеш, намери входния делител на електрониката, сменяш един резистор и мача приключва.
                                Ако се стигне до някакви промени, то май това е най-доброто решение.

                                Благодаря на всички които до тук дадоха технически обосновани мнения и предложения!

                                Поздрави!
                                Ако искаш да разсмееш Господ - разкажи му плановете си.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X