Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

    Не може ли "силовата част" (помпа, вентилатор) да се захранят от акумулатора, а електрониката от една суха батерия 12v 5-6Аh... Две отделни захранвания...

    Коментар


    • #17
      От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

      Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
      Вероятно самия процесор си мери напрежението и може да няма външен делител. Ако си сигурен, че този малък акумулатор ще ти върши работа и искаш печката да работи и при 5-6v мога да ти помогна, но ще е играчка. Практически няма да е разумно, все ще те остави някъде без ток . Най-добрия вариант е да вземеш още един акумулатор втора употреба за 50-60 лв .
      Вероятноста да няма делител на напрежение клони към нула..... вече повече от 10г си вадя хляба с авто електроника и само на много скъпи неща може да се сложи нещо извън процесора да му подаде смляно инфо за напрежението- в 99,99% си е един делител на напрежение с малко защити и някое ADC мери - елемнтарно и ефтиния а и достатъчно прецизно за да работи.

      Към всички колеги - Идеята на водните печки е освен да сгрее купето да сгрее и водата на мотора така че все пак мотора да не пали на супер студ.
      То че може да се пусне печката и на работещ мотор е ясно ама дет се вика фаида кажи речи никаква.
      На тия печки има що годе 2 параметара дето са важни - да не изпомпа горивото -там се прави по механичен начин - в упътването на монтажа с дебели букви пише на каква височина да е смукатела за печката в резервоара и другия параметър е точно тоя с напрежението на батерията.

      Щото както му викат - кел фаида като работи печката и сгрее ама след това колата няма гориво и/или достатъчно енергия в батерията за да запали.

      Буталната помпа харчи малко , вентилатора е около 2 А мах. и то на мах обороти които в началото обикновено не е на мах, на колегата му кляка акумулатора щото в първия момент консумацията е както казах около 20 А - за да запали вътре е една свещ подобна на тия на дизелова кола - ако не запали от първия път има повторение и т.н и т.н та явно акумулатора не издържа на тоя ток и му пада напрежението, а като падне софта мери напрежението и понеже е по малко от стоност Х прекратява работата на устроиството.
      Та така.

      Коментар


      • #18
        От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

        Това вътре има 1 или 2 подобия на подгревни свещи, които в началото палят горивото, а след като загрее тока се спира и самото горене ги поддържа горещи до червено. Предполагам харчи 10-ина ампера. Отделно има вентилатор и горивна помпа, ако помня добре. При положение че се подкарва от обикновено компютърно захранване, общата консумация не вярвам да е много над 15-ина ампера. Компютърното захранване, дето ползвах вкъщи за подкарването на такова е на 100 години. Не мисля да е повече от 250-300 вата.

        Премери напрежението достигащо до самата печка - там е интересното и там вероятно е проблема. Какво има на акумулатора (всъщност не видях някъде да си го написал), не е важно. Важно е какво печката вижда в нейния си край.

        ПП: Сега видях - 11.8 волта върху клемите на акумулатора категорично не са проблемни и са в норма отвсякъде. Печката със сигурност си мери напрежението през делител - процесора вътре е в най-добрия случай на 5 волта, и няма как да премери нищо над това без делител. Електрониката обикновено е супер смешна и примитивна и може да се пипне без особени грижи. Обаче не вярвам проблема да е в нея. Или ако има начин да се програмира през контролния панел е програмирано на прекалено високо напрежение, или волтовете при печката са доста по-малко от 11.8, вероятно около 10-10.5. За 15-20 ампера консумация трябват хубави клеми и сравнително дебели жици, ако не искаш пада върху тях да е голям.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #19
          От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

          Ако акумулаторът е слязъл под 12 волта заради 20А консумация в продължение на минута, значи е за боклука и то отдавна. А той пали колата. Тук имаме проблем с измерителния прибор, с кабелите, с печката или с нещо друго. И не, кондензатор няма да помогне, схемата на БЕНЦ също, защото тя иска поне 15-16 волта на входа за да тръгне, тук си трябва инверторна джаджа. Подобни джаджи се продават за подобряване на светенето на фарове по туних-магазините, но са скъпи. И не би трябвало да е такова решението.

          Коментар


          • #20
            От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

            Акумулатора има повишено вътрешно съпротивление и най-вероятно няма да може да пали автомобила дори и без печката, когато стане студено навън.
            Моят съвет е да го премерят с оразмерена за неговия стартерен ток товарна вилка, защото най-вероятно е дал фира.

            Мой личен опит: Акумулатор варта 12/80 при +12С -12.42в. с товарна вилка. Оставям го 1 вечер навън при темп. -5, -7С. Мерим пак със същата вилка -11.3 в. Смених го с Оптима, защото на Пампорово при -15С виках такси да ми дава ток.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #21
              От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

              Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
              Акумулатора има повишено вътрешно съпротивление и най-вероятно няма да може да пали автомобила дори и без печката, когато стане студено навън.
              Моят съвет е да го премерят с оразмерена за неговия стартерен ток товарна вилка, защото най-вероятно е дал фира.

              Мой личен опит: Акумулатор варта 12/80 при +12С -12.42в. с товарна вилка. Оставям го 1 вечер навън при темп. -5, -7С. Мерим пак със същата вилка -11.3 в. Смених го с Оптима, защото на Пампорово при -15С виках такси да ми дава ток.
              -Няма Не искам,най -правилно и най-евтино -нов качествен акумулатор.Опита да се "заобиколи" проблема, не е решение,а нов проблем...

              Коментар


              • #22
                От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                Гледам, че се развива интересна и конструктивна дискусия и за това ще отговоря набързо на зададените ми въпроси и бягам да правя снимки на платката и да замервам отново.



                Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                [ATTACH=CONFIG]619015[/ATTACH]

                Ампери питах ма няма значение,виж това.

                Мерси за схемата, но тя помага само да се стабилизира тока на изхода да е винаги 12V , но само при входящо напрежение по-голямо от 12V , а при мен то е по-малко.

                Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
                Викторе - за по големи детаили даи точно модела на Вебастото ,ако не го знаеш - удари една снимка.
                Сега с подробности - в първия мометнт Вебастото за да запали дърпа около 20А -така че никакви фарадови кондензатори няма да помогнат -които иска може да сметне енергията .....та времето през което се консумират тия около 20А е някъде 10 сек - не помня точно , по памет говоря ...
                след това е по малко -захранва се една бутална помпа и един вентилатор с около 2А някъде.
                Печката е Webasto Thermo Top C. Ще погледна дали по нея няма някакви други данни за модела. Това е частта от мануала в която се описва стартирането.


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:start.jpg
Прегледи:1
Размер:214.4 КБ
ID:5511235

                Помпата не е бутална, а мембранна и харчи ток само за секунда. В зависимост от режима на работа компа променя честотата на импулсите на помпата. По спомен при палене честотата беше около веднъж на две-три секунди.



                Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
                Вариянтите са 2 -
                1-нов акумулатор - като гледам не те устроива
                2- трябва да се сменят 1 или 2 съпротивления на платката за да се излъже процесора -ама това без да видя в ръцете платката няма как да стане .
                В зависимост от модела и т.н са една камара платки и изпълнения.
                Та требе снимка на платката за ориентация , но във всички положения някои които разбира -що иначе да не стане печката паментник.

                След малко ще се опитам да снимам платката.


                Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                Вероятно самия процесор си мери напрежението и може да няма външен делител. Ако си сигурен, че този малък акумулатор ще ти върши работа и искаш печката да работи и при 5-6v мога да ти помогна, но ще е играчка. Практически няма да е разумно, все ще те остави някъде без ток . Най-добрия вариант е да вземеш още един акумулатор втора употреба за 50-60 лв .
                Ако е за за друг акумулатор, то ще е нов, ама и този си е на няколко месеца и не знам каква ще е гаранцията, че и с новия няма да имам същият проблем. За преправяне на платкта съм малко песимист, но това е и защото не разбирам от електроника, но си мисля, че немците са заложили капани срещу побългаряване. Има такива печки които са свалени работещи от автомобили в които са били заводски поставени и на друга марка поставени не тръгват. Причината е, че си приказват нещо платката и компа на колата и ако не намерят общ език печката се превръща в паметник до намирането на подходящият за нея автомобил.


                Първоначално публикуван от taran Преглед на мнение
                А,някакво реле за време,което да отложи старта на вентилатора на колата няма ли?Така ще е нужен първоначален ток само за печката.

                Пробвал съм да стартирам печката при изключен вентилатор, не става и за това и това няма да помогне. По принцип платката на печката стартира вентилатора на отоплението в купето автоматично и ако има проблем (както в моя случай) платката не пуска вентилатора.


                Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                Трябват му над 15 V na входа.

                Та, както казах, най-ефективният начин е да се излъже електрониката на печката. Не се плашете толкова при вида на една платка. Все пак е печка, не совалка.

                Не знам от къде имаш инфо за тези 15V но някъде в мануала си пишеше, че не пали под 12V напрежение, а не на 15V . В досегашните ми около десетина автомобила, в никой не съм имал повече от 14,4V и то при работещ двигател. Не е совалка и за това искам заедно да измислиме как да я излъжеме, но в никакъв случай не е добре да подценяваме врагът. Тези печки имат толкова екстри, че... Имат датчик който мери външната темп и при не помня при над колко градуса няма начин да я излъжеш да запали. Има изводи да се пали с помощта на мобилен телефон или дистанционно. Дистанционното пък ти показва дали печката работи или не е успяла да тръгне. Казвам го защото всичко това не се постига с някаква елементарна платка по която да може всеки средно интелигентен да бърника. Има и други дреболийки по тия печки, ма не са по темата.


                Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                А да се пали при работещ двигател, не става ли?
                Тази печка я купих по две основни причини. Едната е, когато си тръгвам от работа нощно време да не търкам със стъргалката леда от предния джам и да не разривам снеговете в/у него и страничните прозорци, а да си вляза в готов за потегляне автомобил със загрят двигател. Второто е, че с помоща на съфорумник на една осма от цената на оригиналната приставка за стартиране с моб. телефон, имам възможност когато карам ски да си звънна на печката и така да вляза на топло в колата. И двата варианта не включват работещ двигател. Иначе точно, че при запален двигател пали от десет пъти десет се осетих, че може причината да е в ниско напрежение.




                Първоначално публикуван от mendi Преглед на мнение
                Не може ли "силовата част" (помпа, вентилатор) да се захранят от акумулатора, а електрониката от една суха батерия 12v 5-6Аh... Две отделни захранвания...
                Може, ама не ми стигат познанията до толкова, че да го изпробвам в момента този вариант, но иначе е добра идея.


                Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
                Към всички колеги - Идеята на водните печки е освен да сгрее купето да сгрее и водата на мотора така че все пак мотора да не пали на супер студ.
                То че може да се пусне печката и на работещ мотор е ясно ама дет се вика фаида кажи речи никаква.
                На тия печки има що годе 2 параметара дето са важни - да не изпомпа горивото -там се прави по механичен начин - в упътването на монтажа с дебели букви пише на каква височина да е смукатела за печката в резервоара и другия параметър е точно тоя с напрежението на батерията.

                Щото както му викат - кел фаида като работи печката и сгрее ама след това колата няма гориво и/или достатъчно енергия в батерията за да запали.
                Абсолютно съм съгласен и съм спазил предписаната височина на сондата в резервуара, ама от към токове ме изненада

                Първоначално публикуван от brpi Преглед на мнение
                Буталната помпа харчи малко , вентилатора е около 2 А мах. и то на мах обороти които в началото обикновено не е на мах, на колегата му кляка акумулатора щото в първия момент консумацията е както казах около 20 А - за да запали вътре е една свещ подобна на тия на дизелова кола - ако не запали от първия път има повторение и т.н и т.н та явно акумулатора не издържа на тоя ток и му пада напрежението, а като падне софта мери напрежението и понеже е по малко от стоност Х прекратява работата на устроиството.
                Та така.
                Баща ми на неговата печка смени тази доста енергогълтаща свещ с такава каквито са по бензиновите двигатели, с искра и имаше много добър ефект. Проблемът е, че неговата печка е заводски поставена и е на автомобил като този от аватара на Пенчо (ЗАЗ) и е изключително тунинговопригодна за разлика от моята немска реплика.



                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Това вътре има 1 или 2 подобия на подгревни свещи, които в началото палят горивото, а след като загрее тока се спира и самото горене ги поддържа горещи до червено. Предполагам харчи 10-ина ампера. Отделно има вентилатор и горивна помпа, ако помня добре.

                Ето видео на запалването. В началото се чува едно чукане, то е от дозиращата помпа. Вижда се и подгревателната свещ. По принципа си на дейдтвие това си е реактивен двигател (дизелов).




                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Премери напрежението достигащо до самата печка - там е интересното и там вероятно е проблема. Какво има на акумулатора (всъщност не видях някъде да си го написал), не е важно. Важно е какво печката вижда в нейния си край.

                Не съм мерил напрежението на входа на печката, но и мисля, че не е нужно. Мерил съм на клемите, когато е над 12 (с помоща на друг акум.) пали всеки път, падне ли под 12 не пали въобще, само започва процеса и веднага платката го прекратява.


                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Електрониката обикновено е супер смешна и примитивна и може да се пипне без особени грижи. Обаче не вярвам проблема да е в нея.
                Не съм съвсем съгласен със това, ама времето ще покаже. На клипа по горе се вижда една кутия с електроники, това според мен е изцяло подменена електроника коя служи за заместител на оригиналната. Оригинална в И-бей се въртеше около 600-800 евро. При такава цена си заслужава да се направи нещо изцяло ново за да се ползва печката, ама при мен само недостига на напрежение е проблем и не смятам, че това ми е вариант.

                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                Или ако има начин да се програмира през контролния панел е програмирано на прекалено високо напрежение, или волтовете при печката са доста по-малко от 11.8, вероятно около 10-10.5. За 15-20 ампера консумация трябват хубави клеми и сравнително дебели жици, ако не искаш пада върху тях да е голям.
                Има специална букса за комп да се включи към печката. Правил съм и диагностика така с лаптоп и съответния софтуер, но той не позволява бърникане във програмите на платката. А и не разполагам с такива софтуер и хардуер.

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                ... тук си трябва инверторна джаджа. Подобни джаджи се продават за подобряване на светенето на фарове по туних-магазините, но са скъпи. И не би трябвало да е такова решението.

                Защо да не е такова решението? Не съм знаел за тези джаджи, но това ми се вижда най-лесното решение стига да не е на цената на нов акумулатор. Ако някой ги знае тези инвертори може да даде линк да го видя какво преставлява.

                Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                Акумулатора има повишено вътрешно съпротивление и най-вероятно няма да може да пали автомобила дори и без печката, когато стане студено навън.
                Моят съвет е да го премерят с оразмерена за неговия стартерен ток товарна вилка, защото най-вероятно е дал фира.
                Проверен е акумулатора, е не с товарна вилка, но на минус 18 нямаше проблем да развърти двигателя и да го запали. Смешно, ама двигателя пали, а една печка неще, верно че и двигателя си е японски де, а печката е EU. Бегам да снимам и да размишляваме отново.


                Техническите данни от мануала:


                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:webasto.jpg
Прегледи:1
Размер:109.8 КБ
ID:5511236


                Малко се получи като Дюран-Дюран, два пъти казвам едно и също та да го запомните по лесно. Моля модератор да изтрие мнение 22, че там не излиза прикаченият файл

                Поздрави!
                Последно редактирано от Виктор (V69); 21-08-13, 20:40.
                Ако искаш да разсмееш Господ - разкажи му плановете си.

                Коментар


                • #23
                  От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                  Първоначално публикуван от mendi Преглед на мнение
                  Не може ли "силовата част" (помпа, вентилатор) да се захранят от акумулатора, а електрониката от една суха батерия 12v 5-6Аh... Две отделни захранвания...
                  Не батерия, а само един повишаващ напреженов драйвер(например захранване на светодиоди с постоянно напрежение).
                  п.п. примерно
                  http://www.elecfreaks.com/store/lm25...ule-p-400.html
                  ма ми се върти в главата, че акото е другаде.
                  Последно редактирано от veskov; 21-08-13, 22:28.
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • #24
                    От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                    Първоначално публикуван от Виктор (V69) Преглед на мнение

                    Не знам от къде имаш инфо за тези 15V но някъде в мануала си пишеше, че не пали под 12V напрежение, а не на 15V . В досегашните ми около десетина автомобила, в никой не съм имал повече от 14,4V и то при работещ двигател.
                    Aз имах предвид схемата на стабилизатора, която е дал Бенцбоса, но и тук стана какафония и повече не ми се пише.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                      Първоначално публикуван от Виктор (V69) Преглед на мнение
                      Не съм съвсем съгласен със това, ама времето ще покаже. На клипа по горе се вижда една кутия с електроники, това според мен е изцяло подменена електроника коя служи за заместител на оригиналната. Оригинална в И-бей се въртеше около 600-800 евро. При такава цена си заслужава да се направи нещо изцяло ново за да се ползва печката, ама при мен само недостига на напрежение е проблем и не смятам, че това ми е вариант.
                      Оригиналната се върти около тия пари, защото болшинството народ не е в състояние да си направи собствена. На тия, които могат, не им се занимава или нямат време за това - по-евтино им е да отидат в магазина и да си купят нова печка. Това не прави електрониката нещо повече от това което е. Виждал съм два чишита сравнително стари модели (примерно на 10+ години). Нищо особено не е - нито блести с някаква елегантност, нито с кой-знае какво инженерни испълнения вътре. В един китайски телефон за 20 кинта има в пъти повече вложена мисъл и сложност.

                      Първоначално публикуван от Виктор (V69) Преглед на мнение
                      Защо да не е такова решението? Не съм знаел за тези джаджи, но това ми се вижда най-лесното решение стига да не е на цената на нов акумулатор. Ако някой ги знае тези инвертори може да даде линк да го видя какво преставлява.
                      Защото се бориш със следствието, а не с причината. При не-читав акумулатор колкото и инвертори да слагаш (в случая е елементарен, щом се търси само повишаване без галванично развързване), в крайна сметка рано или късно ще се окажеш в магазина купувайки нов акумулатор. Изобщо, щом пали с друг акумулатор а с твоя не иска, поне за мен е повече от очевидно че причината е или в акумулатора ти или в невъзможността возилото ти да го зарежда като хората. Значи трябва да си провериш зареждането, и ако всичко по него е в ред, имаш пълните основания да приемеш че акумулатора ти е нещо нефелен.
                      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Защото се бориш със следствието, а не с причината. При не-читав акумулатор колкото и инвертори да слагаш (в случая е елементарен, щом се търси само повишаване без галванично развързване), в крайна сметка рано или късно ще се окажеш в магазина купувайки нов акумулатор.
                        Проблемът са му кабелите. Не акумулатора. Човекът си каза че не е светило, познай как е измерил напрежението.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                          Аз предлагам да му дадем схемата как да си вдигне напрежението, пък после да си блъска главата както му харесва, то е ясно че му е друг проблема .
                          http://www.google.bg/#fp=e75f13f0aed...063+calculator
                          0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                          Коментар


                          • #28
                            От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                            За там ще трябва нещо доста по-бахатесто от 34063. Трябва да държи на 15-20 ампера изходно.
                            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                              Викторе - след прочетеното до тука моя съвет е - намери си подходящ акумулатор и ще забравиш за проблеми с печката.
                              Всичко друго е натъманяване ,насаждане и т.н.
                              Все пак направи следното преди да ходиш до магазина - намери някои дето е що годе ок с тоците - премервате напрежението в момента на запалване-ама мерите на 2 те дебели жици -на наи големия щепсел на печката - по памет мисля че са черна и червена.
                              пак по памет - 10,5 или 11 нещо от сорта е прага но виж тая стоиност в сервизното описание за тая печка - има го в интернет някъде а мисля и тука във форума.
                              та ако пада под стоиноста - или акумулатора не издрържа на тоя товар или имаш перкалено много загуби по жиците.
                              Но щом с друг акумулатор запалва - нещата отиват на нов.

                              Тая печка е с една свещ - в зависимост от състоянието и - нова свещ - 20-21 А понякога ...по стара и до 15 А съм мерил тока и пак работи печката.
                              Аз лично не се учудвам много много че батерията не издържа на тия 20А - колата е бензинова и братята японци са сложили възможно наи малкия ....
                              А да Викторе -ако има кои да замери акумулатора с товар - то ще лъсне веднага какво му е положението.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                                Като закачи само мозъка към него няма проблем. Правил съм такова с външен транзистор и добре се справя .
                                0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X