Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

    С промяна на делителя - внимателно за да не излезете от 'разрешените' за акумулатора напрежения... И то само ако входното напрежение е ОК (не спада никога под долната граница).
    Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
    Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

    Коментар


    • #62
      От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

      То както се разбра, друг един делител е за бой - в алтернатора.

      Коментар


      • #63
        От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
        То както се разбра, друг един делител е за бой - в алтернатора.
        Така де, ама никой не ще да чува за това...
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #64
          От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

          Мога да продължа:
          13.4 волта за повечето стартови батерии и при нашия климат се явява float voltage - генераторът поема товарите и от батерията не се харчи, но за никакво зареждане не може да става дума. Батерията си остава в състоянието, в което е, освен ако е слязла под 5-10%. Тогава бааааавно се зарежда, но пак до около 5-10% от капацитета си. Някои коли го свалят дотолкова след половин-един час пътуване - и това има смисъл, да се предпази батерията от презареждане. Но преди това напрежението трябва да е по-високо.

          Коментар


          • #65
            От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

            На АТВ-тата /поне тези, които са ми минавали през ръцете/ зареждат с 13,2-14 в, но никога, ако заряда е бил в тези норми не съм имал проблем с акумулатори.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #66
              От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

              Привет. Извинявам се на колегата, че му използвам темата но мисля, че така може да се събере информация/подобно но систематизирана/ полезна и на други колеги. Та значи преди два дни се сдобих с тази печкаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01075.jpg
Прегледи:1
Размер:98.8 КБ
ID:5514303 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01076.jpg
Прегледи:1
Размер:112.4 КБ
ID:5514304 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01077.jpg
Прегледи:1
Размер:135.3 КБ
ID:5514305 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01078.jpg
Прегледи:1
Размер:97.5 КБ
ID:5514306 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01079.jpg
Прегледи:1
Размер:106.4 КБ
ID:5514307. Предполагам, че е от БМВ 730 D. Това е изглед отгоре Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01080.jpg
Прегледи:1
Размер:85.3 КБ
ID:5514308. Забелязва се, че има само три проводника на буксата вдясно. Оранжевата я изместих Аз на пин 1, а беше на пин 2 т.е. този който според мануала е за диагностика. Зелената е на пин 3 който на места е посочено "не се използва", а на други "датчик външна температура". Черния на пин 6 мисля е ясно, че е за гориво-подкачваща/дозираща/помпа.
              Това е изглед без капаци. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01082.jpg
Прегледи:1
Размер:123.6 КБ
ID:5514310 Буксата където би трябвало да е свързана водната помпа е затапена с тези сините, а вътре отворите са й празни, на самата управлявяща платка пиновете са си монтирани. Най лявата "букса" обаче е празна и няма пинове. Там на бензиновата ми водна печка е "флам-сензора". Тук и той липсва.

              Изглед на платката-"мозъка" с демонтирана монтажна пластинаНатиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01084.jpg
Прегледи:1
Размер:132.8 КБ
ID:5514311.
              Изглед без "мозъка"Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01085.jpg
Прегледи:1
Размер:104.7 КБ
ID:5514312 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC01086.jpg
Прегледи:1
Размер:134.8 КБ
ID:5514313. Платката от другата страна също изглежда доста свежа, няма признаци или мирис на изгоряло. Налице са филтър и водна помпа но ми падна батерията на фотоапарата и не успях да направя снимки. Проблема е, че не успявам да я стартирам. Свързах я цялата с пусковата електроника на бензиновото Webasto, което сигурно, че работи но никакви признаци.
              Въпросите са:
              1. Как се стартира печката на БМВ. За мен е сигурно, че климатроника има отношение, но ми е непонятно, как без захранване на пин 1 изобщо ще тръгне?
              2. Възможно ли е датчика за външна температура да не се монтира. На тази която имам такъв няма монтиран. Ако е необходим има ли някой инфо за стойностите му?
              3. Възможно ли е да е имала три неуспешни старта и електрониката да се е "заключила". Ако да отключването става ли без специален софтуер?
              4. Възможно ли е през проводника за диагностика основния компютър на автомобила да стартира печката?
              Предварително благодаря на отзовалите се и още един път се извинявам на колегата Виктор (V69), че ползвам неговата тема.
              Поздрави.
              Прикачени файлове
              MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

              Коментар


              • #67
                От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                Това, което намерих е, че тази помпа се управлява от компютъра на колата по к-line...
                Т.е. очаква цифрова команда по 'диагностичния' кабел
                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                Коментар


                • #68
                  От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                  Има достатъчно изписано за печките за първично вграждане...Обикновенно немогат да стартират отделно от колата за която са произведени.Тези за БМВ,са най-тежкия случай.
                  Онзи,който не слуша съвети е обречен да слуша упреци.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                    Мисля, че ако някой съфорумник измисли и направи самоделна универсална платка (управление) за печките на Вебасто, ще зарадва доста свой съфорумници, както и своя портфейл. Ако печката е била произведена специално за някоя марка или модел автомобил то вероятността да тръгне просто така е равна на нула. Печката и компа на автомобила си разменят информация без която печката няма как да тръгне.

                    Поздрави!
                    Ако искаш да разсмееш Господ - разкажи му плановете си.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                      Познавам човек, който е способен да го направи, но трябват печки .
                      0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                      Коментар


                      • #71
                        От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                        Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
                        Познавам човек, който е способен да го направи, но трябват печки .
                        За да си струва печките трябва да са 20-ина, еднакви. Или поне по 10 от вид, та да се докара цена нещо като 100кинта на контролер. И това е оптимистична прогноза. Ама хващам бас че в рамките на една година няма да се намерят повече от 5-6 клиента. От втората нататък ще са и по-малко, и с печки от всякакъв вид и възраст, съответно ще трябват постоянни изменения и допълнения за да стане контролера наистина универсален. На първите партиди само платката ще струва 20-ина лева, ако трябва и да се преправя - отидохме още нагоре.

                        Това са едно поне 2 месеца играчка, за да стане читаво, а не вместо да подгрее колата - да я запали.
                        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                        Коментар


                        • #72
                          От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                          Привет. След разходка по сайтовете разбрах, че подгревателя се кодира към съответния екземпляр БМВ и по този начин той започва да работи в синхрон с климатроника. Дори не ставало печка от едно БМВ да се монтира на друго т.е. няма да работи с климатроника. Един вид се заклячва към основния компютър на автомобила. Според някои обаче е възможно софтуерно управлението да се отключи и да заработи с таймер, но ще работи без да се интересува какво е зададено на климатроника. В руски сайт пък беше описано как да се отключи с подаване на захранване и прекъсване за определено време на отделни пинове. За съжаление не му обърнах внимание и ще го търся наново. Въпреки всичко мисля, че ако се установи какъв сигнал се подава на тест буксата от компютъра на БМВ е възможно да се изработи симулатор на сигнала и да се излъже електрониката. Възможно е такъв сигнал да се подава и от оригиналния комплект проводници за тестване на печката. Поздрави.
                          MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                            Печката има помпа за вода, помпа за гориво, турбина за въздух, свещ, датчик за температура на водата и за пламък. Оттам нататък животът е доволно прост - трябва да се пускат и спират помпите в правилния ред и да се следи да не свърши токът, да не кипне водата и да не угасне пламъкът.

                            Цялата интрига е в надеждността на това съоръжение - грешките са скъпи.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                              Привет. Датчик за пламък не виждам. Имайки в предвид, че лично Аз смятам да я ползвам веднага след стартиране на ДВГ т.е. за до подгряване не виждам и проблем с водната помпа. По важно е с колко волта се захранва свещта, колко време след старта се подава гориво и честота на пулсациите, кога, с колко се променят оборотите на вентилатора и продухването накрая. Защитата по температура е лесна, има готови модули на цена 5 - 6 лв. Поздрави.
                              MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Как да осигуря 12V при старта на печка Вебасто?

                                Мисля, че това http://www.technolife.bg/product/301...-4-releta.html е решението. Има с 1; 2; 4 и 8 релета. Моля за коментари. Ако се счита за реклама предварително се извинявам и моля Модераторите да изтрият поста.

                                П.П. Кофти. Сега видях, че за да работи май е необходим и компютър, но и не съм съвсем сигурен.
                                Последно редактирано от pahov; 30-08-13, 20:59.
                                MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X