От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно
При руското производство по-ново далеч не значи по-качествено.До ден днешен се търсят предимно частите с щампа Сделано в СССР, въпреки че си пооправиха производството на резервни части.Преди 10-15 години беше ужас, бях събрал 10 клемореда в жабката и въобще не сглобявах контактния ключ и корите, като откаже единия слагам другия, поне бяха евтини.Най-актуалното с което съм се сблъсквал е Лада 110 и впечатленията са силно отрицателни, табелката оказваща модела беше монтирана с главата надолу, вероятно и ОТК е минала.За мен най-сполучливите модели са 2101 и 2103 оттам нататък всякакви модернизации, рационализации и т.н. правят нещата все по-зле.Частите произведени в разни ТКЗС-та АПК-та допринасяха.Сменям задните накладки с нови, след това с пила за дърво ги скосявам в краищата, защото някой в "завода" където ги произвеждат пропуснал и барабаните не влизат.Колегата s_s1 много добре е описал патилата с качествените резервни части.Афтърмаркет частите, които навлязаха на българския пазар масово след 2000-та, хората с западни коли купуваха със съмнение, а някой и още се притесняват и търсят ОЕМ производство.За руските коли бяха сред най-търсените стоки, шарнирните болтове изкаравха двоен и троен пробег при размери далеч по-малки от заводския, съединитeлите на LuK и Sachs изкарват също двойно и тройно живота на оригиналния, включително и при нива, гумичките за клапаните задължително се пазаруваха за Голф2, понеже руските са от специален бакелит, ремъци, семеринги и т.н.А да кажем и хубавото - за човек със средна техническа грамотност не беше никакъв проблем да поддържа такава кола в изправно състояние с разходи измерени в жълти стотинки, качествените части, макар и да се намираха трудно и да изискваха познания от купувача, също струваха смешни пари.Всичко по тези коли беше направено да се ремонтира с минимални капиталовложения,амортисьорите се ремонтираха,спирачни помпи,феродо се ковеше, четките на стартера и генератора се сменяха с нищо повече от права отверка,колекторите не бяха с дебелина от 2мм и се стържеха по няколко пъти,дори ротора на генератора е разглобяем и при нужда подлежи на ремонт.Сега не бих се хванал да разглобявам и да сглобявам секторна кутия цял ден, за да накарам волана да се върти с едно пръстче,нито да поправям и пълня амортисьори,нито да шлайфам спирачна помпа и да търся ремонтен размер гумички, най-вече защото цената на труда обезмисля занятието, но преди си беше съвсем нормален ремонт.Двигателя надживяваше купето средно 2 пъти, а скоростната кутия и повече, окачването сравнено с това на съвременни СУВ-ове и кросовери, може да се каже, че е подходящо за камион.
Първоначално публикуван от Scrapheap
Преглед на мнение
Коментар