Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

    Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
    Последният ми сблъсък с руския автопром, беше с УАЗ Патриот. Ладата е слънце спрямо него във всяко отношение, въпреки че е доста по-съвременен.
    При руското производство по-ново далеч не значи по-качествено.До ден днешен се търсят предимно частите с щампа Сделано в СССР, въпреки че си пооправиха производството на резервни части.Преди 10-15 години беше ужас, бях събрал 10 клемореда в жабката и въобще не сглобявах контактния ключ и корите, като откаже единия слагам другия, поне бяха евтини.Най-актуалното с което съм се сблъсквал е Лада 110 и впечатленията са силно отрицателни, табелката оказваща модела беше монтирана с главата надолу, вероятно и ОТК е минала.За мен най-сполучливите модели са 2101 и 2103 оттам нататък всякакви модернизации, рационализации и т.н. правят нещата все по-зле.Частите произведени в разни ТКЗС-та АПК-та допринасяха.Сменям задните накладки с нови, след това с пила за дърво ги скосявам в краищата, защото някой в "завода" където ги произвеждат пропуснал и барабаните не влизат.Колегата s_s1 много добре е описал патилата с качествените резервни части.Афтърмаркет частите, които навлязаха на българския пазар масово след 2000-та, хората с западни коли купуваха със съмнение, а някой и още се притесняват и търсят ОЕМ производство.За руските коли бяха сред най-търсените стоки, шарнирните болтове изкаравха двоен и троен пробег при размери далеч по-малки от заводския, съединитeлите на LuK и Sachs изкарват също двойно и тройно живота на оригиналния, включително и при нива, гумичките за клапаните задължително се пазаруваха за Голф2, понеже руските са от специален бакелит, ремъци, семеринги и т.н.А да кажем и хубавото - за човек със средна техническа грамотност не беше никакъв проблем да поддържа такава кола в изправно състояние с разходи измерени в жълти стотинки, качествените части, макар и да се намираха трудно и да изискваха познания от купувача, също струваха смешни пари.Всичко по тези коли беше направено да се ремонтира с минимални капиталовложения,амортисьорите се ремонтираха,спирачни помпи,феродо се ковеше, четките на стартера и генератора се сменяха с нищо повече от права отверка,колекторите не бяха с дебелина от 2мм и се стържеха по няколко пъти,дори ротора на генератора е разглобяем и при нужда подлежи на ремонт.Сега не бих се хванал да разглобявам и да сглобявам секторна кутия цял ден, за да накарам волана да се върти с едно пръстче,нито да поправям и пълня амортисьори,нито да шлайфам спирачна помпа и да търся ремонтен размер гумички, най-вече защото цената на труда обезмисля занятието, но преди си беше съвсем нормален ремонт.Двигателя надживяваше купето средно 2 пъти, а скоростната кутия и повече, окачването сравнено с това на съвременни СУВ-ове и кросовери, може да се каже, че е подходящо за камион.

    Коментар


    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

      Туй за камионо подобното окачване не си много сигурен нали?
      Щот на москофа сяка пролет се сменяха "камъните" на ябалковидните болтове а секторната кутия на всеки 6 месеца се регулираше щот свободния ход докарваше до към 90° на година. Ковеш феродо щот няма от де да вземеш наковано. Същото бе и за съединителите. А масло се доливаше 1:10 щот ако не го гори го "изкапва". А комфорта на седалките бе като на сегашна табуретка.
      Само едно ще кажа като тръгна на дълго /около 300-500 км./ в багажника нямах само купе. Носех по 2_3 бубини а прътове за дистрибутора имах през 10-15° .
      Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
      freelander 1,8 2001g.

      Коментар


      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

        Не знам защо ровим кокалите на съветските изчадия, които слава Богу, отдавна не са част от живота, с изключение на една категория автомазохисти с Уазки и Ниви.
        "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

        Коментар


        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

          Първоначално публикуван от zmiori Преглед на мнение
          Туй за камионо подобното окачване не си много сигурен нали?
          Щот на москофа сяка пролет се сменяха "камъните" на ябалковидните болтове а секторната кутия на всеки 6 месеца се регулираше щот свободния ход докарваше до към 90° на година. Ковеш феродо щот няма от де да вземеш наковано. Същото бе и за съединителите. А масло се доливаше 1:10 щот ако не го гори го "изкапва". А комфорта на седалките бе като на сегашна табуретка.
          Само едно ще кажа като тръгна на дълго /около 300-500 км./ в багажника нямах само купе. Носех по 2_3 бубини а прътове за дистрибутора имах през 10-15° .
          Съвсем сигурен съм, защото двете нямат нищо общо,а като здравина няма място за сравнение, явно си притежавал само москвич.За лада няма да намериш "камъни" в магазина,там максималната поддръжка е смяна на маншони по шарнирните съединения,защото заводските маншони са боклук и евентуално гресиране.При тези прости условия, тази предница заравя няколко москвичови, повярвай ми имал съм и двете.С минимални изменения се ползва и в Нива.За сметка на това москвичите при изправна предница, завиваха много по-леко, с много по-малък радиус на завой и ремонта беше значително по-лесен.На лада бобина да изгори си беше събитие, едни от читавите неща, които произвеждахме бяха именно тези бобини, генераторите на Динамо Сливен и стартерите.

          @Scrapheap Ровим ги кокалите, защото успоредно с изчезването им се навъдиха мноу специалисти, дето едно време мноу са ги прайли, карали, чупили и т.н.

          Коментар


          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

            Много се чудя защо пиша още в тази тема, но:




            Първоначално публикуван от Kirilpm Преглед на мнение
            При руското производство по-ново далеч не значи по-качествено.До ден днешен се търсят предимно частите с щампа Сделано в СССР, въпреки че си пооправиха производството на резервни части.Преди 10-15 години беше ужас, бях събрал 10 клемореда в жабката и въобще не сглобявах контактния ключ и корите, като откаже единия слагам другия, поне бяха евтини.Най-актуалното с което съм се сблъсквал е Лада 110 и впечатленията са силно отрицателни, табелката оказваща модела беше монтирана с главата надолу, вероятно и ОТК е минала.За мен най-сполучливите модели са 2101 и 2103 оттам нататък всякакви модернизации, рационализации и т.н. правят нещата все по-зле.Частите произведени в разни ТКЗС-та АПК-та допринасяха.Сменям задните накладки с нови, след това с пила за дърво ги скосявам в краищата, защото някой в "завода" където ги произвеждат пропуснал и барабаните не влизат.Колегата s_s1 много добре е описал патилата с качествените резервни части.Афтърмаркет частите, които навлязаха на българския пазар масово след 2000-та, хората с западни коли купуваха със съмнение, а някой и още се притесняват и търсят ОЕМ производство.За руските коли бяха сред най-търсените стоки, шарнирните болтове изкаравха двоен и троен пробег при размери далеч по-малки от заводския, съединитeлите на LuK и Sachs изкарват също двойно и тройно живота на оригиналния, включително и при нива, гумичките за клапаните задължително се пазаруваха за Голф2, понеже руските са от специален бакелит, ремъци, семеринги и т.н.А да кажем и хубавото - за човек със средна техническа грамотност не беше никакъв проблем да поддържа такава кола в изправно състояние с разходи измерени в жълти стотинки, качествените части, макар и да се намираха трудно и да изискваха познания от купувача, също струваха смешни пари.Всичко по тези коли беше направено да се ремонтира с минимални капиталовложения,амортисьорите се ремонтираха,спирачни помпи,феродо се ковеше, четките на стартера и генератора се сменяха с нищо повече от права отверка,колекторите не бяха с дебелина от 2мм и се стържеха по няколко пъти,дори ротора на генератора е разглобяем и при нужда подлежи на ремонт.Сега не бих се хванал да разглобявам и да сглобявам секторна кутия цял ден, за да накарам волана да се върти с едно пръстче,нито да поправям и пълня амортисьори,нито да шлайфам спирачна помпа и да търся ремонтен размер гумички, най-вече защото цената на труда обезмисля занятието, но преди си беше съвсем нормален ремонт.Двигателя надживяваше купето средно 2 пъти, а скоростната кутия и повече, окачването сравнено с това на съвременни СУВ-ове и кросовери, може да се каже, че е подходящо за камион.


            След 30-40 години това може и да мине, когато последният жив механик-водач на ЛАДА е окончателно изкуфял.

            Волана на ЛАДА може да се върти с 1 пръстче само и само
            - при скорости над 20 км/час или
            - двете предни гуми са стъпили на лед
            - предницата е на крик
            - имаш олимпийска квота в силов спорт с участие на ръцете

            Двигателя надживява купето (с 2-3 основни ремонта) не защото е много убав, а защото купето е много скапано.

            Коментар


            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

              Явно толкова те е бивало в основните ремонти колега Въртенето на волана с 1 пръстче НА МЯСТО включваше комплекс от дейности, беше нещо като изпитание за майстора.С умения на монтажник не можеш да го направиш.Лада да излезе така настроена от завода не съм срещал.

              Коментар


              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                Мен в основните ремонти ама хич не ме бива. Сигурно затова при избор не бих се метнал на лада. Карал съм ладата на голям началник в мототехника и тя си беше със скапан волан, ама там сигурно са му отмъстили механиците.

                Впрочем като се замисля, ако имаше начин да се направи читав волан на автомобил с предноразположен двигател - никой нямаше да се занимава със сервоусилватели. Карал съм една алфа от началото на 80-те години и тя беше с дървен волан, а собственикът беше маниак.

                Коментар


                • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                  Що старите москвичи имат лек волан? Имаше и газели без серво, пак с лек волан, що не направиха някаква компилация?
                  А тези простотии се правят от името на всички ни.
                  Даника
                  Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                  Коментар


                  • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                    Първоначално публикуван от bokomo Преглед на мнение
                    Мен в основните ремонти ама хич не ме бива. Сигурно затова при избор не бих се метнал на лада. Карал съм ладата на голям началник в мототехника и тя си беше със скапан волан, ама там сигурно са му отмъстили механиците.

                    Впрочем като се замисля, ако имаше начин да се направи читав волан на автомобил с предноразположен двигател - никой нямаше да се занимава със сервоусилватели. Карал съм една алфа от началото на 80-те години и тя беше с дървен волан, а собственикът беше маниак.
                    Карал съм 3 коли без хидравлика(далеч от съветски). И на трите на място не можеш да завъртиш волана с 1 пръст. Аз съм лабав в ръцете, та и с една ръка ми беше трудно. Трябваше си две, особено при паркиране. Там се набирах на волана. На лед, кал и пясък нещата се получават. И винаги знаех кога са спаднали гумите. За справка колите бяха Пежо 205 и VW Polo. Та не вярвам да има кола без хидравлика, която да се държи по различен начин. Все си е дърво. И явно не е патент на Лада.

                    Коментар


                    • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                      Три месеца 5-тица карах служебно. По 80-100 км. градско няма такова наказание. Волан кат на краз без усилвател. При паркиране почти прав и яко фитнес. Основния ми автомобол бе "корса 1" мотор Е12GV. Направо бе мушица сравнение с тоя параход "5-тица". Неща да чуя за сдялано повече.
                      Ако можеш да помогнеш на един човек , направи го и веднага го хвърли в морето.
                      freelander 1,8 2001g.

                      Коментар


                      • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                        Първоначално публикуван от veskov Преглед на мнение
                        Що старите москвичи имат лек волан? Имаше и газели без серво, пак с лек волан, що не направиха някаква компилация?
                        Защото предниците на москвичите и ладите си приличат по това, че се намират в предната част на колата.Има много коли без хидравлика, на които волана е перце, но за да е перце се изисква всичко по предницата да е перфектно и да няма мунинг изпълнения.Пежо 205 е първото за което се сещам,Корса А, на култовия Голф 2 също е прилично лек волана с механична рейка, но не може да се сравнява с пежото.Само че има една важна подробност, тези коли излизат от завода с гуми 135/145.Гумите отдавна не са с тези размери и не става без серво.На ладата без проблем можех да разбера дали са сменяни шарнири само по волана, с руските първите хиляда километра докато се "сработят" волана отказва да съдейства, но чак да съм се чувствал измъчен не си спомням.

                        Коментар


                        • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                          Кириле, няма смисъл.Хората с право не харесват съветският автопром.
                          Честно смятам, че руснаците имат попадения и мисъл.
                          Проблема е, че те няма как да гарантират, че болтче за първоначално вграждане ще е същото и на втората кола, на втората седмица, на втората година, а даже и на петата.....като резервна част.
                          За гумени детайли нещата са грозни.
                          А имай предвид, че съвцките братя са ми симпатични.
                          Има некакви хора, дето знаят как се правят нещата...ама не работят по авто заводите, баси...
                          И взимат различни кинти.
                          Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                          0887/осемпет 66 4осем

                          Коментар


                          • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                            Напълно съм съгласен с теб, колега.Особено в частта за болтчето и гумените изделия.Всеки е свободен да харесва каквото си иска и никой не упреквам.
                            Друг е въпроса, когато някой се опитва да ми наложи това, което харесва или не харесва, тогава е напълно възможно да отнесе някоя майна, но нали добрия тон във форума и т.н.

                            Коментар


                            • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                              Нещо западно от 70.80.90 среден клас да надживя ладата? Нещо голф 1, фиестичка, Опел кадет, а? Японки високотехнологични компости даже не споменавам. Живи са стари мерцове,аудита, Волво и лада... Мота я отворих на 200к ама я карах с мотика не с Приста или м10д. Дайй да видим Неков ондичка ще изкара ли и 1000 км с статичното си двигателче.,.... А те най старите живи пък били от 97....


                              Изпратено от моят Nokia 5.1 Plus с помощта на Tapatalk
                              После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

                              Коментар


                              • От: Защо съвременните автомобили са пълен shet - не е случайно

                                Мотика-мотул. Статично - астматично...

                                Изпратено от моят Nokia 5.1 Plus с помощта на Tapatalk
                                После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X