Обява

Свий
Няма добавени обяви.

F 16 Viper

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За ужас на форумните копейки, още два са дошли вчера. Те и всички да бяха дошли наведнъж преди 2 години, пак нямаше да ги ползваме, защото сме силно неподготвени.

    Коментар


    • trapper
      trapper коментира
      Редактиране на коментар
      Известно правило е, че кола се разваля от НЕкаране. Едва ли е обратното при самолетите. Дано ги припалват "от време на време" и да ги разхождат напред-назад по пистите.
      Напоследък гледам филми за обучението на "новите топ-гън" на САЩ. Надявах се да видя и български летци, ама не.

    • trav
      trav коментира
      Редактиране на коментар
      Резервоар гние не от каране , а когато седи празен.
      Навремето на опела се проби, ама щото карах само на газ.

      Няма да ги пуснат. Президента се грижи за безопасността на пилотите, а както всички знаят най малък е риска когато стоят здраво на земята.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      В случая президента няма нищо общо с моментната ситуация . Опита се като професионалист да наложи Грипен но не му стигнаха силите да се пребори с американското посолство . Решението за придобиването им беше взето доста време след като той вече беше президент а не командващ ПВО и ВВС на България . По конституция реалната му власт в армията в мирно време е символична .

  • Разгеле! Месеци наред не можех да спя добре. Измъчваше ме мисълта "ми що нямаме Ф16, Пепелянка, Блок 70, ул. 12, кв. Горе-Долу, гр. Има-Нема...
    Не чета коментари и не отговарям на такива.

    И коментаторите...

    Коментар


    • Тоест проблема не е в забавянето на машините, което иначе е факт, а в нас, за пореден път де.

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Както винаги вместо забавянето да го използваме за обучение на пилоти и обслужващия персонал ние го проспахме .

      • kameno karp
        kameno karp коментира
        Редактиране на коментар
        Нищо не е проспано. Хора за обучение са пратени мнооооого отдавна,ама се оказали тъпунгери. Не могат да си вземат изпитите. 😁 И то не къде да е. По БТВ беше филма.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Най малкото трябва да владееш английския език на нивото на американец . Системата на обучение Топ Гън на американците е толкова далече от нас че няма на къде повече . Там в тяхната армия се смята че пилот с по малко от 200 часа нальот годишно не е готов за бойни действия а с под 100 че е опасен за себе си и околните в самолета . За да попаднеш в Топ Гън има някакво изискване примерно поне 5 години да си летял по 200 часа . Тук 200 часа нальот годишно цялата ни бойна авиация не може да докара .
        Последно редактирано от sek.1; 21-10-25, 09:14.

    • Точно, съвкупност от всичко е, включително и от еднакво и последователно мислене на всяко следващо правителство. Сега най-много да ги изкарват от хангарите да ги лъскат.

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        То хубаво ама чисто тривиално след едни 35 + години в строя ресурса на МиГ 29 в един момент ще свърши . При сегашната политическа ситуация просто няма как за пореден път да ги пратим за ремонт в Русия .

    • Глупости на търкалета.
      5 пилота са изкарали курсове и имат сертификат за ф16. други още се обучават.

      Не е проблема в самолетите и пилотите.
      Президента не дава.

      Какви оправдания се търсят за да се обяснят.
      Като знам каква ни е армията, да припомням ли скандала с американските пилоти на ф35 където нашите им давали пари...
      Тая пробита руска армия къде я имаме ..по добре да не ги и пускат да летят

      150 милиона сме платили за обучение на 32 пилоти. Не смеят, че това е им е края в кариерата.

      Първи сертифициран пилот

      Проблема е изцяло политически. и тия идиоти ще дадат курбан някой от момчетата

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        В случая президента няма нищо общо с моментната ситуация . Опита се като професионалист да наложи Грипен но не му стигнаха силите да се пребори с американското посолство . Решението за придобиването им беше взето доста време след като той вече беше президент а не командващ ПВО и ВВС на България . По конституция реалната му власт в армията в мирно време е символична .

    • "Първият български пилот – капитан Александър Велинов, завърши успешно обучението си за водач на група F-16 в Тусон (Аризона, САЩ), 2024".
      Той е покрил всички необходими изисквания на различните курсове на ВВС на САЩ (на самолети T-6, T-38 и F-16)."
      Браво, Юнак! Сега ще може да си менка у нас 6 изтребителя Ф16. Като загрее единия, литва с другия. Ако се върне, де ...
      Гърция имаше само в база Лариса 110 Ф16. Май лани ги смениха с нови Ф35. Чудя се как гърците имат толкова много бойни пилоти, а нямат щангисти и борци?
      ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Гърците а свалиха гарда а Турция ги отнесе . Сега е обратното . Пилоти които имат правата и свободите да летят на МиГ 29 и Су 25 има много а машини годни да летят няма . Нашия ако не е летял през тая година на Ф 16 в актуалния за нас блок 70 към днешна дата все едно на нищо не е летял .
        Последно редактирано от sek.1; 20-10-25, 09:30.

    • Едно време го писахме - на авиацията пилотите са и скъпото,самолети се купуват лесно,пилот се става за поне 2 петилетки. Е това му ебаха мамата в последните 20 години пък сега се почесват Що така бе Миме

      Друг ше ги лети,ше си плащаме и за пилоти да летят тия самолети,е Гърците къде са
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • дядо владо
        дядо владо коментира
        Редактиране на коментар
        Босе "малаката, малаката " 😂

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Колкото е по съвременен един самолет толкова е по сложен за пилотиране . Някога през ВСВ стандартното обучение за примерно Ме 109 е било 1 година . Сега за една година само теорията по учебник не може да минат .

      • BENZBOSS
        BENZBOSS коментира
        Редактиране на коментар
        Ма иначе на някои самолета им виновен,искат си 1958ма модел,може и 79та,да им е на акъла

    • Да им се нарадваме в полет

      F-16 започват последния си етап до България В ранните часове на сутринта два F-16 Fighting Falcons и един KC-135 Stratotanker излетяха от авиобаза Лажеш (остров Терсейра, Азорски острови) по пътя към крайната си дестинация — България. Тази операция бележи още един етап в доставката на самолети F-16 на българските ВВС, символизирайки трансатлантическото военно сътрудничество и логистика.

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Резервни части за счупилите се .

      • dragozow
        dragozow коментира
        Редактиране на коментар
        Вероятно в подвеските има храна за из път, ако се счупят и трябва да чакат части.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Под катапултното кресло има НАЗ (носим авариен запас) който е различен за различните климатични пояси . На нашите има и надуваем плот ако се приводни . Транспортиращите пилоти са представители на завода . Заводските пилоти обикновено са ветерани с много хиляди часове нальот . Това поне съм разбрал за нашия договор .
        Последно редактирано от sek.1; 24-10-25, 08:46.

    • Ти да видиш..

      Украйна иска шведски изтребители "Грипен"

      Киев очаква 150 бойни самолета Gripen

      Добре де, са излиза, че Зеленски е путинист и ватник??
      За един преател питам....

      Спрете Земята, искам да сляза!

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Как кой ? Естествено ние . Масрафа в Украйна слава богу други го плащат и пак слава богу са на път да фалират . В общи линии ще получат Грипен колкото и Томахоук получиха украинците .
        Последно редактирано от sek.1; 26-10-25, 09:15.

      • blackfirefly
        blackfirefly коментира
        Редактиране на коментар
        Решението за Ф-ките е политическо! Цв.Цв. го каза много отдавна в прав текст. Демек някой от политическите ни "мъже" се е навел да вземе подхвърлените му кинти..

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        То решението за закупуване на такъв тип техника винаги е политическо .

    • Румънците купиха 16 ф-ки за едно евро. И ще си ги получат до месеци...

      Коментар


      • дядо владо
        дядо владо коментира
        Редактиране на коментар
        sek@ намери ми един струг от С8 нагоре за 1€ да си стои при мен, пък няма да го ползвам 😂

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Дядо на теб да ти обяснявам за военната авиация малко няма смисъл . За да тръгнат тия евреи холандците да раздават на всеки желаещ старите си самолети не е да няма най вече финансова причина . Хубавото на нашите е че са нови и целия им експлоатационен ресурс за едни 30 + години напред е наличен .

      • дядо владо
        дядо владо коментира
        Редактиране на коментар
        ....бе ти ми намери струг ( щот обеща преди една петелетка ), другото - майната му

    • Румъния има доста повече самолети от нас, за части да ги ползват пак са на далавера, но до колкото знам ще си ги експлоатират. Имат и поръчани 32 броя F35, колкото и да се бавят все ще дойдат след някоя година.

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Тая техника толкова се разви в последните години че малко няма смисъл да влагаш най вече финансов ресурс в стари машини . Много е вероятно нашите които са на върха на технологичната еволюция на Ф 16 и Ф 35 да са последните пилотируеми от човек изтребители . В момента ограниченията най вече по претоварване в съвременните самолети са толкова колкото може да понесе пилота .

      • skitnik
        skitnik коментира
        Редактиране на коментар
        Ограниченията по претоварване се определят от конфигурацията на самолета, тоест на кой пилон, какво и по колко е закачено. Много рядко достигат до ограниченията на пилота - натоварен самолет "сгъва" крилете преди пилота. Имат монтирани системи за предупреждение по претоварване. Когато превишат ограничението, се спират от полети и се проверяват контролните точки по корпуса. Наскоро излязоха мемоари на няколко пилота, участници в реални мисии. Разказват, че когато заработи ПВО-то, самолета често е бил свален, без да е улучен. След мисия и регистрирани нарушения на ограниченията, при проверката на точките се оказва "крив" и следва дълъг ремонт.

    • Май нямат и толкова гъзоливци та си се стягат подобаващо
      TOYOTA SEQUOIA ‘11
      W140 S420 '99

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Босе тая без много пари не става .

    • Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
      Май нямат и толкова гъзоливци та си се стягат подобаващо
      Корумпираните боклуци и техните господари , никога няма да позволят да имаме силни ВВС . Причината е случка по времето на църния Костов. Но ще имаме точният пилот с наш самолет, който да даде точен изстрел ,по команда от господаря който го е обучил.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        1988 - 1990 службата ми мина на най голямото военно летище на балканския полуостров където бяха базирани трите ни РБ МиГ 25 . Поради естеството на службата ми с камион съм обиколил почти всички тогава действащи военни летища та за тогавашните ни ВВС знам не само от интернет .

      • trav
        trav коментира
        Редактиране на коментар
        Пак се шегуваш
        Както сега така и преди, самолетите базирани в България са били под руско командване.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Сега са под единното командване на НАТО тогава бяха под единното командване на ВД . Руските съветници в оперативното командване на БНА са си заминали в началото на шейсетте години . До колкото руснаците бяха доминиращи в ВД в този аспект можем да говорим че са били под руски контрол . Сега са много повече под американски .

    • Чета и си мисля...тук има толкова много отлични специалисти по ВВС
      Пък си губят времето с писане по форуми и въртене около стругове и фрези
      Ама това са си мои лични наблюдения. Моля ако някой се е припознал в тях - не е случайно

      ПП преди време когато бяхме "силна" армия , моя милост беше юноша бледен на служба в родната казарма
      Та...ПВО и РЛС военно отчетна специалност и трагични даже за времето си радиолокационни станции. И самолетите тоже
      Скачайте колкото си искате, но за щастие нищо не зависи от Вас!!!
      Панайот Бърдарски
      0887 60 77 22

      Коментар


      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        И с паве да са го свалили няма значение . След като го свалиха сърбите американците го свалиха от въоръжение .

      • pansim
        pansim коментира
        Редактиране на коментар
        sek.1 има значение. Всичко!!! Включително и това че от тогава се смениха три поколения самолети от този тип в американската армия, а любимите ти ватенки държат и използват танкове по- стари от мен. Та по внимателно със сравненията. Предизвикаваш съжаление ...

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        То най съвременните американски и германски танкове са ти поне набори . Леопард https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9B...%D1%80%D0%B4_2 Ейбрамс https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C...B0%D0%BC%D1%81
        Последно редактирано от sek.1; 12-11-25, 05:33.

    • Сърбите свалиха самолета с голяма доза късмет, това не им помогна, напукаха ги доста бързо. Руснаците протестираха, но не посмяха да направят нищо повече, защото се вижда че са гола вода.

      Коментар


      • pansim
        pansim коментира
        Редактиране на коментар
        Драги съфорумци, моля за обяснение - в моите очи, годините на соца и сегашните "еврогейски" нямат място за сравнение. Не зная от какво недоволствате, гладни ли сте, жадни ли...Идеален строй няма. Но пък мракобесния соц не искам да си спомням, въпреки че са минали младите ми години в бай Тошово време. Не мога даже да помисля за сравнение. Какво толкова им завидяхте на србите? Или на ватенките...Промити мозъци...отърсете се от стереотипите на миналото. Русия никога не е била и няма да бъде нищо повече от враг на България. И затова има купища ДОКУМЕНТИ а не приказки от Женския пазар. Бъдете здрави! Приключих с темата

      • trapper
        trapper коментира
        Редактиране на коментар
        Така е, но се отклоняваш от темата и то твърде много.

      • sek.1
        sek.1 коментира
        Редактиране на коментар
        Евтината руска газ я чакат и германците че нещо без нея икономиката им закъса . Руснаците не помогнаха на сърбите защото чисто физически няма от къде да прекарат техника и хора без да настъпят някоя НАТОвска държава . Каквото можаха направиха . Прекараха от Босна един десантен батальон на летището в Прищина . Американците я забодоха ракетата бая далече от границата в Горна баня което си е квартал на София . Това въпреки че на теория самоликвидатора трябваше да и е сработил на километри преди границата . Късмет че беше противорадарна ракета AGM-88 HARM та щетите не бяха толкова големи .
        Последно редактирано от sek.1; 12-11-25, 08:38.

    Активност за темата

    Свий

    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

    Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

    Зареждам...
    X