Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Българските ВВС

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Българските ВВС

    Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
    Не лошо се получи, май. Та и аз ще вляза в гюрунтията.
    Много добре - даже отлично!

    Друго едно нещо е: „Редактиране мнение", седи пак долу вдясно и дава възможност да редактираш (вкл. да добавяш по същество - ново мнение) в продължение на три часа (или нещо такова). Защото модераторите леко се нервят, изхождайки от подозрението за „комерсиално" калкулиране на брой мнения (особено, когато са непосредствено едно след друго).
    Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

    Коментар


    • От: Българските ВВС

      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      Това би било крачка напред - хубаво, но нереално - засега би било постижение да задържим нивото.
      Теxнически съм съгласен. Но военно прагматично не баш. Защото: виж американската военна доктрина и стратегия + геополитиката им. Да, в нея тези 2 платформи Ф-22/35 намират своето логично и реално място и приложение. А сега ги сравни с лилипута в лицето на нашите ВВС и си задай въпроса къде са ни допирните точки? Стигат до там доколкото да изпълняваме някоя периферна и далечна спомагаща функция по линия на НАТО. Дотам.

      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      В Швейцария Грипен няма,
      То и друго скоро може и да няма. На военнополитическо ниво бе избран именно Грипена. Народа каза обаче "не" с референдума. За това и сега са ни в клин- ни в ръкав и май ще си държат Ф-5ците докато ум им зайде. Впрочем хубав пример, че в съвременните условия са преценили, че и той им върши работа като за техните изисквания без да се хвърлят в тлъсти проекти и грандомански (като за тях) машини.

      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      в Унгария и Чехия е експеримент (могат да си ги позволят) с неясен изход (перспективата да ги върнат е реална).
      Егати експеримента. Та от години това им е гръбнака и единствения и основен боен самолет. В Чехия кара вече второ десетилетие. И не, няма да ги върнат. Скоро преподписаха и удължиха лизинга за още 10 години.

      Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
      Поляците не знам колко са си надвили на масрафа (сравнени с нас - определено де), но за разлика от нас не се правиха на „аристократи" и „гръбнакът" на авиацията им представляват така презрените тук (и предлагани нам) „вехти" ф 16.
      Да де, ама поляците освен тях държат паралелно и 29ките + Су-22 и съвсем не се свеният да го правят и за в бъдеще. Това първо.
      Второ те не взеха "вехти и презряни" Ф-16, а нови, едни от съвременните и актуални Block-52. Мисля е излишно да споменавам каква е разликата с предлаганите и визираните нам модификация от първите генерации.
      Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

      Коментар


      • От: Българските ВВС

        Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
        Второ те не взеха "вехти и презряни" Ф-16, а нови, едни от съвременните и актуални Block-52.
        М-дам, така е, усметох ги с германските „29".
        Но да го пишем към функциите на масрафа - ние може (и ред ни е, и ни се полага) и да сме по-скромни.
        Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

        Коментар


        • От: Българските ВВС

          Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
          ....3. Прицел РАБОТАЛ и работал отлично. На большой высоте как здесь уже сказали "Метка шлепала прямо с края стекла"
          Так же отлично работал на фоне земли, что позволяло в Марах на "свободной охоте" перехватывать "крылатые ракеты"...
          Значи свободен лов за крилати ракети....
          Летиш си и като видиш крилата ракета - гърмиш. По-нелепо и глупаво нещо не съм чел - руснака летец (или този писал статията) просто не е в час за нищо - радара на кой да е МиГ-23 не е способен да прихване крилата ракета. Това да не ти е лов на камиони, бронирана техника или нещо подобно.
          Май не си заслужава да продължаваме...
          А и с какво "лови" ракетите на фона на земята - с какво оръжие ги стреля ?

          Коментар


          • От: Българските ВВС

            Хм, а в Афганистан какви крилати ракети са хвърчали (надали се визират Стингърите)? Кой е оперирал с такива?
            Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

            Коментар


            • От: Българските ВВС

              В руски сайтове много чудесии можеш да прочетеш...
              Крилатите ракети са най-трудните цели в света, трудни даже за най-съвремените самолети и ПВО системи.
              А той нашия си подхвърчал и гърмял ракети ако ги зърне

              Коментар


              • От: Българските ВВС

                То в Афган и вражи самолети е нямало, ама са замъкнали цели полкове и подразделения ПВО. Сигурно си вървят комплект към дивизиите и армията. Най вероятно за "прелитащи" навлеци от Пакистан.
                Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                Коментар


                • От: Българските ВВС

                  То реално в момента ние авиация имаме само на книга,но като става дума за МИГ 23 се сещам че благодарение на ината един генерал през 80-те ,който е бил готов и си е хвърлил оставката сме закупили ескадрилата МИГ 29 вместо две ескадрили МИГ 23.Така че е имало вероятност в момента да бяхме и без 29-ки,тоест само с МИГ 21,който просто е най-простия ,евтин и ремонтопригоден самолет на служба във ВВС.

                  Коментар


                  • От: Българските ВВС

                    Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
                    Значи свободен лов за крилати ракети....
                    Летиш си и като видиш крилата ракета - гърмиш. По-нелепо и глупаво нещо не съм чел - руснака летец (или този писал статията) просто не е в час за нищо - радара на кой да е МиГ-23 не е способен да прихване крилата ракета. ...
                    В същност, доколкото виждам, това са спомени на съветски летци, които на някаква авиобаза (Мара) са се сбърквали от учебни полети, които са включвали и "крилати ракети" (обърни внимание, че и в оригинала ги има кавичките), ролята на каквито са играли изтребители.

                    подготовка "марийцев" в те времена была что надо. И практически ограничений не было. Настоящая войнушка.
                    А с 29-ми в ближний бой на 23-х лучше не ввязываться Надерут как пацана, как не крути. Поэтому бои с ними разрабатывали примерно так: Дуэльная ситуация лоб в лоб, иммитация пуска ракет ДВБ разворот под 4\4 со снижением и на съеб на форсаже. Видит бог в дальнем бою их надрали.
                    А когда они иммитировали крылатые ракеты на малой высоте, из 8 МиГ-29 перехватили 6 штук, но визуально, т.к. они шли на 50м.
                    А иначе с всичкознаещи Интернет спецове наистина няма много смисъл да се продължава.

                    П.П. Между другото, я големия специалист да сподели защо да не може изтребител да се оправи с крилата ракета, естествено при положение, че я забележи? Въпросните изделия са дозвукови, така че не виждам що да не могат да се атакуват успешно и с ИЧ ракети, че и с оръдието. Явно е, че руснаците са го отработвали това упражнение.
                    Последно редактирано от Чавдар (V93); 25-02-15, 18:24.
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • От: Българските ВВС

                      Здравейте! Чудих се много от къде да започна.

                      Мари, Мара или Mary е град в Туркменистан и по онова време е била базирана ескадрилата в която е летял въпросният/ 218 бойни полета/ пилот. От това летище е работил по цели в Афганистан , който е част от южната граница на Туркменистан.
                      "Свободен лов" е похват/начин/метод за унищожаване на противникова техника/ ЛА, назенма , надводна, крилати ракети и т.н./ познат доста в ИА. При този метод съвсем целенасочено, а не се рее безцелно в нвбето, излита 1 бр. самолет/ именно един самолет/ , управляван от най-подготвените летци в частта. Този летец е познавал в съвършенство самолета си и цялата тактическа обстановка, подготвен за работа по всички видове цели за ИА. Смисъла е в това , че самолета е сам и е почти е невъзможно да бъде открит от средствата за ПВО както и не е обременен от воден / wingman/ за да се съобразява с маньоврите в очакваните зони за поява на целтта и ПВО. Доста резултатен метод при използването му от грамотни пилоти. Използва се още от втората световна до ден днешен. Мисля , че го измислят немските пилоти.

                      Коментар


                      • От: Българските ВВС

                        Първоначално публикуван от nitro Преглед на мнение
                        В руски сайтове много чудесии можеш да прочетеш...
                        Крилатите ракети са най-трудните цели в света, трудни даже за най-съвремените самолети и ПВО системи.
                        А той нашия си подхвърчал и гърмял ракети ако ги зърне
                        РЛС на МИГ-23 МЛД- "Сапфир 23МЛА" и неговите доработки е точно с това известен и пословичен в средите на ВВС от всички страни. Именно с тази си работа на фона на земна повърхност по нисколетящи, високоскоростни цели с ниска ЕОП. Това го написах б доста предни постове. Именно поради това ви акцентирах на това, че МЛД-то е всепогоден/ работи във всякакви МТО/ и подчертавам всеракурсен изтребител-прехващач снабден и с ТП. Като модернизираното муТП е могло да зашваща чели на дистанции до 60 км в ЗП/ задна полусфера/ и е качено на МиГ-25. И пак пиша не е летял и подхвърчал а целенасочено е работил по такива цели, Нитро.

                        Коментар


                        • От: Българските ВВС

                          Виждаш ли Нитро, как един наистина боен пилот само с няколко на брой реда в телеграфен стил е обяснил за бойните умения на МЛД-то в реални бойни действия. И ако твоите интернетски данни за тези неща са в разрез с тези на пилот с 218 бойни полета над описаните от него земи , то грешката не е в него.Там в нета има снимки на МЛД-та работили в Афган с нарисувани на бордовете под фанарите белички силуети на ракети преххванати и унищожени от тях.
                          От изреченията:
                          Прицел РАБОТАЛ и работал отлично. На большой высоте как здесь уже сказали "Метка шлепала прямо с края стекла"
                          На перелете на больших высотах ставили Х=30 и летели не боясь превыситьограничения М<0.8 и расход топлива не увеличить.

                          В свое время был самый тяговооруженный самолет. В Афгане с трехкилометровой полосы взлетали парами 12 экипажей с 4х500 жара, высокогорье. И после первого витка спирали уходили из зоны Стингеров т.е. выше 3000м.
                          ти какво разбра. Тук има много ключова информация. Или само работата по крилатите ракети можа да разбереш.

                          Коментар


                          • От: Българските ВВС

                            Първоначално публикуван от petyo413 Преглед на мнение
                            ... Там в нета има снимки на МЛД-та работили в Афган с нарисувани на бордовете под фанарите белички силуети на ракети преххванати и унищожени от тях. ...

                            А сОпри се малко, а! В Афганистан никой никакви ракети не е прехващал, а за ученията си е казано ясно "крилати ракети" като кавичките не са случайни. Доколко прехват на "крилата ракета" във вид на МиГ-21 или МиГ-29 е равносилно на прехват на BGM-109 Tomahawk всеки може да си направи извод като сравни размерите на едните и другите.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • От: Българските ВВС

                              Аз това класически изстребител да прехваща крилати ракети със скорост към 10М (на ОТР-23, 9К714 или западния аналог "Пeршинг" например) не си го представям. Кво са тренирали и до колко е било ефективно не ми е ясно?....
                              Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                              Коментар


                              • От: Българските ВВС

                                ... та какво разправяхте за Българските ВВС ...
                                Всеки трети е шести

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X