Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Хоувъркрафт по линия на ТНТМ :)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

    Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
    Правил съм го с гайка, която плътно преминава през жилото, след това му "разрошвам" края и го калайдисвам. Държи яко, но проблем е калайдисването. Добре хваща, ако използваш смес от глицерин и нишадър. Правил съм го и с желязна тръбичка и кербовъчни клещи...
    И с лустер клема естествено...
    Всичко зависи от мястото и предназначението.

    Да добавя ценен опит и аз - края на жилото се омотава с тънка медна жичка /все едно е пружинка /.После се калайдисва относително лесно , щото медта помага. За флюс може преобразувател за ръжда или солна киселина......
    0888932647

    Никога не се страхувай да правиш това, което не умееш. Помни, че Ноевият ковчег е направен от любители. Професионалистите са построили "Титаник".

    Коментар


    • #92
      До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

      Първоначално публикуван от tomcat4o Преглед на мнение
      Следващия въпрос. За вас може да е ясно, но аз мен е интересен въпроса с органите да управление. На снимки в руски сайтове съм виждал само един лост. В тази тема видях с два лоста, със самолетно кормило... Предполагам се с някакво устройство се управлява въздушната струя на тяговото витло. Руля трябва ли да е компенсиран или не. Подаването на газ с педал ли става или с РУД като при самолетите.
      По въпроса с органите за управление и контрол... никъде няма точно определено устройство с което да се подава движението при маневриране ....Всеки изработва това което прецени че е удобно и лесно за направата му....може да бъде лост който със бутане в ляво и дясно да подава движение за маневра (завой)...... може да е с кормило като на мотоциклет или каквото ти се врътне в главата....самата маневра може да се извърши от 1, 2, 3, 4 плоскости които да насочат струята въздух в нужната посока.......връзката между двете устройства най често е посредством жила ,но не е изключена и лостова система ,трябва да е сигурно и надеждно при експлоатацията му...
      Подаването на газ пак може да се импровизира : с въртене на ръкохватка, със стискане на лостче като при джетовете и др. ....педали не се използват както и при джетовете защото стъбилността на водача не е добра и това би довело до проблеми и губене на равновесие....Контролни уреди пак се слагат за лична представа за състоянието в момента на каране на ховера...може да се следи и е желателно ,обороти на двигателя,количество на горивото, температура на двигатела и разни други ...желателно е поставянето на kill switch (ключ за внезапно прекратяване работата на двигателя) лично на мен ми се е налагало да го ползвам.........
      Ето чертежи по които аз преди време конструирах първия си ховер.. http://dox.bg/files/dw?a=75a296306c .....колегата Юрий сега се ръководи от тях но променя разни неща по лично усмотрение и придобит вече опит ,но и в този си вид като на чертежа, работи успешно стига да се спазят всички предписания.....ако някой прояви интерес можем да му разясняваме по подробно детайлите и принципите .......А така изглежда ховеркрафта от чертежите.....все още пазя полата за този ховер ....типа и е торба и е в доста добро състояние
      Прикачени файлове
      Последно редактирано от charlie19; 20-12-09, 00:11.
      Когато видиш че някой спи него буди,само го завий за да не изстине!!!

      Коментар


      • #93
        До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

        Благодаря за разяснетията. Понеже сме по линията на ТНТМ си мисля доколко е подходящо използването на двигател от трабант за тяга и от мотофреза с вертикална ос за престилката. Или друг вариант двигател от вартбурт да върти и двете перки. Дали ще са достатйчни като мощност за малък двуместен ховер?
        Издържах вчера, ще издържа и днес...

        Коментар


        • #94
          До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

          Първоначално публикуван от tomcat4o Преглед на мнение
          Благодаря за разяснетията. Понеже сме по линията на ТНТМ си мисля доколко е подходящо използването на двигател от трабант за тяга и от мотофреза с вертикална ос за престилката. Или друг вариант двигател от вартбурт да върти и двете перки. Дали ще са достатйчни като мощност за малък двуместен ховер?
          Въпроса е малко подвеждащ..... докато не установиш площа на ховера (кв.м.) и да направиш най-груби пресмятания къде ще е центъра на тежеста първо на самия корпус и вече тогава тогава избираш с колко двигателя ще си запомни колкото по леко стане като цяло толкова по лесно и добре ще работи машинката ...само като ориентир....1кв.м. повдига и носи 60 кг маса, по това може да се пресмята каква площ е нужна....вартбурга е доста тежък мотор като му накачиш всички нужни щуротии и радиатор, вода и стана около 100 кг. и аз пробвах с такова немско чудо но докато не подмених чукчетата с електронно доста гризах дървото .....трабанта и той не е много стока
          Когато видиш че някой спи него буди,само го завий за да не изстине!!!

          Коментар


          • #95
            До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

            Разбирам. Май съм тръгнал не от началото а от средата. Но това което коментираме е ценно за мен, щото май трябва да си променя цалата концепция. Аз си го представях една дървена платформа, слагам двигателя, правя си една перка с реверс, престилка и газ..... Ама работата била по-сложна. А колкото до двигателя, имам го в наличност и затова мислих него да ползвам. Понеже в едни руски сайтове гледах, че позлват немски двутактови двигатели. Мислех да си направя тягова перка с променящ се ъгал на лопатите, но от прочетеното до тук.... май няма да стане. Ще мисля други варианти. Приятен ден.
            Издържах вчера, ще издържа и днес...

            Коментар


            • #96
              До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

              Първоначално публикуван от tomcat4o Преглед на мнение
              Разбирам. Май съм тръгнал не от началото а от средата. Но това което коментираме е ценно за мен, щото май трябва да си променя цалата концепция. Аз си го представях една дървена платформа, слагам двигателя, правя си една перка с реверс, престилка и газ..... Ама работата била по-сложна. А колкото до двигателя, имам го в наличност и затова мислих него да ползвам. Понеже в едни руски сайтове гледах, че позлват немски двутактови двигатели. Мислех да си направя тягова перка с променящ се ъгал на лопатите, но от прочетеното до тук.... май няма да стане. Ще мисля други варианти. Приятен ден.
              Ако наистина те гризе отвътре и искаш да направиш такава щуротия ще помагаме с каквото можем .....а и както се очертава с Юрий ще направим по една машина и тогава ще стане още по интересно и предполагам че и други биха се запалили да творят в тази посока ....в началото докато разбереш кое какво и как действа е малко стъписващо ,но като навлезнеш в нещата ,всичко ти става ясно .....колкото до аритметиката която трябва да се направи и тя не е толкова сложна........за направата на такива неща са нужми много мерак...сръчни ръце .....празна глава...и здрави крака за да може да носи предните две....
              Когато видиш че някой спи него буди,само го завий за да не изстине!!!

              Коментар


              • #97
                До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

                Първоначално публикуван от tomcat4o Преглед на мнение
                Разбирам. Май съм тръгнал не от началото а от средата. Но това което коментираме е ценно за мен, щото май трябва да си променя цалата концепция. Аз си го представях една дървена платформа, слагам двигателя, правя си една перка с реверс, престилка и газ..... Ама работата била по-сложна. А колкото до двигателя, имам го в наличност и затова мислих него да ползвам. Понеже в едни руски сайтове гледах, че позлват немски двутактови двигатели. Мислех да си направя тягова перка с променящ се ъгал на лопатите, но от прочетеното до тук.... май няма да стане. Ще мисля други варианти. Приятен ден.
                Платформата ,мога да ти подаря ,мойта стара от синия ховер .
                Располагам с ''ненужни'' : перка за възглавница ,двигател МЗ 250 ,след основен ремонт /още не пален/ , стойка за предната перка в случай че са два двигателя . корони/f80 ,f130/ за да сложи ел стартер /зъбите с профил за опелов стартер/ ,4-тактови двигатели 5,5 и6,5 коня , Бриг 18 коня с ел стартер .
                не ги продавам ,но с цел популиризация ,бих ти ударил едно рамо ,докато си набавиш свойте .
                За управление: най евтино е кормило от велосипед ,само се добавят 2 жила за рулове , спирачния лост от дясно е газта за задния двигател ,превключвател на скорости от ляво -газта на предния двигател /в случай че са два/.
                За спирачки : няма такива те са за страхливци.
                Ако си близо до Перник , заповядай да пипнеш сам ,едно са картинки ,друго е на ''живо''
                Двигатели които си видел на сайтове от типа Ротакс общо взето страшно леки при 30 кг вадят 60-65 коня ,но и ''тежат''
                около 6 килолева без редуктор .

                Коментар


                • #98
                  До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

                  Ха ха ха моето ме изнерви в един момент че не иска да да си върши правилно работата и го насякох с брадвата ....по точно от самото начало не се водех по точните разяснения и аз мислех и си виках че то няма да лети ,но след като разбрах че погрешно съм мислел вече беше късно ..а да съжевяваш мъртвец не си струва ..но и това го разбрах малко по късно.....за това седнах и изчетох информацията в интернет (така се казва де) и тогава се реших да правя следваща стъпка.......затова съветите които се опитвам да дам не са плод на мислене ,а плод на сблъсаци в практиката ..
                  Когато видиш че някой спи него буди,само го завий за да не изстине!!!

                  Коментар


                  • #99
                    До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

                    3-те първите ги постигна същата съдба е след като излязоха мазолите от мишка и клавиатура ,нещата взеха да потръгват по добре .
                    Ех да знаех всичко това ,което знам сега , преди 4-5 години
                    .Наистина толкова лесно да направиш ховер ,когато знаеш какво точно правиш

                    Коментар


                    • До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

                      Първоначално публикуван от juri_fursov Преглед на мнение
                      3-те първите ги постигна същата съдба е след като излязоха мазолите от мишка и клавиатура ,нещата взеха да потръгват по добре .
                      Ех да знаех всичко това ,което знам сега , преди 4-5 години
                      .Наистина толкова лесно да направиш ховер ,когато знаеш какво точно правиш
                      Да и аз това си казвам като правя това сега ...ако имаше кой да каже нещо когато ме захапа кучето по тези машини...нямаше да нараства камарата с "лоши опити " толкова високо .....и Сергей Бубка трудно би а прескочил
                      Когато видиш че някой спи него буди,само го завий за да не изстине!!!

                      Коментар


                      • До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

                        Първоначално публикуван от charlie19 Преглед на мнение
                        само като ориентир....1кв.м. повдига и носи 60 кг маса, по това може да се пресмята каква площ е нужна....
                        Това ми стана интересно! При самолетите крилото е много по-натоварено - стига до 500 кг/кв.м, а ховърът вдига шум и пушилка... а пък по данните, които даваш излиза, че под "полата" има само 6 милибара налягане, ако смятам правилно де
                        Какви са данните за това налягане?

                        Коментар


                        • До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

                          Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                          Това ми стана интересно! При самолетите крилото е много по-натоварено - стига до 500 кг/кв.м, а ховърът вдига шум и пушилка... а пък по данните, които даваш излиза, че под "полата" има само 6 милибара налягане, ако смятам правилно де
                          Какви са данните за това налягане?
                          Да правилно смяташ ....възможноста на перката в най- добрия случай може да направи 650 Pa (паскала) което като цифра се вижда много , а на който има представа се оказва че е доста малко....за тези които няма да го смятат ще го сравня с налягането което може да направи човек с уста,то е по голямо от тук посочената цифра.....нормално достижимото при ховера е 600 Pa... от там се получава и тази подемна сила от 60кг/м2....ето и някой домашни опити с духалка за листа...
                          Последно редактирано от charlie19; 21-12-09, 20:20.
                          Когато видиш че някой спи него буди,само го завий за да не изстине!!!

                          Коментар


                          • До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

                            Първоначално публикуван от charlie19 Преглед на мнение
                            Да правилно смяташ ....възможноста на перката в най- добрия случай може да направи 650 Pa (паскала) което като цифра се вижда много , а на който има представа се оказва че е доста малко....за тези които няма да го смятат ще го сравня с налягането което може да направи човек с уста,то е по голямо от тук посочената цифра.....нормално достижимото при ховера е 600 Pa... от там се получава и тази подемна сила от 60кг/м2....ето и някой домашни опити с духалка за листа...
                            И аз все съм се чудел как се вдига и се движи хем съм присъствал на изработката и мие обеснявал кое колко е и как става , и все съм се чудел ...а това новото не е истина като летяща чиния е....с виждане става
                            ТРИКРАКА МАСА НЕ КУЦА:eek:

                            Коментар


                            • До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

                              данните за мойта перка.От там става ясно всичко за налягане
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                              • До: Хоувъркрафт по линия на ТНТМ

                                Ето и колегата също потвърждава за налягането което създава перката .....и аз съм се захванал с този възел калъпите са готови, и в момента до-утчнявам технологията си за изработката на отделните пера и фланците ....... по принцип всичко това е доста отговорна и прецизна работа и всичко трябва да е сигурно и безупречно на 100% иначе няма успех ....
                                Ето отново една компютърна симулация ...този път на перката
                                Прикачени файлове
                                Когато видиш че някой спи него буди,само го завий за да не изстине!!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X