Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Махагонова моторница

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • motor_men
    отговори
    Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
    За съжаление нямам банциг и немога да ги цепя. Имам още два кубика трупи на гатера ще искам да са по тънки. Тези са дебели по препоръка на човек който разбира от дървен материал. Нямало да се цепят и усукват Но като ги направя на 4мм няма значение колко са усукани. Както и да е. Дървото е ела на Дъглас. Няма толкова чепато дърво.
    днес почти завърших половината дъно. Тези отпре една по една че играят стяги и няма как.
    Щом е на гатер , няма как да е по-тънко. Грешно е набичен този материал , и не разбрах минал ли е през сушилня! Трябва да ги набичат на талпи като се съобразяват с годишните пръстени на дървото , след което да се нарежат на циркуляр до нужната ти дебелина. Така ще се подбере чист материал който ще се огъва правилно. Дървото се огъва по различен начин в зависимост от разположението на годишните пръстени.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Да кръстосани.
    Три слоя ела и един махагон.

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    Прощавай, не ми се чете назад...

    При тая дебелина предполагам ще има няколко слоя? Ако да, кръстосани ли и колко слоя?

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    За съжаление нямам банциг и немога да ги цепя. Имам още два кубика трупи на гатера ще искам да са по тънки. Тези са дебели по препоръка на човек който разбира от дървен материал. Нямало да се цепят и усукват Но като ги направя на 4мм няма значение колко са усукани. Както и да е. Дървото е ела на Дъглас. Няма толкова чепато дърво.
    днес почти завърших половината дъно. Тези отпре една по една че играят стяги и няма как.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    Защо не ги наряза на две парчета , и после да ги рендосваш , по-малко фира? На какъв материал се спря?

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Здравейте на всички!
    след мнооооого дълго чакане най-накрая се сдобих с дървото за обшивката. От два дена съм луднал и това е резултата.
    На гатера я нарязаха малко дебела и сега ми се разказва играта. Нарязаха я на 2 см. а трябва да я сваля до 4 мм. Зарих се в трици.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Без да го видиш материала , не го купувай , това е като да поръчаш блондинка. В твоя случай ползата от махагона е , единствено ако лакираш. Тая ела се съмнявам дали ще я намериш , имай предвид , че ти трябва материал който е правожилен и без чепове. Иглолистната дървесина която най-много издържа на вода е лиственицата , при строежа на Венеция са ползвали лиственица и елша. В София съм купувал лиственица на рендосани дъски с размер 28мм.дебелина , 140мм. широчина , и 3м. дължина , подбирал съм дъски без нито един чвор. Доколкото знам тя е дървесината с най-много смола , годишните пръстени са много на гъсто . Имам някой парчета излишни , мога да ти ги пратя да видиш дали ще ти хареса. Също съм попадал на много смолист и много чист бял бор , който също върши работа и може да замени кедъра. Качествата на една дървесина зависят много от това къде и как е расло дървото , и от коя част на дървото е материала. Лиственицата е много добра защото расте при сурови условия.
    Имай предвид , че колкото са по-големи талпите , толкова повече фира ще даде материала. Друго важно е , че при изкуственото сушене , заедно с влагата се губи и част от смолата. За да не превишаваш теглото , може да намалиш дебелината на дървената обшивка и да увеличиш дебелината на слоя стъклоплат. Като най-добрия вариант е да направиш няколко мостри от обшивката с различни материали , да им премериш теглото , и по този начин да сметнеш теглото на цялата обшивка. И пак се повтарям , дървен материал се купува след като го видиш , пипнеш , подушиш.

    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
    ...Относно обшивката на лодката , аз бих ползвал само иглолистен материал и бих наблегнал на по-дебел слой стъклоплат. В случая лиственицата мисля , че може да замени махагона , на акацията не знам как и действа морската вода.
    Ще се потретя - всичко можеш да ползваш, стига да е преизчислено и съответно преоразмерено. Обаче, още по-важно е да се спази теглото, защото при тоя сравнително къс корпус, всеги килограм в повече на непредвидено място може да доведе до крен или диферент, или и двете в неподходяща посока. После много трудно ще се уравни водолинията, а надводния борд може да се окаже наполовина по-нисък от предвидения.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    От: Махагонова моторница

    не съм се спрял на акация. Търся заместител на махагона ако е възможно, но в крайна сметка ще сложа махагон. Пролема е че не е масова дървесина. единствения доставчик който намерих за сега е ЯВ-България. Цената която ми дадоха е 3700лв/м3, и ще ми го доставят на огромна талпа. За трите пласта ошивка успях да немеря единствения официален заместител на кедъра - ела на дъглас. Оказа се че по татово време са садили ела на дъглас из балкана над Старосел и тя се е хванала и се размножава. Ако някой е търсил и намерил махагон на по-добра цена - да казва. Елата на Дъглас е малкооооо по тежка от кедъра. Водят я най-смолистата от всички иглолистни.
    Колкото до подредбата ДА. На големите лодки първия слой е хоризонтален. Малките ги почват направо под ъгъл. Установих във времето, че има значение с кой ъгъл започваш (прилагам снимка). Само така първите летви следят перфектно извивките на лодката (а те между другото са доста шантави). Смятам първия слой да го притискам само със стягите, а зас втория и третия да ползвам такер докато залепнат и след това да вадя телчетата. За финиша още нямам грам идея защото не ми се иска да остават дупки по махагона. Имаше на времето едно видео в Ютуба за американец Van Dam който прави такива лодки с феноменално качество, но по някаква причина видото е свалено. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Screenshot 2019-08-15 at 12.26.01.jpg
Прегледи:1
Размер:120.8 КБ
ID:5819238

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
    Kakто и дебелината и ширината на летвичките. Между другото, понеже си на ти с дървенията, имаш ли представа каква е разликата в плътността на махагона и акацията. За дъб знам, че е около 750 килограма за м3.
    Акацията е по-твърда , но зависи къде е расло дървото и колко бързо е расло. Аз едно дърво трябва да го видя , пипна , подуша , за да преценя колко е твърдо и точно за какво да го ползвам. Махагона е плътен материал , но не много твърд и не тежък. Но , често съм попадал на отделни бройки дъски /купувал съм го от бивши работници във Фурнир/ които са ужасно твърди и тежки. На цвят са малко по-тъмни и според мен не са от махагон. Толкова са твърди , че дори триците от тях трудно горят. И са ужасни за работа , миризмата при рендосване действа като сълзотворен газ. При чамовия материал има още по-драстични разлики в плътността в зависимост от вида и това къде е раснал. Като остане време ще го обясня в отделна тема , че имахме един спор с колега относно греди и талпи.
    Относно обшивката на лодката , аз бих ползвал само иглолистен материал и бих наблегнал на по-дебел слой стъклоплат. В случая лиственицата мисля , че може да замени махагона , на акацията не знам как и действа морската вода.

    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
    Първия слой е много важен , с него трябва да "хванеш" формата на лодката. Трябва да знаеш каква е последователността точно за тази лодка.
    Kakто и дебелината и ширината на летвичките. Между другото, понеже си на ти с дървенията, имаш ли представа каква е разликата в плътността на махагона и акацията. За дъб знам, че е около 750 килограма за м3.

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
    Първи и трети слой 45 градуса, втори 90 градуса спрямо първи и трети и четвърти по дължина на лодката. Поне така гледах из нета.
    Първия слой е много важен , с него трябва да "хванеш" формата на лодката. Трябва да знаеш каква е последователността точно за тази лодка.

    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
    Първи и трети слой 45 градуса, втори 90 градуса спрямо първи и трети и четвърти по дължина на лодката. Поне така гледах из нета.
    По-важното е как е по проект. Защото аз за 12-метрова ретро яхта видях 1и 4 по дължина и двата междинни кръстосани на по 90 градуса помежду си и на 45 градуса спрямо 1и4. Самата обшивка беше от 3мм фурнир, покрит със стъклоплат..

    Остави коментар:


  • travelling
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Това начинание заслужава уважение, телефона ми е в подписа, бих се радвал да се видим на по кафе и да помогна с каквото мога .

    Остави коментар:


  • BENZBOSS
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
    Преди много години бъдещият ми тъст направи дървена лодка в Севлиево. Една нощ я закараха с камион до Созопол, щото запречваха целия път. Оказа се, че е 12 БРТ, но я регистриха 10, щото повече не даваха. Имаше каюта с 4 койки, платна и мотор Lamborghini. Изгни и потъна в Ропотамо, под Лъвската глава, щото намаше кой да я калафати. Два тона оловен кил отидоха на дъното. Името й беше Пилигрим.
    3 ръце лак всеки сезон и на колесар завита 7-8 месеца в годината ше издържи,пластиката или алиминия е друга бира,но с дьрвото трябва любов,а аз я виждам в снимките горе.

    Платна и кил лесно,там и да объркаш най-много да е по-бавна от това което си очаквал с едни 10-15%.

    Тука мотор ше я бута,колко трябват,масичка па хладилниче за бирата,после една хондичка генератор е там в ъгъла ма поне бучи я 2-3 батерийки и инвьртьрче........и то ако е сметната,че ако не е и без бирите вместо 35 прави 9 възла.

    Като знам какво трябва да има такава лодка за да е сигурна за плаване с тия бензинови мотори и ми става лошо като си помисля.От друга страна обаче да го създадеш от нищото,да го направиш как на теб ти харесва,да си я лакира- как ти си знаеш,да я подкараш на изгрев слънце........ееееебаси кефа.Няма по-красиво нещо от дьрвото ма и пък няма по-капризно,всеки луд с номера си.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X