Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Махагонова моторница

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • sek.1
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
    Полиестерната е с три съставки - смола, ускорител и втвърдител, като директното смесване на ускорител и втвърдител дават БУМ. Първо се "ускорява", после се "втвърдява". И с двата вида смола се работи най-добре при 15-тина градуса - рано сутрин или късно вечер, но не и в най-големите жеги. Тогава нищо не може да те спаси от моменталическото втвърдяване.
    Имам една полиестерна която ми я даде човек който произвежда сърфове и кърпи лодки и всякакви други дивотии от такъв материал . Няма трети компонент само смола и втвърдител е . Мирише като автомобилния кит и докато не е стегнала се мие с кореселин . С нея си кърпих бронята на еспейса стяга за по малко от час . В една чашка 200 милилитра я пълня около половината и сипвам една капачка от втвърдителя .

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Не трябваше ли предварително да направиш канала за кожуха на вала , сега ще е доста сложно? Имай предвид , че винтовете които си ползвал се късат ако дървото поеме влага , аз бих ги развил , и бих набил дибли 10мм.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Мислил съм за z колона, дори за v трансмисия за да освободя място за сядане на повече хора, но мисля че ще разваля баланса на лодката. Двигателите за които писах са по 400 кг средно. Незнам колко тежи двигател с z колона, но надали ще е по малко ?


    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
    ...Пак да кажа - нямам амбицията да я карам на пълна мощност, а лижерно покрай брега. Изключително и само в спокойно море - вълни до 30 см. Надявам се че няма да се обърне.
    Много ме притеснява друго: максималното газене е 60cm, а транеца в най-високата си част е 62cm. С обшивката да стане макс 66cm ?!?!?!
    Килеватостта на корпуса, основно има значение за комфорта и натоварванията, които се изпитват при каране с висока скорост през по-високи вълни. Това им е лошото на глисиращите по-плоскодънни корпуси, че в един момент карането заприличва на пускане по ски писта с найлон. С други думи, при 50 санта вълна почваш да буташ лодката, за да не ти изпаднат ченетата (пломбите изпадат и по-рано). Що се отнася до максималното газене, то в него влиза разстоянието от предпазителя на витлото до водолинията. Така че, споко - ще имаш поне 35-40 сантиметра надводен транец.

    П.П. Това за газенето все пак зависи от успешната изработка, с най-точното спазване на развесовките. Смяната на материали без разчети може да доведе до превишаване на проектното тегло и съответно газене.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    От: Махагонова моторница

    8 градуса


    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
    Предвидена е за бордови двигател около 250 hp.
    Двигателя стои първи на около 2.5м от носа. След него е кокпита - два реда седалки за 4-5 човека и ведна след тях е резервоара(той е буквално до транеца. Движението се предава с вал към витлото. Вала минава почти през половината лодка.
    Модела на лодката е (palm beach 22”) в нета се въртят няколко снимки на други ентусиасти и част от чертежите.
    Пак да кажа - нямам амбицията да я карам на пълна мощност, а лижерно покрай брега. Изключително и само в спокойно море - вълни до 30 см. Надявам се че няма да се обърне.
    Много ме притеснява друго: максималното газене е 60cm, а транеца в най-високата си част е 62cm. С обшивката да стане макс 66cm ?!?!?!
    За двигател съм се спрял за сега на mercruser 250 hp или ilmor 320 hp. Много съм далече от това за сега но се оглеждам. За меркюрито намирам цена около 14-15000$ илмора около 11000$ и двата от Щатите. Мито и ДДС допълнително. В Пловдив все още не съм намерил човек който да се наеме да маринизира двигател от кола. На старо има но все нещо им липсва основно охлаждането. Ако имате идей - приемам всякакви. Също така скоростни кутий дебелини на валове, спецификация на пропелера - магазини откъдето да ги купя. Почти всички части за които се сетих и прочетох ги намирам само в Щатите
    Имам чертежи на една руска с подобен размер и форма , само дето горната част е закрита , предвидена е за двигател от Газ53. Според мен може за пригодиш автомобилен двигател , може да ползваш и Z-колона.

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
    По-скоро е предвидена за сладка вода с леко набръчкана повърхност. Ъгълът на килеватост при транеца няма нищо общо с местоположението на двигателя.
    Има , от това зависи ъгъла на вала който задвижва витлото , може да забива носа. Ето тук има подобна от махагон.

    https://uk.topboats.com/italia/barch...lorida-super-1

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Предвидена е за бордови двигател около 250 hp.
    Двигателя стои първи на около 2.5м от носа. След него е кокпита - два реда седалки за 4-5 човека и ведна след тях е резервоара(той е буквално до транеца. Движението се предава с вал към витлото. Вала минава почти през половината лодка.
    Модела на лодката е (palm beach 22”) в нета се въртят няколко снимки на други ентусиасти и част от чертежите.
    Пак да кажа - нямам амбицията да я карам на пълна мощност, а лижерно покрай брега. Изключително и само в спокойно море - вълни до 30 см. Надявам се че няма да се обърне.
    Много ме притеснява друго: максималното газене е 60cm, а транеца в най-високата си част е 62cm. С обшивката да стане макс 66cm ?!?!?!
    За двигател съм се спрял за сега на mercruser 250 hp или ilmor 320 hp. Много съм далече от това за сега но се оглеждам. За меркюрито намирам цена около 14-15000$ илмора около 11000$ и двата от Щатите. Мито и ДДС допълнително. В Пловдив все още не съм намерил човек който да се наеме да маринизира двигател от кола. На старо има но все нещо им липсва основно охлаждането. Ако имате идей - приемам всякакви. Също така скоростни кутий дебелини на валове, спецификация на пропелера - магазини откъдето да ги купя. Почти всички части за които се сетих и прочетох ги намирам само в Щатите


    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
    Според мен , лодката е мореходна. При транеца е нормално дъното да е плоско , предвидена е за бордови двигател.
    По-скоро е предвидена за сладка вода с леко набръчкана повърхност. Ъгълът на килеватост при транеца няма нищо общо с местоположението на двигателя.

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Според мен , лодката е мореходна. При транеца е нормално дъното да е плоско , предвидена е за бордови двигател.

    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Явно при транеца дъното е наистина съвсем плоско. В документацията упоменат ли е клас на мореходност?

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    От: Махагонова моторница


    Дано от тези снимки се добие представа колко е (V) образно дъното и дали е добре за море


    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Полиестерната е с три съставки - смола, ускорител и втвърдител, като директното смесване на ускорител и втвърдител дават БУМ. Първо се "ускорява", после се "втвърдява". И с двата вида смола се работи най-добре при 15-тина градуса - рано сутрин или късно вечер, но не и в най-големите жеги. Тогава нищо не може да те спаси от моменталическото втвърдяване.

    П.П. За колегата-корабостроител - ако руският език не е тера инкогнита за теб, изрови в нета "15 проектов судов для любительской постройки". Вътре е разгледан всеки въпрос около такова начинание.
    Последно редактирано от коко келеша; 10-08-19, 08:06.

    Остави коментар:


  • sek.1
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Епоксидната смола едно че е скъпа иска много точно смесване с катализатора . Не съм специалист но полиестерната е много по ефтина и с нея се работи много по лесно . Носи много широки граници на смесване с катализатора като това влияе само на времето на втвърдяване .

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    От: Махагонова моторница

    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
    За съжаление си разбрал съвсем правилно. Дай снимка на транеца. Иначе в носа не е плоскодънна изобщо.
    При това тегло , само с това дъно ще премине в режим на глисиране , стига да има и двигател с нужната мощност. Очаквам и двамата морски да се включат , но явно са надули платната , или отворили уискито , или и двете.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X