Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Махагонова моторница

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • travelling
    отговори
    Това никой нормален човек няма да го изработи от фосфорен бронз (виж му цената) . Трябва да се изберат тип лагери и уплътнения, питай близнаците кое е по-подходящо .
    Относно корпуса на лагерното тяло, може да е отлято от бронз, някаква алуминиева сплав или да се изработи от неръждавейка със заварки на отделни елементи .
    Ако е от алуминий ще го изгризе ерозията. От бронз ще е супер и почти няма да се лепят по него животинки, но да намериш кой да го изработи ще е предизвикателство. Варианта с неръждавейка си е най-достъпен технологично, но ще трябва да се маже със специална боя, ако лодката стои продължително в морето .

    Остави коментар:


  • motor_men
    коментира - отговор
    Тези дърводелци най-вероятно никога не са виждали и работили с масив махагон. Махагона е значително по-мек и по-лек материал от дъба , и с него се работи значително по-лесно. Това дето е със същия цвят , и е много твърдо , и много трудно за работа , е друга дървесина.

  • Tramp
    отговори
    На скицата е означено като "Strut", но по-често използваното наименование на този детайл е "Propeller shaft bracket". Има много производители в Европа.
    https://www.italianpropellers.com/pr...-brackets.html
    Традиционно се използва бронз за изработката му, вероятно защото е по-лесно да бъде отлят и обработен в последствие, отколкото да бъде изработен от неръждаема стомана.

    Остави коментар:


  • stefsab
    коментира - отговор
    Трябва подробен технически чертеж на детайла. Има голяма вероятност това да е лагерна втулка и да е от фосфорен бронз или друг специфичен материал.

  • Phill4684
    отговори
    На снимката е #6
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Така и не намерих махагон в БГ, но дори и да бях намерил всички дърводелци които познавам ми отказаха да го бучат защото бил много плътен и било трудно. Както и да е-имам друг голям проблем. Преди месец и нещо поръчах от Щатите частта която държи вала на витлото под водата. (Много е специфичен-9градуса) само там го намерих. Поръчах го заедно с някаква втулка която уплътнява вала... чаках го месец платих 450$+150$ доставка +220лв мито и такси, но..... колета дойде отворен и тази част липсваше.
    не искам да поръчвам нищо повече по пощата от Щатите - въпросът ми е имали такава част в бг или Европа и ако няма дали мога да ползвам неръждавейка (имам приятели които се занимават с неръждавейка и ще ми я направят) оригинално е бронзова отливка???
    помагайте!

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    Аз не бих избрал дъб за последен слой , най-вече с тази широчина. Байцването на нещо с подобни размери ще е сериозно приключение , и най-вероятно ще допуснеш доста грешки и там. Плат със смола върху целия корпус , иначе ще се върнеш в началото. Какъв проблем има с махагона , дъба е по-скъп материал?

    Остави коментар:


  • Stbd
    коментира - отговор
    Не прозира. Поиграй си предварително с различни пропорции смола към плат върху дърво за да се види колко смола отива и да може да се дозира равномерно върху корпуса.
    ***
    При желание и извънреден мерак най-доброто би било да се сложи много плат и да се вакуумира. Това удължава междуремонтния период с доста години, но работата е повече и има разходи покрай вакуумирането.

  • Phill4684
    отговори
    И фибро стъклен плат ще има. Вече съм го купил и чака. West System 135gm. Смятам да е само до ватерлинията за да не прозира под лака на дървото.

    Остави коментар:


  • Stbd
    коментира - отговор
    Смолата само като лаково покритие (чиста) или и структурно (с плат)? С плат е по-добре, но оскъпява. За мокрите части май е за предпочитане с плат.
    Лаковете какви са - полиуретанов, епоксиден или друг, алкиден/маслен?

  • Stbd
    отговори
    Въпросът с влажността и температурата има две страни. Едната е недопускането температурата на повърхността да се повишава след лакирането. При загряване въздухът в порите се разширява и пречи на проникването, на адхезията и прави дупки в покритието (балончета). Вторият въпрос е влажността. Температурата на повърхността трябва да е значително над точката на оросяване - грубо казано, над тази на въздуха. Покритията с изпаряващ се разредител се охлаждат от изпарението и за тях трябва запас от градуси.
    Дребните хитрини са от вида да се лакира следобед, слънчева светлина може до лакирането и не след него и всякакви подобни.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Между другото като стана въпрос за лакове:
    3 ръце епоксидна смола, 6-8 ръце лак на епифанес с висока UV защита и накрая ле тонкион към 8 ръце защото има отлична издръжливост на солена вода ( поне така го рекламират). Ако някой има по-добро предложение......
    колкото до температурата в Пловдив нямам проблеми
    влажността обаче е някъде към 60% с което нищо немога да направя
    за дъното купих антифоулинг на Интрнешънъл модел: микрон 350 надявам се е ОК.

    Остави коментар:


  • s_s1
    коментира - отговор
    Стават, но с доработки и ограничаване на мощността.

  • Пенчо
    коментира - отговор
    Чудесно става!!!!
    Само да споделя, че като тръгнеш да лакираш е добре да е при по-висока температура и възможно по-ниска влажност.
    Ама ти сигурно си ги знаеш тия неща.

  • Stbd
    коментира - отговор
    Във Варна имаше една моторна бензинова яхта в неизползвано състояние. Някъде в малкия канал. Все някой оттам може да я знае. Не се използвала заради цената на горивото и промяна на приоритетите, по данни от 2017 г.

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X