Ще търся за лодка двигател. Бензинов, по - малки и по - леки. Че ще го охладя - ще успея, но доколкото разбирам проблем за охлаждането остават колекторните тръби. Намерих осмаци в щатите за около 5 бона на старо но ги изпуснах. Както и да е. Днес имах желание да накова останалите дъски но ми изгоря такера и реших да шлайфам. Става страхотно. Има още много за шлайфане но все пак добива вид. Опитах се да я снимам , но снимките не показват реалния резултат. Поздрави на всички
Двигатели се намират в скандинавските страни и незнам защо в Белгия. В Белгия някъде има голяма морга за морски двигатели, звънял съм за един стар дизел преди години.
Не съм чел темата, но ако не е казано - тази смола на слънце се поврежда за няколко месеца. Където е изложена на слънчева светлина има нужда от защита. Ползвал съм смолата на 5М (Литоксид) за самолети и е по-здрава и признаците като пожълтяване заради светлината липсват или са по-слабо изразени.
И двете смоли имат отлични оптически свойства, като един-два слоя плат 100 г/кв.м въобще не се забелязват, даже 5 слоя при вакуумно или под налягане пропиване.
(коментарът е към следващото мнение - но излезе в това)
Има голяма разлика между твоята лодка и тези старите рибарски лодки. При тях се разчита обшивката да поеме вода , дървесината да се раздуе и по този начин да уплътни фугите между обшивката , така , че да не пропуска вода. При тях обшивката си е постоянно мокра , затова не се боядисват от вътре. В твоя случай , многослойната обшивка е като шперплат , залепена и уплътнена е , не трябва да поема вода. Аз бих ползвал нагрят на водна баня качествен безир или масло. Има една книга "Пътешествието Брендан" , няколко пъти съм я чел , че като ученик исках да бягам в Америка с лодка. Та там правят лодка от дървен скелет и обшивка от кожи , и прекосяват океана. Интересно , че за дървения скелет ползват ясен , който без обработка изгнива много бързо в морска вода , и е много неподходящ според всички конструктори на лодки. Но Тим Северин /чиято е идеята за лодката/ , държи да се ползва точно ясен , защото според проучването е ползван точно този материал , и той е най-подходящ за скелета. Самия скелет представлява нещо като плетен кош , без пирони и винтове , всичко е връзвано с ленти кожа. И след много тестове се оказва , че ако ясена е напоен с лойта с която напояват кожите , той става изключително устойчив на морска вода. Дори след края на пътешествието , което продължава две години , дървения скелет от ясен няма никакво загниване.
Та аз бих нанесъл някакво покритие и от вътрешната страна.
До тук съм намазал около 20 kg. смола. И аз смятам че е добре дървото да диша, но смолата е мазана толкова плътно между слоевете че сигурно ги е импрегнирала вече. И да пробие вода от вън ме притеснява че ще си остане между първия слой и няма да се вентилира и ще загнива. Колкото до вътре гледам че ги боядисват с някаква сива боя. Може би е някаква дишаща ????? Макар че се съмнявам. Така и така захванахме темата за боята- предложете добра марка за за боядисване на дъното. Това което до момента съм разврал е че трябва да е устойчива на зеленясване, отделно четох че за моторници имало и специална високоскоростна боя???? Предложете марка и от къде да я купя. Гледам в нета мажат с интерлукс...намерих я в чужбина, но добра ли е?
ако някой има идея - ще се радвам.
Остави коментар: