Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Махагонова моторница

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • pan_rt
    коментира - отговор
    Байц питай тия Дана-Биси воден или химически .съдържат инпрегнатор и ув защита ама със смолата незнам как се кохезират

  • Scrapheap
    отговори
    За байц не знам, но смолата принципно няма добра адхезия към дъба, именно заради танина.

    Остави коментар:


  • Stbd
    отговори
    Шлайфането не по жилите е забелязваш се проблем, ако се допусне под тънък слой покритие под половин милиметър.

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
    Да - категорично. Направил съм си проби - поне 4-5 ръце. Някъв байц махагон от хоум макс???? Незнам дали е добър? Ако имате наблюдения за байцове за лодки-казвайте. Реших че под 3 ръце смола и 15-20 ръце лак не би трябвало да мръдне цвета. Остава проблема с танина в дъба който пожълтява с времето но не мисля че ще пожълтее толкова. От 4 mm дебелина на дъските след шлайфането сигурно вече са 3mm. Колко ли танин има в тях
    Структурата на двата материала е много различна , затова на ми харесва широчината на материала който си ползвал. Байцовете са спиртен , химически , воден. Всеки байц създава покритие , и всяко следващо покритие /лак , смола/ се захваща към байца , а не към дървесината. Всяка капка лепило се очертава при байцването и си личи. Химическия и спиртния байц съхнат много бързо , и не са подходящи за големи и сложни детайли. Практиката ми показва , че за дъба е най-подходящ водния байц и лака на водна основа , най-здраво и устойчиво става покритието. Но процедурата е сложна. Дървесината предварително се навлажнява с мокра гъба. След пълно изсъхване се шлайфа с вибро шлайф , след което се шлайфа ръчно само по жилите , ако още има дефекти , цялата процедура се повтаря. Накрая се почиства , нанася се байц , като веднага излишния се обира със суха гъба. Ако е нужен по-наситен цвят , процедурата се повтаря. На другия ден байцваният детайл се шлайфа с фина шлайф гъба , почиства се и се лакира. Та според мен , ако байцваш , най-добре е да избереш воден байц. Но още по-добре ще е ако на парче материал тестваш цялата процедура , байц , смола , лак.

    Остави коментар:


  • motor_men
    коментира - отговор
    Дъба е много по-здрав и красив материал от махагона.

  • davc
    отговори
    Това (байцването) не мога да го схвана. Да, темата (идеята) е махагонова моторница, но така, или иначе се получи дъбова. Дъбът с нищо и по никакъв начин не е "по-долу" от махагон. Евентуално байцване, с цел подчертаване - може би. Но такова с цел маскиране... Защо?

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Да - категорично. Направил съм си проби - поне 4-5 ръце. Някъв байц махагон от хоум макс???? Незнам дали е добър? Ако имате наблюдения за байцове за лодки-казвайте. Реших че под 3 ръце смола и 15-20 ръце лак не би трябвало да мръдне цвета. Остава проблема с танина в дъба който пожълтява с времето но не мисля че ще пожълтее толкова. От 4 mm дебелина на дъските след шлайфането сигурно вече са 3mm. Колко ли танин има в тях

    Остави коментар:


  • motor_men
    коментира - отговор
    Трябва да знаеш точно колко ще тежи. Ще байцваш ли дъба?

  • Phill4684
    отговори
    Съвети как да определя водолинията ??????
    карам я за сега на око! Ако има принцип сега е момента. Двете носещи греди вътре са абсолютно хоризонтирани.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • ikristiqn
    коментира - отговор
    И по-скъпо от цех за луксозни мебели... това щях да напиша и аз ;-))) Браво за положения труд, мерак и опит!

  • old tramp
    отговори


    aig коментира
    Днес, 15:28





    Абе това става по-хубаво от луксозна мебел,,,,,,
    Ами то какво е : Свръхлуксозна, ама плаваща мебел, на цена колкото мебелен цех за луксозни мебели . Хвала на създателя ѝ !

    Остави коментар:


  • aig
    коментира - отговор
    Абе това става по-хубаво от луксозна мебел,,,,,,

  • davc
    отговори
    Красиво нещо е дървото.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Още малко шлайфане и почвам плата
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Tramp
    отговори
    Никаква значителна драма/корозия няма да има между опората (бронзова или друга) и дървен (пластмасов) корпус. За разкош, може да изолираш опората от корпуса, но ще има предимно психологически ефект.
    Някаква локална електро-химична корозия може да възникне между металната опора и прикрепящите я към корпуса винтове, защото ще са от метали с различен потенциал, потопени в елетролит- в случая морска вода. Тове не е драма- стотици хиляди опори си живеят дълго и щастливо в тези условия. Цинковите аноди ще отнесат шамарите, но това е съдбата им- не случайно на английски са наречени "sacrificial anode".

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X