Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Махагонова моторница
Свий
X
-
Тази конструкция от дъб и ясен , не ми се вярва да е стотина кила , а и няма как обшивката да е по-тежка от конструкцията. Според мен със смолата ще е поне 500кг.
- 1 like
-
Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнениеКъм момента е 1,2 cm само трите пласта дърво. Накрая сумарно 1,6 cm. Лепилото да дигне още 1 -2 mm. Последния слой ще го пусна на 5 mm защото при шлайфането ще сваля доста. Елата на Дъглас е 530 кг/м3. Лодката е около 25м2. Така че до тул по груби сметки около 180 кг, като добавим и конструкцията още около 100 та отива на 280 кг. (Конструкцията може да е и по - малко но ще я сметна като ми остане време)
Остави коментар:
-
От стари моряци съм чувал, че обшивката и ребрата не трябва да се лакират или боядисват от вътрешна страна. Това ако е лакирана или боядисана отвън.. Виждал съм турска така боядисана от двете страни. Като натиснах с пръст боята се оказа, че отдолу дървото е станало на кал.Водата е страшна гад. Винаги намира от къде да влезе. Остаи и шанс да има от къде да излезе.
Остави коментар:
-
Към момента е 1,2 cm само трите пласта дърво. Накрая сумарно 1,6 cm. Лепилото да дигне още 1 -2 mm. Последния слой ще го пусна на 5 mm защото при шлайфането ще сваля доста. Елата на Дъглас е 530 кг/м3. Лодката е около 25м2. Така че до тул по груби сметки около 180 кг, като добавим и конструкцията още около 100 та отива на 280 кг. (Конструкцията може да е и по - малко но ще я сметна като ми остане време)
Остави коментар:
-
Колко дебела се получи обшивката в крайна сметка и имаш ли представа за теглото?
Остави коментар:
-
-
Забравих: лепилото с пълнителя между слоевете се нанася на гребен за да стане плътно и да уплътни фугите.
Остави коментар:
-
-
Аз не бих заменил махагона с акация , бих изчакал доставка на махагон. Байц в случая не бих използвал , цвета пак няма да стане абсолютно еднакъв , химическия може да се разтвори при нанасянето на смолата ,от водния ще набъбне дървесината. Относно покритието със стъклен плат , другия вариант е корабен лак , но и при двата варианта при нарушено покритие ще влезе вода. По-трудно ще стане при стъкления плат. Ако си ползвал качествено лепило между слоевете , влагата ще е само в последния слой , и няма да има загниване. Освен това смолата ще попие в дървесината , и ще пречи на проникването на вода.
Остави коментар:
-
Здравейте съфорумници.
имам нужда от съвет. До две седмици ще съм завършил и последния трети слой от обшивката и трябва да започна финалния декоративен слой от махагон. Тука идва проблема - намерих талпи махагон на прилична цена но заради вируса доставките са доста трудни да не кажа невъзможни. Мисля за заместител и след доста четене се спрях на акация. Твърдо дърво и много устойчиво на гниене. Въпросът е че е много пъстро (няма монотонен цвят) и лодката ще заприлича на зебра. Въпросът ми е: смятате ли акацията за подходящо дърво и може ли с байцване да се оеднакви като цвят.
Имам и второ питане за съвет. В нета има мнения 50/50 относно обличането на корпуса с фибро стъклен плат. Казват че е кофти защото ако влезе вода случайно в слоевете неможе да излезе после и започва гниене. По-добре било без плат.
помагайте.
Остави коментар:
-
- 4 likes
Остави коментар:
-
Уникална работа!Да питам за корабите от тиково дърво?Каква грубо е технологията?Любопитно ми е като знам.какво чепато дърво е па това!
Остави коментар:
-
-
-
Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнениеЗдравейте на всички!
след мнооооого дълго чакане най-накрая се сдобих с дървото за обшивката. От два дена съм луднал и това е резултата.
На гатера я нарязаха малко дебела и сега ми се разказва играта. Нарязаха я на 2 см. а трябва да я сваля до 4 мм. Зарих се в трици.
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Остави коментар: