Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Махагонова моторница

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • motor_men
    отговори
    Тази конструкция от дъб и ясен , не ми се вярва да е стотина кила , а и няма как обшивката да е по-тежка от конструкцията. Според мен със смолата ще е поне 500кг.

    Остави коментар:


  • davc
    отговори
    Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
    Към момента е 1,2 cm само трите пласта дърво. Накрая сумарно 1,6 cm. Лепилото да дигне още 1 -2 mm. Последния слой ще го пусна на 5 mm защото при шлайфането ще сваля доста. Елата на Дъглас е 530 кг/м3. Лодката е около 25м2. Така че до тул по груби сметки около 180 кг, като добавим и конструкцията още около 100 та отива на 280 кг. (Конструкцията може да е и по - малко но ще я сметна като ми остане време)
    А колко кг смола употреби? Тези сантиметри (дебелината) по изчисление ли са, или мерени?

    Остави коментар:


  • targa
    отговори
    От стари моряци съм чувал, че обшивката и ребрата не трябва да се лакират или боядисват от вътрешна страна. Това ако е лакирана или боядисана отвън.. Виждал съм турска така боядисана от двете страни. Като натиснах с пръст боята се оказа, че отдолу дървото е станало на кал.Водата е страшна гад. Винаги намира от къде да влезе. Остаи и шанс да има от къде да излезе.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Към момента е 1,2 cm само трите пласта дърво. Накрая сумарно 1,6 cm. Лепилото да дигне още 1 -2 mm. Последния слой ще го пусна на 5 mm защото при шлайфането ще сваля доста. Елата на Дъглас е 530 кг/м3. Лодката е около 25м2. Така че до тул по груби сметки около 180 кг, като добавим и конструкцията още около 100 та отива на 280 кг. (Конструкцията може да е и по - малко но ще я сметна като ми остане време)

    Остави коментар:


  • davc
    отговори
    Колко дебела се получи обшивката в крайна сметка и имаш ли представа за теглото?

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Айдеееее,
    три слоя готови и след две седмици шлайфане е готова за четвъртия слой (който между другото е поръчан и се очаква).
    PS. Никога през живота си не съм ял толкова трици!
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Забравих: лепилото с пълнителя между слоевете се нанася на гребен за да стане плътно и да уплътни фугите.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Значи ще чакаме. Дано тоя вирус се размине по- бързо. Фибростъкло мия плат при това положение отпада. Смолата която ползвам мисля е добра.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    Аз не бих заменил махагона с акация , бих изчакал доставка на махагон. Байц в случая не бих използвал , цвета пак няма да стане абсолютно еднакъв , химическия може да се разтвори при нанасянето на смолата ,от водния ще набъбне дървесината. Относно покритието със стъклен плат , другия вариант е корабен лак , но и при двата варианта при нарушено покритие ще влезе вода. По-трудно ще стане при стъкления плат. Ако си ползвал качествено лепило между слоевете , влагата ще е само в последния слой , и няма да има загниване. Освен това смолата ще попие в дървесината , и ще пречи на проникването на вода.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Здравейте съфорумници.
    имам нужда от съвет. До две седмици ще съм завършил и последния трети слой от обшивката и трябва да започна финалния декоративен слой от махагон. Тука идва проблема - намерих талпи махагон на прилична цена но заради вируса доставките са доста трудни да не кажа невъзможни. Мисля за заместител и след доста четене се спрях на акация. Твърдо дърво и много устойчиво на гниене. Въпросът е че е много пъстро (няма монотонен цвят) и лодката ще заприлича на зебра. Въпросът ми е: смятате ли акацията за подходящо дърво и може ли с байцване да се оеднакви като цвят.
    Имам и второ питане за съвет. В нета има мнения 50/50 относно обличането на корпуса с фибро стъклен плат. Казват че е кофти защото ако влезе вода случайно в слоевете неможе да излезе после и започва гниене. По-добре било без плат.
    помагайте.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    За корабите от тиково дърво не знам. Мойта технология е проста: дървен скелет и 4мм летви залепени първо на X после на +. с епоксидна смола с пълнител за уплътняване на фугите (колкото и малки да са.
    сигурно за корабите технологията е подобна на доста по-усилена.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • faster
    отговори
    Уникална работа!Да питам за корабите от тиково дърво?Каква грубо е технологията?Любопитно ми е като знам.какво чепато дърво е па това!

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Здравейте колеги. Два пласта са готови - започвам третия.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Още малко и първия слой е готов. Остават още 3
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    Първоначално публикуван от Phill4684 Преглед на мнение
    Здравейте на всички!
    след мнооооого дълго чакане най-накрая се сдобих с дървото за обшивката. От два дена съм луднал и това е резултата.
    На гатера я нарязаха малко дебела и сега ми се разказва играта. Нарязаха я на 2 см. а трябва да я сваля до 4 мм. Зарих се в трици.
    Грубо казано, 4мм ти е чепраза на циркуляра.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X