Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Махагонова моторница

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Stbd
    отговори
    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
    Това което показваш е за метален корпус. При него корпуса е от дърво покрито със смола и плат , опората се захваща с винтове , и проблема с корозията ще е сериозен между опората и корпуса.
    Не съм сигурен, че разбирам забележката.
    Същата конструкция се ползва и при пластмасови корпуси.
    Между опората и корпуса какъв от тези двата вида контакт се очаква да има - метал-дърво или метал-стъклопласт - плюс болтове с гайки? Има ли особености и значителна сила на корозията там, в зоната на контакт между метал и дърво и метал и пластмаса? Хлабина и течност и още по-малко газове не трябва да има. Затова не е ставало дума за такава междуслойна корозия.
    Дърво използва ли се за зоните на контакт с елементи на валолинията и с руля? Практично и предсказуемо напред във времето са композитите (епоксидна смола и плат).

    Редакция:
    Без това да променя въпросите по-горе, разказът как се сглобява валолиния е за неметална лодка, пластмасова, или дърво с пластмаса - тук: https://www.sbmar.com/articles/insta...ission-part-2/
    Последно редактирано от Stbd; 18-03-21, 18:27.

    Остави коментар:


  • Tramp
    отговори
    Цинковите протектори на валолинията и/или винта са измислени отдавна, както и галваничното изолиране на металните части под водолинията.
    Във всяка марина из водата се шматкат утечни токове от недоизкусурени ел инсталации- както по лодките, така и на брега. Правиш-струваш по твоята лодка, но се получава както в секса- ти пазиш, но другите не...

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    Това което показваш е за метален корпус. При него корпуса е от дърво покрито със смола и плат , опората се захваща с винтове , и проблема с корозията ще е сериозен между опората и корпуса.

    Остави коментар:


  • Stbd
    отговори
    Повече примери за изработката на опори със заваряване - беше в коментар по-горе, но нека да е отделно мнение.
    Препоръчва се опората да е двойна. Единичната е компромис между здравина от една страна и от друга хидродинамика/кавитация/вибрации и улеснение при изработката чрез отливане.
    Инструкции и малко за дебелини и др https://www.sbmar.com/articles/insta...ission-part-2/
    Двойна опора http://www.odysseyyachts.com/Odyssey...8_Entry_1.html
    Шаблони за ламарините https://www.sbmar.com/articles/prope...-strut-mockup/
    Заварена опора, фабрична https://1969chriscraftroamer46.wordp...lblazer-280nt/

    Остави коментар:


  • Stbd
    коментира - отговор
    За материала на отливката - The alloy used by the manufacturer is military grade 70 manganese bronze. Selected for its corrosion resistance and strength, it is still as much as 25% zinc. With age, a process called “bleeding” can occur when the iron and zinc, elements in the alloy, come to the surface significantly reducing the strength of the bronze. This can make a strut's normally bronze color appear pink...

  • Stbd
    коментира - отговор
    Само за ориентация, едно набързо намерено повърхностно описание на проблема:
    Stainless steel is very prone to what is known as crevice corrosion, which is caused by any situation that causes oxygen starvation to the surface of the metal when it may be exposed to seawater nonetheless. If the stainless steel bolts are not thoroughly sealed to ensure that no sea water migrates along the shaft of the bolt into the transom or mount bracket, then danger lurks. Crevice corrosion on these bolts will typically cause the bolt to “hourglass” inside the transom or mount bracket while the visible bolt and head of the bolt will look fine. Enough hourglassing and the bolt will break. Galvanized bolts are not susceptible to this phenomenon and that’s why some folks use those instead of stainless steel fasteners.

  • Stbd
    коментира - отговор
    При бронза е същото - https://www.catalinadirect.com/shop-...op-strut-zinc/
    Има и неръждаеми стомани за вода, но още по-скъпи, заварява се по определени изисквания и накрая пак трябва анод.

    За начина на изработка със заваряване - има пример на последните снимки в тази страница. Заварена опора от листов материал. Неръждаема
    А тук има с двойна опора, която е по-ефективна при висока скорост заради намалената дебелина на материала и кавитация - http://www.odysseyyachts.com/Odyssey...8_Entry_1.html
    Последно редактирано от Stbd; 18-03-21, 13:57.

  • s_s1
    отговори
    Когато нещо, поръчано и платено не пристигне, или пристигне счупено/повредено продавача или възстановява сумата, или го праща отново.

    При Вас какво се е случило?

    Остави коментар:


  • коко келеша
    отговори
    Първоначално публикуван от Stbd Преглед на мнение
    ...Защо бронз? Електрокорозионни съображения? На пластмасовите лодки сякаш се използва желязо. Не може ли да е заварена конструкция от обикновена стомана? ...
    А в такъв случай как се осигурява защита от корозия в морска вода?

    Остави коментар:


  • Stbd
    отговори
    Неръждавейката заминава за няколко месеца под вода. Понякога ръждясва видимо, по-често е обемна микро или видима при срязване корозия.

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    Ако има точен чертеж , мога да ти направя точен модел от дърво , по който да ти я отлеят от бронз , след което на фреза да направят всички отвори.

    Остави коментар:


  • Phill4684
    отговори
    Това са частите които поръчах. #6 не пристигна. Другите дойдоха. Цилиндъра е така наречения лагер. Реже се на две и се набива в двата края на въпросната част. Не е метал - нещо като бакелит е. Ще го снимам и ще ви го покажа. Част 7 няма!!!!! И нея ще я правя някакси. Третата картинка е част 9. Стои отвътре на кила и уплътнява вала. Имам само металната част. Не съм поръчал уплътняващия елемент. Никъде не я намерих част 6 с ъгъл 9 градуса готова. Сайтовете които ми дадохте е за поръчка по чертеж на тази част, но не и готова. Лошото е че наближава времето за фибро плата, а това ми трябваше за да води бургията при пробиването на кила. Не ми изглежда да е сложна за изработка. Направих вече чертежи (ще ги покажа по-късно) и май ще я правя от нераждъвейка.
    Прикачени файлове

    Остави коментар:


  • Stbd
    отговори
    Коя част липсва? Цялата опора 6 или само лагера, или уплътнението на вала, намиращо се около детайл 7?
    Защо бронз? Електрокорозионни съображения? На пластмасовите лодки сякаш се използва желязо. Не може ли да е заварена конструкция от обикновена стомана?
    Ъглите се чертаят, смятат и проектират лесно и при монтажа се прави проверка за съосие във всички случаи. Лагерите за вала са с луфт един пръст. Обират разминаване в сантиметри, налични са в магазини дори и в България. Няма нужда да се търси от Щатите.

    Остави коментар:


  • motor_men
    отговори
    При махагоновите лодки , всичко метално е от бронз. Проблема при тази лодка е , че вала е под много малък ъгъл , и въпросната част не е много разпространена. За да се изработи , трябва да се извади шаблон от кила на лодката , и заедно с номер шест , трябва да се изработи номер седем. Ако номер седем е налична , то по нея трябва да се изработи номер шест. И при най-малкото разминаване между двете части , лагерите/лагерните втулки/ ще прегряват и ще се износват.

    Остави коментар:


  • Stbd
    отговори
    За опората на гребния вал ли става дума? Коя част я няма? Самата опора се прави от стомана - шини или ламарина - черна с анодна или електрозащита, или от неръждаема. От бронз, може, отлива се лесно, но трябва да се подбере нещо здраво и пластично за да не се чупи изведнъж.
    Вътре в стойката на вала трябва да има лагер. Лагери, които работят във вода и едната им част е стомана (това ще е гребният вал) се правят от гума или друг еластомер. Има ги и като за 200 коня двигател с височки обороти и малък винт не са скъпи. Стандартен продукт са.

    Остави коментар:

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

Зареждам...
X