От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Не виждам за какво продължаваме да се дракаме,че траял без клетка и лебедка не е траял,а трофи не се прави на писта за скорост.Някои хора може и да са доволни,но във всеки случай адреналин липсваше.Не искам да кажа,че ралито не е било добро,но трябваше да се обяви като такова.Очакванията на много от нас се разминаха,но какво толкова има и други състезания,важно е,че като се обявява формата да се спазва.Мога само да съжелявам,че не използвах времето и чудесната природа за да си почина както трябва.Желая на всички по добри изживявания и по често да се виждаме по такива поводи.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Тетевен 2012 - 25-26 август
Свий
X
-
Гост отговори
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеАсене, ако беше дошъл в Нова Черна, Сливен, Беловец щеше да знаеш какво се иска от масовите състезатели.
Кажи, на теб хареса ли ти трасето за трофи в неделя?
За трофито според мен това си беве трасе за рали-крос.Няма как един патрул като на Бакалов (извинявам се за сръвнението дано не се разсърди) да се сръвнява като скорост със Нисан 61 с мотор от 300+ коне който кара в рали клас или Мерцедес пак с незнайни коне и скорост.
За съботния ден немога да кажа защото не съм карал.Някой казват че е бил бърз и лесен други че е било истинско трофи.
Траяла неделя преди да започне всички говореха следното."На тез скали ще има зайгравка".
След като премина първата кола без проблеми всички започнаха да дават газ и ставаха все по-добри времена.
Та има какво да се иска орга тима знае какво да направи и съм сигорен че ще има разлика догодина.
Винаги има по-добри или по-лови трасета.Но както са казали хората "всеки прави грешки".
Да не карах на нито едно от трите поради финансови причини.Изгледах доста клипове от трите състезания и какво виждам.Трасета каквито бяха преди година навсякаде.Тетевен,Нови Искар,Лазарово и др.
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Колеги , не съм чул някой да се оплаква , че трофи или траяла е тежък ако в началото предварително е обявено , че ще е с висока степен на трудност . Трябваше да обявите , състезанието е масово и трасето може да се премине с неподготвен джип и всичко щеше да е наред . Щяха да дойдат участници , които искат да карат именно на такива трасета и нямаше да има излъгани участници в очакванията за състезание .Знам какво струва да организираш едно състезание , но също така знам и колко струва подготовката и участието на всеки един от нас - при нас спонсори няма ...
Макар , че никой не ми иска мнението ще кажа как можеше да се направи състезанието - траяла щом ще е инженерен багера трябваше да копае доста по надълбоко и препятствията да са доста по трудни и сложни / имайте в предвид , че голяма част от състезателите не харесват изкуствения препятствия , но реката и двата бряга предлагаха прекрасни места за естествен траял - справка вижте състезанието в Сливен / и трасето да се кара единия ден в едната посока , а другия обратно .
Трофи - няма смисъл от 95 км тръскане по камъните , 50 60 км най много и задължително поне 5 специални етап и 1 супер специален етап . Къде да ги направите като няма кал - избирате две три близки дерета до лагера за да може публиката да гледа , достатъчно стръмни за да не могат да се изкачат целите на собствен ход и ни пускате да преминем през тях . Оставяте и заобиколен маршрут за тези , които не искат да се навират вътре и им давате им 2 ч наказание за заобикалянето . Супер специалния етап - едно дълго стръмно дере в гората и е готов - дали ще се изкачва или пуска решавате вие , бонус за преминаването му 1 ч . Втория ден - вместо да карат траяла на трасето което им бяхте подготвили , трябваше да пуснете нас там - само трябваше да му добавите още едно две изкачвания за да стане по интересно .
Ето ви един пример как състезанието щеше да е интересно за всички и нямаше да има "мрънкане" . Или обявявате предварително -Рали Тетевен 2012 , идват ралиджите карат и всички са доволни . Надявам се да не съм ви обидил с приказките си .Последно редактирано от Бакалов; 29-08-12, 09:26.
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Първоначално публикуван от chaky Преглед на мнениеПо повод на това дали има недоволни в други състезания е следващия цитат: От: НОВА ЧЕРНА 2012
Минаха няколко дни от състезанието и си посъбрах мислите.
На първо място БЛАГОДАРЯ на Чаро,Наско и Орга тима за един добре организиран уикенд.
Гледам,че никой не критикува никого (не мисля да го правя и аз) и дано следващите ми думи не бъдат разбрани като критика,а като съвет за едно още по добро и по многобройно състезание догодина.Такъв съм си не мога да си мълча,имам ли да казвам нещо-обичам "право куме в очи".Нямам претенции към никой колега,нито към класирането,защото това което ще кажа засяга класирането след нас.
Първо съдиите на втория екстрем не спазваха правилника и по точно
При влизане в препятствието и отказване,непреминаване, наказанието е пак 1час.
На всяко препядствие ще има къде да се закачите,ще има асистираща машина,която при ползване като "котва" не носи наказание.Ако обаче тя ви извади наказанието си е отново 1час.
Екипаж до нас в екстрема го напусна,но това не е отразено.По снимките виждам още един,който мисля,че е изваден с трактора (не съм сигурен,тъй като не съм очевидец).
Другото ми е към пътната книга 2 и 3 точка след третия екстрем,не е книгата пред мен за да им кажа точния номер.Имахме ляв завой,преминаване през тръба до купчина с пясък и десен завой(отразен като 90*градусов),след това на 380 метра вдясно влизане в улея.Там първите 3 джипа-Захари,Бай Матьо и ние си се помотахме 4-5 пъти,докато не мина Мехата и си отпраши по диагонал нагоре по правилната посока,та и ние след него.Следващите екипажи са били предупреждавани от съдията на екстрема за правилната посока.
С това мое изказване не искам да обиждам никого и казвам истината и винаги само истината-Заклех се.
Ако някой иска да ми слага червени точки или да хвърля камъни по мен нека това започне СЕГА!!!
С най добри намерения и Поздрав."
Това е изказване на един от господата които в момента са така лошо настроени към състезанието и организаторите в Тетевен.Приятелю,това не е право "куме в очи",а гъзолищина.Не може да критикуваш някого и да кълчиш пръсти:"аз да ти кажа ама не те критикувам",а тук да се правиш на тигър.Четейки постовете на Нова Черна е видно,че критикуващите тук сте доста близки,за което лошо няма,но и естествено вашите трасета и организации винаги ще са по добри от другите.Много е неприятно,че между вас има организатори и те много добре знаят как се прави такова мероприятие и какво коства на организаторите след това да чуят нещо подобно.Всеки прави грешки в живота,най-вероятно и те са взели погрешни решения,но някой от вас направи ли си труда да помисли на какъв терен се намирахте.В Нова Черна сте на изцяло естествен терен,тук там някоя копка,Вие помислихте ли,че в Тетевен навсякъде са камъни и дървета,че терена на траяла е върху баластра и имахте една естествена зона.Относно трофито искам да Ви кажа,че ако един ден беше валяло,тогава щяхте да се оплаквате,че е много тежко трасето.Никога няма да има угодия!
Всичко това го написах за да Ви кажа,че с лошо отношение до никъде не се стига с добра дума навсякъде!Уважете труда на тези хора,които са се постарали и са хвърлили доста труд,най-малкото не е етично,защото всички сте колеги!
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеАко арогантно и без покритие се отнася към мен-не виждам защо. Знам(долу-горе) какво е да организираш състезание, не бих плюл по труда за организиране на състезанието, даже напротив-благодаря , че тези хора са се нагърбили да правят състезание.
НО! Организацията е все същата за трасе тип рали, и за истински офроуд. Говоря за неделния етап. Местността предоставя достатъчно естествени препятствия за да се направи добро трасе за офроуд. В краен случай можеше да ни пуснат по трасето на траяла от първия ден. Както чувам бил доста лек. А и е проигран вече, та може да се извадят най-трудните места за преминаване, и пак да има затворен етап в който да има истински офроуд.
За траяла не искам да коментирам, аз съм малко извратен на тази тема, но и там имаше какво да се желае като трасе.
Разбирам желанието на организаторите за по-леко и щадящо колите трасе, но нали има и по-лек клас-трофи. За тези които не им пука колко моста ще строшат и дали лебедката ще изпуши-има си траял.
Пак казвам-"селските кушии" предлагат доста по-качествен офроуд от старите състезания. Просто сега времето е такова, че масовите състезатели искаме тежки, бавни трасета, почти невъзможни за преминаване, а не скоростни надбягвания.
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Нека и аз да споделя впечатленията на русенския екипаж N4 /Черокито без преден капак/ от тазгодишното издание на Тетевен. Поглед върху траяла нямам, така, че него не мога да го коментирам. Но трофито си беше трофи отвсякъде. Стръмни изкачвания и спускания, каменисти пътеки, полупресъхнали реки. За гледките няма да споменавам. Който не е бил е пропуснал много. Никой не е виновен, че няма дъжд и кал, за да е по трудно и сложно. Имаше добра навигация и перфектна пътна книга. Но на мен ми направи най силно впечатление друго. Хората от този край са човеци с главно Ч. Това го установявам за втора поредна година. Та накратко. До 90-тия километър на първия ден от трофито имахме реален шанс за много добро класиране, но съдбата или късмета ни бяха решили друго. Техниката ни предаде за пореден път. На 4-ри километра от финала на 10м от 5-та контрола джипа изгасна и повече не запали. Решихме, че ни е свършил бензина и сме до там. Вече се бяхме отказали, когато Наско и Мето ни казаха, че нямаме право да се отказваме точно там и точно сега. Имаше и други хора, които не познавах, освен Магера, който и миналата година ме вади от ситуация с Бай Матьо. Та точно тези хора си източиха резачките и джиповете, които бяха на газ и имаше по 1-2 литра бензин в резервоарите, за да ни го дадат и да можем да продължим. Е, казвам ви, няма такива хора, поне в нашия край. Впоследствие разбрахме, че проблема не е от липсата бензин, ами ни трябва бензинова помпа. Магера се обади където трябва и пилота ми замина с Бай Матьо/когото извикахме да ни прибира/ да я сваля от някакво Чероки. След час и нещо се върнаха с помпата, монтирахме и продължихме. Бяхме загубили около два часа и половина, но успяхме да финишираме преди затварянето на етапа.
Не знам колко от вас са изпитвали чувството за сигурност, когато са били в нищото в планината, не знаейки къде точно са. Е аз го изпитах за втори път в горите на Тетевен. Благодаря Ви Хора.
Втория ден мисля, че показахме какво може Черока на фона на супер подготвените машини.
Благодаря на организаторите за невероятния уйкенд и на Никито Руменов за гостоприемството.
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Първоначално публикуван от ДиДжейДавел Преглед на мнениеНемога да разбера какво състезание искат някой хора.
Кажи, на теб хареса ли ти трасето за трофи в неделя?
Не искам да ме приемате като мрънкало. Искам да покажа къде са грешките, така както аз ги виждам, и да дам моето виждане за това какво трябва да бъде едно състезание. Опитвам се да помагам, ако не сте разбрали. И ако искаме офроуда да се развива-трябва трасетата да стават все по-интересни и трудним, за да може да развиваме машините си и да трупаме опит. Засега сме на средно ниво, като сравнявам това което разказват участници в чужди състезания, а и от гледаното в нета. Има доста какво да се научи...
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Първоначално публикуван от borko_ruse Преглед на мнениеТи не разбра ли, че трасето беше направено за самураи и витари, бре?
Не защитавам никого и не смятам да го правя занапред.Както казах в предния си пост защо всеки който има нещо против не отиде да каже на организаторите абе аджеба защо се получава така.А го правите като свърши състезанието?
Винаги има недоволни няма как.Винаги има какво да се иска повече.
Спомням си как на едно въпросно състезание всички ревнаха че е направето непреодолимо и било само чупене на коли.На това прекалено лесно.
Хората се опитаха да направят трасе на съвсем ново място.Аз лично смятам че догодина ще е по-добре и по-трудно.
Давате примери за определени състезания на който не е имало оплаквания.
За едно от тях няколко години подред стават караници и спорове кой каде е в класиране или кой каде е бил прецакан и защо било трошачка на машини.
Много хора искаха тежко трофи.Наско организира в Пловдив и какво стана.Появиха се недоволни било с безмислени и прекалено тежки екстреми.Тежат траял направиха Лазарово тежко какво стана чупили безмислено.
Немога да разбера какво състезание искат някой хора.За мен лично незнам сигорно ще се повторя имаше какво да направят повече по трасето а още повече в правилника.
Нека всички който са толкова недоволни и с толкова големи изисквания за траял примерно карат на състезанието в Самоков примерно или трофито на Влади в Нови Искар
Извинявам се ако съм нагрубил или обидил някой.
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
То много подготовка няма да трябва-само коректна проверка на тракове.Пускат се автомобилите и кой от където може и намери с единственото условие да не се използват пътища от националната пътна мрежа и разбира се без участие на местни екипажи.
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Първоначално публикуван от optisprint teteven Преглед на мнениеевентуално ?
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнениеАко терена не е супернепроходим, и се наложи изискване за подготовка от дадено ниво нагоре-идеята е добра. Това ако се сече направо през планината. Но кой ще я осъществи, това си е нелека задача, а хората които могат да я изпълнят вече дадоха своето за тази година.
Мечтите са безплатни, поне засега!
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Ако терена не е супернепроходим, и се наложи изискване за подготовка от дадено ниво нагоре-идеята е добра. Това ако се сече направо през планината. Но кой ще я осъществи, това си е нелека задача, а хората които могат да я изпълнят вече дадоха своето за тази година.
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
В момента ми хрумва една идея.Времената са трудни...Дали би имала практическа реализация една идея за трофи/ преход/ между два съседни града , разделени от планина.Например- ТЕТЕВЕН - ТРОЯН/ през "БОГОЯ" или в."ВАСИЛЬОВ", ТРЯВНА- КАЗНЛЪК/ през "КРЪСТЕЦ"/ , СОФИЯ- САМОКОВ, ЕТРОПОЛЕ- ЗЛАТИЦА.Организацията да бъде поета от двата града , единия ден се кара в едната посока, втория ден -наобратно.Само си мечтая......
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Ми ние с витара сме на 14 място...
И хайде стига с тези оправдания... Ами купете си витари бе, на всяко състезание ви го казвам поне по веднъж...
Остави коментар:
-
От: Тетевен 2012 - 25-26 август
Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение.
НО! Организацията е все същата за трасе тип рали, и за истински офроуд. Говоря за неделния етап. Местността предоставя достатъчно естествени препятствия за да се направи добро трасе за офроуд. В краен случай можеше да ни пуснат по трасето на траяла от първия ден. Както чувам бил доста лек. А и е проигран вече, та може да се извадят най-трудните места за преминаване, и пак да има затворен етап в който да има истински офроуд.
За траяла не искам да коментирам, аз съм малко извратен на тази тема, но и там имаше какво да се желае като трасе.
Разбирам желанието на организаторите за по-леко и щадящо колите трасе, но нали има и по-лек клас-трофи. За тези които не им пука колко моста ще строшат и дали лебедката ще изпуши-има си траял.
Пак казвам-"селските кушии" предлагат доста по-качествен офроуд от старите състезания. Просто сега времето е такова, че масовите състезатели искаме тежки, бавни трасета, почти невъзможни за преминаване, а не скоростни надбягвания.
Остави коментар:
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Остави коментар: