Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предложения за Ендурошампионат 2006.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • що се отнася до горещия спор кросисти и др
    реално от хората в мотокрос шампионата чак толкова добри са само първите 5-6 души,от тях я дойде някой на ендуро я не,а и между другото бучака може да го смятате ветеран ама съм сигурен че ако се пусне на мотокрос със въпросните "добри" ще стане ясно че май не са чак толкоз добри и има голяма вероятност да понатупа повечето да не кажа всички от тях
    Да нямаш предтстава колко си прав.На пьрвото си сьстезание този сезон JRC след 5 годишен застои с никакво каране ама никакво ка4ване на крос стана 3!!!!! и то на балкански круг беше това.стана 3 сред хора които през тези 5 години не са спирали да карат и тренират,хора с претенци и само4уствие.незнам аз ли4но на тяхно място бих се 4уствал по...така...
    Part time racer.Full time RIDER.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от sabin
      Много мислих по въпроса с това което се случва в момента и равносметката ми е следната. Правилата които смятам за правилни са в следствие на това че един спорт, който според мен трябва да е с ориентиране искате да го превърнете в мотокрос в гора с няколко препятствия, поради което ви предложих да наклоним правилата към сегашният масов участник, за което много хора ме нападнаха. Може би сте прави, може би аз греша - щом толкова много хора се опълчихте срещу мен. Ще ви кажа какво ще направя. Калин е прав, че може би няма смисъл да се занимавам с това, явно аз не разбирам достатъчно от тези неща. Направете вие правилата, а аз ще си карам мотора догодина и ще участвам във всички състезания и ще се боря за шампионското място срещу който искате и по каквито правила направите, стига да са честни състезанията Евентуално ще организирам 1-2 състезания, извън шампионата с ориентиране. На никой не се сърдя, уважавам мненията ви. Единствено ме е яд, че позволих да ме въвлечете в тези явно безмислени спорове. Ако някой иска моето мнение по даден въпрос, винаги сам готов да помогна!


      Събине недеи,не се самоиронизираи.така няма да решиш нещата.никои поне мен не си обидил тук порсот говорим,обсиждаме и т.н. не искам просто нещата да се делят на кросаджии и ендураджии.Тпва са ендуро сустезания и ние "кросаджиите" схте се адаптираме кьм вашите изисквания,поне аз.Всьшност аз не се имам и за кросаджия а за 4овек каращ мотор.просто не искам да има кои знаи какжи големи разделения,жсе едно сме друга класа хора
      Part time racer.Full time RIDER.

      Коментар


      • Първоначално публикуван от sabin
        Много мислих по въпроса с това което се случва в момента и равносметката ми е следната. Правилата които смятам за правилни са в следствие на това че един спорт, който според мен трябва да е с ориентиране искате да го превърнете в мотокрос в гора с няколко препятствия, поради което ви предложих да наклоним правилата към сегашният масов участник, за което много хора ме нападнаха. Може би сте прави, може би аз греша - щом толкова много хора се опълчихте срещу мен. Ще ви кажа какво ще направя. Калин е прав, че може би няма смисъл да се занимавам с това, явно аз не разбирам достатъчно от тези неща. Направете вие правилата, а аз ще си карам мотора догодина и ще участвам във всички състезания и ще се боря за шампионското място срещу който искате и по каквито правила направите, стига да са честни състезанията Евентуално ще организирам 1-2 състезания, извън шампионата с ориентиране. На никой не се сърдя, уважавам мненията ви. Единствено ме е яд, че позволих да ме въвлечете в тези явно безмислени спорове. Ако някой иска моето мнение по даден въпрос, винаги сам готов да помогна!
        Събине,НИКОГА не съм казал,че не разбираш достатъчно от тези неща!!!Ти си един от хората които разбират най-много.Но не си единствения който разбира.Казах,че ако ти е писнало значи не помагаш тук.Аз също се подразних неведнъж от мнения и отношение,но няма да кажа "Писна ми!Не знам защо се занимавам с вас!" Започнах да вземам отношение миналата година,когато прочетох,че искате да забраните участието на кросистите.И ако продължавам да си късам нервите е защото безкрайно обичам мотоспорта и мисля,че мога да помогна.
        К. Кулев

        Коментар


        • Каквото решите това ще е, прекалено много изживявам тези проблеми и това определено не е добре за здравето ми. Затова оставям всичко в ръцете на управителният съвет на федерацията(организаторите на състезания), чийто документи са готови и трябва да се съберем за да ги прегледате и подпишете за да ги подадем в съда. Също трябва да се избере прецедател (различен от мен). Ще подготвя списък с всички проблеми и отговорности (за които се сещам), чакащи решение.

          P.S. Все още никой не е изказал един минус от това да има МХ клас и продължавате да базирате мненията си на общи приказки

          Коментар


          • Аз повече няма да взема отношение по тази тема, тъй като това, което казах го притеглях много дни в главата си и оставям нещата на решението на събранието. Каквото реши мнозинството, това ще е.
            Снощи си говорихме с Жоро по телефона.Това което ме тревожи е,че не сме готови за въпросното събрание и не виждам какво ще решим на него.Тук спорим за дреболии,а се вижда,че е спорна цялата концепция!Заралии искат всичко да е 1:1 със европейския шампионат,Събин иска кросистите да са отделно...

            Вместо да споря за дребните неща и да се опитам да отговоря на всеки за всичко,ще взема да се опитам да обобщя и отсея мненията,за да има основа за мислене,спор и гласуване,на срещата.Но ще ми бъде доста трудно...


            Значи един от основните спорове е за концепцията като цяло.
            Кеф за аматьори или условия за професионален спорт? е едната спорна посока.
            Моето мнение е,че на този етап е НАПЪЛНО ИЗЛИШНО да се гонят световните стандарти,по простата причина,че за професинален спорт са нужни професинални спортисти,а в България няма НИТО ЕДИН професионален(в Българския смисъл на думата) състезател по Ендуро.А да се мисли,че те ще се появят след като всичко стане на световно ниво е поставяне на каруцата пред коня!Може би за 2007 ще има нова перспектива...Дано!!
            Медийната изява и ефекта или качеството на състезанията ще гоним догодина?
            За някои противопоставянето на двете неща ще е чудно,но ето какво мисля:Ако на първо място е ефекта пред публиката,това означава,че с трасето и условията трябва да се направи компромис.Във всеки град терена предлага различни условия и ще трябва да се мисли в една от двете посоки.
            Просто подобрение на сегашната схема или решителна крачка напред???
            Всъщност това е повторене на първия въпрос...

            Моля,Жоро,Събин...да дадат своите,по подобен начин синтазирани,основни противоречия.Ще ги запишем,съберем и ще има какво да обсъждаме на срещата.

            Би било добре да отворя нова тема "ЗА СРЕЩАТА'' но...
            кой ще води тази среща??Трябва да има някакъв дневен ред и подобни "простотии" там,в противен случай,само ще се видим и ще си ''покрякаме'' и нищо няма да се реши!!!
            К. Кулев

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Калин Кулев
              Събине,НИКОГА не съм казал,че не разбираш достатъчно от тези неща!!!Ти си един от хората които разбират най-много.Но не си единствения който разбира.Казах,че ако ти е писнало значи не помагаш тук.Аз също се подразних неведнъж от мнения и отношение,но няма да кажа "Писна ми!Не знам защо се занимавам с вас!" Започнах да вземам отношение миналата година,когато прочетох,че искате да забраните участието на кросистите.И ако продължавам да си късам нервите е защото безкрайно обичам мотоспорта и мисля,че мога да помогна.
              Калине, всичко е ОК. Дори съм ти благодарен, защото ме накара да осъзная някой неща. Прав си - не съм единственият разбиращ от тези неща и ще оставя на другите разбиращи да направят почети всичките неща, които мислех да се нагърбя за догодина.

              Аз също много обичам този спорт и именно затова толкова много го изживявам, когато мисля, че нещо не е наред и би попречило за доброто развитие, и това е и причината поради която малко поизпуснах нервите си, за което вече се извиних. Явно трабва да се науча да вярвам в колегите ми и да им се доверя а не се опитвам да ги убеждавам в това което вярвам за правилно. А след една година нищо чудно да се окаже, че не съм прав.

              Коментар


              • Първоначално публикуван от sabin
                P.S. Все още никой не е изказал един минус от това да има МХ клас и продължавате да базирате мненията си на общи приказки
                Минуса е в това,че там трябва да има отново 3 класа според кубатурата на моторите,а това си е проблем.А също и,че участниците там ще бъдат много малко.
                Колко от тазгодишните ще са MX??
                Минус е подобно разделение,което ще е много несъвършено и ще поражда дразги.Според някои аз например ще трябва да съм в този клас,защото съм балкански шампион по супермото....според други не?
                През 2006 ще има Б лиценз в рапубликанския шампионат по мотокрос.Целта е там да карат ендураджии,а нашата е при нас да карат хора от тях.Нивото там няма да е никак високо.На последното състезание в Айтос аз победих пред останалита 16 души,a знаеш какво е представянето ми в ендурото.Ако има MX клас всички тези хора трябва да попаднат в него?И да се състезават с Бучака?По твоята логика(че хората идват за да взимат купи и да се обличат със слава) те няма да дойдат.
                К. Кулев

                Коментар


                • Вземам отношение по поставените от Калин въпроси, тъй като и аз смятам, че те са възлови за ендурошампионата и за ендурото в България въобще
                  Аз за разлика от вас Колеги, не съм толкова краен в прогнозите и желая процеса с усъвършенстването да протече при един среден вариант за да има поле и за изява и за лично удоволствие. Така мисля, че ем няма да загубим вече над 150-те любители, ем бихме могли да привлечем още, ем ще има възможност амбициозните да постигнат нещо по-голямо, а дай боже след 2-3 години и в международен мащаб, което смятам за реално.
                  По първият въпрос: През 2006-та няма смисъл да се гонят наистина на 100% международните и световни стандарти! Тази вечер в клуба доста разисквахме в Crazy job тази ситуация и обективно стигнахме до заключението, че още сме зелени и организационно и финансово за круто префасониране на шампионата, но държим да се запази постигнатото и да се усъвършенствува с това, с което може и е по силите ни.

                  В предвид на не особено голямото желание от страна на лицензирани състезатели шампионата да се дели само на 3 класа - Е1, Е2 и Е3, както го е направил Митков в момента и както е навсякъде по света.

                  Състезанията да са сингъл, а само извънаредните, за които каза Събин от типа ориентиране по роудбук, ралитата и екстремните да се решават от самите организатори дали да са по двойки или не, но те да не влизат в шампионата.

                  Да се създаде клас "Джуниър" за превличане на заинтересувани млади таланти.

                  Да се ползува маркировката, задължителна за провеждане на състезания по ендуро, валидна в международния правилник.
                  Трасето да е с дължина между 50 и 60 км и да се кара два пъти за най-добро време, като се прави така, че след тежък участък да има период за релаксация преди следващият тежък. (другаде затова след тестовете се кара за точно време)

                  Да има ендуро и екстрийм тестове за по-голяма атрактивност, като първият е с дължина от 3 до 5 километра, а вторият от 1 километър максимум.

                  Да се определи трасе координатор, които да свежда трасетата до нормите на всички състезания с цел запазване на моторите и здравето на състезателите.

                  Да се стартира по ред на класиране от предишния кръг.

                  Всички състезатели да са целогодишно с постоянни номера, като No.1 е в клас Е1. Да се оставят свободни номера за допълнителни попълнения в този клас и примерно от No. 25 да започне номерирането за клас Е2 и така нататък. Еднаквите номера с различен цвят ще затруднят съдиите, а трябва да ги избираме и да не са далтонисти. )

                  Да се мери времето от лицензирани времеизмервчи.

                  Да се направи лиценз на състезателите в началото на следващата година, като тези, които се лицензират в срок, да заплащат по-малко, отколкото тези, които се лицензират по-късно или тези, които плашат кръг за кръг.

                  Да се забрани каране в района на трасето една седмица преди състезанието, когато организаторите трябва да маркират трасето, след което да се обадят на трейскоординатора за консултация.

                  Да се предвидят наказания с лишаване от участие до края на шампионата на хора, които е установено, че са нарушили това правило, но не и да се работи по недоказани слухове.

                  Да се стартира през три минути, както до сега.

                  Ако даден състезател е лицензиран към БФМ, то този лиценз не важи за състезанията по ендуро и трябва той да получи такъв от ендурофедерацията за да участвува в шампионата.

                  За непреминаване на екстриймни или ендуроелементи от тестовете да се въведат наказания по време, но изпълнението на всеки елемент да се наблюдава задължително от контролен орган.

                  Да се поставят повече на брой контроли с цел предотвратяване съкращаването на трасето, които ще бъдат определени само от трейскоординаторът в днят преди състезанието.

                  Контролите да получават лично инструктаж от координаторът.

                  Преминаването на контрола да се отчита с печат положен на стикер, така че състезателят да е сигурен в поставянето му.

                  Състезателите, класирали се на първите три места в съответния клас да получават медали - злато, сребро и бронз, а в класирането "Оverall" на почитната троика да се раздават купи.

                  ATV да се класират на общо основание (без класове) и да се награждават с купи.

                  ATV да стартират след клас "Джуниър" на подходящ интервал, а втори манш за мотори да се стартира 1 час след старта на последното ATV.

                  Да се приемат норми и стандарти за екипировка, техническо състояние, за изпълнението на които да се контролира стриктно, като не се изисква твърде много за да не се обезсърчат участници с по-малки финансови възможности.

                  Да се води добра картотека и регистрацията на нови състезатели, както и марката мотоциклет, с която участвува. (половината от имената в Бухово и Шумен бяха по прякори и това затруднява отчета и класирането и затова толкова се забавиха резултатите)

                  Състезателите в клас "Джуниър" задължително да са придружавани от пълнолетен и родителите да попълнят декларация, че са съгласни за участието на децата им.

                  Състезанията да са само в в един ден - събота.
                  (тук възникна спор втори ден да се карат само тестовете два пъти, като времето се прибави към това от предишния ден и състезанието да приключи в неделя на обяд за да могат хората да се завърнат навреме по домовете си, но оставям на вас да решите) Мисля, че идеята не е лоша, като вид сбита атракция за публика, медии и спонсори!

                  Да се стартира точно в определения час! (отговорници: трейскоординатора и председателят на клуба домакин)

                  Всеки състезател да има право на отсъствие от 1 състезание или ако участвува във всички кръгове, да се намалят общите му точки с един осреднен резултат, а не с премахване на най-лошия! Ако състезателят отсъствува два или повече пъти, това си остава за негова сметка.

                  При състезатели с еднакъв брой точки да се класира по-напред този, който е участвувал на повече състезания, за да се стимулира участието.

                  На Бучака лиценза да е 10 000 лева, за да се накаже затова, че кара много! (е, не мога аз толкова много време да съм сериозен)

                  По втори въпрос:
                  Мисля, че успешно могат да се комбинират двете неща. Ем да има медийно присъствие, ем добро трасе, само дето трябва да се започне разработка на трасето много по-отрано. Имаме такава концепция за старозагорското състезание вече, тъй като разузнаваме терена в непосредствена близост до града отдавна и се оказа , че сме имали много атрактивни места и за публика и за каране, а не сме им обръщали внимание, тъй като все гледаме да избягаме надалеч дето гърми, че не вали! За сведение, всички членове на Crazy job ще са ангажирани в подготовка и провеждане на състезанието и няма да участвуват в този кръг! Предлагам и другите клубове да направят същото за да се подобри организацията и съдийството.

                  С тази цел да се изберат подходящи места за тестовете, където могат да присъствуват повече зрители, а единият тест ако се направи на старт/финала ще е най-добре.

                  Да се съобщават часовете на преминаване през тестовете, като това се изпише на плакатите, както беше на Тополовград, но там конфликта с полицията попречи на добрите намерения на организаторите.

                  Да се дава колкото може по-голяма гластност в медиите (регионални и централни) за състезанията. Да се поставят транспаранти и други рекламни материали на най-посещаваните места и на стартовата арка, която е задължителна!

                  По възможност да се дава пресконференция за медиите.

                  Да се награждават отличилите се фирми, за марки мотори и аксесоари, както и спонсорите с грамоти или купи накрая на годината, както ще направим това сега в Стара Загора.

                  Между другото, искам да помоля Събин да направи връзка с основния спонсор на състезанието в Бухово за да го отличим.

                  Нека за закриването в Стара Загора всички домакини на кръгове да дадат координати на основните си спонсори за да им пратим покани, а те ще ги доведат за да им връчим грамоти поне. Тъй като още нямаме никакъв фонд, Crazy job ще поеме разходите за наградите, но е абсурдно да се осигурят 50 купи за всички със заслуги към ендурото за тази година, ала в знак на благодарност, все нещо ще получат.
                  Така стават тия неща, с гъвкава политика. То не може само да искаме и като ни отрежат да им теглим едни майни.
                  Дори мислим да изпратим благодаствени писма в централите на фирмите (ако има такива), чийто клонове са помагали на ендурото в България, а наградените от ендурошампионата задължително ще получат уведомителни писма. Това не е малък форум и мисля, че фактът ще ги "разплаче" от кеф , но дори и нищо да не постигнем, какво ни пречи да пробваме?!

                  Трябва да се ползуват съвременните комуникации и да се работи яко в Интернет! Ще бъда благодарен, ако пресаташето София съдейства в това отношение и пусне до централните медии уведомителни писма, а аз ще вляза във връзка с представителите им в Зарата.

                  Сигурно много писах и едва ли съм подредил всичко както трябва, но нахвърлих основните въпроси, които разисквахме в клуба в Стара Загора, като до повечето стигнахме единодушно. Мисля, че това са точки от един правилник-компромис, който нито шокира с радикални промени, нито ще остави в застой развитието на ендурото в България.
                  Та това е от мен. Още ведъж призовавам за по-либерален правилник за да не отблъснем участниците с крути мерки!
                  Може да започвате с изграждане на бесилката!

                  Коментар


                  • По предложение на Калин си казвам и моето мнение. Жоро е описал повечето неща, ще коментирам и добавя само това с което ни се разминават мненията.

                    Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
                    Да се забрани каране в района на трасето една седмица преди състезанието, когато организаторите трябва да маркират трасето, след което да се обадят на трейскоординатора за консултация.
                    Района трябва да е точно описан, по възможност от асфалтови пътища, за да не стават грешки. Траис кординатора трябва да е там минимул в стяда сутринта, за да провери трасето и да има време да се измени трасето ако нещо не е наред, въщо и да определи къде и колко да са контролите.

                    Да се предвидят наказания с лишаване от участие до края на шампионата на хора, които е установено, че са нарушили това правило, но не и да се работи по недоказани слухове.

                    Да се осигури охрана на тестовете от започването на изграждането им и на старт-а ако не съвпада с тест.

                    За непреминаване на екстриймни или ендуроелементи от тестовете да се въведат наказания по време, но изпълнението на всеки елемент да се наблюдава задължително от контролен орган.
                    Перфектният вариянт би бил ако има и камери. Хем няма да има спорове, хем ще се заснемат интерестни моменти, които ще спомогнат за бъдеща реклама и клипове на състезанията.

                    Да се поставят повече на брой контроли с цел предотвратяване съкращаването на трасето, които ще бъдат определени само от трейскоординаторът в днят преди състезанието.
                    Броят контроли ще си го подготвят и осигорят организаторите, а треис координаторът може да промени този брой или да ги измести на различни места. Трябва да се изместят възможно най много дейности далече напред от последният ден, защото времето в последният ден никога не стига, а и трабва да се осигурят хора седмица преди това.

                    Контролите да получават лично инструктаж от координаторът.
                    ... отностно особенностите. Трябва да има документ "инструктаж за контроли", който да описва точно какво трябва да прави една контрола и как да реагира при различни ситуаций. Координаторът трябва да поизпита контролите дали са си научили урока, за да се овери че всички са чели този документ.

                    ATV да се класират на общо основание (без класове) и да се награждават с купи.
                    Трябва да се помисли по пъпроса с АТВ-тата по сериозно. Както се видя в последното състезание се сабраха доста АТВ-та. Не може да приравняваш работна машина (с лебетка) с спортно АТВ само с задно. Жалко, е че никой от АТВ обществото не е изказал желание да потазвие този спорт, защото съм сигурен, че могат да се направят много атрактивни трасета и за двата вида машини. Според мен трябва да са в два класа, но трябва някой от АТВ обществото да помага!

                    ATV да стартират след клас "Джуниър" на подходящ интервал, а втори манш за мотори да се стартира 1 час след старта на последното ATV.
                    Клас джуниър, незнам колко малки ще са, но ако са да речем под десет години трябва да се помисли дали ще карат изцяло по нашето трасе, и до колко ще се отдалечават от старта. Можеби някакво по малко и по близко трасе???

                    Да се приемат норми и стандарти за екипировка, техническо състояние, за изпълнението на които да се контролира стриктно, като не се изисква твърде много за да не се обезсърчат участници с по-малки финансови възможности.
                    Имайки предвид че някой не дай се боже умре на нашо състезание, трябва мнооогооо добре да се облислят тези неща, защото организаторите ще носят отговорност независимо от това какви деклараций са подписали участниците. Трябва ли да имат всички книжки А категория(най вероятно да)? Кой и по какви критерий ще лицензира участниците? Треис координатора ще носи отговорност за трасето, да не е много опасно. Всички мотори трябва да са законно купени и с документи. Голяма отговорност в това според мен...

                    Да се води добра картотека и регистрацията на нови състезатели, както и марката мотоциклет, с която участвува. (половината от имената в Бухово и Шумен бяха по прякори и това затруднява отчета и класирането и затова толкова се забавиха резултатите)
                    Тука мога да помогна. Ще направя една база данни на аксес в която само ще въвеждаме новите участници, а другите ще излизат автоматично+резултатите ще излизат автоматично по класове и всичко.

                    Състезанията да са само в в един ден - събота.
                    (тук възникна спор втори ден да се карат само тестовете два пъти, като времето се прибави към това от предишния ден и състезанието да приключи в неделя на обяд за да могат хората да се завърнат навреме по домовете си, но оставям на вас да решите) Мисля, че идеята не е лоша, като вид сбита атракция за публика, медии и спонсори!
                    Аз съм само за Събота. Това ще даде възможност за голям купон вечерта(което е половината кеф от тези збирки) без да се притесняват хората, че утре ще стават рано, или че ще са пяни на старта, и няма да ги дипуснем да стартират.
                    Повече кръгчета(за публиката и спонсорите) по тестовете може да се направят в деня на състезанието(Събота).

                    Да се стартира точно в определения час! (отговорници: трейскоординатора и председателят на клуба домакин)
                    Да има час за записване (18:00) и конференция (21:00) в петък, след което се издава списък с стартиращите (петък вечер) като секи номер си знае в колко чеса му е старта. Ако не се яви на старта, времето си му тече, пък когато дойде....

                    Всеки състезател да има право на отсъствие от 1 състезание или ако участвува във всички кръгове, да се намалят общите му точки с един осреднен резултат, а не с премахване на най-лошия! Ако състезателят отсъствува два или повече пъти, това си остава за негова сметка.
                    много добре измислено!

                    На Бучака лиценза да е 10 000 лева, за да се накаже затова, че кара много! (е, не мога аз толкова много време да съм сериозен)
                    Аз си мислях да му дадем един симсон да се бори с него

                    За сведение, всички членове на Crazy job ще са ангажирани в подготовка и провеждане на състезанието и няма да участвуват в този кръг! Предлагам и другите клубове да направят същото за да се подобри организацията и съдийството.
                    Правилна стратегия. Както всички видяхме организацията на подобни мероприятия изискват много-много труд и затова мисля, че трябват минимум 5-6 човека за подобна организация(без контролите и времеизмерването), а колкото повече, толкова по добре.

                    С тази цел да се изберат подходящи места за тестовете, където могат да присъствуват повече зрители, а единият тест ако се направи на старт/финала ще е най-добре.
                    Задължително е единият да е на старт/финала. Перфектното трасе би било под вид на детелина(старт/финал в центъра), ако местността го позволява, ако не тестът трябва да е близо с асфалт.

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от Жоро Хаджиев
                      При състезатели с еднакъв брой точки да се класира по-напред този, който е участвувал на повече състезания, за да се стимулира участието.
                      Пак може да се получи равен брой. Световно това е решено като се взимат броя 1во, 2ро и 3то място от шампионата, и се сравняват, ако пак са равни се взима в предвид последният кръг.

                      Коментар


                      • Съгласен съм напълно с добавеното от Събин по-горе

                        Коментар


                        • колеги поздравявам ви за последните мнения
                          това вече е сериозна работа
                          напълно съм съгласен с мненията ви
                          само искам да добавя едно леко предложение че най добре би било ако трасе координаторът си намери и двама трима приятели дето да ги взима всеки път с него за контроли и др а ако не достигат да има и няколко души осигурени от организатора
                          така контролите ще станат по професионални
                          въобще най добре е постепенно да се организира един екип от хора които да се занимават с цялата ттази организация по провеждане на състезанието
                          то знам че изведнъж няма да стане но все пак реших да го споделя
                          а къде ще се слагат печатите също трябва да се измисли
                          по принцип най добре е да са на карти а всеки вече да си мисли вариант къде да си съхранява картата че да не я губи
                          те затова и ендуро якетата се произвеждат със специален джоб за карта
                          а и ако сте забелязали на световното всеки има на седалката зашит джоб прозрачен отгоре със залепящо капаче където си слага картата от организатора,макар че сега на нея на световното всъщност пишат времената по което всеки трябва да е еди къде си
                          другия вариант е със стикери както бе на последните състезания само че да са разграфени и да си пише в квадрагчетата 1,2,3,4,и т.н а печатчетата да са по малки и да се вместват точно в определеното квадратче

                          Коментар


                          • Ето още някой неща чакащи решение:

                            1. Регистрация Федерация (документите са подготвени, изисква се околчателен списък с имената, избиране на прецедател и евендуално зам. прецедатели, подписи)

                            2. Правила за организиране и провеждане на състезания

                            3. инструкция съдий

                            4. Изисквания за лицензиране

                            5. Регламент

                            6. Такси

                            7. Хонорари

                            8. Счетоводство

                            9. Медицински изисквания към състезателите

                            10. Календар

                            11. Едни и същи маркеровки, материали, контролни талони, печати, облекла за целият сезон направени в печатница за да не се разтичат и ламинират, което излиза много скъпо.

                            12. Уточняване на изискванията на Министерството за опазване на околната среда и съобразяване с тях.

                            13. Застраховки + трети лица

                            14. Лого (имам идея)

                            15. уеб сайт (Венци ще помогне)

                            За повечето от гореспоменатите точки има законни изисквания на Република България, които ако не спазим подлежим на ударите на закона ако нещо се случи

                            Коментар


                            • Не знам, мисля че най удачно наистина ще е с карти.
                              На състезанието в Шумен отново имаше пропуснати печати от контрола върху каската и хубаво, че контролата отново водеше протокол, иначе първите щяха да минат доста назад не по тяхна вина
                              Голям зор е махането на този стикер от каската бе!
                              Като правих теста на новия мотор онзи ден още не бях си изджигъркал стикера от Шумен, та ме вижда една позната блондинка и ми вика: "Сигурно ти е счупена каската, че си я залепил отзад?! Ами кой ги рисувал тия човечета на лепенката?"
                              Казах и, че така си отбелязвам смачканите пешеходци!

                              Коментар


                              • Митков, и аз мислих за професионални контроли, но това е много разходи и незнам дали ще имаме достатъчно средства. Представи си колко ще струва да се поеме пътуването, спането и храната на всички тези хора за 2-3 дена + хонорар от по 20лв(примерно) на ден.

                                Не беше лош и варианта с печати на Хасково! Пак остават контролите на тестовете, но много по малко. Надявам се да не участват хора които биха скъсали и печатите...

                                Вариянтът с лисчета и да си късаш както бяха джипките на Шумен не е добър, защото може да се къса по повече от едно листче и на финала да се менкат. Дори може да се изработи схема "Ти карай да вземеш тези контроли, а аз другите" и да си късат по 2 лисчета.

                                Венци направи много добро решение с фотоапаратчетата, където участника се снима до контролата, въпреки че те са пилот и навигатор а при нас това е малко по трудно.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X