Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Предложения за Ендурошампионат 2006.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    Не съм ендуро разбирач но за мен ендурото трябва да бъде издажливост + ориентиране--> да се намери максимална скорост без да се загубиш с която да издържиш цялото състезание.
    Не мога да разбера какъв е този проблем с публиката и атрактивността?? за такива цели хората за измислили друга дисциплина аименно - суперкрос, аренакрос,мотокрос там се вижда почти всичко и хората са доволни.Спред мен е невъзможно и не трябва да бъде така ч хората да гледат състезателите да минават по няколко обиколки.Според мен могат да се направят повече екстремни участъци на достъпни за публиката места къде да се поставят и реклами на псонсорите.даже аз мисля че дори правинето на повече от 2 обиколи е АНТИ ендуро.До колкото ми и е известно и си го представям това което прави ендурото различно от другите моетоспортове е неизвестността за това мисля че не трябва да има никакви тренировки по маршрута!!! ако някой иска да тренира да го рпави в отделно мясно.за това:
    1-Индивидуално класиране по класове примерно до 450 и над 450..
    2-никъкви тренировки по маршрута!!!
    3-възможно най-малък брой обиколки
    4-100-150 км дистанция с опция за доливане на гориво на някоя контрола
    5-двудневен формат на състезанието както е беше в шумен

    и колкото по малко правила и колкото по просто в всичко(как е сега) долкова по достъпно ще бъде и токова повече участници ще има.В противен случай може да стане като при мотокороса и бфм!!! където има в най добрия вариант 10 участника
    дерзайте
    full time rider, part time racer
    jrc4life

    Коментар


    • #77
      Това с повечето обиколки не е ли harescramble? Там карат предимно с кросови мотори, мисля.
      Ето американците как го описват...

      Hare scramble is the name given to a particular form of off-road motorcycle competition. Hare Scrambles are conducted on closed course tracks which can vary from 5 and 40 miles in length. The terrain chosen for these events is usually fairly rugged in order to test the riders' skills. While portions of a typical hare scramble course may be run on sections of pre-existing motocross tracks, the majority of the track will typically be laid out over natural terrain. The natural terrain tests the riders' abilities to navigate through obstacles such as creek beds, logs, hills, mud, rocks and ruts. The competitors are typically categorized by their relative skill levels and the size of their motorcycle's engine. For example, many hare scrambles categorize rider ability by having three rider skill categories. These categories are typically denoted by the letters A, B, and C. The "A" class would be for the riders with the highest skill level. The "C" class would be for the riders with the lowest level of skill and is usually populated by riders who are in their first couple of years of competition or by riders who infrequently compete. There is usually a point system that regulates the progression of a rider's progress from the entry level class (the C class) on up to the top class (generally the A class). Generally, a very high level of skill is needed to progress through the various skill categories. Many riders never progress out of the C category of competition, and very few riders have the skill and determination to progress to the A category. The categories based on engine size frequently use the following thresholds of engine capacity: 0-125 cc, 126-200 cc, 201-250 cc, and larger than 250 cc (cc is the abbreviation for cubic centimeter). Accordingly, a beginning rider on a 200cc motorcycle would likely compete in the 200C class, which denotes both the capacity of his or her motorcycle and the relative skill level of the competitor. The winner of each class is typically determined by who completes the most laps within a pre-determined period of time. The most common time periods for a hare scramble competition is either 2 or 3 hours.

      Ето тук има конкретен правилник за определено състезание. Интересно е че времето и обиколките се мерят като се сканира бар код на каската

      http://www.wnyoa.net/Rules_HS/2005/2...%20updated.pdf
      No bike - no fun!

      Коментар


      • #78
        Аз съм съгласен с митков.

        Правилата от световното са по сложни даже и от роудбук. Забележете колко хора на старта на шумен изпуснаха 1-вият маркер със стрелка на дясно, а представяте ли си кога ще се научат да карат с точно време и с куб лисчета, които да късат да та знаят къде в колко часа трябва да са. Да не говорим че до ден днешен няма старт, който да не е закъснял с поне 1:30 часа! А 2 или 3 времеизмервания как си ги представяте. Но Митков е прав, може Жово да направи тест да се види в С.З. как ще е...

        Коментар


        • #79
          правилата от световното ще затруднят доста и организаторите

          JRC е писал доста неща но за едно от тях май е много прав
          ако стане много обиколки ще стане кофти
          според мен дистанциите така трябва да се направят че да не се налага повече от 3 обиколки да се правят
          тоест ако маршрута е между 120 и 150км значи едната обиколка трябва да е между 60 -70 км ако е с две обиколки формат
          или ако е 35-50км да се правят 3 обиколки
          даже бива да не е под 40км за да може с три обиколки да стане 120 км пробега
          за над 140-150 км вече мисля че ще дойде много ще повиши много и разходите за участие
          на определени места ,най добре в началото и края да се минава през екстрийм тест
          за да има шоу и за зрителите
          теста който се минава в началото да се минава и накрая и тогава да се финишира

          Коментар


          • #80
            Няма проблем, ще решим как да е. Тук сега само даваме предложения!

            Коментар


            • #81
              Световните правила са си за световен шампионат!Ние не правим световно!!!Нашето е селска спартакиада!!!Но гледам,че добре върви,значи трабва да продължим,като просто изчистим проблемите.
              Пак казвам,че аз много ще се радвам на състезания проведени 1:1 със световните правила,но едва ли това ще докара повече участници,а това е именно целта!Ако Старозагорци могат да проведът такова състезание,то аз не мога и с това отпада един кръг.Положението и при другите е сигурно същото-значи ще има състезание само в Стара Загора!!???Да не си говорим глупости...
              Аз много харесвам състезанията по роуд бук.Това е много добро предизвикателство и дава шанс на по-комплексно развити личности,но май и това няма особено бъдеще в Бг,защото е сложно...
              Тренировки или много обиколки ще превърнат ендурото в мотокрос!
              К. Кулев

              Коментар


              • #82
                Първоначално публикуван от Калин Кулев
                Световните правила са си за световен шампионат!Ние не правим световно!!!Нашето е селска спартакиада!!!Но гледам,че добре върви,значи трабва да продължим,като просто изчистим проблемите.
                Пак казвам,че аз много ще се радвам на състезания проведени 1:1 със световните правила,но едва ли това ще докара повече участници,а това е именно целта!Ако Старозагорци могат да проведът такова състезание,то аз не мога и с това отпада един кръг.Положението и при другите е сигурно същото-значи ще има състезание само в Стара Загора!!???Да не си говорим глупости...
                Аз много харесвам състезанията по роуд бук.Това е много добро предизвикателство и дава шанс на по-комплексно развити личности,но май и това няма особено бъдеще в Бг,защото е сложно...
                Тренировки или много обиколки ще превърнат ендурото в мотокрос!
                Калине, поздравления че си шампион на пистата! Пожелавам ти догодина и на супермото да станеш шампион, ама в клас различен от на Васко

                С Галабин много искаме да направим едно състезание по роудбук, и топогравски карти догодина, незнам дали ще е в шампионата или не, ще го мислим. Можеби ще е 2 дена. Ще се тръгва от София, ще се спи някъде по пътя за боровец и вторият ден може да е в Рила, момчетата от там са подготвили страшем маршрут. Естествено ще трябва да произведем роудбук четци на прилични цени за да могат всички да си закупят.

                Коментар


                • #83
                  Вижте какво пичове,
                  километри,брой обиколки и т.н са технически подробности които се решават сравнително лесно
                  Според мен не трябва да се сравняваме със световния шампионат,а по скоро с българските условия и действителност.Предлагам:
                  1. Да направим състезанията еднакво интересни и за състезатели и за публика.За целта трябва трасетата да минават през интересни места удобни за наблюдение които да оповестим предварително,като в същото време да правим максимум 2 обиколки-обикалянето като гламав на едно и също трасе не ми се вижда особено забавно поне на мен.
                  2. Дистанцията да е около 100 км,защото сметнете:
                  Старт:10.00-50 състезатели през 3 мин-последен стартирал 12.30-средна скорост 30км/ч-последен финиширал около 16.00.При това 30км/ч си е една добра средна скорост а трябва да остане време и в запас.Освен това никой от публиката няма да стои да гледа повече от 6 часа.
                  3. Да не усложняваме регламента защото не всички организатори имат възможност да отговорят на сложни критерии поради липса на достатъчно време.Който иска разбира се може да се постарае но да не бъде задължително-имам предвид карането за точно време както и самата структура екстрийм крос и ендуро тест.Ами ако няма къде да направим крос теста примерно?Достатъчно за тази година ще е ако напреднем малко с времеизмерването.
                  4.Състезание в един ден е по-приемлив вариант.Не че съм против 2-та дни,ама има и един ден транспорт така че стват 3 дни
                  5. Да не превръщаме ендурото в мотокрос,ще стане безинтересно без наличието на какъвто и да е приключенски елемент.


                  Иначе идеалния вариант за мен е топо карта,компас и контролни точки,както беше в Бухово на последното състезание на Offroad-Bulgaria.Няма знаел-незнаел трасето(такова няма реално) ,можеш да минеш откъдето си прецениш,едно добро времеизмерване...Това е оффроада
                  offroad фен
                  1983 XL500R ->1996 XR600R ->2004 WR450F ->2008 KLX450R ->2009 BETA 450RR Factory ->2009 KTM 990 Adventure + 2013 Husaberg FE450
                  TOYOTA Hilux 3.0 D-4D

                  Коментар


                  • #84
                    поздравявам гълабин за хубавото мнение
                    виждам че започваме да постигаме съгласие по основните неща
                    значи
                    трасе-40-60 км брой обиколки не повече от две
                    класиране по класове
                    времеизмерване възможно най точно и адекватно
                    екстрийм тест в началото а може и на още някое предварително оповестено за публиката място
                    финиширане след преминаване отново по екстрийм теста

                    Коментар


                    • #85
                      ОК. сега остава да обсъдим още един вашен проблем. Тази година бих казал, че имаме голям успех от гледна точка на брой участници, до колкото знам около 150. Това е до голяма степен защото повечето от тези хора са си мислили, че имат шанс за добро класитане защотот са горе-долу на едно ниво. Сега, по правилата които искате за догодина, всеки кросаджия би ни бил(ако не си счупи мотора или себеси) и то с много, което неминуемо ще откаже МНОГО хора, защото ще знаят че нямат шанс. Хора като мен, Еди, Геле и т.н.т нямаме никакъв шанс да се бориме с примерно Бучака или някой друг кросаджия, защото са много по бързи, и на втората обиколко, та дори и на 1-вата ще ни издухат, което ще обезмисли участието на много хора! А ако дойдат 10 кросаджий, вече почваме да се борим за десето място. За да избегнем това, мисля че трабва да направим отделен клас за всички някога били кросаджий. Знам, че това може да звучи лошо на някой хора, но в крайна сметка сме длъжни да гледаме интересите на мнозинството, което е очевадно ендураджий. Няма да се делим на Про, хоби и подобни, а просто ще ги пишем Е4(или Е5 не помня до къде бяха стигнали Е-тата). Сигурен съм че това ще реши много от проблемите и ще покачи участията за догодина.

                      Коментар


                      • #86
                        Според мен идеята на Събин е доста добра..
                        Това би премахнало и лощия поглед след класирането и задните мисли на класиращите се на по-задно място...
                        Всички ще бъдат подготвени на едно равнище и по един и същи начин.. и това може би ще допринесе по някакъв начин и за повече присъстващи... поне според мен
                        [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                        [/FONT]________________________________________
                        [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                        [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                        [/CENTER]
                        [/CENTER]

                        Коментар


                        • #87
                          Мисля че това което предлага сабин само ще ограничи развитието на ендурото... и това разделяне на кросаджии не некросаджии е доста глупаво според мен!!!ТОва ще направи ендурото пенсионерски-фолк мотоспорт.Ако не беше Бучака или някой друг кросаджия тогава какво щеше да бъде положението??
                          Имам едно ДВД филмче на Травис Пастрана в което той участва в едно състезание - >ендуро в Австрия, та там той едвам завърши и то на 18-то място. А и тези които биха се отказали от участие поради факта че има някой по добър от тях, който евентуално би ги победил ако не му се счупо мотора, то на мен ми е чудно тези хора за какво ходят на ендуро състезанията??да си направят кефа от карането в гората или да отидат на "тяхното" си състезание и да сатант 1-ви. Какво ще стане ако евентуално дойде някои чужденец - ендураджия и направи на втория ендураджия 2 часа тагава ще буде ли обезмислено участието на останалите??
                          аз съм научил нещо ---> ако искаш да станеш добър , трябва да каваш с по-добри от теб!!! А честно казано ако няма други кросаджии тогава ще има клас "Бучака" или ще му дадете 1 час наказание.
                          И как че определите кои са кросаджии и ккои ендураджии или хора които обичат да карат DIRT BIKES???
                          То не би било обкетивно решение на проблем!!! А за да изравните силите то тогава защо не направите нещо което да затрудни "кросаджиите" и да даде предимство на "ендураджиите" инаблегнете на ориентирането и не направите преходите по дълги или нечо подобно.
                          Иначе това което съм написал може да ви се стори пални глупости, но тази стъпка според мен едиснтвено ще ограничи позитивното развитие на ендурото и темпото не би се вдигнало!!!Но ако е наистина проблем за участието на мнозинството то не мисля че тогава ще бъде проблем за някой кросаджия да кара в отлделен клас. Иначе ми звучи като все едно да доиде стефан еверст да кара в Бг, и тогава никой да не кара с него защотото той ще е винаги 1.
                          full time rider, part time racer
                          jrc4life

                          Коментар


                          • #88
                            different soul - много готина картинка си направил наистина , But you ride your bike, you don`t drive it!!
                            full time rider, part time racer
                            jrc4life

                            Коментар


                            • #89
                              Ако не беше Бучака или някой друг кросаджия тогава какво щеше да бъде положението??
                              Положението с кое???

                              Имам едно ДВД филмче на Травис Пастрана в което той участва в едно състезание - >ендуро в Австрия, та там той едвам завърши и то на 18-то място. А и тези които биха се отказали от участие поради факта че има някой по добър от тях, който евентуално би ги победил ако не му се счупо мотора, то на мен ми е чудно тези хора за какво ходят на ендуро състезанията??да си направят кефа от карането в гората или да отидат на "тяхното" си състезание и да сатант 1-ви.
                              Защо да няма повече класове и повече интрига, на кой ще му е по-лошо и по-малко интересно??? Всеки иска да бъде награден и така ще бъдат наградени повече хора! Или ти си някой неуспял кросаджия, които изведнъж му отнехме възможността за купа в този живот???

                              Какво ще стане ако евентуално дойде някои чужденец - ендураджия и направи на втория ендураджия 2 часа тагава ще буде ли обезмислено участието на останалите??
                              Повечето от тях са кросаджии, така че си отиват в МХ клас. Освен това единични участия няма да се отразят на крайният резултат за шампионата.

                              аз съм научил нещо ---> ако искаш да станеш добър , трябва да каваш с по-добри от теб!!!
                              Съгласен.

                              А честно казано ако няма други кросаджии тогава ще има клас "Бучака" или ще му дадете 1 час наказание.
                              Нямаме нищо против Бучака, даже съм сигурен, че той няма да има нищо против, защото няма болни амбиции да бие всички. Да не говорим, че при положение че ще има времена, пак ще може да се види кой колко е добър!

                              И как че определите кои са кросаджии и кои ендураджии или хора които обичат да карат DIRT BIKES???
                              Хора които са били кросаджии и са много по добри от останалите, принципно. Ще го обмислим и ще го решим точно как ще го формулираме.

                              То не би било обкетивно решение на проблем!!! А за да изравните силите то тогава защо не направите нещо което да затрудни "кросаджиите" и да даде предимство на "ендураджиите" инаблегнете на ориентирането и не направите преходите по дълги или нечо подобно.
                              Съгласен съм че това е верният път, но ще има сериозно отдръпване на участие, защото хората ги е страх от тези неща, а целта е да се развива спорта и да има максимален брой участници. Така ще има и зрители и спонсори и колелото ще се завърти...

                              Иначе това което съм написал може да ви се стори пални глупости, но тази стъпка според мен единствено ще ограничи позитивното развитие на ендурото и темпото не би се вдигнало!!!Но ако е наистина проблем за участието на мнозинството то не мисля че тогава ще бъде проблем за някой кросаджия да кара в отделен клас. Иначе ми звучи като все едно да дойде стефан еверст да кара в Бг, и тогава никой да не кара с него защотото той ще е винаги 1.
                              Напротив, ще има клас за кросаджии и той ще е в него.

                              За съжаление нивото на ендураджиите е много далече от това на Кросаджиите и тай като това е ендуро шампионат а не крос шампионат мисля че трябва да гледаме да "угодим" на ендураджиите и да си направим правилата както биха искали те.

                              Не знам Богдан Николов да е сложил трупи за нас на мотокрос състезанията, примерно.

                              Ако имаше истинско ориентиране също щеше да е друго, но ориентиране искат само шепа хора, аз включително. Кросаджиите ще си имат клас и ще си се състезават заедно, независимо от коя държава са. Знам, че е малко тъпо, но така ще има най много участници и хората няма да се откажат защото нямат шанс. Не знам ти на каква база се изказваш толкова категорично и на колко ендуро състезания си участвал в България и по чужбина защото не те познавам, но в България на този етап това ще е най добре за масовостта.

                              Коментар


                              • #90
                                Първоначално публикуван от JRC
                                different soul - много готина картинка си направил наистина , But you ride your bike, you don`t drive it!!
                                Хах, Благодаря ви !
                                Радвам се, че ви харесва, но там пише.. "Gimme your bike to show you how to drive it"
                                [CENTER][B]Не търся пътя, а ходя там където го няма, за да оставя следа след себе си ![/B] [FONT=&quot]®
                                [/FONT]________________________________________
                                [CENTER] [I][SIZE=1]..Победите се постигат с рискове и компромиси а не със очакване на момента..
                                [/SIZE][/I][FONT=Lucida Console][SIZE=1][B]..[/B][/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=1]Давай наставления само на този, който търси знания, осъзнавайки своето невежество. Оказвай помощ само на този, който не умее понятно да изказва своите заветни думи. Обучавай само този, който е способен, узнавайки за единия ъгъл на квадрата, да си представи останалите три[/SIZE][/FONT][FONT=Lucida Console][SIZE=1]..[/SIZE][/FONT]
                                [/CENTER]
                                [/CENTER]

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X