Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стари автомобили на служба

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от centurio Преглед на мнение
    Автобус ''Икарус 238'' на силите на KFOR на NATO от армията на САЩ в Косово.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Ikarus 238-1982-1986.jpg
Прегледи:1536
Размер:220.1 КБ
ID:6926378
    Като дете около 3ти клас съм пътувал с такъв почти нов от София до Шкорпиловци на лагер, и понеже от малък съм си все в издънка ме бяха сложили на предната дясна седалка за да съм под наблюдение... И страхотно си спомням че рейса си пълнеше редовно километража до 120 че и отгоре...
    0-

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      То проблемите с максималната скорост почти винаги са били законови . Сега с два пъти повече конски сили ако не ги спъва електрониката и най вече закона динамиката им е като на лека кола .

    • badboy86
      badboy86 коментира
      Редактиране на коментар
      За сегашните е ясно, но за онези години в сравнение с тогавашния автобусен транспорт, този икарус беше много добър.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Докарал съм два такива от Германия навремето . В действителност ако не ти пука за разхода с лекота подминаваше 120 . Друг социалистически автобус от това време с 6 скорости нямаше . То и нашите Чавдар 11М4 с двигател Раба с лекота си вдигаше 120 ама ми отиваше икономията .

  • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:339525006_796798528319471_3711329775173384314_n.jpg
Прегледи:1007
Размер:156.5 КБ
ID:6927614 ИФи в ДАП Хасково през 80те години.
    ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
    Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

    Коментар


    • jordanov sv
      jordanov sv коментира
      Редактиране на коментар
      Тая снимка сме я виждали в темата ама май не сме я коментирвали...
      Всички с мушамите, явно са за някакъв преглед... И всички с ремаркета и шпригли и брезент. Интересно, такива композиции и така оборудвани дали са работили някъде реално в НРБ през 80-те или просто за снимката/прегледа са строени??

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      При нас в Сердика София беше същата работа само че нашите ифи на нощното зареждане бяха задължително с падащ борд . Като гледам логистиката на големите вериги е същата . Зареждат със стока основно нощно време .
      Последно редактирано от sek.1; 24-06-23, 05:31.

  • Оххоо, Ифа с брезент или фургон с падащ борд е съвсем различна работа от Ифа с брезент и ремарке отзад и то с брезент. За композициите ми беше въпросът, че нещо като някакво безумие ми се чини тая работа на снимката...
    Иначе при соловите камиони е ясно /и филмът "Да обичаш на инат" може да си го припомним даже/. Работил съм през студентските години товарач и от гледна точка товаро-разтоварната дейност ми е любопитството. Отделно че и тая марка са кофти влекачи в наши условия.

    Коментар


    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      В началото на демокрацията Ифа с ремарке си беше нещо нормално даже и на международно . В интерес на истината навремето направих един курс с Ифа с полу ремарке 9200 литра . Витиня я качвах час и двайсет . Ако трябваше с това да работя щях да се обеся .
      Последно редактирано от sek.1; 24-06-23, 18:58.

    • jordanov sv
      jordanov sv коментира
      Редактиране на коментар
      Началото на демокрацията я помня прекрасно, пряк участник съм Тука при нас идваха готови композиции от Германско, даже и една върху друга и да - имаше тука един комшия дето подкара ИФА с ремарке като ТИР и изкара няколко курса до близката чужбина. Умряла работа макар че немските композиции си бяха оборудвани както си му е редът за странично товарене. Питанката ми беше за 80-те години и Ифите с лесидренски каросерии с шпригли и брезент, но както и да е, минали времена.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      В началото на демокрацията Ифа от бившето ГДР се взимаше за 500 най много до 1000 марки а ремаркето до стотина марки . На фона на ЗиЛ 130 и Газ 53 Ифа си беше камион особено L 60 .

  • Хъм!? Учих се на ГАЗ-ка, а 90-та почнах работа, като шАфьор в БДЖ на ИФА. Карах някъде около 9 месеца. Ми не я ща тая работа!
    Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

    тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

    Коментар


    • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:68-0-3-0-3-1-1-@-Ikarus 280.04-exporten-Ekobus-gradski transport-Sofiya-Bulgariya-.jpg
Прегледи:766
Размер:207.7 КБ
ID:6928633

      Коментар


      • Такива икаруси с бутилки на тавана съм виждал, ама дали са работели след 1990та не знам...
        0-

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Доста години след 1990 се мъчеха да подкарат поне малко успешно тая дивотия с дизел - метана . Имам подозрението че цялата работа беше да се усвоят едни пари по линия на екологията . Правилното решение е това което се прави в момента . Автобуси заводски изцяло на природен газ .

        • бат'Марто
          бат'Марто коментира
          Редактиране на коментар
          Поне до 2010 работеха, живеех на обращалото на 310 в Люлин тогава.

      • То цялата мъка с модернизацията на Икарусите си беше май за усвояване на едни пари и прибиране на комисионни. По едно време им слагаха автоматични скорости барабар с двигател от Мерцедес, а от комшия работил баш това знам че цената е била колкото за не лош няколко годишен автобус със заводски същите скорости и мотор... А за ремонтите на тотално изгнили и амортизирани гробници из арзтата дето дори до скоро (след 2000 година) цената пак е била не малка а гаранцията е била до портала да не говорим. Лично съм виждал как върху ръждясала ламарина и дори зле измита изгоряла боя се пръскаше нова... Или как се сипва нигрол с грес в диференцияла за да спре да вие и да стане ремонтиран...
        0-

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Двигатели Мерцедес никога не са качвани на автобусите Икарус . Качваха следващия модел Раба Д 10 който по същество е същия двигател но с турбокомпресор . То в двигателното отделение на Икарус прав двигател не можеш да вкараш . Навремето се говореше че 15 годишните мерцедеси които общината купи " на далавера " уж рециклирани струват колкото нов Икарус .

        • centurio
          centurio коментира
          Редактиране на коментар
          ''Ikarus 280.43'' е заводската модификация с автоматична скоростна кутия, имаше ги и в България. А на ''Ikarus 280.33'', модификация за СССР-Руска Федерация с двигател на ''Mercedes Benz'' имам изображение от техен сайт, ако представлява интерес, мога да я кача...

      • Може да съм се заблудил, но ги правеха автоматик със сигурност по едно време... и е било скъпо удоволствие. Колкото до старите мерцедеси, ми и аз бях пред тая дилема скоро...за ежедневка, 4 годишен мерцедес или нова кия... за същите пари. Ми взех мерцедеса и не съжалявам.
        0-

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Приживе основните ремонти на Икарус ги правеха в АРЗ Дупница . От там основния проблем беше дали двигателя е събран с оригинални бутала Раба или е ризи и бутала от ИФА . Ако е събран с оригинални части от Раба проблеми няма ама с други не живее много и обикновено при нормално каране изкарва малко повече от гаранцията . За това като дойде автобуса от там шофьора му дава всичката газ и ако е с ифови части най много за месец някое бутало се е показало през блока .

        • centurio
          centurio коментира
          Редактиране на коментар
          Ей, го на! НамерИх го:
          https://fotobus.msk.ru/photo/242255/?vid=194154
          Мисля, че в коментарите има обяснение за странното разположение на вратите, заради нестандартния двигател ''Мерцедес''...

        • centurio
          centurio коментира
          Редактиране на коментар
          Тук има още за модела;
          https://dzen.ru/media/npap_1_ikarus/...10c930e33b905c

      • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:121-0-0-@-Ikarus 280.33 S & Mercedes Benz-s dvigatel Mercedes Benz-.jpg
Прегледи:655
Размер:161.8 КБ
ID:6928900

        Коментар


        • centurio
          centurio коментира
          Редактиране на коментар
          За този ''Ikarus 280.33 S'' писах по-горе. За жалост, няма снимка на двигателя...

      • Я, Белчо...
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • Баш в АРЗ Дупница работех като 16 годишен ученик за два месеца през ваканцията на единственната длъжност дето не се крадеше... чистач и мияч Тогава докарваха основно тролей та двигатели не видях, ама мърляво свършена работа имаше в изобилие.
          0-

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            То в общи линии във всички АРЗта беше така . За гара Искър където ремонтираха ГАЗ 53 се бъзикаха че гаранцията на ремонта е до моста на Дружба . На АРЗ Дупница дълги години единствения клиент който го държеше криво ляво функциониращ беше софийския градски транспорт защото автобусния парк все някъде трябва да се ремонтира .
            Последно редактирано от sek.1; 03-07-23, 06:07.

          • TigerHunter
            TigerHunter коментира
            Редактиране на коментар
            Баш там карах стажа и аз като ученик в "автото". Само че, в демонтаж Татра.

        • Не се и съмнявам... Отидох там понеже имах един Муравей дето стягах, ама нямах база да му направя някои неща. Та там когато нямах работа и след работа си го направих. Ама соца беше още в това предприятие. Разбрах го когато вместо да открадна едно зъбно колело от боклука реших да си го купя... Е обиколих целата администрация за да платя 2.66лв и накрая пак го гепих щото счетоводитела реши че няма как да ми вземе парите без да съм юридическо лице... А същевременно се изнасяше каквото и откъдето може...
          0-

          Коментар




          • Ето и един ДЕТ от брега на Дунава

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20230703_181349.jpg Прегледи:0 Размер:939.3 КБ ID:6929266

            Не му знам експлоатационните показатели, но отблизо /поне на мен/ тракторът изглежда много добре, хем яко, хем някак си хармонично...

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20230703_181426.jpg Прегледи:0 Размер:819.5 КБ ID:6929267

            Мястото на машиниста също си е съвсем порядъчно и само три лоста

            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:20230703_181501.jpg Прегледи:0 Размер:618.8 КБ ID:6929268

            Коментар


            • Гледам ги тези Икаруси, дето сте ги изпонаслагали и някакси от самосебеси ми се образуват асоциации и аналогии с наш Рачо Джамбов - предприятия с вековна история и традиции, на които в момента - след етапът на социализъм; доктринерство; планова икономика; СИВ и прочее в този ред - и папера им няма...
              Последно редактирано от davc; 05-07-23, 21:01.
              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • davc
                davc коментира
                Редактиране на коментар
                По едно време, Икарус правят по над десет хиляди (стигат до дванайсет хиляди) автобуса годишно, Чавдар никога не е стигал до три хиляди.

              • Vlado_Ts
                Vlado_Ts коментира
                Редактиране на коментар
                Всъщност Чавдар стигаха към половината на три хиляди - и то в добрите им години . Ся , ако е имало някакъв единичен случай на достигната изкуствено бройка от 2 000 годишно , то ще да е било в някоя конгресна (на БКП ) година или в края на някой поредна петилетка . Обикновено заради поводът някои отговорни другари да получат ордени , а други : партийно-политическо повишение . Обикновена соц практика на "светлото бъдеще" .

              • davc
                davc коментира
                Редактиране на коментар
                Повече от 1500 големи автобуса наистина (никога не са правени), но като сложим разните Ц 5, ЛС 51, Преслав-и и прочее, бройката наближава 2500.

            • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:292875390_1417787148740638_6416794601126367003_n.jpg
Прегледи:374
Размер:207.9 КБ
ID:6929881 Чавдар на ДАП Кубрат
              ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
              Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X