Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стари автомобили на служба

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Само не успях да разбера защо при наличие на наш завод още през соца сме внасяли автобуси? Вярно, че Чавдара може да не е бил топ качество, но си е бил наш...
    Междо другото, защо всички Чавдарки дето съм се возил вътре имаха яки вибрации? Дали са били вече съсипани или е някакъв фабричен недостатък?
    0-

    Коментар


    • davc
      davc коментира
      Редактиране на коментар
      Щото (например) ще качиш клиенти на Балкантурист, които са платили за тази работа с истински пари на Чавдар, ма после ще те бият с Чавдара по главата...

  • Първоначално публикуван от badboy86 Преглед на мнение
    Само не успях да разбера защо при наличие на наш завод още през соца сме внасяли автобуси? Вярно, че Чавдара може да не е бил топ качество, но си е бил наш...
    Междо другото, защо всички Чавдарки дето съм се возил вътре имаха яки вибрации? Дали са били вече съсипани или е някакъв фабричен недостатък?
    Яки вибрации имаха Чавдарите, дето бяха на шаси Шкода, съответно със двигатели Шкода, разположени отпред. Всички те произхождат от автобус Шкода 706 RTO, а той от своя страна е кабина на автобус, монтирана върху шаси от камион Шкода 706 RT

    Докато по-новите Чавдари, които копират Сетра са си проектирани от нулата като автобус със самоносеща каросерия и при тях вибрации почти няма и возят като лодка.


    П.П. В момента в Пловдив е пълно с малки автобусчета Исузу, които са направени по същата схема - кабина на автобус, монтирана върху шаси на камион. Макар и доста по-модерни и те си возят супер дървено с много вибрации.
    Nissan Terrano 2,7 TDI

    Коментар


    • Първоначално публикуван от badboy86 Преглед на мнение
      Само не успях да разбера защо при наличие на наш завод още през соца сме внасяли автобуси? Вярно, че Чавдара може да не е бил топ качество, но си е бил наш...
      Ма то вноса беше по-скоро излючение и то главно за нуждите на Балкантурист - да возят чужденците , че Чавдара с тЕя вибрации... ше се излагаме . Да не говорим , че "комфорта " беше на ниво затворнически автобус.

      Иначе нашето население си беше самозадоволено отвсякъде с родния Чавдар - и междуградските и межуселските линии . То не че някой е питал ДАП-аджиите какво им се кара де .

      Що се отнася до съчленените - ами внасяхме главно по две причини :
      - първо , щото имаше т.нар. "Международно разделение на труда" в рамките на СИВ . Иначе казано : главно съвецките другари диктуваха какво , къде и колко ше се произвежда в братските социалистически страни".
      - и второ : щото бяхме некадърни да си ги правим тука. Като казвам "некадърни" имам предвид не само технически , но и икономически и политически , но това последното е друга тема.
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • Имало е и съчленени и градски Чавдари, возил съм се май по 280 едно време....
        0-

        Коментар


        • Vlado_Ts
          Vlado_Ts коментира
          Редактиране на коментар
          Имаше де , имаше. Обаче излязязоха боклук и малко по малко за 7-8 години отидоха в небитието . Както и целия завод . ... което беше логично и неизбежно

      • https://www.facebook.com/photo/?fbid...B0%D1%86%D0%B0

        Коментар


        • Първоначално публикуван от bullet_pk Преглед на мнение

          Яки вибрации имаха Чавдарите, дето бяха на шаси Шкода, съответно със двигатели Шкода, разположени отпред. Всички те произхождат от автобус Шкода 706 RTO...
          Всичкото това е точно така, само дето автобусите Шкода 706 РТО нямаха яки вибрации, дори хич нямаха вибрации...
          И се ползваха за "луксозни цели" наред с Мерцедесите и Икарусите, преди най-накрая (в началото на '80-те, след повече от десет години пънения) да успеят, да удурдишат съвсем Сетрата.

          Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

          Коментар


          • Всъщност не знаем колко години са удурдусвали Шкодите, Мерцедесите и Икарусите. Имали сте досег с тях когато може би веча са били успели...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • Нещо май бъркаш таковането с онаковането.
              Защото за впросната Сетра е купен лиценз - за конструиран, отработен, готов за експлоатация и дълго експлоатиран автобус. И прочее каквото може да се разбира под съвкупното: "удурдисан". Съвсе документация, технология, производствено, технологично и инструментално оборудване.
              И при все това бяха нужни петнайсетина години, за да почнем да го правим!
              Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

              Коментар


              • Първоначално публикуван от davc Преглед на мнение
                ..... И прочее каквото може да се разбира под съвкупното: "удурдисан". Съвсе документация, технология, производствено, технологично и инструментално оборудване.
                И при все това бяха нужни петнайсетина години, за да почнем да го правим!
                Тооо ,че започнахме да го правим - започнахме. Ама така и не направихме истинска Сетра. При все наличието на лицензиЙ , документация , оборудване и прочие . А защо тъй - мисля че е ясно.
                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                Коментар


                • Договорът е сключен (лицензът е купен) през '68-ма. През '74-та започва производството на "Шкодо-Сетра", голяма глупост впрочем - да изтърсиш торба зелени пари за лиценз на съвременен автобус и след това няколко института инж. Ганевци да го приспособяват за коруба на безнадежден архаизъм! През '77-ма верно е произведен и първият истински Сетра, но наистина серийно производство започва към '80-та.
                  Айде да съм попрезакръглил, не били петнайсетина годините - от '68-ма до '77-ма са девет години, а до '80-та са дванайсет.
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • cecoa1
                    cecoa1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Че си закръглил, нищо, ама горе пишеш, че лиценза бил купен за "дълго експлоатиран автобус", пък въпросната оригинална Сетра, излиза като нов модел 1967г.
                    И долу за "Сетра отвсякъде, включително двигателя Мерцедес", основен двигател за серията 100 е на Хеншел, чак по-късно слагат и Мерцедес.

                • Двата германски автобуса от '70-та са си Сетри отвсякъде, вкл. и двигателя е Мерцедес. Лицензът си е за Сетра като Сетра. "Родната промишленост" не можла била да произведе съответния "винкел" кат' за самоносеща конструкция, та затова са тия галимации. То нали - планова икономика. Планирано било закупването на лиценза и осигуряването на елементите, ма да похарчиш парите е едно, да произведеш винкел, друго. Социализъм, с две (то една) думи накратко. Разбира се, компоненти могат също да се купят, но тогава илиза по-добре да се купуват цели автобуси - истински. Ма пак - социализъм...
                  Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от sek.1
                    Нашите първо купуват лиценз само за купето и го насаждат на шасито от Шкода . Първите два прототипа на 11м3 са сглобени в Улм Германия през 1970 година и са докарани в България . До 1974 е усвоено тяхното производство . Автобуса се получава много удачен за относително къси междуградски разстояния и градски транспорт но нишата на комфортен междуградски автобус за дълги разстояния се запълва чак от Чавдар 11М4 . В началото купуването на целия лиценз на Сетра S 130 въобще не е планирано но опитно се установява огромната разлика в класовете и в крайна сметка надделяват инженерите прагматици и се купува цялостен лиценз през 1972 година .
                    Ти това къде го прочете ? В носталгия нрб.ком ? А че си го чел или чул някъде е ясно , няма как да си свидетел на онЕя отминали времена .
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                      ...няма как да си свидетел на онЕя отминали времена .
                      Ти ше кажеш.
                      Всички много добре знаем, че Станьо още преди да тръгне на училище е работил в сервиз "Москвич", като успоредно с това е бягал от милицията с мотор и е правил Армати в Червен Бряг, докато е листил фурнир в "стария завод" и е "внедрявал" (каква дума само!) Сетри върху Шкоди, карайки мляко из Витиня, където с един Урал дърпа ЗиЛ и е въртял Татри в Чукурово...
                      И т. н. и т. н.

                      Прави каквото трябва, пък да става каквото ще!

                      Коментар


                      • Vlado_Ts
                        Vlado_Ts коментира
                        Редактиране на коментар
                        Е не точно де , в сервиз Москвич е рАботил доде е учил във вечерния техникум , а Витиня е качвал с Мерцедес 1632 с 24-тонна пълна цистерна , със 120 по нанагорнището . Да не говорим , че в Червен бряг е изстрелял 2 КамАз-а с патрони (или май 3 бяха?)... ама не ми е ясно що чете , че и вярва , на щуротии в носталгия .нрб ?!

                    • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:30-0-6-@-PAZ 672-katafalka-28.07.1980-.jpg
Прегледи:905
Размер:140.1 КБ
ID:6931833

                      ''ПАЗ 672'' като катафалка на погребението на Владимир Висоцки на 28.07.1980, точно преди 43 години...

                      Коментар


                      • ...на същата тази дата и година, Владимир Путин сключва граждански брак (на заден план-сватбен автомобил ''ГАЗ 13 Чайка'').

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:276-1-0-1-0-2-0-1-0-@-GAZ 13 Chayka-svatben avtomobil-28.07.1983-.jpg
Прегледи:805
Размер:75.1 КБ
ID:6932204

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        Тук са 3 потребители онлайн. 1 потребители и 2 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X