Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Стари автомобили на служба

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Преоборудва се и във вариант да се движи и чисти ЖП релси . Естествено по руския стандарт . В ЖП сектора на СССР казват че е бил по масов . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:scale_2400 (1).jpg
Прегледи:1465
Размер:78.0 КБ
ID:6947719 Кинематичната схема . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:scale_2400.jpg
Прегледи:1456
Размер:79.1 КБ
ID:6947720
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • davc
      davc коментира
      Редактиране на коментар
      Тези десет сантиметра на метър и петдесет, практически нямат никакво отношение към товароносимстта (а ЖП-габаритът си е съвсем идентичен). Фактор за нея е типът релси и прочее строежът на пътя. Идеята е единствено военно-тактическа. И като повечето руски идеи е голяма глупост, защото допреди десетина години война в Русия не беше имало в продължение на седемдесетина, а през цялото това време на мир, различното междуосие е проблем за транспорта, търговията и изобщо ЖП-съобщенията.

    • дядо владо
      дядо владо коментира
      Редактиране на коментар
      Тук не съм съгласен, там ( в СССР) съм пътувал и с влак и смяната на талигите ( вагонните колела) на границата беше колкото митническо - граничния контрол. Цялата композиция се вдигаше с подемници едните талиги се махаха, другите се слагаха и те така ...........

    • Alexr
      Alexr коментира
      Редактиране на коментар
      Sek.1 и Davc, когато са стролили първите железници, никой не е смятал, че някога те ще се свържат в единна мрежа, за да залага някакви военно-стратегически съображения. А когато са се свързали вече е имало толкова много построено, че преправянето е щяло да струва маса пари. Сега, когато влаковете минават от 1435 на 1520мм сменяват локомотива и каретките под вагоните. А пък в Словакия например от украинската граница до металургичния завод в Кошице направо са построили железницата на 1520 мм. Просто рудата и антрацита идват от Украйна.

      Колкото по-широк е коловоза, толкова по-тежки и обемисти товари могат да се карат, при това с по-висока скорост. Също плавността на хода нараства. Недостатък е, че цялата мрежа става по-скъпа. Увеличава се радиуса на завоите. По-широки трябва да са мостовете и тунелите.

      В Англия всяка компания е строила собствен коловоз и ширините са варирали от 3 та тамън до 7 фута. С последната ширина е железницата на Брунел - Great Wester Railway. Някъде до края на 19-век са съществували, докато централизирано, със закон, принудили всички да минат на стивънсоновия коловоз.

      Когато в Русия решават да строят железницата Петербург - Москва, вече е имало една железница - Петербург - Царско село с коловоз от 6 фута (72 дюйма) и още една - полския участък от железницата Варшава - Виена, с ширина на коловоза 56 дюйма и половина - тоест 1435мм. Да не забравяме, че Варшава тогава е била в Русия.

      Първоначално разговора е бил да се строи железницата по шест футовия коловоз, но изчисленията показали, че ще е много скъпо и решили да я направят като в САЩ. По-точно като в американския юг - пет фута. Това са 1524 мм. Сега такава е железницата във Финландия. А в бишия СССР, някъде по брежневско време, решили да затегнат коловоза с 4 милиметра. От там са 1520-те мм.

      Иначе другите по-различни коловози в Европа са Испания, заедно с Португалия - там бяха някъде на 1660 - 1670 мм или нещо подобно. Също някъде 1600 мм е коловоза и в Ирландия.

      Извън Европа въобще е интересно.
      САЩ, Канада и Мексико са на стивънсоновия коловоз. След гражданската война американския юг го преправят от петте фута на стивънсоновия. И въобще стандартизирали са всичко.
      На юг от Мексико има четири или пет различни коловоза. Запомнил съм, че Аржентина и част от Чили са на индийския коловоз. В Бразилия и другата част от Чили са на метър коловоз. Останалите кой на стивънсоновия, кой на капския - това са 1067 мм. В Африка са пак три или четири коловоза, където има железници де. В Азия са пет коловоза, като най-широкия масово ползван е индийския. Той е въобще най-широкия по целия свят. В самата Индия има и няколко хиляди километра железница с метровия коловоз. В Австралия са две железници с различни коловози. Едната е на стивънсоновия, другата на капския.

      Също в Япония има две железопътни системи - едната са скоростните влакове "Шинкасен" (Нов Път) на стивънсоновия коловоз, а другите, по-масовите, са на капския коловоз. Само дето даже бавните им влакове, дето са на капския коловоз, са с крейсерска скорост 130 км/ч по правите участъци. В участъка Нагоя - Нагано съм се убедил лично. Целия път там е нещо като 270 километра с вид като през Искърското дефиле. Е бавния им влак го взима за три часа. Ефективна скорост 90 км/ч, като спираше на всяка керемидка.
      Последно редактирано от Alexr; 17-12-23, 23:38.

  • Всички сериозни анализи сочат като една от основните причини Германия да загуби войната в СССР точно различната ширина на ЖП релсите . Едно от най важните неща на една война е логистиката . Провалиш ли се в нея губиш войната . Повечето големи войни в този свят от древността до ден днешен са загубени не на бойното поле а заради провала на логистиката . Само две държави до сега не са се дънили с логистиката по време на война Русия и щатите . Зад всеки един войник стъпил в Нормандия стоят над 4 тона товари . Десанта успява най вече защото проработва системата Мълбари . За държави с размерите на Русия ЖП транспорта е жизнено важен за що годе нормалното функциониране на държавата независимо от климатичните условия . В Русия поради дължината на ЖП линиите прави практически невъзможно проследяването на това което се движи по тях . Невъзможно е да отсееш това което ти трябва между милиони товарни и пътнически вагони . https://www.youtube.com/watch?v=PF8P...87%D0%B8%D0%BA
    Последно редактирано от sek.1; 18-12-23, 05:48.
    Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

    Коментар


    • davc
      davc коментира
      Редактиране на коментар
      Alexr
      #7,426.5
      Alexr коментира
      Днес, 00:31
      Колкото по-широк е коловоза, толкова по-тежки и обемисти товари могат да се карат, при това с по-висока скорост.



      Принципът е точно този, без никакви уговорки. Ама практическо значение има да кажем разлка от Дековилно (60см) до стандартно междуосие, тези (няма и) десетина сантиметра нямат никакво практическо отражение.

      А през войната, германците са решавали въпроса точно както след това през мирното време, т.е. ако това е било радикален проблем за германците, точно толкова е радикален проблем за комуникациите в мирно време и реципрочно - ако в мирно време не е проблем, то точно толкова не е проблем и във военно.
      Освен това, в същата тази война, до едно време на германците им се е налагало да правят тези галимации, но след това галимациите са били за сметка на руснаците. Демек, танто за кукуригу е всичката еквилибристика.

      Има истина и в другото - че просто така са се сложили нещата в процес, изграждане на ЖП-мрежата, па после руснаците взели да раздуват за някакъв нарочен и дълбок замисъл. Също като като двата двигателя на БТР-60 - така го направили от немай къде, защото просто нямат друго, па постфактум си изсмукаха от пръстите онази глупост за "повишена живучест"...

    • jordanov sv
      jordanov sv коментира
      Редактиране на коментар
      Ам не че нещо ама двата двигателя на МПС си е техническо решение още преди БТР 60, и при американци с разни автобуси и камиони и при други нации технически. Дали е от немай къде или някаква друга обосновка са имали създателите някога е трети и четвърти въпрос, а глупостите секи мое да си ги повтаря на днешно време колко му душа сака.
      Два или три двигателя и повече и сега се ползват масово при плавателни средства примерно, водни и въздушни, при какви ли не машини и прочие.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Смяната на талигите на Унгени започва някъде осемдесетте години на миналия век и е само за пътническите вагони . Ако сменят на товарните това е от скоро .


  • sek.1 коментира
    Вчера, 17:13

    "Смяната на талигите на Унгени започва някъде осемдесетте години на миналия век и е само за пътническите вагони . Ако сменят на товарните това е от скоро ."

    Не че има някакво значение, но просто за протокола : смяната на талигите на Унгени започва още преди да си се родил . Ако оня , "стария тираджия" ти е разказвал нещо друго : излъгал те е , не му е сефте да те лОви за канарче .


    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

    Коментар


    • davc
      davc коментира
      Редактиране на коментар
      Е то, ако не сменят талигите, следва да сменят влаковете, или ...да няма връзка.

  • Съветска автолавка ''ПАЗ 659'' в Бургас. Весело посрещане на Новата година, колеги! И нека дълги години още да имаме какво да си спомняме заедно... Бъдете здрави!

    Натиснете снимката за да я уголемите  Име:5-5-1-5-@-PAZ 659-.jpg Прегледи:0 Размер:70.8 КБ ID:6949718

    Коментар


    • От фейса:

      13.01.2024.София и ретро икарус.

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:123.jpg
Прегледи:987
Размер:190.8 КБ
ID:6951310

      Коментар


      • Не е точно на служба (бил е някога) Какъв е точно този трактор Щаер, гледам е някъв двуцилиндров, на конкретния главата липсва.
        Прикачени файлове
        Старата любов ръжда не хваща, а непоправимо гние!

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Нещо такова германците бяха изкарали тия дни на протеста .

      • Из търсачките го намирам като Steyr Frosh 1( Щаер Жаба 1).

        Коментар


        • Това ще да е - https://de.wikipedia.org/wiki/Steyr_180

          Коментар


          • Видяно по оня ден - понеделник в Карлово.

            шофера изглеждаше да е към 90 г.

            Hyundai Galloper exceed 2.5 TDi К Б

            Коментар


            • Urko
              Urko коментира
              Редактиране на коментар
              Отива си по цвят на знамето на EC от страни

            • nbajani
              nbajani коментира
              Редактиране на коментар
              Може би е стар радетел на *синята идея* .... неуспял да се сдобие с кадилак или майбах.

            • Urko
              Urko коментира
              Редактиране на коментар
              Що бре, съвсем си е в крак с начина по който се разви "синята идея". Кадилаците и Маибасите са запазена марка за радетелите на "червената идея".

          • Тази снимка е от ФБ, дигитализирана е цветно, правена е била преди 9-ти септември - Царство България според източника, не мога да видя каква марка е колата на заден план, обърнете внимание и колко стилно са били облечени хората, вижте тротоара и паветата, безупречни отвсякъде, помните ли и кино Култура, като дете ходех да гледам Ну Погоди а на 1-юни пускака Мики Маус, снимката много ме разчувства, бил е един сякаш по-хубав и изтънчен свят, но това е друга тема за разговор...



            Натиснете снимката за да я уголемите  Име:123.jpg Прегледи:0 Размер:93.4 КБ ID:6954183
            Последно редактирано от Еделвайс; 04-02-24, 12:39.

            Коментар


            • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:419853007_2922838711192535_288133143113491995_n.jpg
Прегледи:526
Размер:488.6 КБ
ID:6954188 Волга 22 през 70те години.
              ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
              Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

              Коментар


              • От FB - София 50-те години на миналия век.

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:344.jpg
Прегледи:393
Размер:333.9 КБ
ID:6954960

                Коментар


                • дядо владо
                  дядо владо коментира
                  Редактиране на коментар
                  С тази снимка "ми-ба-айката" тогава е било много по-културно от сега ........

                • Alexr
                  Alexr коментира
                  Редактиране на коментар
                  Това е дома на транспортния работник. Намира се малко след централната гара в посока Надежда. Явно е преди да построят надлеза, защото не се забелязва по никакъв начин на много задния план. Изглеждало е драстично по-добре от в момента.

              • Натиснете снимката за да я уголемите

Име:273899182_1606167459726930_1692894228168324807_n.jpg
Прегледи:314
Размер:384.9 КБ
ID:6955170 Москвич 408 Народна Милиция и Варшава пикап в София 60те години.
                ГАЗ 69 УАЗ 452-2 броя УАЗ 31512 Kia Sportage 2.0 16v
                Калта за УАЗа е като водата за водолаза 0886445318

                Коментар


                • pansim
                  pansim коментира
                  Редактиране на коментар
                  В ляво от Москвича има Рено 8 - произведено в България

                • bullet_pk
                  bullet_pk коментира
                  Редактиране на коментар
                  А зад Рено-то има Шкода Октавия, произведена в ЧССР



              • ''Skoda 1101'' и ''Skoda 1101 R'' на служба в БНА.


                Коментар


                • vwbeetle
                  vwbeetle коментира
                  Редактиране на коментар
                  Снимките не се виждат...

                • centurio
                  centurio коментира
                  Редактиране на коментар
                  OK, качвам на нов пост...

              • Коментар

                Активност за темата

                Свий

                Тук са 2 потребители онлайн. 1 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X