''ЗиЛ 115-4104'' на УБО.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Стари автомобили на служба
Свий
Това е залепена тема.
X
X
-
- 2 likes
-
Белите номера ги смениха някъде около 2000-2001,2. Т-то на пагона на старшината по-рано, а баретките ги носеха предимно МОП-а и май ги махнаха около протеста за заплати с джиповете пред парламента при Бонев. Това по памет, че гледам да не си пълня главата с ненужни факти
-
Специално тая серия на моторите BMW ако знаеш как да я експлоатираш е вечна . Основния проблем при полицейските идваше точно заради непознаване спецификата на мотора . Тая машина по никакъв повод не трябва да и пускаш рязко съединителя за да го изправиш на задна гума . Вътре в двигателя има един демфер и при тази операция той се къса и си оставаш на място .
-
- 1 like
Коментар
-
Много е красива! А дали стандартно си е четири жълти фара?
-
Честно да ти кажа май е фолио. Едно време жълтите крушки даваха жълтия оттенък, но в много по-малка степен, а тук в целия диаметър е жълто. Отделно се поинтересувах колко струва подобна машина(не тази) и по обявите нито една нямаше такива жълти фарове. При камионите я има тая мода напоследък с жълти фарове, или фолио или слюда някаква, щото още има и със стъкла, моя примерно.
Как попаднах там-правих 24ч пауза наблизо, а сбирката беше на паркинга на супермаркета(в неделя бачкат)До нея има костенурка, през две коли имаше Рено 4 и друго Рено дето не разбрах модела, но много красиво може би от 60-те.Фиат, от който са копирали заставата, МГ, Триумф, Рено Булгар(не съм сигурен) Поршета от 80-те.Имаше и много нови Поршета, Мустанги ала бала
Върви ми на такива сбирки-преди 3 Коледи в Рим попаднах на сбирка на Фиат Уно Турбо, за цвят имаше и 2 дърти Ферарита. 2020г пък лятото случих сбирка на Крайслер ПТ Круизър. Не ги харесвам тия последните, но самите мероприятия са интересни. И още много засечки на машини из различните държави.Преди 2 недели в Памплона гледам Сеат Мирафиори, викам бе тва трябва да е Фиат, но явно са си менкали модели. Беше в много добро състояние пред един блок.Последно редактирано от Dilyan Zagorchev; 20-05-22, 20:29.
-
- 2 likes
Коментар
-
Оказва се, още през 1936 година са приели, че светлината трябва да е жълта. Причините са описани тук: https://www.autoplus.fr/actualite/vo...es-537825.htmlПоследно редактирано от Peps; 22-05-22, 08:24.
- 3 likes
Коментар
-
Навремето Гоблин също беше описал доста добре френската идея за жълти предни светлини, но уви, форумната търсачка не съдейства по въпроса...
- 2 likes
Коментар
-
Коментар
-
С предавките е весело да. А защо десен волан?
-
За този конкретно не съм сигурен но в Швейцария част от армейските им камиони навремето бяха с десен волан заради движението по високопланинските пътища където щеш нещеш за да не се пребиеш в някоя пропаст почти по целия път главата ти е навън през прозореца да гледаш къде ти вървят гумите . А с предавките предполагам че това е съвременния еквивалент на копчето бързи / бавни .
-
В Италия товарните >10т. до 1979г. трябвало да бъдат с десен волан (изкл. са внесените разни втора употреба.Иначе фабричните за италианския пазар идели с десен).
Ланча Есагама https://upload.wikimedia.org/wikiped...a_E_front3.jpg
Fiat 642
https://upload.wikimedia.org/wikiped...o_FIAT_642.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=mjJiL0NpZnw
-
-
Първоначално публикуван от piron45 Преглед на мнение
- 2 likes
Коментар
-
С тия лостове май е само за напреднали...
https://www.youtube.com/watch?v=K1Ti04Z3ieQ
За десния волан, не им знам законодателството как е било през годините, но масово разните там Зулцер-и, Щаер-и и всичкото аутоиталиано се предлага в такъв вариант. Точно заради тесните и стръмни планински пътища в региона.
- 1 like
Коментар
-
Колега Сто, лек или товарен автомобил си карал?
Нека все пак да не забравяме, че това с десния волан е приумица отпреди стотина години някъде. Що така, някой да намери и преведе записките на Адолф Заурер и може би тогава ще ни стане ясно. Особености на швейцарското камионско автомобилостроене. Че и тролейбуси, че и автобуси, че и чрез безкрайните сливания и преливания в Щаер-Даймлер-Пух, че в Ом, после и ФИАТ и накрая имаме това което имаме. Все пак е до края на 70-те години на миналия век.
-
Швейцария минава от ляво на нормално движение на 03.09.1967 година . Камионите с десен волан там се произвеждат до ден днешен . Това обяснение за планинските пътища и по лесното паркиране по градовете го има в Италия някъде от 1920 година въпреки че там движението никога не е било ляво .
-
Първоначално публикуван от jordanov sv Преглед на мнение
- 1 like
Коментар
-
Тия камиони са коментирани във форума преди бая години . https://offroad-bulgaria.com/forum/%...B8%D0%BE%D0%BD
-
Ха, верно че имаше и такава тема... живи и здрави след десетина години може пак да си ги изкоментираме.
-
Ако се не лъжа такова виждам на живо отвреме навреме зимата снегопочистващо.
-
Интересен кадър от 1969-та... Освен тривиалните ''Чавдар М 80'' и ''Волга ГАЗ 21 С'', обърнете внимание на таксиметровите ''Мercedes-Benz W 114 / W 115'' и ''FIAT 1300 - Zastava 1300'' и най-интересното: бял ''Volkswagen 1500'' със синя сигнална лампа (по големината съдя, че вероятно е ''Hella''), всички с държавни регистрационни номера, съответстващи на времевия период. Дали някой от колегите има спомени или информация?
- 3 likes
Коментар
-
Мястото е площад "Народно събрание". Двете таксита "Мерцедес" са пред основното бюро на БГА "Балкан", а тогава може би единственото в София. Таксита "Мерцедес" имаше към "Балкантурист". Към 1969-та може да са били към друга организация, но пак в тях не са се возили простосмъртни. Да не забравяме, че тогава си беше направо "цивилизация на статуса" - нямаш ли определен статус, някой неща ги гледаш само на картинка или от тротуара, независимо колко пари имаш. "Балкантурист" си беше една от организациите обслужваща хората с определн статус. И за някой услуги се плащаше само в западна валута. Отсреща е Народното събрание, което се охраняваше и се обслужваше от УБО. А към УБО (или както там се е казвала през 1969-та) си имаха бая патрулки и какви ли не други возила от запада. Включително мотоциклетите "БМВ" няколко поста нагоре бяха също към УБО и служахе само за ескорт на разни делегации.
Автобуса "Чавдар" е пред студентския дом. Там се вижда и някакъв мотопед дето е или "Веспа" или по скоро някой от съветските му клонинги, например "Тула".
-
- 1 like
Коментар
-
Голям кошмар бяха тия Ифи с полуремаркето . В Сердика имахме такива с 9200 литрови цистерни . Четири камери по 2.250 . И празна по нанадолно повече от 60 не вдигаше . Един курс ми се наложи да направя с такава и ще го помня цял живот . Витиня нагоре час и двайсе . Ако трябваше с такава ИФА всеки ден да работя сигурно след първата седмица щях да се обеся .
-
- 2 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар