Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Поялници

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Благодаря но нямам интерес точно в тази насока.
    Имам поне 10 допълнителни накайника за LR21 и мисля нито един допълнителен за WSP80.
    Тоест по-скоро би ми бил интересен обратният вариант но предполагам не съществува такъв.
    Враг усраине

    Коментар


    • Когато имаш път към шоплъка, и имаш свободно време обади, ще ти дам няколко за WP/WSP80. Както споменах, вече работя в метри и килограми.
      Не чета коментари и не отговарям на такива.

      И коментаторите...

      Коментар


      • Моят дойде с накрайник тип "отверка", който и да не е най-предпочитаният ми тип човка е що годе добре.
        Виж ако беше с откровено ненавижданият коничен тип да съм я сменил още веднага.
        Мерсаж за предложението, ще го имам предвид особено ся, като почна да се движа пак основно с мотор.
        Миналата седмица се наложи със служебна консерва в центъра и още ми се иска да си запаля една трава при спомена

        Враг усраине

        Коментар


        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Аз други не съм виждал .

        • Esper
          Esper коментира
          Редактиране на коментар
          Ами това обяснява въпроса - човките тип "пирон" са с възможно най неоптималната форма за работа по платки и изобщо електроника.
          Свиква се с какво ли не но трябва да има причина.

        • sek.1
          sek.1 коментира
          Редактиране на коментар
          Е на мене работата по платки никога не ми е било работа . Запояването винаги ми е било инцидентно по необходимост . И при тия пичове до мен дето това им е работа не съм видял с други освен конични да работят . Горе навремето Владо Темков на няколко фирми ги покриваше с някакво покритие и при него други освен конични не съм виждал .

      • Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
        Ето ги как стават с оксижена и медно - фосфорен припой . Първо обувките ги ги стискам на машинното менгеме после с оксижена . Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250307_122429_105.jpg
Прегледи:190
Размер:255.6 КБ
ID:6991662 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250307_135305_712.jpg
Прегледи:181
Размер:126.5 КБ
ID:6991663 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250307_141037_242.jpg
Прегледи:184
Размер:268.7 КБ
ID:6991664
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20250310_125934.jpg
Прегледи:135
Размер:456.8 КБ
ID:6991952





        70 квадрата чиста мед,само за пример
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • Първоначално публикуван от sek.1 Преглед на мнение
          Ето ги как стават с оксижена и медно - фосфорен припой . Първо обувките ги ги стискам на машинното менгеме после с оксижена...
          По-добре ги стискай в универсала
          Майтапа настрана, това сплескване не е добре.
          Както и тъпата кербовка - какъв е смисъла от припой после?

          Мен са ме учили да не ги мачкам по този начин защото припоя не може да влезе в дълбочина.
          Особено пък с тоя твърд припой и това ШКПТ направо кръв ми капе от сърцето като те гледам как все едно си минал с мотокара отгоре
          Не ги плескай така - дай шанс на припоя иначе по-добре кербовай само!
          Враг усраине

          Коментар


          • sek.1
            sek.1 коментира
            Редактиране на коментар
            Припоя си влиза идеално . Зора е да го удържа да не излезе отдолу .

        • Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
          ...Мен са ме учили да не ги мачкам по този начин защото припоя не може да влезе в дълбочина...
          Ако проводникът и обувката не са оксидирали, и има достачтъно флюс, припоят би трябвало да навлезе в обувката и проводника капилярно.
          Можеш да направиш лесен експеримент като кримпнеш гилза на проводник, топнеш ги във флюс, и след това в потата с припой. Когато изстинат направи дисекция и разгледай.
          Ако не си бързал и проводникът и гилзата са се нагрели добре, припоят трябва да е проникнал по цялата дължина на гилзата.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • Когато се занимавах с такава дейност така припрескани обувки се правеха от дежурните електрици за временно решение до първият планов ремонт.
            Тогава ги подменяхме а да не изтече калая отдолу си имаше чалъм.
            Изобщо при нас на такава смачкана обувка се гледаше като на претупана рабата, мърлящина.

            Как да е, явно е имало различни подходи.
            Аз лично кабели с такова сечение съм пипал за последно преди барем двайсе години.
            И не мисля, че пропускам нищо
            Враг усраине

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              Било е някога . Сега какви чудеса са след аварийците на ЧЕЗ . Една врачанска бригада колегата ги би . Потрошиха и щангата и изолаторите на средното . На моите трансформатори изолаторите и на двата шалтера са счупени . Това не от мен или колегата . Аз съм енергетик по неволя . Натиснаха ме колегите за да не пращат външен човек от холдинга .
              Последно редактирано от sek.1; 11-03-25, 18:55.

          • Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение

            Изобщо при нас на такава смачкана обувка се гледаше като на претупана рабата, мърлящина.
            Аз уважавам колегата...задочно знам колко е читав ,и затова не съм толкова краен.....но ако някой от моите колеги се появи с това,ще има доста бурна смесена реакция ....

            Но в духа на нашите теми,разните експерименти са ценни....ако ще и глупави,важно е само,някой четейки ,да не реши че видиш ли ,и така можело.

            п.п Кабела не е шкпт ,вероятно ПВА2-А2 или по ново му H07 Y ....нещо си....
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • sek.1
              sek.1 коментира
              Редактиране на коментар
              По старата маркировка е ШКГД .

          • Връщам се в спомени от преди 30 години с тия джици.
            И тогава ако шефа видеше такава обувка съм сигурен къде щеше да ни каже да си я заврем
            Аз също уважавам Станьо ама в случая немаше и как да си затрая
            Враг усраине

            Коментар


            • Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
              Ако проводникът и обувката не са оксидирали, и има достачтъно флюс, припоят би трябвало да навлезе в обувката и проводника капилярно.
              Можеш да направиш лесен експеримент като кримпнеш гилза на проводник, топнеш ги във флюс, и след това в потата с припой. Когато изстинат направи дисекция и разгледай.
              Ако не си бързал и проводникът и гилзата са се нагрели добре, припоят трябва да е проникнал по цялата дължина на гилзата.

              Вероятно си прав и ще взема да го направя като се опитам да съм безпристрастен.
              С готови кабели за заземяване капаците на комуникационни шкафове, които са с кримптнати обувки.
              Бих опитал с по-дебел проводник от тия 2.5 квадрата но аз кримптери нямам.
              А нямам защото не желая да имам и мога да си го позволя

              Добре де - признавам, че преди години купих едни за RG58.
              Срам не срам - случва се на всеки, човешка слабост
              Но беше инцидент и не съм купувал от тогава BNC-та за кримптване.
              И мисля тези клещи за друго да не ставаха.
              Все едно пък за нещо да ставаха, ама…
              Враг усраине

              Коментар


              • Няколко неща не ми харесват в технологията на Станьо:
                От високата температура медта би трябвало да се е закалила и да е станала по-твърда (да се разбира чуплива).
                Изолацията няма как да се предпази от прегаряне.
                Всички жички от проводника които са попаднали в огъня на горелката вероятно са прегорели.

                И допълнителен въпрос към него: Правена ли е "дисекция" на такава спойка за да се види състоянието на проводника и качеството на спояване?
                Не чета коментари и не отговарям на такива.

                И коментаторите...

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Не е проблем да срежа една но тази технология с медно- фосфорния ми я завеща колегата преди мен който почина миналото лято . До сега нито той нито аз сме имали някакви проблеми с така споеното . Външния вид слабо ме вълнува щото няма до го продавам иначе имам хидравлична преса за кербоване . Изолацията не изгаря като и навиеш мокър памучен парцал . Обикновено медта при нагряване без значение как ще я охлаждаш омеква .
                  Последно редактирано от sek.1; 11-03-25, 16:26.

              • И да са прегорели горе не виждам особен проблем ако припоя е влязъл навътре в проводника.
                И точно тук аз виждам проблем с така приплесканата / "кербована" обувка - и да влезе навътре ще е малко.
                А би било супер да влезе поне до края на обувката!

                Имаче тая изолация е гума и дори да не е силикон - носи много на температура.
                Аз на всека гуменетка си и викам ШКПТ от едно време - едно си баба знае - едно си бая.
                Поне едновремешният, какъвто предполагам е и тоя на Станьо не бои от жега, вода и газене с мотокара
                Само от масла и нефтопродукти прокисва бързо като китайска стока след някой месец
                Враг усраине

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Няма как меден кабел да е евтин при цена на скрап на медта 14 - 15 лева и уверено катери само нагоре покрай тая война .

                • Esper
                  Esper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Става въпрос, че е значително по-скъп от други кабели с различна изолация.
                  Пак медни, ШВПС например.

                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Технологично гумата се полага най трудно и е значително по скъпа от пластмасите . Освен това е почти вечна като изолация на кабел . Тези парчета са на поне 40 - 50 години и гумата им е като нова . Оставил съм две парчета по по 3 - 4 метра за кабели за даване на ток на камионите въпреки че е малко вероятно да ми дотрябват с новите стартови устройства които купихме за тук и за базата в Елешница .

              • Относно човките, моята любима геометрия за работа по платки:


                Калайдисано е само където е бяло.

                Друг вариант, държащ повече припой:



                Ползвам 2 размера от горните и един от долните в 99.99% от случаите.

                Много рядко ползвам това:



                И... общо взето тези покриват напълно нуждите ми.

                + 2 чишита горещи пинцети на na JBC.

                А за дебело, ако не го кербовам (имам хидравлични кербовачки, ама разбираемо няма как да ги мъкна навсякъде) - класическо запояване с горелка и квото има. Хубавото на накрайницте като чашка е че можеш да разтопиш припоя вътре, да намажеш кабела с флюс и да го топнеш, донагрявайки докато го умокри. Така и изолация не гори и не се гърчи.

                Но имам ли кримпвачка под ръка, забравям за всичко друго. Esper не знам какво толкова им се мръщи - важното е да уцелиш правилните клащи за конкретнната обувка.

                За кримпване на обикновени дребни обувки/накрайници впрочем съм изключително доволен от кримпвачки Knipex. Имам сикурно още 5-6, едната с доста голям набор сленяеми челюсти за аккво ли не, но челюстите на Knipex-а са с няколко нива нагоре като прецизност и качество на изработка.


                PP: А и никой не е отменил кримпване + запояване. И това съм правил. може с паста предварително и после само нагряване, а може и с припой после. Но е играчка - кримпва се първо предната част само, после се запоява, и после се кримпва частта, която хваща изолацията.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение

                  Друг вариант, държащ повече припой:

                  Тетова е дъ човка, анджак!!!

                  Немам такъв профил за друг поялник освен за китайското хахо с Т12.
                  Обаче намерих преди време оригинален накрайник с такава геометрия и "прогледнах".
                  Не помня кой размер точно беше и не съм слагал нищо друго след него.
                  И като се наложи да работя с друг поялник ми е някак сакато.
                  Все едно да мажа лютеница с мистрия

                  Много добро.

                  Иначе следващият ми по предпочитание е първият на Спарки!
                  Враг усраине

                  Коментар


                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Супер удобно ми е за всичко.
                    Проста дупка а какви чудеса прави - проста да палудееш

                  • stefsab
                    stefsab коментира
                    Редактиране на коментар
                    Бях залетял да си купувам, но на момента нямаше.
                    От неволя ползвам човките за разпояване, без да включвам помпата

                  • Esper
                    Esper коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ако тепърва ще купувам изобщо нова човка ще е точно такава и то за WSP80.
                    Логично е да не се скъпи както Ицо каза ама това все пак е Велер - символ на перверзия в ценообразуването.
                    Бурма с техен парт номер не е лесно забравима

                • Има такива и за WP/WSP80, и по спомен не бяха скъпи.
                  Хубавото им е, че освен че задържат доста припой, имат и обратната функция - могат да си вземат повечко припой. Ако има някоя капка правща късо между изводите на компонент, направо я всмукват.

                  Аз пък най-харесвам човки тип отвертка. Стават за запояване, стават и за завинтване на винтове.

                  **************

                  Спарки, кажи няколко приказки за светодиодите? Срещал ли си подобни?
                  Не чета коментари и не отговарям на такива.

                  И коментаторите...

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X